Nog een Groninger, leuk! Gefeliciteerd met je winstpunten!

Naat3, gefeliciteerd!
Succes Shelly21!
Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen, Charlotte!

Knap witje Saaams.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
PrimaDonna_ schreef:AlwaysH schreef:[ Video ]
Ze was ene beetje spooky, ene moment liep ze heel fijn en dan kwam ze in de hoeken weer omhoog. Op de voltes wil ze nog graag heel veel lengte pakken maar hier ben ik nu ook mee bezig.
Ben blij als het dressuurzadel er is!
Kon uiteindelijk mijn handen meer dragen (zie je niet terug in de filmpjes) dus daar was ik ook erg blij mee!
Oja, we hebben ook over het erf kunnen rijden!![]()
Ze is zo verschrikkelijk knap, en die grote, fluffy oren zijn zo leuk onder het zadel hè. Ze flapperen alle kanten op, lieve ding...
Je bent lekker aan het rondrijden met haar!![]()
En denk dat het dressuurzadel inderdaad beter zal gaan werken voor jou houding, je komt nu best wel ver het zadel uit.
Harvey1 schreef:4 winst erbij met 197,5 en 198,5!!!! B+11 en twee keer tweede. Ik ben zo ongelooflijk blij en trots. Had dit nooir durven hopen.
Charlotte446 schreef:@MonteKarlo
Fijne updateMooi dat je zo lekker aan het grondwerken bent, de longeerfoto ziet er fijn uit!
@GA
Mooi dat het weer goed gaat ondanks de hengstigheidLekker ook van de slowfeeders! Is echt een ideale oplossing
@Harvey
Gefeliciteerd! Dat zijn heeeeeele nette punten om de B mee af te sluiten![]()
Ik heb vandaag ook de laatste punten bij elkaar gereden![]()
Weer 2 puntjes erbij (193 en 189), 19 maart gaan we ons debuut maken in de L
Ghostattack schreef:Fijne update MonteKarlo! Ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullieHet is heel fijn om bij de basis te beginnen vind ik, ik ben er zelf nog steeds heel blij mee. Eens in de zoveel tijd neem ik uitgebreid de tijd om allerlei grondwerk oefeningen te herhalen.
Hier ook een fijne update: we hebben slowfeeders in de paddock!Staleigenaar vond het toch wel een interessant idee en heeft het voor ons gefixt, we hoeven alleen circa 10 euro extra te betalen per maand voor het extra hooi wat verbruikt wordt. De eerste hooibaal a 50 euro wil mijn vader sponsoren! Normaal betaalt hij geen cent aan mijn paard
Ook wil hij van de zomer een trailer gaan aanschaffen!
Met Zara gaat het ook supergoed. Ze is alleen enorm hengstig, dus qua gedrag net even wat moeilijker te handelen, maar niet extreem. Door de hengstigheid is ze ontzettend hyperactief en ze pist alles onder. Gek beest. Vandaag hebben we even de billen en staart opnieuw gewassen (mevrouw haar water op zo'n moment haha) en vervolgens even gelongeerd met balkjes. Toen ze de energie kwijt was, heb ik besloten om even zonder zadel erop te klimmen om te kijken hoe ze reageert op mijn been. Ze was ontzettend braaf, geen gekke dingen meer en niet meer achteruit lopen. Ze ontspande direct, ik kon zo opstappen en er was niks aan de hand. Alleen omdat ze hengstig was stonden we om de 10 meter stil in de plashouding
Dit dus
[ [url=m/8vvFam.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/CdeOBJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Harvey1 schreef:Ik ben een beetje bijgekomen van gister. Jeetje, dat was zwaar. De oude eigenaar kwam kijken en ik was dubbel zo nerveus. Gelukkig was paardje zo braaf en bezorgde hij ons de punten voor de L1. Ik kan nu spannend doen en 18 maart gewoon eens starten om te zien hoe het gaat. Wijken rechtsom moeten we aan werken maar linksom, ach dat lukt prima. Wat zeggen jullie? Ik vind het onnodig om weer B te starten eigenlijk.. ik maak gebruik van een taxi nog. Heb hopelijk binnen 6 maanden een trailer dus wedstrijden zijn pricey.
