[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 22:22

Iris965 schreef:
Bedankt allemaal!

Hoe ging je wedstrijd m9ara?

Wat fijn dat het goed gaat met je tante AnnevM. Ziet er idd mooi uit op de foto.

Vandaag weer wedstrijd gehad. Liep verschrikkelijk uit. Ik zat er om 9 uur op en ik was er 10 uur klaar voor. Werd ook naar de baan geroepen. Rond half 12 mocht ik eindelijk starten. Stonden we met de hele L1 ring te wachten op elkaar op een heel klein stukje met de knieen in de blubber. Het was waardeloos ookal was het mijn eigen ponyclub waar de wedstrijd was. Want iedereen werd steeds naar de ring geroepen om de 5 min, maar ze bleven bij de eerste combinatie steken en zo ging steeds vanalles mis. Pffff. Had 160,5 punten op die proef, we hadden er beide geen zin meer in! Mijn pony werd hangerig en ik was helemaal ingekakt van het lange wachten. Tweede proef werden we wakker en had ik 183.5 punten. Toch maar naar huis gegaan......Bleek dat ik tweede ben geworden :D (Iemand heeft de prijs voor me meegenomen)

Toch raar he hoe een wedstrijddag kan lopen........ Herkennen jullie dat? Of als je bijv heel laag verwacht en dat heel hoog uitpakt. Of als het een dikke uur uitloopt :+ Of inloopt het kan allemaal!

Ik heb het tot nu toe *afkloppen* nog niet meegemaakt dat een wedstrijd zo ver uitliep of inliep. Dat lijkt me echt vreselijk.
Qua punten heb ik met de pony al vanalles meegemaakt :') . Dat was een leuk beestje om te zien maar zeer matig in haar gangen en propte zich ook snel op. Dus in de M2, konden we een bijna fouteloze proef rijden maar kregen we 162 en een week later 185.
En dan een pony met veel uitstraling en looplust, met veel fouten in de proef, reed dan 190 waar ik 170 had ofzo. Ergens snap ik het wel, maar vond t soms wel jammer.
Dat was met FrouFrou echt wennen. Het tweede cc was ze echt stout, draaien, bokken, scheef. In de proef zo min mogelijk gedaan en haar maar een beetje (poging tot) laten lopen. Hielp overigens weinig, galop scheef en bokken, uit t niets omhoog springen.
Na de proef toch maar even naar de jury. 'Wat vond u ervan?' (Kon er zelf wel om lachen) ' ja wat moet ik zeggen... Je hebt maar één 5' _O- (194 punten)
Dat vind ik dus niet eerlijk, ik had een ongehoorzaam paard. Dat mag nooit zo beloond wordeb. Iets met jurysport :')

@Anne ; ja ik keek wel ff op toen ik het film stil zette, tis toch echt een Vivaldi :=

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 08:32

Hele fijne foto Anne! En stilstaan is idd niet zo erg. Zo lang je maar goed bewust blijft rijden zodat je niet achteruit gaat!

Jeetje zeg iris, zo erg uitlopen heb ik nog nooit meegemaakt :oo :oo vind het knap dat je nog de ring in bent gereden! En die punten kan je dan ook echt niks aan doen. Ik herken wel dat mijn gevoel soms echt niet klopt haha!

Haha dat herken ik ook wel van due wisselende punten in mn ponytijd. Verschillende ponys uitgebracht voor anderen en ook het idee gehad dat elk type pony toch soms anders word bekeken. Pracht van een dressuurpong gereden en die scoorde altijd. Simpele springpony moest meer moeite doen (maar due was ook vaak stout _O- )

Mijn wedstrijd heb ik afgemeld. Mourie gaat echt zo slecht. Ze houd zichzelf compleet vast en wil niet nageven, alleen kop in de lucht en rennen. Dit is een fenomeen wat aan het begin toen ik haar net had altijd het probleem was. Maar nu komt het zomaae opzetten terwijl ze echt heel fijn vooruit ging. Daarom vertrouw ik het niet helemaal.
Daarom gaat ze nu een week op rust. Lekker een beetje wandelen en oefeningen van de fysio doen, haar koppie leegmaken. En zit er geen verbetering in dan komt de fysio ook langs.
Kan namelijk bijna niet geloven dat hier geen vaste spier of iets dergelijks de oorzaak van is, want dit heeft ze al een jaar niet meer gedaan. :o?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 09:03

Dat is niet fijn Mara. Meestal is zo'n weekje rust niet verkeerd. Hoop dat ze daarna weer beter gaat.

