[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LinsxDot

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 19:36

Even een vraag komen jullie wel is spring paarden tegen van meursing?

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-17 22:22

SaraViavia schreef:
@liespr haha dat is echt balen he! Ik hoorde op 25 december dat paard waarschijnlijk verkocht werd, maar startpas moet je voor 1 december stopzetten. Moet nu dus ook gewoon de startpas voor 2017 betalen, terwijl ik precies 0 wedstrijden ga rijden met dit paard

Ja zo ging het bij mij dus ook. Had het nog terug gezocht en het was idd pas rond half december duidelijk wat er allemaal ging gebeuren, dat was dus alsnog te laat geweest. Het is niet anders...

Succes NathalieBoer met de kampioenschappen!

Wauw gave foto's Marijkee!

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 19:53

Ziet er super uit, wat een entourage ook! :D

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 20:57

@Gomir: Ga je verhuizen? en inderdaad als je dan in de gemeente woont kun je het bijna niet missen ;) Wie weet ben ik er volgend jaar ook wel weer bij :) en inderdaad gepraat wordt er altijd! gelukkig trek ik mij daar niets van aan :D

@LinsxDot: zegt mij niets. in welke regio zitten hun ?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-17 22:10

Ja Marijke, krijg 1 februari de sleutel en hoop tegen april te kunnen verhuizen. Huidige woning nu net te koop gezet en nu hoog tijd om de verbouwing te gaan plannen!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 09:01

Marijkeeee schreef:
@Gomir: Ga je verhuizen? en inderdaad als je dan in de gemeente woont kun je het bijna niet missen ;) Wie weet ben ik er volgend jaar ook wel weer bij :) en inderdaad gepraat wordt er altijd! gelukkig trek ik mij daar niets van aan :D

@LinsxDot: zegt mij niets. in welke regio zitten hun ?

Overal wel maar meeste zuid holland

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-17 10:51

Nathalieboer wat leuk gefeliciteerd! :D

Marijke, wauw wat gaaf! En wat een stoere foto's! :j

Gomir wat leuk, gefeliciteerd met je nieuwe huis! :)

Hier is de kogel door de kerk, Himalaya staat te koop. Mijn vriend heeft het er best heel moeilijk mee, maar als hij haar aanhoudt dan heeft hij zeker het komende jaar amper tijd voor haar, en ze is gek van aandacht. Nog getwijfeld om haar te laten dekken en haar na het afspenen te verkopen en het veulen aanhouden, maar nu we met dat huis bezig zijn gaat een dekking ook in de kosten oplopen.
Ook nog over gedacht om haar te verleasen, hadden iemand die er erg veel interesse in had. Dan zouden we haar naar mijn stal verplaatsen, maar dan zou ze ons alsnog meer kosten als dat ze nu doet (staat nu gratis bij zijn ouders thuis), en als er dan wat gebeurt zijn de kosten ook nog voor ons. Dus dat vonden we ook een risico dat we niet wilden nemen.

Heel erg jammer, hij heeft er wel veel plezier in. En ik vind het leuk om samen te kunnen rijden/naar het bos/op wedstrijd te kunnen gaan.

Hij opperde nog om anders Gibbie te laten dekken dit jaar en dat we het veulen aanhouden. Dit was sowieso allemaal al het plan, maar ik denk pas voor volgend jaar. En ik ben bang dat een veulen van haar niet groot genoeg voor hem gaat worden. :o

liespr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 10:53

Sterkte met de verkoop. Geen leuke dingen. :n :n

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:14

Als je er geen tijd voor hebt kun je maar beter verkopen, voor paard leuker en voor jezelf veel minder stress, schuldgevoel en kosten.