Ik heb nog wat foto's. Let op: ik was erg nerveus op de rij foto's en er stonden allemaal paarden in de paddocks erom heen wild te doen. Ik had hem er redelijk aan maar zoals gewoonlijk gaf hij nergens om en zat ik te stressen om niks. Wat een wereldpaard, ook hoe hij die bak binnenkomt en gewoon weet dat hij het nu moet laten zien. Top instelling! Maar thuis met trainen kan het dus wel echt een draak zijn.
Ik hoop dat ik nog mag blijven posten hier! Ik wil een ding zeggen: als ik het kan (op m'n 24e een paard gekocht, binnen een jaar hier na toe getraind. Pony is 15) dan kan echt iedereen het! Ik was altijd super onzeker en durfde nooit te rijden als er mensen stonden te kijken. Met veel les en goede begeleiding is dat allemaal goed gekomen. En ach, misschien komen we ons in de L1 wel flink tegen? Ik ga er hard m'n best voor doen om alles uit ons te halen wat erin zit.
[ [url=m/KD25LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/fR2Vi7.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DqNgen.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XJ5c1q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hijs knap he dames? En we zijn er nog lang niet. Ik moet nog een hoop verbeteren aan mijn houding/zit. 18 kg afvallen is leuk maar je bent wel je hele balans kwijt in het zadel. Ook hij moet nog veel leren en hopelijk is en blijft hij fit genoeg voor in elk geval de L2.
Sharonaa_ schreef:Fijn bericht Harvey! Mooie plaatjes ook.
Ik zou ook gewoon de l1 wagen hoor, als dat wijken het enige is.. Ik zie wel een combinaties op wedstrijd voorbij komen waar wel meer aan schort dan enkel het wijken.
Je kunt het altijd proberen en dan heb je ook mooi een idee hoe en wat, waar je aan moet werken en hoe je er voor staat.
Harvey1 schreef:Sharonaa_ schreef:Fijn bericht Harvey! Mooie plaatjes ook.
Ik zou ook gewoon de l1 wagen hoor, als dat wijken het enige is.. Ik zie wel een combinaties op wedstrijd voorbij komen waar wel meer aan schort dan enkel het wijken.
Je kunt het altijd proberen en dan heb je ook mooi een idee hoe en wat, waar je aan moet werken en hoe je er voor staat.
Dat is inderdaad de insteek! Kijken hoe je ervoor staat.
mcjv schreef:Super dat je fijn hebt kunnen rijden Nathalie! Jullie komen er ook wel.Gelukkig worden er genoeg foto's uitgewisseld in de groepsapp.
Hier weer een *** update. De zadelmaker was langsgeweest en een ander zadel op proef. Ligt toch niet fijn. Kleine vetophoping en een kale plek op komst aan beide kanten aan de achterkant van het zadel. Ze kreeg sinds een tijdje ook wat nijdige blikken met aansingelen maar niet dermate ernstig dat ik er wat achter zocht.
Nu longeer ik altijd voor het rijden, en toen ik net aangaloppeerde met longeren legt ze haar oren in haar nek en probeert ze me gewoon aan te vallen.Toen pas gingen de belletjes rinkelen. Schuldig dat ik me voel, dat ik haar eerdere signalen niet serieus heb opgevat. Ik heb toen ze zo deed vanavond het zadel afgegooid om te kijken of ze het zonder zadel ook deed, maar daar was toen geen sprake van. Denk dus echt dat het zadel de boosdoener is. Ik baal als een stekker. We waren zo lekker bezig. Vanaf nu dus even zonder zadel erop. Morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen of hij zsm langs kan komen. Nu kunnen we namelijk niet verder met trainen.