[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Imaginaerum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:19

Lekker geshopt dus mcjv. :P

Nog een Groninger, leuk! Gefeliciteerd met je winstpunten! :)

Naat3, gefeliciteerd!

Succes Shelly21!

Gefeliciteerd met je winstpunten en prijzen, Charlotte! :)

Knap witje Saaams. :) Ik rijd ook met een springer!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:23

PrimaDonna_ schreef:
AlwaysH schreef:
[ Video ]

Ze was ene beetje spooky, ene moment liep ze heel fijn en dan kwam ze in de hoeken weer omhoog. Op de voltes wil ze nog graag heel veel lengte pakken maar hier ben ik nu ook mee bezig.
Ben blij als het dressuurzadel er is! :+
Kon uiteindelijk mijn handen meer dragen (zie je niet terug in de filmpjes) dus daar was ik ook erg blij mee!

Oja, we hebben ook over het erf kunnen rijden! :D

Ze is zo verschrikkelijk knap, en die grote, fluffy oren zijn zo leuk onder het zadel hè. Ze flapperen alle kanten op, lieve ding... :+:

Je bent lekker aan het rondrijden met haar! :)
En denk dat het dressuurzadel inderdaad beter zal gaan werken voor jou houding, je komt nu best wel ver het zadel uit.

Dat zal niet verbeteren, ik kan al jaren niet laag lichtrijden omdat het mij blijkbaar verkeerd is aangeleerd. Maakt niet uit wat ik doe. Ik zou mezelf echt tegen moeten houden als ik lager licht wil rijden en dan kom ik achter de beweging aan.
Helaas pindakaas dus. Gelukkig gaat doorzitten op haar wel erg goed, ga ik dat maar doen. :')

SharonIndezz

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 10:30

Zo, jullie gaan hard hier in het topic haha, kan het niet bijhouden..las wat mensen met nette punten, goed gedaan allemaal! Ook wat mindere dingen, droes uitbraak etc.. erg vervelend, maar goed dat er geen risicos worden genomen!

Ik las ook wat over dwarse paardjes, hier is mijn jonkie momenteel ook wat ehh opstandig.... Moet wel bekennen dat hij veel last heb van zn tanden, dinsdag komt de tandarts dus ben benieuwd.

Ik zou eigenlijk afgelopen vrijdag les hebben, maar mn jonkie had een ijzer kwijt linksvoor, en daarbij brak er ook ineens een hoefzweer uit linksachter, hij loopt nu niet fijn :-( morgen komt de smid, dus ben benieuwd.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:40

Vanaf hier dan ook maar even een update, in plaats van alleen maar op iedereen te reageren, haha, voor degene die het interessant vinden.
Zoals ik had verteld hebben we jonkie zon twee en halve week geleden terug gehaald nadat ik een berichtje had gekregen dat hij gevaarlijk was en onberekenbaar, door de heining was gevlogen.. inmiddels zijn we flink aan de slag vanaf de grond, om hem zekerder te maken van zichzelf en vertrouwen te herstellen in de mensen, waar iedereen, inclusief ikzelf, dacht dat hij dominant was, had hij deze houding vanuit onzekerheid.
Inmiddels gaat het eigenlijk heel goed, ik heb twee a drie keer in de week les in het grondwerken en de eerste paar keren hebben we alleen losgewerkt. Daarna wat kleine spannende obstakels erbij gehaald om hem te leren anders met zijn spanning om te gaan, en toen dat goed ging wat groter gegaan. Allemaal in de cirkel, en afgelopen keer ook in de rijbaan, wat ik zelf wel spannend vond want de laatste keer dat we daar waren was hij over mij heen gerend. Maar ook hier pakte hij het super goed op, en sinds gisteren loopt hij weer met een singeltje om. Aankomende week gaat het zadel er weer op zodat hij ook de link van de ontspanning kan leggen met het zadel en later ook met een ruiter.
Uiteraard nog wat foto's :) :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals sommige misschien aan het begin van het topic nog kunnen herinneren zou ik eigenlijk mijn debuut hebben staan op 4 maart, gisteren dus. Helaas is dat flink anders gelopen, maar ik heb m nu opgeschoven naar 22 april. Of dat gaat lukken weet ik niet, maar dan hebben we in ieder geval een soort doel voor ogen. :j

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 16:47

Fijne update MonteKarlo! Ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie :) Het is heel fijn om bij de basis te beginnen vind ik, ik ben er zelf nog steeds heel blij mee. Eens in de zoveel tijd neem ik uitgebreid de tijd om allerlei grondwerk oefeningen te herhalen.

