[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ynskek
Moderator Algemeen

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 16:25

Die donkere zijn inderdaad new Hurlinghams

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:18

Sanne96 schreef:
TCA, ze wil gewoon niet nageven. Dat staat constant op m'n protocol. Al heel veel dingen bekeken wat het zou kunnen zijn, maar we komen er niet uit. Dus mocht je tips hebben?

Lastig zeg! Vervelend dat dat ook het enige is wat op je protocol staat.. Beetje nuttige tips van jury kan ook heel leuk zijn. Loop je hier ook tegen aan met springen? Of heb je er dan geen last van? Ik vind jullie een super leuke combinatie samen. Heb jullie natuurlijk nooit irl gezien.. Dus tips is dan wel lastig.. Wat doe je ermee met les? Sorry als ik teveel vraag hoor, ben gewoon altijd er nieuwsgierig hoe mensen dingen rijtechnisch oplossen, altijd erg leerzaam vind ik.

Wil94 Heee leuke fotos van de carnavalswedstrijd! Ziet er netjes uit. Ik ben stiekem wel fan van haflingers. Heb ook op haflingers leren rijden en op een haflingermanege gewerkt (speelt misschien wel mee). Wat grappig dat jullie eenmalig van kring betalen, dat is in mijn kring geloof ik niet.. Of ik weet het gewoon niet :+

SusanH gefeliciteerd emt je winstpunten!!

Kaitlyn stoer dat je toch doorrijd hoor, ik moet nog maar afwachten of ik dat wel durf/kan haha. Wel gek een sloot in t BB. Maarja dan heb je die ook maar weer eens gehad. Zal idd zoals gezegd niet veel vaker voorkomen

Over het rijden op wedstrijd locatie terwijl je niet meedoet??.... Heb ik niet eerder meegemaakt.. Maar ik woon dan ook op een eiland dus zal dan ook gelijk opvallen, iedereen kent elkaar op de vereniging haha. En de enige wedstrijden die ik had aan de "vaste wal" waren kampioenschappen dus dan zou je wel dapper zijn om daar zomaar te gaan rijden (lijkt me, mensen blijven af en toe raaaar haha). Doe oefenen gewoon op oefenwedstrijd of onderling, die zijn er genoeg toch :D

Anoniempje1 en Jessica gefeliciteerd met jullie punten, netjes!

Hoi Mooonday!! leuk dat je mee komt praten *\o/*

Lois!! ik heb lipica laarzen! ik zal zo even een foto opsnorren als ik die heb. Edit. Gevonden! Beetje ongelukkige foto, kuit lijkt groter dan die js haha
Afbeelding

Heb foto's van digishots van NK ook eindelijk jeej
Afbeelding
Zal niet spammen en gewoon 1 doen haha. Bijrijdpaardje heeft trouwens maand rust, had wat geïrriteerde banden in sprong. Dus L debuut even uitgesteld.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-16 21:49

Aaah die laarzen zijn gaaaaaf wauw! <3
Dat is croco lak toch?
Maar jij bent ook tevreden?

Gave foto :D

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 12:52

Mooie foto! En ik vind je laarzen ook mooi!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 18:01

Weten jullie misschien een goede instructeur/instructrice die je echt helpt met je zit/houding. Ik ben niet opzoek naar een dressuurles, maar als diegene wel echt voornamelijk bezig is met je houding is dat ook goed. Ik kan echt janken om mijn houding en zou er heel graag echt specifiek aan werken. Los van hoe mijn paard loopt.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:31

Misschien Hester Brandsen van ruitergevoel?

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 20:58

Ik mag morgen weer. Net nog even getraind en ze liep lekker

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:00

Succes! Ik mag maandag weer, buiten losrijden en er is regen voorspelt:(

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:16

Jij ook succes. Morgen is nog een keer binnen.
Volgende week mijn buiten debuut. Hoop dat ze dan ook braaf is.....

Vlindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-16 21:25

Vorig weekend hadden we voor het eerst onze B proef (ja ik was die oelewapper die zich de dag ervoor nog afvroeg of ze wel de goede proef had.. :') ) maar we hadden 191 punten!! *\o/* 4e prijs, dus ook nog €15,- gewonnen :)

Lijkt mij ook lastig om op een stal te rijden waar vaak CH is..hoef ik gelukkig niet overna te denken *D

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:12

Vandaag 4e van de12 met 191 punten. Stand is vijf wedstrijden en vijf winstpunten. Ben dus wel tevreden

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 20:23

gefeliciteerd iedereen met de winstpunten!!!

Vandaag obstakel training gedaan, omdat mn zusje zo graag wou dat ik mee ging. Zelf had ik verwacht door heel de bak getrokken te worden. maar ze deed het super lief, tot die vrouw haar wou aaien stond ze op dr achterbenen. wat is het dan een machtig paard, uiteindelijk niet de bedoeling natuurlijk :+ Maar na een tijdje was ze weer braaf en niks meer aan de hand

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 07:52

_Lois_ schreef:
Aaah die laarzen zijn gaaaaaf wauw! <3
Dat is croco lak toch?
Maar jij bent ook tevreden?

Gave foto :D

Thanks!! Ja blauw crocolak! Ben tevreden!! Heeft wel even geduurd tot ik ze had "ingereden" maar dat hoor je wel bij meer geloof ik

Thanks Nan :)

Gefeliciteerd met punten dames!!