Dat is wel heel erg Iris! Ik heb het ooit eerder gehad, heeeel lang geleden op een NKB wedstrijd. Dat was zo'n rommeltje. Ik wilde netjes op mijn tijd starten, maar het was daar: "wie het eerst komt die het eerst maalt". En ik maar wachten tot ik werd omgeroepen. Die pony hoefde ik altijd maar 10 minuten los te rijden en dan de ring in. Maar ik zat er onderhand wel een uur op. Was echt een drama proef. Had ik net geen wp. Dus als ik gewoon had kunnen rijden, dan had ik weet ik niet hoeveel punten kunnen scoren. Baalde daar echt van. Ben nooit meer naar die wedstrijd gegaan.

Met Phoebe gaat het steeds beter. Wond is nu vlak (niet meer die diepe snee) en rustig. Ze heeft nog steeds stalrust, maar ik stap 2x daags met haar. Gisteren toen alle paarden binnen stonden heb ik haar even los in de bak gedaan. Eerst was ze heel rustig en daarna ging ze compleet uit haar plaat. Niet zo'n goed idee dus. Toen ik haar weer te pakken had, zag ik dat er geen verschil was in de wond. Die zag er nog steeds hetzelfde uit. Dus ik denk dat ik haar van de week weer op de wei ga doen. Eerst een paar dagen wat rustig longeren en dan in de wei. Overigens staat ze heel rustig op stal, dus dat is wel prettig.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 14:11

m9ara schreef:
Lucifertje wat voor verschil is het dan precies tussen een leren zitvlak en een siliconen?

Excuseer voor de mega late reactie, had het druk, bruiloft enzo :P

Umm ik vind het nadeel van leer dat je een dubbele laag hebt en dikker is. Ik heb dan minder gevoel met mijn zadel waardoor ik minder voel met wat er onder mij gebeurt. De siliconenbroek is net zo dun als een normale broek en het silicone is anders verdeeld. Het is evengoed wel wennen want je zit veel stroever maar ik vind het prettiger dan een leren zitvlak.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 20:58

Zo, Phoebe loopt sinds gisteren weer op de wei. Wond ziet er steeds mooier uit. Rustig op de wei is veel beter dan hele tijd op stal. Zeker met dit mooie weer.

En ik ben zo blij, de moeder van Phoebe, Jazzy is vandaag eindelijk drachtig gescand! Door de vele cystes was het eerder niet te zien. Maar ze is nu 31 dagen drachtig en vandaag ook gelijk een kloppend hartje gezien. Dus volgend jaar eind februari krijgt Phoebe een broertje of zusje!! *\o/*

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 22:24

Setteli schreef:
Zo, Phoebe loopt sinds gisteren weer op de wei. Wond ziet er steeds mooier uit. Rustig op de wei is veel beter dan hele tijd op stal. Zeker met dit mooie weer.

En ik ben zo blij, de moeder van Phoebe, Jazzy is vandaag eindelijk drachtig gescand! Door de vele cystes was het eerder niet te zien. Maar ze is nu 31 dagen drachtig en vandaag ook gelijk een kloppend hartje gezien. Dus volgend jaar eind februari krijgt Phoebe een broertje of zusje!! *\o/*

Wat goed nieuws! Van welke hengst is ze drachtig?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 12:14

Van Dark Dornik, een Duitse rijpony. Jazzy is dan wel een paard, maar ik dek alleen met pony's bij haar. Geeft tot nu toe goede resultaten!
Foto Dark Dornik:
Afbeelding

