Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 20:03

Ohh dat is ook echt fijn! Ik mis dat wel echt op mijn protocol, maar ach. Hopelijk volgende keer wel. Gefeliciteerd met je punten!

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:20

Wauw bijna iedereen super nette punten, en fijn om te horen dat de meeste zich kunnen vinden in het jury commentaar (kon ik overigens ook 100% in het protocol van mijn dochter).

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 22:29

Fijn zeg dat iedereen zulke leuke punten heeft en zich er in kan vinden.
Ook fijn, er is nu misschien wat meer ruimte voor comments achter de punten omdat de snelheid er niet perse in hoeft te blijven en de jury niet afhankelijk is van een schrijfster.

En misschien het voordeel dat bij iets gemist oid even teruggespoeld kan worden?
Althans ik heb vroeger wel eens een jury gehad in ‘real life’ die na onderdeel 10 pas uit zijn auto kwam omdat hij dacht dat ik de verkeerde proef reed.. :D die dacht dat ik M1 moest starten maar ik had inmiddels al 2x travers erop zitten haha. No offense, kan gebeuren, vooral als je er al bijna een hele dag jureren op hebt zitten, maar dan vraag ik me wel af waar je de andere 9 onderdelen naar hebt zitten kijken haha.

Twilight1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-20 23:15

@queelens, ik heb dat ook een keer gehad ik had 3/4 al gehad van de 2de proef en bleek dat ze het verkeerde aan het jureren was met verkeerd protocol dus of ik even opnieuw wilde beginnen.
Daar was ik niet zo blij mee met mijn toenmalige flegmatieke paard die alles er wel uitgeperst had.

Dit is dan veel beter, ik heb liever dat ik in plaats van een 6, omdat ze het niet goed hebben gezien enzo, een onvoldoende krijg omdat het niet goed was. Laat ze maar terugspoelen hoor!

daffodilJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:26

Queelens, ik heb kampioenschappen gereden en dan zitten er twee juryleden en bij onderdeel 6 kwam er 1 de baan in want die wist echt niet waar ik was en of ik even opnieuw kon beginnen. Dikke discussie tussen beide jurys, was niet mijn beste wedstrijd zeg maar :D

Maar, we kunnen idd terugspoelen. Dat is uiteraard niet de bedoeling maar wel handig zo nu en dan! Overigens moet ik zeggen dat het bij mij tot nog toe in het voordeel van de ruiter gewerkt heeft, dat terugspoelen!

En ik heb idd heel veel tijd om overal wat bij te zetten, terwijl ik kijk kladder ik op het protocol letters cq steekwoorden en daarna typ ik dat uitgebreid in het protocol. Werkt echt superfijn en ik vind het ook prettig om wat meer mee te kunnen geven.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:37

Queelens, heb ik ook laatst nog gehad. Ik reed al verkeerd bij onderdeel 2 (moest rechuit, maar deed van hand veranderen) en reed vervolgens de onderdelen in spiegelbeeld. Paar onderdelen verder kwam mijn voorlezer er achter dat ik verkeerd was gereden, dus stopte ze mij. Jury had het niet door gehad en geloofde het ook niet, want ik zou bij onderdeel 4 zijn en moest daar verder. Geen idee hoe ze me punten voor onderdelen 2 t/m 4 heeft gegeven.

Heb uiteindelijk toen een klacht ingediend bij de KNHS.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 09:50

Ik ben ook weleens halverwege gestopt toen ik nog BB reed en de jury een L protocol voor zich had. Hoe dan? M'n naam staat er toch op?

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:03

daffodil schreef:
Queelens, ik heb kampioenschappen gereden en dan zitten er twee juryleden en bij onderdeel 6 kwam er 1 de baan in want die wist echt niet waar ik was en of ik even opnieuw kon beginnen. Dikke discussie tussen beide jurys, was niet mijn beste wedstrijd zeg maar :D

Maar, we kunnen idd terugspoelen. Dat is uiteraard niet de bedoeling maar wel handig zo nu en dan! Overigens moet ik zeggen dat het bij mij tot nog toe in het voordeel van de ruiter gewerkt heeft, dat terugspoelen!

En ik heb idd heel veel tijd om overal wat bij te zetten, terwijl ik kijk kladder ik op het protocol letters cq steekwoorden en daarna typ ik dat uitgebreid in het protocol. Werkt echt superfijn en ik vind het ook prettig om wat meer mee te kunnen geven.

Hier hebben de ruiters ook veel meer aan. Ik vind het echt een heel leuk idee zo

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:24

Ik vind het persoonlijk ook heel prettig dat bij veel punten commentaar staat en waar een punt op gebaseerd is! Ik had bevoordeeld bij mij middenstap staan; over de benen goed maar hals moet er meer uit. Daar kan je echt wat mee!
daffodil schreef:

Laatst bijgewerkt door wanted op 01-05-20 10:25, in het totaal 2 keer bewerkt

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:25

Ben ik trouwens de enige neuroot of zijn er meer die, als ze op hun uitslag wachten, de hele tijd bijna dwangmatig de klasseringen pagina verversen? :=

wanted

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:26

Jazeker! Liefst elke 10 minuten
Caritas schreef:
Ben ik trouwens de enige neuroot of zijn er meer die, als ze op hun uitslag wachten, de hele tijd bijna dwangmatig de klasseringen pagina verversen? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:30

Caritas schreef:
Ik ben ook weleens halverwege gestopt toen ik nog BB reed en de jury een L protocol voor zich had. Hoe dan? M'n naam staat er toch op?