Hier ook een fijne update: we hebben slowfeeders in de paddock! *\o/* Staleigenaar vond het toch wel een interessant idee en heeft het voor ons gefixt, we hoeven alleen circa 10 euro extra te betalen per maand voor het extra hooi wat verbruikt wordt. De eerste hooibaal a 50 euro wil mijn vader sponsoren! Normaal betaalt hij geen cent aan mijn paard :+ Ook wil hij van de zomer een trailer gaan aanschaffen!

Met Zara gaat het ook supergoed. Ze is alleen enorm hengstig, dus qua gedrag net even wat moeilijker te handelen, maar niet extreem. Door de hengstigheid is ze ontzettend hyperactief en ze pist alles onder. Gek beest. Vandaag hebben we even de billen en staart opnieuw gewassen (mevrouw haar water op zo'n moment haha) en vervolgens even gelongeerd met balkjes. Toen ze de energie kwijt was, heb ik besloten om even zonder zadel erop te klimmen om te kijken hoe ze reageert op mijn been. Ze was ontzettend braaf, geen gekke dingen meer en niet meer achteruit lopen. Ze ontspande direct, ik kon zo opstappen en er was niks aan de hand. Alleen omdat ze hengstig was stonden we om de 10 meter stil in de plashouding _O-

Dit dus _O-
Afbeelding

Afbeelding

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:02

4 winst erbij met 197,5 en 198,5!!!! B+11 en twee keer tweede. Ik ben zo ongelooflijk blij en trots. Had dit nooir durven hopen.

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 18:56

@MonteKarlo
Fijne update :) Mooi dat je zo lekker aan het grondwerken bent, de longeerfoto ziet er fijn uit!

@GA
Mooi dat het weer goed gaat ondanks de hengstigheid :P Lekker ook van de slowfeeders! Is echt een ideale oplossing :)

@Harvey
Gefeliciteerd! Dat zijn heeeeeele nette punten om de B mee af te sluiten :j

Ik heb vandaag ook de laatste punten bij elkaar gereden *\o/*
Weer 2 puntjes erbij (193 en 189), 19 maart gaan we ons debuut maken in de L :)

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:11

Harvey1 schreef:
4 winst erbij met 197,5 en 198,5!!!! B+11 en twee keer tweede. Ik ben zo ongelooflijk blij en trots. Had dit nooir durven hopen.

Wauw wat een punten! Gefelicteerd!

Charlotte446 schreef:
@MonteKarlo
Fijne update :) Mooi dat je zo lekker aan het grondwerken bent, de longeerfoto ziet er fijn uit!

@GA
Mooi dat het weer goed gaat ondanks de hengstigheid :P Lekker ook van de slowfeeders! Is echt een ideale oplossing :)

@Harvey
Gefeliciteerd! Dat zijn heeeeeele nette punten om de B mee af te sluiten :j

Ik heb vandaag ook de laatste punten bij elkaar gereden *\o/*
Weer 2 puntjes erbij (193 en 189), 19 maart gaan we ons debuut maken in de L :)

Wow jullie gaan ook hard! Gefeliciteerd! *\o/* & natuurlijk succes 19 maart :j

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:27

Heb weer even bijgelezen ! Moet echt tijd vinden om actief mee te posten :=

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:33

Ghostattack schreef:
Fijne update MonteKarlo! Ik weet zeker dat het helemaal goed komt met jullie :) Het is heel fijn om bij de basis te beginnen vind ik, ik ben er zelf nog steeds heel blij mee. Eens in de zoveel tijd neem ik uitgebreid de tijd om allerlei grondwerk oefeningen te herhalen.

