[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:54

Citaat:
Lekker veel weggaan Caro, daar wordt het makkelijker van.

Ik hoop het! Ik heb afgelopen winter weinig gestart, ben eigenlijk pas sinds een paar weken weer regelmatig aan het starten. Heb nu flink wat gepland staan dus hopelijk helpen de kilometers een beetje mee.

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 20:58

Ik hoop het ook voor je Caro. Vast wel.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:17

succes met kilometers maken Caro. Jammer dat de clinic niets was achteraf. Soms merk je dat pas later inderdaad.

Wow mooie sprong Tazz! vroegah ook wel hoog gesprongen, maar nu durf ik dat niet echt meer. Met Veer wel nog ongeveer 1m gesprongen, hoog zat _O-

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:23

Balen caro dat je zo'n last hebt van die spanning! Misschien werkt het om Bach resque spray te gebruiken? Heeft mij ook weleens geholpen met kampioenschappen, of valdispert werkt ook erg goed.

Balen dat je clinic uiteindelijk toch niet zo fijn was! Sommige instructrices scheren alle paarden over 1 kam en volgens hen moet het op 1 bepaalde manier. Zo was mijn oude instructrice ook, en nu loopt hij sinds krap 2 maanden heel anders en heb ik een heel fijn paard.

Kan me ook heel erg ergeren als ik dan af en toe les van haar heb op de club. Ik ben erg van de perfectie en ik vind altijd snel een verbeter puntje en zij vind dat ik dan zit te zeiken, terwijl ik vind dat hij er uiteindelijk beter van wordt. Zij neemt snel genoegen met minder. En nou weet ik ook wel van mezelf dat ik een perfectionist ben en dat ik daarin geremd moet worden :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:45

Caro idd lekker km's maken!
jammer dat de clinic niet de manier was wat bij jullie past. Iig weer een ervaring rijker

Vonneke mooi dat je toch kan starten!

Haha michelle ik doe het ook niet hoor :P met de pony sprong ik ook nog wel op concoursen. Vroeger met de C pony zelfs in de L :')

Kelly dat is idd niet fijn dat je instructrice snel met minder genoegen neemt. Mijn instructrice doet dat juist wel. waar ik nog wel eens een keer tevreden ben, heeft ze juist zo iets van in de training moet je juist dat stukje extra proberen en uitdagen en dat is natuurlijk ook zo.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 21:59

Rescue werkt bij mij niet, valdispert gelukkig wel dus dat heb ik altijd standaard bij me ;-) zonder dat sta ik helemaal stijf van de stress. Het neemt gelukkig de ergste stress weg. Afgelopen weekend had een stalgenoot foto's gemaakt op concours, pfff dat is confronterend zeg! ik zag nu pas op de foto's dat de spanning van mijn gezicht af straalt.

De clinic was eigenlijk best wel leuk hoor en ik kon eindelijk een keer een flinke uitgestrekte draf eruit rijden. Maar ik moest mijn handen ongeveer een handbreedte voor de schoft plaatsen (richting de oren dus) en daar mijn handen houden. Nou rij ik een fries met een behoorlijk barok type en dus een breed front en stevige halspartij. Ik moet haar behoorlijk rond rijden waarbij ze haar rug goed blijft gebruiken en soepel blijft. Dat kan eigenlijk alleen maar met een lage handhouding. Door die hogere handhouding komt het hoofd een stuk hoger en dat zal misschien bij de doorsnee warmbloed wel aardig werken maar bij een fries dus niet, iig niet bij die van mij. Tijdens de les dacht ik echt: nou dit is het, zo gaan we verder. Maar naarmate de week vorderde kreeg ik steeds minder voor elkaar. Dat werkt dus niet. Ben haar dus nu weer gewoon rond aan het rijden met lagere handhouding. Inderdaad weer een ervaring rijker hierdoor.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:12

Ik ben laatst bij een workshop van Sanne bijerman geweest en dat is wel echt een aanrader hoor! Of welke andere sport psycholoog dan!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 22:29

Melissa, precies! Die van mij moet ik blijven uitdagen anders doet hij niet zoveel. En in de training moet ie gewoon top lopen wil kop wedstrijd wat laten zien haha

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 06:00

TeeGee schreef:
Ik ben laatst bij een workshop van Sanne bijerman geweest en dat is wel echt een aanrader hoor! Of welke andere sport psycholoog dan!

heb ik ook al aan zitten denken. Ik heb hier wel een boekje van Rico S. liggen maar dat lijkt meer op een promotieonderzoek. Maar eens ff kijken of ik ergens zo'n workshop kan vinden (die ook nog een beetje betaalbaar is).