De jury weet soms niet wie er in de ring is als je je niet voorstelt en ze gaan er vaak ook vanuit dat de volgorde van de protocollen klopt terwijl er zonder hun weten iets gewijzigd is.
Daarbij geven ze soms gewoon punten voor wat ze zien omdat ze inmiddels wel weten welke punten er in een proef voorkomen en als de schrijver dan niet doorheeft dat het niet klopt met wat er op het protocol staat, dan komen ze er niet achter.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:31

ik heb problemen met het uploaden van mijn video. Tot 2 keer toe een mailtje van het knhs gehad dat het niet goed gegaan is.. ben ik de enige die hier tegenaan is gelopen?

Overigens toch maar mn pakkie aangetrokken..

Afbeelding

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:34

Ik stel me trouwens altijd voor en vraag altijd of ik twee rondjes door de baan mag omdat het paard blind is aan één kant en zich steevast de blubber schrikt als hij op de rechterhand ineens een bloembak of auto/juryhokje ziet.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:38

Flevolander schreef:
ik heb problemen met het uploaden van mijn video. Tot 2 keer toe een mailtje van het knhs gehad dat het niet goed gegaan is.. ben ik de enige die hier tegenaan is gelopen?

Overigens toch maar mn pakkie aangetrokken..

[ [url=m/721OSr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja ik!! Terwijl er steeds wel staat succesvol geüpload. Knhs is nu aan het kijken hoe het kan. Desnoods stuur ik een andere in want het gaat om het event van 21 april. Wel beetje klaar mee inmiddels haja

IvyRose

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:39

Hebben meer mensen hun eigen filmpjes nog eens bekeken met het commentaar van de jury ernaast? Normaal heb je na een wedstrijd altijd een bepaald gevoel, wat bij mij soms afhangt van maar een enkel onderdeel, bijvoorbeeld een mislukte overgang of een keertje schrikken van iets :')

Nu kun je echt goed kijken wat de jury zegt en je gevoel loslaten, puur op wat er te zien is je eigen mening baseren. Denk niet dat dat gelijk de dag na de proef kan, maar ietsje later wel :)

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:40

Caritas schreef:

Hier ook! Wacht vol spanning op mijn punten van ons B debuut van de 28ste. :):)

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:43

Caritas schreef:

Oh ik ben nog niet zover, want ik doe pas mee aan het event van 7 mei. Maar weet nu al dat ik dat ook ga doen :+

wythlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:45

Ik vroeg me af of je via de app alleen filmpjes van jezelf kan insturen of kan ik evt. Ook die van een vriendin insturen? Simpelweg omdat ik meer geheugen op mn telefoon heb.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:46

wythlove schreef:
Ik vroeg me af of je via de app alleen filmpjes van jezelf kan insturen of kan ik evt. Ook die van een vriendin insturen? Simpelweg omdat ik meer geheugen op mn telefoon heb.

Ik neem aan dat als je uitlogt en op haar naam inlogt je ook voor een ander kan uploaden..

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:46

wythlove schreef:

Ja, denk het wel. Als je naar haar combinatienummer en ordernummer gebruikt ipv je eigen.

DreamGuide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:54

Caritas schreef:

Jazeker, elk halfuur, al sinds vorige week donderdag :')

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 10:59

Caritas schreef:

Zelfs mijn vriend wordt er gek van ! Hahaha ik wacht nog op 23e

marshmellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:00

Ik heb ook de punten van de 28ste!
B debuut met een paard dat ik nu een maandje rijd; 212 punten :wow:
En met mijn eigen paard in de L2 192 punten.
Super tevreden met de puntjes en ook fijn commentaar van de jury :)

_x_Vace_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-20 11:02

IvyRose schreef:
Hebben meer mensen hun eigen filmpjes nog eens bekeken met het commentaar van de jury ernaast? Normaal heb je na een wedstrijd altijd een bepaald gevoel, wat bij mij soms afhangt van maar een enkel onderdeel, bijvoorbeeld een mislukte overgang of een keertje schrikken van iets :')

Nu kun je echt goed kijken wat de jury zegt en je gevoel loslaten, puur op wat er te zien is je eigen mening baseren. Denk niet dat dat gelijk de dag na de proef kan, maar ietsje later wel :)

Sluit ik me helemaal bij aan, ik kan mezelf echt naar beneden halen na een proef waar misschien 1 grove fout in zit, nu sta ik daar heel anders in omdat ik terug kan kijken oke die overgang was bijv. echt fiets up, maar kijk me schouderbinnenwaards voor een 8 is even gaan dan!!

Waar ik op wedstrijd vooral in mijn fouten blijf hangen