Hier ook een fijne update: we hebben slowfeeders in de paddock! *\o/* Staleigenaar vond het toch wel een interessant idee en heeft het voor ons gefixt, we hoeven alleen circa 10 euro extra te betalen per maand voor het extra hooi wat verbruikt wordt. De eerste hooibaal a 50 euro wil mijn vader sponsoren! Normaal betaalt hij geen cent aan mijn paard :+ Ook wil hij van de zomer een trailer gaan aanschaffen!

Met Zara gaat het ook supergoed. Ze is alleen enorm hengstig, dus qua gedrag net even wat moeilijker te handelen, maar niet extreem. Door de hengstigheid is ze ontzettend hyperactief en ze pist alles onder. Gek beest. Vandaag hebben we even de billen en staart opnieuw gewassen (mevrouw haar water op zo'n moment haha) en vervolgens even gelongeerd met balkjes. Toen ze de energie kwijt was, heb ik besloten om even zonder zadel erop te klimmen om te kijken hoe ze reageert op mijn been. Ze was ontzettend braaf, geen gekke dingen meer en niet meer achteruit lopen. Ze ontspande direct, ik kon zo opstappen en er was niks aan de hand. Alleen omdat ze hengstig was stonden we om de 10 meter stil in de plashouding _O-

Dit dus _O-
[ [url=m/8vvFam.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CdeOBJ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat fijn dat de staleigenaar om is van gedachten! Heel fijn voor jouw paard, maar ook voor de andere paarden die er staan :j
Wat goed ook dat ze zo braaf was, misschien helpen de medicijnen al wel goed !

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-17 19:48

Ik loop natuurlijk weer 3 pagina's achter, ik zal mijn best doen om voortaan een beetje bij te blijven haha..

Afgelopen Dinsdag is Lisa, van Lisa Van Vlaanderen fotografie bij mij geweest! En heeft ze een aantal hele mooie plaatjes geschoten <3

Afbeelding
Afbeelding

Helaas haalde ik Esprit donderdag kreupel uit stal... Ik gok vast gelegen want de avond daarvoor was er niets aan de hand. Nu liep ze vandaag weer helemaal goed, maar heb ik toch maar mijn les voor morgen af gezegd, dat vond ik wel een beetje te intensief.

Ik heb 23 April een clinic van Maxime van der Vlist op vreemd terrein, als ze zich dan goed gedraagt ga ik mijn startpas aanvragen! *\o/*

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:26

Ik ben een beetje bijgekomen van gister. Jeetje, dat was zwaar. De oude eigenaar kwam kijken en ik was dubbel zo nerveus. Gelukkig was paardje zo braaf en bezorgde hij ons de punten voor de L1. Ik kan nu spannend doen en 18 maart gewoon eens starten om te zien hoe het gaat. Wijken rechtsom moeten we aan werken maar linksom, ach dat lukt prima. Wat zeggen jullie? Ik vind het onnodig om weer B te starten eigenlijk.. ik maak gebruik van een taxi nog. Heb hopelijk binnen 6 maanden een trailer dus wedstrijden zijn pricey.

Ik heb nog wat foto's. Let op: ik was erg nerveus op de rij foto's en er stonden allemaal paarden in de paddocks erom heen wild te doen. Ik had hem er redelijk aan maar zoals gewoonlijk gaf hij nergens om en zat ik te stressen om niks. Wat een wereldpaard, ook hoe hij die bak binnenkomt en gewoon weet dat hij het nu moet laten zien. Top instelling! Maar thuis met trainen kan het dus wel echt een draak zijn.