Ik heb gisteravond met mijn eigen paardje onderling nieuwe proeven gereden om x te oefenen/proberen met stal. Het is een ruin maar hij heeft onwijs last van zijn gevoelens/hormonen nu die bij een merrie staat haha. Dus de energie was er toen ik erop ging een beetje uit OEPS jammert..Had de proeven ook nog niet eens gelezen dus helemaal onvoorbereid in gegaan (niks voor mij haha). 1e proef, proef 5 gereden B dus en 2e proef, proef 10 gereden dus L1. Heel coulant gejureerd met 207 en 195 punten. Geeft de burger moed! :+ Zondag laatste wedstrijd in de B. Daarna eind april ons L debuut en voor het eerst buitenwedtrijd

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:29

Nan kan Jeroen je daar niet mee helpen? Die hoor ik ook altijd over houding. :j

Aniek en Naat gefeliciteerd met de punten! Netjes hoor!

TCA lekker geoefend dus! Gewoon zo de wedstrijden in gaan. :j

Ik heb gisteren voor het eerst een van de nieuwe proeven geoefend, vind ze best fijn.
Heb voor 23 april en 27 april 2x b dressuur en 1x BB en 1x B springen ingeschreven, ben heel benieuwd hoe het gaat. Wil eigenlijk nog ergens tussendoor een keer dressuur en springen starten dus even kijken waar ik nog heen ga.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 14:42

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!

TCA nou dan weet je in ieder geval dat jullie dus sowieso wel klaar zijn voor de L1.

Vandaag een paard geprobeerd om bij te rijden. Een afstammeling van samba hit (en sandro hit). Was even wennen in het begin aan de gangen als je een koudbloed gewend bent. Was geslaagd en ga hem ongeveer 2x bij rijden in de week. En ook lekker veel buiten rijden want daar houd hij van. En maandag lessen op de vereniging. Dus nieuwe uitdaging er bij!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 21:07

Vandaag mijn dochter voor het eerst in de buitenbak. En dat met de wind. Binnen maakte het dak zo'n herrie dat ernaar naar buiten zijn gegaan. En ze was toppie braaf!

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 02:18

Mijn B (her)debuut staat ook gepland, 3 april nog oefenrondje en dan 17 april officiëel

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:05

Waar ga je starten Leane? :D Gaat het goed met Gibbie? Jeroen heb ik dressuur matig geen ervaring mee. Is hij daar handig in ja?

Sanne, fijn dat het meeviel!

Ik heb vanavond voor de laatste keer wedstrijd met de oude proeven. Ik ga ze niet missen haha. :D Vind de nieuwe proeven leuk. Die gaan we zondag rijden, ben wel benieuwd hoe dat nu gaat met jureren.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:15

23 April in Kootwijk en 27 april in Rhenen.
Heb me voor a.s. zaterdag ingeschreven voor B dressuur in Heteren, maar twijfel of ik toch niet liever ga springen. :o

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 16:42

Leuk! Jullie zijn lekker bezig. :D Ik heb zaterdag een onderlinge wedstrijd op stal, start 9 april pas weer met springen in Putten.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 17:07

Ja hopelijk gaat het zijn vruchten ook afwerpen. :j
Maar ik ben er dus nog steeds niet uit of we nu gaan springen of dressuren zaterdag. _O-

Zit zelf een beetje met een dilemma over iets wat ik heel erg moeilijk vind, en ergens (heel, heel, heel erg diep) weet ik wel wat de beste keuze is maar ik vind het wel erg lastig..

Over Jeroen trouwens, hij let tijdens de springles wel altijd heel erg op je houding. Je zou hem eens een appje kunnen doen?

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-16 18:46

Gisteren had ik mijn eerste wedstrijd. Het was een onderlinge en echt heel fijn om mee te beginnen. Het was in mooie kleine groepjes verdeeld, met inrijden waren we met ze 3e. Alleen de wind werkte niet echt mee -O- Het was toch een herrie en de spiegels trilde enorm.
Maar ondanks alles liep Fiësta heel erg braaf, ze was erg onder de indruk van alles en daarom niet echt aan de been. Na het rijden heb ik haar meteen naar huis gebracht want het begon steeds harder te waaien :oo .
Daarna terug voor de prijsuitreiking en zat ik aan tafel waar ook de jury aankwam zitten en meteen een praatje met mij begon. Erg leuk om wat tips te horen en ze vond Fiësta een leuk paard en verwacht dat ik nog ver ga komen met haar :D ( De M is mijn doel haha )
Maar mijn punten waren 187 en 192. Ik vind het niet verkeerd voor de eerste keer. Over 3 weken heb ik mijn officiële.

De meeste foto`s waren mislukt, blijft lastig een binnenbak.

Afbeelding

Afbeelding

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 14:41

Wat een knap paard heb je Moonday! Erg nette punten hoor, zeker voor een eerste keer!

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:06

Keurige punten, officieel komt helemaal goed dus :)

Gaan er veel dit weekend starten? Ben benieuwd hoe de nieuwe proeven bevallen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-16 15:07

Mijn man gaat SGW starten, moet dus ook een nieuwe proef (L1) rijden dan.