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:47

Setteli schreef:
Van Dark Dornik, een Duitse rijpony. Jazzy is dan wel een paard, maar ik dek alleen met pony's bij haar. Geeft tot nu toe goede resultaten!
Foto Dark Dornik:
[ [url=m/XvAoqF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oooh die heb ik vaker voorbij zien komen? Enorm gaaf beest! Eerste keer dat ik m zag dacht ik serieus dat het een paard was :)) :9

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 21:34

Leuk Safrou. Lekker afwisselen. :)

Fijn dat je toch 2 puntjes had Iris965. Herken je probleem heel erg, heb hier zelf ook last van.

m9ara jammer dat jullie in een dipje zitten. Verstandig dat je de wedstrijd afgezegd hebt en haar even de tijd geeft. :(:)

Fijn beeld AnnevM. Fijn dat je tante de smaak te pakken heeft.

Jeetje dat is wel erg lang Iris965! Fijn dat je toch nog een puntje hebt gereden.

Fijn dat Phoebe beter gaat Setteli. Lekker dat ze buiten staat. Gefeliciteerd met de dracht! Prachtige hengst.

Hier staat het rijden even op een laag pitje. Als het goed is gaan de paarden morgen de wei op en dan krijgt hij even een kleine vakantie. :)

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:36

mag i me ook melden? ik heb ( hopelijk) zondag mijn L1 debuut. nog 1 puntje in de B nodig en die hoop ik morgen te gaan halen.

paar keer de L1 proefjes gereden en dat was echt bagger. nu moet ik wel zeggen dat thuis de B proefjes ook slecht gingen en ik op wedstrijd alleen maar dikke punten heb gehaald.

hebben jullie nog tips voor de "perfecte" l proef? :)

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 14:11

Jeetje wat bizar dat het zo erg uitliep Iris! Tweede proef nette punten hoor, zeker na zolang wachten... Ik had ook eens in m'n 1e proef 163 en in m'n tweede proef 193 punten :')

Pff zo frustrerend Mara... Heeft ze wel genoeg afwisseling en dergelijke? Probeer alleen mee te denken hoor haha. Hopen dat je d'r na deze week wat fijner kan krijgen, is echt rot op deze manier...

Mooi Setteli dat de wond aan het verbeteren is! Lekker dat ze weer op de wei staat, scheelt toch wel :) Gefeliciteerd met de dracht, superleuk!

Lekker even vakantie Jespri!

Welkom lovemario, wat voor paard heb je? :)

Wat een heeeerlijk weer! Morgen gaan de paarden weer de wei op, maar de afgelopen 3 dagen mocht elk paard individueel alvast even de wei op zodat het morgen (hopelijk) wat rustiger verloopt! Dus ik heb mijn ochtend zo gespendeerd <3 :

Afbeelding

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:10

oh fijn Anne.
Ik heb het geluk dat ze bij mij ook in de winter overdag de wei op gaan. Staat dan wel geen gras meer, maar ze hebben echt een heel groot weiland met z'n tweeën (ong. 60 x 120). Gras staat er nu wel weer mooi op. Ze worden straks nog wel een keer verweid. De andere paarden op stal hebben ook zo'n groot stuk. Mijn paarden staan behoorlijk ver naar achteren en als ik ze dan op moet halen, moet ik ongeveer 400 meter lopen. Meestal pak ik dan de fiets, gaat dan toch sneller. :D

Welkom Lovemarie! Ben ook benieuwd naar je paard! Tips heb ik wel. Secuur rijden, wendingen en figuren netjes afwerken. Maar dat is in alle klasse wel zo. Je moet je paard wel goed voor elkaar hebben, omdat sommige onderdelen elkaar toch best snel opvolgen.

Wond van Phoebe geneest mooi. Ze staat lekker buiten de hele dag. Wel fijn hoor, ze heeft bijna 2 weken op stal gestaan. Met rijden of longeren wacht ik nog even. Moet alles weer een beetje verder dicht zitten. Zal vanavond nog weer een foto maken, dan kunnen jullie de vorderingen wel zien.