Ik hoop dat ik nog mag blijven posten hier! Ik wil een ding zeggen: als ik het kan (op m'n 24e een paard gekocht, binnen een jaar hier na toe getraind. Pony is 15) dan kan echt iedereen het! Ik was altijd super onzeker en durfde nooit te rijden als er mensen stonden te kijken. Met veel les en goede begeleiding is dat allemaal goed gekomen. En ach, misschien komen we ons in de L1 wel flink tegen? Ik ga er hard m'n best voor doen om alles uit ons te halen wat erin zit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hijs knap he dames? En we zijn er nog lang niet. Ik moet nog een hoop verbeteren aan mijn houding/zit. 18 kg afvallen is leuk maar je bent wel je hele balans kwijt in het zadel. Ook hij moet nog veel leren en hopelijk is en blijft hij fit genoeg voor in elk geval de L2.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 15:41

Fijn dat er nu slowfeeders zijn GA!!

OEi, beterschap met Esprit! Loopt ze alweer wat beter?

Super leuk bericht Harvey! Tsja, ik zou persoonlijk geen L1 starten als het thuis nog niet goed lukt maar dat is waarschijnlijk ook mijn onzekerheid. Anders had ik ook wel al Officieel B gestart haha.

Pfoe, ik begin toch wel steeds meer te verlangen naar zelf mijn E-rijbewijs halen en een trailer kopen.
Maarja we hebben net een huis gekocht en moeten nog een nieuwe auto. Dat zal waarschijnlijk geen auto worden die voor de trailer kan dus moet alsnog de auto van mijn ouders blijven lenen.
Ach, sinds ik mijn eigen paard heb wil ik gewoon alles doen wat me leuk lijkt en dat gaat gewoon niet altijd zonder trailer :P .

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 16:15

Harvey1 schreef:
Ik ben een beetje bijgekomen van gister. Jeetje, dat was zwaar. De oude eigenaar kwam kijken en ik was dubbel zo nerveus. Gelukkig was paardje zo braaf en bezorgde hij ons de punten voor de L1. Ik kan nu spannend doen en 18 maart gewoon eens starten om te zien hoe het gaat. Wijken rechtsom moeten we aan werken maar linksom, ach dat lukt prima. Wat zeggen jullie? Ik vind het onnodig om weer B te starten eigenlijk.. ik maak gebruik van een taxi nog. Heb hopelijk binnen 6 maanden een trailer dus wedstrijden zijn pricey.

Ik heb nog wat foto's. Let op: ik was erg nerveus op de rij foto's en er stonden allemaal paarden in de paddocks erom heen wild te doen. Ik had hem er redelijk aan maar zoals gewoonlijk gaf hij nergens om en zat ik te stressen om niks. Wat een wereldpaard, ook hoe hij die bak binnenkomt en gewoon weet dat hij het nu moet laten zien. Top instelling! Maar thuis met trainen kan het dus wel echt een draak zijn.

Ik hoop dat ik nog mag blijven posten hier! Ik wil een ding zeggen: als ik het kan (op m'n 24e een paard gekocht, binnen een jaar hier na toe getraind. Pony is 15) dan kan echt iedereen het! Ik was altijd super onzeker en durfde nooit te rijden als er mensen stonden te kijken. Met veel les en goede begeleiding is dat allemaal goed gekomen. En ach, misschien komen we ons in de L1 wel flink tegen? Ik ga er hard m'n best voor doen om alles uit ons te halen wat erin zit.

[ [url=m/KD25LZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/fR2Vi7.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/DqNgen.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/XJ5c1q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hijs knap he dames? En we zijn er nog lang niet. Ik moet nog een hoop verbeteren aan mijn houding/zit. 18 kg afvallen is leuk maar je bent wel je hele balans kwijt in het zadel. Ook hij moet nog veel leren en hopelijk is en blijft hij fit genoeg voor in elk geval de L2.

Super goed! Ik zou wel l1 gaan starten. Dan weet je na de eerste wedstrijd waar je nog aan moet werken voor de volgende keer!

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:09

Fijn bericht Harvey! Mooie plaatjes ook.
Ik zou ook gewoon de l1 wagen hoor, als dat wijken het enige is.. Ik zie wel een combinaties op wedstrijd voorbij komen waar wel meer aan schort dan enkel het wijken.
Je kunt het altijd proberen en dan heb je ook mooi een idee hoe en wat, waar je aan moet werken en hoe je er voor staat.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:13

Sharonaa_ schreef:
Ik zou ook gewoon de l1 wagen hoor, als dat wijken het enige is.. Ik zie wel een combinaties op wedstrijd voorbij komen waar wel meer aan schort dan enkel het wijken.
Je kunt het altijd proberen en dan heb je ook mooi een idee hoe en wat, waar je aan moet werken en hoe je er voor staat.