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 07:14

Watbalen dat je zoveel lat van spanning hebt caro! Ik heb het zelf gelukkig nooit, dus ik zou niet weten wat daartegen helpt. Maar kilometers maken in ieder geval wel:)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:14

_KellyAV schreef:
Nee ik start nog L2, vind hem nog niet helemaal klaar. Het moet nog even allemaal bevestigd worden en scherper aan de hulpen, eerder wil ik het mezelf niet aan doen haha. Rustig doortrainen en als instructrice zegt dat t kan dan ga ik haha

Alleen overgaan als je je er zelf goed bij voelt.

TessJazz schreef:
vandaag "klein" sprongetje gedaan :+
[ Afbeelding ]

jammer van mijn houding :')

Ahum, "klein" sprongetje. Knap hoor. Dat deed ik je eerder zo na, maar nu niet meer.
Vroeger ben ik Z gestart met mijn D pony. Maar na een lelijke val van het opvolgende paard
is het eigenlijk nooit meer geweest zoals het was. Met mijn huidige paard nog wel BB en B gesprongen
Maar in de B was ik zo gestrestst, dat ik de ene na de andere fout maakte. terwijl ik in het BB zo rond kwam.

vonneke schreef:
Groot gelijk Kelly!

Ik had graag ook nog L2 gestart... Vind de M1 nog maar wat moeilijk.

Tandarts was vandaag op stal. Blijkbaar een hele goede maar ik kende m niet hihi. Vos had een haaktand welke nog onder tandvlees zat. Die zit er al een heeeele tijd te vervelen. Sneu!!
Tandarts heeft m geveild en het tandvlees bij het tandje stukgemaakt zodat het nu gaat groeien.

Zou het met rijden wel merken zei de tandarts.

Sneu voor Vos.

TeeGee schreef:
Maandag ga ik naar Aerdenhout, laat dat nou net voor Zandvoort liggen en laat het nou net mooi weer worden, ik ben benieuwd of ik er überhaupt ga komen maar ja ben niet de enige met dat probleem.

En ik ben te nieuwsgierig naar de startlijst.

Het zal wel druk zijn op de weg daar.

melissa_93 schreef:
Gisteren clubles gehad, ging best heel fijn.
Vandaag zou ik priveles hebben maar instructrice is ziek. Don inplaats aan de longe gehad. Liep fijn

Jammer dat je instructrice ziek was.

Caro_MarjaH schreef:
Ik start weer eens op hetzelfde concours als Josje, zaterdag en maandag;-) Alleen ik nog steeds M1 en Josje M2. Het gaat bij mij erg wisselvallig op concours terwijl we het thuis echt wel goed voor elkaar hebben en al lekker met M2 bezig zijn. Mijn spanning zit me vreselijk in de weg op concours en daar moet ik mee leren omgaan zodat ik normaal kan rijden tijdens de proeven.
Komende tijd kan ik iig veel kilometers maken maw veel concoursen de komende tijd. Dus hopelijk krijgt mijn zelfvertrouwen een boost en gaat het allemaal wat soepeler.

De clinic die ik vorige week op de stal van Josje had was erg leuk, maar ik kwam er na een aantal keer rijden én een vreselijk slechte prestatie afgelopen weekend op concours achter dat de manier waarop ik moest gaan rijden bij mijn paard totaal averechts werkt. Ze zet haar hele rug vast door deze manier van rijden en ik kan niets meer met haar beginnen. Dat is dus geen oplossing maar het tegendeel. Ik heb dus gewoon weer met mijn eigen instructie de draad opgepakt en we zijn weer lekker verder gaan trainen zoals we al deden. Aldoende leert men zeggen ze.........