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:21

Dat is helemaal fijn! Roos kon gelukkig tot en met december regelmatig de wei op omdat ze toch superbraaf is en niet het land kapot rent zoals sommige andere paarden dat wel deden :') Wel heerlijk zo'n groot stuk, maar met vangen wat minder :=

Die van mij heeft dit stuk, tot achteraan waar je dat kleine witte vlaggetje middenin ziet:

Afbeelding

Ze ging er eergister voor het eerst op maar echt doodbraaf, er kwam nieteens een klein drafje uit :Y) Heel grappig, hoe heet ze in de omgang soms kan zijn, zo rustig is ze in de wei :D

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:26

lengte komt wel wat overeen bij mijn wei, die van is alleen iets breder.
Ja vangen is soms een crime. Had me een tijdje geleden voorgenomen om te gaan rijden, mar daar dacht Pheebs toch anders over. Ik neem vaak al wat voer/wortel/stukje brood mee, maar soms peert te hem gewoon.

Jazzy wil altijd wel komen, maar ja, daar rij ik niet mee :+

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 16:59

Welkom lovemario. :) Nog geen tips voor je, moet zelf ook nog mijn debuut gaan maken.

Dat is geen verkeerd uitzicht AnnevM, heerlijk hoor. :)

Fijn dat de wond zo goed geneest Setteli. :)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:06

Heerlijk dat ze allemaal weer het land op kunnen

Gelukkig geneest phoebe ook goed

Ik rijd momenteel niet, er komt morgen iemand proberen om te kijken of dat klikt als bijrijder. Altijd weer spannend.
Onze hengst is verkocht en de merrie volledig goedgekeurd dus die komt hier vanaf zondag wonen :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:09

ik rij met een Pre andalusier :) hij is niet heel spectaculair en dat merk ik wel in mn punten. hij doet alles super netjes maar zijn beweging maakt het dan zo simpel

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 19:12

Sorry lovemario lees helemaal over jou post heen

Perfecte L proef ontspanning, goede overgangen, goed voorbereiden van de oefeningen en hoeken rijden :D

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:12

vandaag voor het eerst L1 gestart en 2 dikke winstpunten gehaald :) zeer tevreden. nog geen 5 minuten kunnen losrijden ( veel uitvallers ) en dan nog zo fijn gereden

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:01

Haha Setteli, die van mij komt eigenlijk altijd naar me toe maar dan pas als ik 5 meter voor d'r sta :')

Zeker niet Jespri!

Waarom rij je zelf niet als ik vragen mag Seven? Gefeliciteerd met je merrie :)

Netjes lovemario, gefeliciteerd! :D

Nou ik had gehoopt wat leuke foto's te maken toen de paarden gister naar de wei gingen gisteren maar er was echt 0,0 actie :') Hartstikke fijn eigenlijk dat alle groepen zo lekker rustig zijn maar voor de foto's jammer haha. Vandaag gereden na 2 dagen stilstaan en ze was heel druk en stijf maar heel fijn kunnen eindigen dus ben wel tevreden!
Alsnog even fotospam van gister:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:11

Gefeliciteerd lovemario super

Dat mag je gerust vragen Anne
Ik ben al wat weekjes ziek misselijk, hoofdpijn en buikpijn daarbij erg moe en het duurt nog wel wat maanden zoals het nu lijkt ;)
Heerlijk dat ze zo rustig waren op het land. Hier stonden ze ook gelijk kalm te eten.

Onze nieuwe aanwinst is vanmiddag gebracht, mijn ruin is helemaal verliefd <3
Afbeelding

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:25

Spannend Seven hoe is het gegaan?
Fijn dat jullie hengst is verkocht. Leuk dier, veel plezier ermee. :)

Dat is fijn lovemario, gefeliciteerd. :)

Leuke foto's AnnevM. Fijn dat het rijden aan het einde ook wel fijn ging.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:50

Bedankt Jespri

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:34

Afbeelding
DnWij gaan naar de L2 *\o/*

Gisteravond 200 en 212,5 punten gekregen en daardoor nu L1 + 13. Vandaag mochten we de finale rijden, beter gereden dan gister maar helaas 62,5%. Beetje balen maar wel trots met onze 5e plek!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:40

Gefeliciteerd