Dat is inderdaad de insteek! Kijken hoe je ervoor staat.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:22

Harvey1 schreef:
Sharonaa_ schreef:

Dat is inderdaad de insteek! Kijken hoe je ervoor staat.

Zou ik ook doen! Gefeliciteerd met je mooie punten nog. Ik heb nu nog 2 wedstrijden staan in de B moet nog 1 punt voor het L1. Dus straks als we B+12 ofzo zijn ga ik het gewoon een keer proberen. Dan weer je gelijk waar je nog aan moet werken. Scheelt dat als je nog geen 5 winst hebt in de L1 je flexibel mag starten.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:27

Super fijn harvey! Ikzelf zou ook een poging wagen tot L1, als het niet gaat weet je dat je nog aan julliezelf moet sleutelen. :) Super gave foto's trouwens!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 17:32

Leuke foto's Harvey!

Ik ga het rijden hier heel voorzichtig weer oppakken, ze mag nog geen intensieve dingen doen in verband met de maagzweer. Gisteren ging het rondje stappen zonder zadel geheel zonder stress, dus dat kan ik wel vaker gaan doen. Hooguit proberen om een keertje aan te draven en verder zien we wel hoe het gaat. Ze staat nu bijna een week op de medicatie en ik merk al een heel groot verschil!

Helaas voor die stomme knol creëert ze zelf stress situaties 8)7 Eerst heeft ze het voor elkaar gekregen om de deken af te krijgen, raakt daarbij in paniek en slaat op hol. Resultaat is een volledig aan flarden gescheurde deken met alle sluitingen stuk. Hoe of wat er gebeurd is? Niemand snapt het. De volgende dag had ik haar even paar uurtjes zonder deken buiten staan door het mooie weer. Niks aan de hand zou je denken? Nee mevrouw besluit om te rollen op de meest onhandige plek ooit. Rolt te ver door, onder de omheining van de bak en eindigt met een paal tussen haar benen :roll: Weer paniek uiteraard, maar ze stond zelf weer op en niks aan de hand. Op stal ging ze ook nog bijna op d'r plaat omdat ze niet even 5 minuten alleen binnen wou staan. Het is me er ook eentje he := En dit hele gedrag wordt grotendeels veroorzaakt door haar hengstigheid, want dan kan ze zichzelf niet in bedwang houden en vliegt ze alle kanten op. Nu krijgt ze maar dagelijks extra veel Merrie Support in de hoop dat ze niet nog meer gaat staan dansen _O-

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 18:52

Hele mooie foto's Harvey! Wat een knapperd <3 enneh, niet geschoten altijd mis gewoon die L1 proberen! Misschien gaat et juist wel goed? :D

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 19:14

Bedankt dames! Ik hoop dat ik nog kan switchen en niet gigantisch voor paal sta. Ga het morgen nog ff overleggen met instructrice en dan maak ik mn keuze.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 21:17

Primadonna_ : geen neusriem gekocht wel een nieuwe zweep haha. Na even twijfelen toch niet gedaan.

Xsensibel: het rijden ziet er goed uit!

Verder even een egopost :

Vandaag optijd vrij dus lekker kunnen rijden. Miley heeft vrij tot donderdag en want we zijn klaar voor zondag. Dus vandaag wodan gereden en ik heb een extra roze wolkje erbij haha. Hij begon eerst te steigeren (dat doet hij altijd als we een lange tijd niet hebben gereden ) maar ik pak hem dan gewoon Door en daarna liep hij super fijn. Heb er wel een slof aangehangen omdat ik heb 1.5 maand niet gereden heb en ik wel wat meer controle wou.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-17 23:41

Super dat je fijn hebt kunnen rijden Nathalie! Jullie komen er ook wel. :D Gelukkig worden er genoeg foto's uitgewisseld in de groepsapp. :+

