Moeten ze zelf weten.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ayasha schreef:Het valt mij ook vaker en vaker op dat de rijdende jeugd niet meer aan basis voorzorgen zoals gewoon netjes afstand houden doet en die ook niet meer kent... Ik vind het normaal om afstand te houden. Welk paard wordt niet nerveus als er een bekende soortgenoot in zijn staart hangt? Enfin ze zullen wel bestaan maar toch, zelfs een brave kan daar flink onrustig van worden. Bij het losrijden wordt af snijden ook normaler en normaler.
Ik overweeg een rood lintje in te doen bij Sam, normaal trapt hij niet maar zoals ze tegenwoordig los rijden heb ik hem al een paar keer maar nipt kunnen vooruit rijden ( en geluk gehad dat ik voor me een meter had om m naar toe te rijden omdat ie scherp kan draaien dus gewoon een 'noodvolte' van 6 m ofzo in gezet..
Ayasha schreef:Zou het? Ik denk dat ze zich eerder afvragen hoe die kleine haarbal met zijn weidepens er in slaagt steeds die procenten te krijgen..
Urielle schreef:Precies, van de zomer is het weer spannend op die grote LRV-velden, van de zomer kon hij niet eens meer stappen, dat was dribbeldedribbeldedribbel. Daarmee win je je proeven ook niet. Maar let op: dezelfde mensen die nu lopen te katten dat het logisch is dat ik als M-ruiter win, zeggen van de zomer als iedereen me het snot voor mijn ogen rijdt dat het logisch is omdat ik niet kan rijden
BETUWE schreef:Hij begon in een keer heel hoog te bokken in ieder geval dat zeggen de mensen er om heen, weet zelf alleen dat ik wakker werd in het zand
Urielle schreef:Wat zei ze dan?
Ik had gisteren ook nog iets 'leuks' trouwens.
Je moet voor je de losrijbaan in kan, even wachten in de stalgang (te paard dus). Komt er een meisje die in de andere bak haar proef moet rijden en die parkeert haar paard gewoon doodleuk letterlijk bovenop zijn kont. Dus ik zeg tegen haar dat ze wel een beetje afstand moet houden. Zit ze eerst gewoon mij aan te kijken, doet niks. Dus ik zeg erbij: als hij bang wordt en je zit er bovenop dan haalt hij wel uit.
Zegt zo'n grietje die erbij is, zachtjes, maar ik hoorde het dus wel: 'dan moet je er een rode strik inhangen he'. Dus ik ging er gewoon op in: 'Als jij gewoon afstand houdt met je paard is er niks aan de hand.' 'Ja maar die strik is daarvoor he, als hij trapt.' 'Hij trapt niet, als je gewoon netjes van zijn kont afblijft en zelfs dan alleen nog als er iets is waarvan hij schrikt of bang wordt.'
Moest ik met mijn paard voor hun de bak in want anders durfden ze niet meer te passeren, want de mijne trapte.Stomme muts, elk paard kan trappen als je een andere ineens in zijn gat parkeert, hoe is het nou?!