Ik ben weer thuis van concours. Paarden gingen zo goed dat ik morgen nog een keer heen moet met Sofia ;) Cas een mooie 2de plek in een groep van 90 deelnemers, andere M-paard 7de en Bella 1 tikfoutje de dubbel maar super rondje. Z-paard liep fijn rond en mag morgen nog grote prijs lopen. Zal wel weer nachtwerk worden.
Woensdag ook al hele middag op concours geweest en dinsdag alweer op pad. Ik mag wel een deal sluiten met het tankstation :P

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:56

Whoohoo 2e zelfs :oo *\%/*

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:57

Ja, dubbel prijzenklassement had ik nog niet aan gedacht toen ik je een berichtje stuurde, toen geloofde ik de omroeper gewoon :+

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 20:58

Super! Schimmel gaat ook goed! En Bella ook fijn dus!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 22:55

Gomir wat goed!!! Gefeliciteerd!

Leane, ik heb die advertentie doorgestuurd naar 2 bekende van mij. Succes met de verkoop.. Jammer dat hij het toch niet red. Was een leuk paard! Heb hem ook even aan mijn vriend laten zien maar die heeft daar al helemaal geen tijd voor :=

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:23

Cas!! *\o/*

Wat jammer van de verkoop maar ik ga daarin mee met Gomir :)

Ik zou morgen gaan crossen. Afgelast :( de bodem was nog bevroren. Op zich kijk ik daar niet gek van op maar vind het wel heel jammer. Geen zin om te koukleumen ook dus blijf lekker het weekend thuis.
de afgelopen weken vooral bezig geweest met controle en techniek, ik merk wel dat het haar steeds makkelijker afgaat. Ik wil volgende week weer wat meer parcoursgericht gaan trainen, daarna even op vreemd terrein wat B oefenrondjes springen en dan lekker B gaan starten. En stiekem even mijn punten halen voor de M1 en de Z2 :D

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 23:42

Linsxdot: Toen ik nog in Zh woonde en reed(voor 2012) wel. Beetje aparte vent, als je een paard van hem wil kopen zou ik zeker nog door een onafhankelijke arts laten keuren, ipv door hemzelf ;) .
Kaitlyn: KLinkt als een verstandige keuze, maar blijft moeilijk :(:) .
Balen zeg Vibabu, dat is het nadeel van crossen zo vroeg in het jaar.
Mooie resultaten Gomir en Goldie!

Vandaag een rondje gesprongen bij de Peelbergen om een beetje in het ritme te blijven, merrie liep simpel foutloos rond. Ze kruipt nu niet meer zo in elkaar in die grote bak, en ze gaat de rug nu beter gebruiken dan voorheen :) . Nu een weekje op wintersport en daarna nog even hard trainen voor de kampioenschappen.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:05

Super resultaten weer Gomir!!! succes vandaag!

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:25

Goede berichten allemaal! Wij gaan volgend weekend naar Ermelo (indoor-cross). Nog meer mensen die daar starten (en evt willen ruilen w.b. starttijd O:) )?

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 12:33

Succes en sterkte met de verkoop Kaitlyn.
Mooie resultaten gomir!
Ik rij de les volgende week zondag in Ermelo dus met tijden kan ik je niet helpen :P

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-17 18:22

Gomir of Goldie, hebben jullie de schimmel al verkocht?

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 01:38

Is teruggetrokken uit de verkoop door de eigenaar.
Heb nog wel een hele leuke andere ;) Mijn moeder wil Idolaat toch verkopen.
http://www.bokt.nl/markt/ad/435405/leuk ... ige-merrie

Net terug van finale in Beilen. Casciana van goldie een superrondje in de M-finale, zo'n dikke proef had ze nog nooit gelopen. Een pechfout, maar toch nog 7de plek!

lynnkus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-17 21:10

hallo allemaal,ik weet niet hoe ik een eigen topic aan moet maken dus doe het even zo (sorry)
ik wil heel graag veder in de sport maar heb hier geen geschikte pony voor , het is echt een boeren knol waar in ontzettend veel plezier mee heb , maar geen mogelijk heden om veder te komen.
ik zou graag een paard/pony willen uitbrengen in het springen.in de omgeving Gelderland, weet u iets voor mij hoor ik het graag!