Hier weer een *** update. De zadelmaker was langsgeweest en een ander zadel op proef. Ligt toch niet fijn. Kleine vetophoping en een kale plek op komst aan beide kanten aan de achterkant van het zadel. Ze kreeg sinds een tijdje ook wat nijdige blikken met aansingelen maar niet dermate ernstig dat ik er wat achter zocht.
Nu longeer ik altijd voor het rijden, en toen ik net aangaloppeerde met longeren legt ze haar oren in haar nek en probeert ze me gewoon aan te vallen. :n Toen pas gingen de belletjes rinkelen. Schuldig dat ik me voel, dat ik haar eerdere signalen niet serieus heb opgevat. Ik heb toen ze zo deed vanavond het zadel afgegooid om te kijken of ze het zonder zadel ook deed, maar daar was toen geen sprake van. Denk dus echt dat het zadel de boosdoener is. Ik baal als een stekker. We waren zo lekker bezig. Vanaf nu dus even zonder zadel erop. Morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen of hij zsm langs kan komen. Nu kunnen we namelijk niet verder met trainen. :(

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:10

mcjv schreef:
Super dat je fijn hebt kunnen rijden Nathalie! Jullie komen er ook wel. :D Gelukkig worden er genoeg foto's uitgewisseld in de groepsapp. :+

Hier weer een *** update. De zadelmaker was langsgeweest en een ander zadel op proef. Ligt toch niet fijn. Kleine vetophoping en een kale plek op komst aan beide kanten aan de achterkant van het zadel. Ze kreeg sinds een tijdje ook wat nijdige blikken met aansingelen maar niet dermate ernstig dat ik er wat achter zocht.
Nu longeer ik altijd voor het rijden, en toen ik net aangaloppeerde met longeren legt ze haar oren in haar nek en probeert ze me gewoon aan te vallen. :n Toen pas gingen de belletjes rinkelen. Schuldig dat ik me voel, dat ik haar eerdere signalen niet serieus heb opgevat. Ik heb toen ze zo deed vanavond het zadel afgegooid om te kijken of ze het zonder zadel ook deed, maar daar was toen geen sprake van. Denk dus echt dat het zadel de boosdoener is. Ik baal als een stekker. We waren zo lekker bezig. Vanaf nu dus even zonder zadel erop. Morgenochtend gelijk de zadelmaker bellen of hij zsm langs kan komen. Nu kunnen we namelijk niet verder met trainen. :(

Dat is idd heavy, voel je niet schuldig. Je bent er nu bij en je verandert er iets aan dat is al super. Hoe ziet een kleine vetophoping eruit? En die kale plekken? Super vervelend dat het zadel toch niet goed ligt.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 00:35

Harvey: Ik ben er gelukkig wel op tijd bij, maar vind het alsnog stom van mezelf dat de belletjes niet eerder gingen rinkelen.
Ik heb er helaas geen foto's van. Als ik er aan denk maak ik die morgen eventjes. De vetophoping is meer een soort vettig bultje (je kan hem wel gewoon indrukken en ze geeft daar geen reactie op) die zit alleen aan haar linkerzijde waar ongeveer het midden van het zadel zit. De kaal wordende plekken zitten bij de achterkant van het zadel, het lijkt net of het haar daar gewoon weggaat, en of het ook een beetje droog is. Stalgenootje had het vermoeden dat dat kwam door schuivende dekjes die dan gaan schuren, wat (waarschijnlijk, ik ben geen zadelmaker) veroorzaakt word door het zadel wat niet volledig passend is.
Het is echt vervelend, heb even fijn m'n moeder kunnen gebruiken als klaagmuur en dat lucht altijd wel op. Ze weet gelukkig dat ze alleen even een luisterend oor moet bieden op die momenten. :Y)
Nu naar de volgende stap, weer zoeken naar een passend zadel. Mocht de huidige zadelmaker niks meer hebben wat mogelijk zou kunnen passen, bel ik nog even rond naar wat andere zadelmakers.