Ayasha schreef:Het valt mij ook vaker en vaker op dat de rijdende jeugd niet meer aan basis voorzorgen zoals gewoon netjes afstand houden doet en die ook niet meer kent... Ik vind het normaal om afstand te houden. Welk paard wordt niet nerveus als er een bekende soortgenoot in zijn staart hangt? Enfin ze zullen wel bestaan maar toch, zelfs een brave kan daar flink onrustig van worden. Bij het losrijden wordt af snijden ook normaler en normaler.
Ik overweeg een rood lintje in te doen bij Sam, normaal trapt hij niet maar zoals ze tegenwoordig los rijden heb ik hem al een paar keer maar nipt kunnen vooruit rijden ( en geluk gehad dat ik voor me een meter had om m naar toe te rijden omdat ie scherp kan draaien dus gewoon een 'noodvolte' van 6 m ofzo in gezet..
Afsnijden, daar zeg je wat. 
Mijn pony heeft nu schrik van elk donker paard dat zelfs nog paar de andere kant vd bak loopt omdat met 2e wedstrijd er een paar Friezen heel de tijd vlak voor mijn neus ineens draaiden.
Ja ik rijd op een uppie, maar beestje raakte er echt helemaal van in de stress. 
Ben daarna (toen er al wat volk uit de bak was en zij al gedaan hadden met rijden denk ik) toch ook wel een paar keer mijn cirkels gaan rijden waar ík wou...