Je moet misschien wat meer routine krijgen. En de lat voor jezelf niet zo hoog leggen.
Als je wat ontspannener de baan rond gaat, ziet dat voor een ander er ook zo uit.
En jammer dat de clinic geen aanvulling gaf, maar daar heb je ook maar weer van geleerd.
Jullie gaan naar eext zeker?

vonneke schreef:
Lekker veel weggaan Caro, daar wordt het makkelijker van.

Ik kan zaterdag toch weg. Zou eigenlijk niet kunnen ivm oppas. Maar nu toch geregeld. Kan als een van de eerste en breng envelop mee voor mijn coupons.

Fijn dat je toch nog op pad kunt.

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:31

zonde lianne!
ik vind springen veel leuker om te doen ,
alleen toch wou ik eerst de dresuur doen.
ik ga a.s zondag eerst BB en B :)

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:54

vanavond na 3 afgelaste wedstrijden ivm het weer heb ik dan eindelijk mn M1 debuut :)

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 10:58

Spannend Ultimo!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 11:00

Citaat:

Nee, naar De Wijk.

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:17

en dat is wedstrijd nummer 4 die word afeglast... weer geen M1 debuut,.. :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:26

Waarom wordt ie afgelast?

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 14:37

TessJazz schreef:
zonde lianne!
ik vind springen veel leuker om te doen ,
alleen toch wou ik eerst de dresuur doen.
ik ga a.s zondag eerst BB en B :)

Succes alvast, ik vind het knap van je.
Kun je het springen en dressuur wel combineren op concours?
of start je het ene concours alleen in het springen en het andere concours in de dressuur?

Caro_MarjaH schreef:
Citaat:

Nee, naar De Wijk.

Haha oké. Nou succes allebei!

UltimOo schreef:
en dat is wedstrijd nummer 4 die word afeglast... weer geen M1 debuut,.. :(

Jeetje het is je ook niet gegund zeg. Waarom wordt het deze keer afgelast?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:05

ik las dat Sneek ook al afgelast is vanavond omdat daar vanmiddag enorm veel water is gevallen.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 17:13

Wat balen zeg dat alles afgelast wordt!!

Ik heb vanavond les :D heb er echt zin in!

UltimOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:26

vonneke schreef:
Waarom wordt ie afgelast?

Vanwege de regen, is hier in een korte tijd erg veel gevallen helaas :(

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 18:46

Caro_MarjaH schreef:
ik las dat Sneek ook al afgelast is vanavond omdat daar vanmiddag enorm veel water is gevallen.

Sneek is gisteren en vandaag veel water gevallen. Ze hebben het aan het begin van de middag al afgelast. Programma wordt verplaatst naar zondagochtend. Dus voor degenen die nog willen starten, kunnen altijd proberen om er tussen te komen. Kan best zijn dat er mensen niet op zondag kunnen en zich afmelden.

Meer info staat op www.chsneek.nl.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:16

Balen van het afgelasten!

Ik weet eindelijk hoelaat ik maandag moet, 9.24 mooi vroeg.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 19:36

Gaat eens even bijlezen!

Balen van de wedstrijden die zijn afgelast. Rijden jullie nog veel op gras?

Hoe ging je les Kelly?

Succes Tess met je springwedstrijd. Ik vind het echt dapper van je!

Al iets gemerkt bij Vos Vonneke?

Vervelend dat je instructrice ziek was Melissa!

Ik heb vanochtend gelest en hij loop echt goed. Komt van achter veel beter door. Nu maandag weer lessen en dan kan hij dinsdag voor controle naar de osteo en dan over 1,5 week op bootcamp/vakantie! *\o/*

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 20:27

Caro balen dat je zo enorm veel last van spanning hebt..

Ultimo succes :) ah waarom nu afgelast?

coquette gefeliciteerd!
Super dat je les zo fijn ging!

Don ging ook best fijn vanavond.
Morgen heeft ze vrij. Ga zelf uiteten met 4-tal. Zaterdagmorgen mee schrijven met instructrice en zaterdagmiddag mag ze weer aan het werk.