Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Re: Startcoupons gaan verdwijnen, let even op met bestellen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:20

Ik geloof ook niet in kinderziektes. Het programma waar we als secretariaat mee moeten werken is er al ruim een jaar!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 11:21

Ik ga pas over twee weken voor het eerst. Ben benieuwd. Enige waar ik nog een beetje 'bang' voor ben is het feit dat je nu de uitslagenlijst moet controleren (waar ik dus geen zin in heb als ik bagger gereden heb bv op een grote wedstrijd...) en dat je, als je dat niet doet, geen geldig bewijs meer hebt. Verder hoor ik ook weinig negatieve verhalen gelukkig. (Wel over het zoeken van wedstrijden op de nieuwe wedstrijdkalender van de KNHS en vraagprogramma's die niet kloppen)

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 12:22

Nou, bij mij ging het zondag net zo vlot als anders hoor, dus ik ben helemaal gerustgesteld :)

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:11

Ik vond het ook uitstekend werken veel beter leesbaar dan die ellendige coupons waar je niks op kon ontcijferen kwa tekst. Tis geloof ik vooral belangrijk dat je je punten natelt of zo ?? maar ik vertrouw er wel op dat het los loopt. Ik heb de A4 coupon waar de cijfers op staan dus naar mijn idee bewijs zat !!!

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:18

Die A4 met cijfers is nadat de uitslag naar de KNHS is gestuurd niets meer waard. Kloppen je punten dan niet dan had je dat op de wedstrijd zelf moeten regelen.
Het is namelijk anders te fraude gevoelig!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:28

ponyparadijs schreef:
Die A4 met cijfers is nadat de uitslag naar de KNHS is gestuurd niets meer waard. Kloppen je punten dan niet dan had je dat op de wedstrijd zelf moeten regelen.
Het is namelijk anders te fraude gevoelig!

dat is idd ook wel zo....maar ik heb begrepen dat alle cijfers van die A4 ingevoerd zijn in dat systeem toch ?? dus dan heeft de KNHS jou coupon ook digitaal. Kan me niet voorstellen dat er dan wat fout kan gaan, want als jij ziet dat je ineens 185 op je PC hebt terwijl dat 187 zou moeten zijn dan kun je je ingevoerde cijfers nog een keer bekijken. Ik kan als deelnemer nl niet de door jou ingevoerde punten zien ?? dus wat kan ik dan controleren ?? De uitslag kwam die riepen ze om en ik kreeg de coupons.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:33

Niet alle secretariaten werken met het invoeren van de afzonderlijke cijfers. Wij doen dat alleen in de winter. In de zomer draai ik met te veel starts en werken we met een reken kamer. En plaats ik dus alleen totalen in het programma.
Jij mag ook in in het programma kijken om te zien welke punten er zijn ingevoerd. Het gaat hoofdzakelijk om de totalen natuurlijk! En die moet goed zijn!

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 13:37

bianca1980 schreef:
?? dus wat kan ik dan controleren ??

Niet alleen de punten kunnen fout gaan. In dit topic is bijvoorbeeld ook iemand geweest die HC was gestart. Dit stond uiteindelijk niet op de uitslagenlijst en dus kreeg betrokkene een brief van de KNHS thuis dat ze onterecht in een lagere klasse was gestart. Dat soort dingen moet je niet te vaak hebben natuurlijk.
Daarnaast, als er op jouw coupon 187, wil dat niet zeggen dat er geen typefout gemaakt kan worden met het invoeren en er dus bv 178 op de uitslagenlijst staat. Voor zover ik begrijp moet dit door de jury gecontroleerd worden, maarja, ga alles maar een controleren op een groot buitenconcours... Die uitslagenlijst is bindend en niet jouw coupon waar het wel goed op staat.

Er valt nu denk inderdaad nog weinig te klagen, maar wacht maar tot we iets verder zijn en inderdaad tegen wat foutjes aan gaan lopen...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:38

Het invoeren van die punten is ook wel foutgevoelig. Je typt er allicht een keertje naast. Lang niet alle verenigingen doen dat dus.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:42

Is het niet handig om een nieuw topic te openen met bv ervaringen dressuurprotocollen? De coupons zijn inmiddels achterhaald :)

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 14:43

Ik kreeg gister gewoon een protocol zoals anders! Uitslagen waren er ook vlot, ong half uurtje na de laaste start!

BlondeSmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 09:05

Wel zonde ik heb er nog een hele stapel liggen ! van de 24 maar 5 gebruikt :)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:07

Ik heb wel een brief van de knhs dat ik moest betalen en dan kan starten maar ik heb geen papieren startpas.... Die zou toch komen??

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 11:30

svdijk86 schreef:
Ik heb wel een brief van de knhs dat ik moest betalen en dan kan starten maar ik heb geen papieren startpas.... Die zou toch komen??

Je hebt toch al een startkaart? Dan krijg je geen nieuwe voor 1 april. Alleen als er wijzigingen zijn, krijg je een andere, bv als je van vereniging bent veranderd of iets.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 12:56

Heeft trouwens iemand al geprobeerd hoe het werkt met het genereren van een inschrijfformulier via Startlijsten? Zou wel een mooie manier zijn om de site van de KNHS te omzeilen, nu die toch nog niet goed werkt.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-12 13:33

mylittlejoy schreef:
Heeft trouwens iemand al geprobeerd hoe het werkt met het genereren van een inschrijfformulier via Startlijsten? Zou wel een mooie manier zijn om de site van de KNHS te omzeilen, nu die toch nog niet goed werkt.

over het algemeen staat er op startlijsten een mailadres bij en daar kun je je inschrijfformulier heen mailen.

_evelien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 12:16

mylittlejoy schreef:

Ideale manier zo via startlijsten :j
Op de 1of andere manier lukte mij het niet via die link van het KNHS en dit ging in 1 keer goed ;)

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:08

Ik heb van 2 paarden een aantal sets terug gestuurd (allemaal te oud ja, 1 set is eind juni bestelt en nog compleet in tact) ... krijg niks terug. Ik kon de coupons ook niet meer terug krijgen, ze hadden ze al vernietigd.
Op mijn klachtenbrief heb ik geen reactie gekregen ....

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:21

Wanneer krijg je het geld daadwerkelijk terug?
Want die creditnota heb ik al gehad, maar het geld nog niet.
En wel vrolijk aan komen zetten met een nieuwe factuur voor 2012..

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 15:37

Lappie_Lap schreef:
Ik kon de coupons ook niet meer terug krijgen, ze hadden ze al vernietigd.

Op zich beter dan terugsturen... Dat vond ik namelijk ook wel een rare actie! Wat moet je er nog mee namelijk?

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 16:34

berdien85 schreef:
Wanneer krijg je het geld daadwerkelijk terug?
Want die creditnota heb ik al gehad, maar het geld nog niet.
En wel vrolijk aan komen zetten met een nieuwe factuur voor 2012..

Ik had het geloof ik twee weken na de creditnota terug.

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:45

Loetie84 schreef:
Lappie_Lap schreef:
Ik kon de coupons ook niet meer terug krijgen, ze hadden ze al vernietigd.

Op zich beter dan terugsturen... Dat vond ik namelijk ook wel een rare actie! Wat moet je er nog mee namelijk?

Mag ik een beetje wantrouwend zijn voor het geval dat het allemaal niet je van het blijkt te zijn en de boel terug gedraaid wordt :o
Sorry, maar ik heb momenteel echt 0 vertrouwen in de KNHS.

Romy_tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 19:52

Ik heb begin december complete sets coupons teruggestuurd, maar heb tot nu toe nog niks gehoord. Gister de KNHS gebeld, ze geven aan dat er zoveel is binnen gekomen dat het mogelijk nog 2-4 weken kan duren voor alles verwerkt is. Zijn er meer mensen die al zolang wachten?

Ik twijfel of ik nu wel de rekening voor komend jaar zal betalen.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:02

Waarom zou je de rekening voor komend jaar dan niet betalen?
Die staat toch los van de coupons?

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 20:33

Als je die niet betaald mag je ook niet starten. Wil je het risico lopen dat je de ring niet in mag als je op concours bent?