groetjes,

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 13:26

Door het beste uit je eigen pony te halen. Als jij je pony goed begeleiding geeft in het parcours kan je met vrijwel elke pony wel L worden. Als jij dan opvalt door je manier van rijden heb je kans dat je ook pony's van anderen uit mag gaan brengen.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-17 15:59

lynnkus schreef:
hallo allemaal,ik weet niet hoe ik een eigen topic aan moet maken dus doe het even zo (sorry)
ik wil heel graag veder in de sport maar heb hier geen geschikte pony voor , het is echt een boeren knol waar in ontzettend veel plezier mee heb , maar geen mogelijk heden om veder te komen.
ik zou graag een paard/pony willen uitbrengen in het springen.in de omgeving Gelderland, weet u iets voor mij hoor ik het graag!

groetjes,

Omgeving Gelderland is nogal groot, dus iets specifieker misschien. Zag er laatst op Facebook eentje voorbij komen in Duiven. Weet alleen niet door wie.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 11:42

gomir schreef:
Als je er geen tijd voor hebt kun je maar beter verkopen, voor paard leuker en voor jezelf veel minder stress, schuldgevoel en kosten.

Ik ben weer thuis van concours. Paarden gingen zo goed dat ik morgen nog een keer heen moet met Sofia ;) Cas een mooie 2de plek in een groep van 90 deelnemers, andere M-paard 7de en Bella 1 tikfoutje de dubbel maar super rondje. Z-paard liep fijn rond en mag morgen nog grote prijs lopen. Zal wel weer nachtwerk worden.
Woensdag ook al hele middag op concours geweest en dinsdag alweer op pad. Ik mag wel een deal sluiten met het tankstation :P

Ja klopt, daarom staat ze ook te koop. Maar leuk vindt mijn vriend het niet, die is er een beetje nukkig van. :o

Wauw wat gaaf, gefeliciteerd! *\o/*

vibabu, wat jammer dat het is afgelast!

Eef_Bam, wat fijn dat ze zo fijn sprong!

Wat een mooi rondje gomir! Jammer van het balkje, maar super toch nog 7e!

lynnkus, omgeving Gelderland is inderdaad een ruim begrip. Aan welke kant van de regio zoek je iets?
Verder ga ik ook mee met Anne_GTI, de meeste pony's kunnen een bepaald niveau wel halen. Heb je veel begeleiding op het moment met je eigen pony?

Het paard van mijn vriend is onder voorbehoud van de klinische keuring verkocht. Zaterdag kwamen er mensen en die vonden haar zo leuk dat we 's avonds een berichtje kregen dat ze haar willen hebben, onder voorbehoud dat ze goed door de klinische keuring heen komt.

Mijn vriend moest wel flink slikken en had het er wat moeilijker mee dan hij van tevoren had gedacht. :(:)

Hij baalt ontzettend, maar weet dat dit wel de juiste keuze is, en wil over een bepaalde tijd het toch weer gaan oppakken. Maar dan moet de verbouwing klaar zijn en zijn studie ook (grotendeels).
Ik stelde voor waarom hij niet een heel jong dier kocht (een jaarling bijv.) en die kan ook gewoon bij zijn ouders staan. Maar dat vond hij niet zo'n strak plan.

Wel gaan we waarschijnlijk Gibbie laten dekken dit jaar! *\%/*
Het is de bedoeling het veulen aan te houden en die komt dan bij zijn ouders te staan.
Nu alleen nog een zoektocht naar de geschikte hengst, dus als jullie ideeën hebben; ik houd me aanbevolen.
Ik zoek een hengst die vergroot (Gib is maar 1.62 ongeveer) en één die net zoals Gibbie een koel karakter heeft. In het rijden mogen ze van mij wel fanatieker/feller zijn en in het parcours ook, maar ik wil er niet één die gek is. Gibbie wordt al snel heet in het parcours, en dat kan ik handelen. Maar ik heb er liever geen hengst op die gek wordt zodra hij het parcours in mag, want ik ben bang dat er dan misschien een ongeleid projectiel uit gaat komen. :+
We gaan binnenkort een keer langs bij Nijhof voor ideeën, maar ik hoor ook graag andere meningen.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:05

Elvaro. Ken geen lievere springhengst. Dekt ook bij Nijhof.