[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 06:51

Wow Sanne wat goed, gefeliciteerd!
Dat is mij nog nooit gelukt...

Trysteffi, jeetje dat is vervelend, even terug naar oude zadel en zadelpasser en zo nodig osteo laten komen zou ik doen.
Sterkte ermee!
Brr ik heb ook een nieuw zadel besteld, hoop dat dat goed gaat...

Meya, lekker en gezellig!
Interessante baan inderdaad!

Ik had gisteren clubles, maar ik was vanwege het slecht weer alleen, dus ik had privéles! :D
Altijd handig... 8-)

trysteffy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 07:18

De chiropractor is er vorige maand geweest en hij heeft daar nooit last van ik ga indd even terug naar het oude zadel

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 16:11

Oh fijn, hoe ging de les?

Glenstorm ja heb nu 2 verschillende.. sinds een week dus. Komt omdat de laatste tijd het niet lekker wou.. Maar voornamelijk ook omdat ik het soms (te) druk heb met werk etc dat ik 50 min heenreis + 50 min terugreis soms niet weet hoe en wanneer ik dat moet plannen :7

En deze is 10 min miss net iets langer en goedkoper.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 13:12

Ja les ging op zich fijn. Maar als ik had geweten dat ik alleen was had ik voor de les even goed los gereden.
Ik merk dat hij dat altijd toch wel even nodig heeft, even alles lang en laag om op te rekken en los te komen.
Dan loopt ‘ie daarna net even fijner.
Verder wel hard gewerkt en stukken fijn gelopen.

Gaan er nog mensen op wedstrijd dit paasweekend?
Gezellige dagen in ieder geval allemaal!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:10

Ja precies. Heb ik met Hope ook. Ze moet wat meer naar voren/boven, ze verstopt zich nog wel eens. Maar eigenlijk loopt ze het beste als ik haar eerst lekker relaxed laag en rond heb gereden :)

Gisteren les gehad. Was in begin super alert en scherp. Hoefde in de omgeving maar iets te zijn en het was raak. Maar wat goed ging, ging ook heel fijn :)
Los in de bak is ze ook hyper, zal de lente wel in de bol hebben :')

Afbeelding
Toch wel blij met dit beeld <3

Hier geen wedstrijden het weekend. Wel lekker hoor, een lang weekend.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:23

Zeker mooi plaatje!
Fijn dat je er goeie stukken in had, daar kun je toch altijd weer van genieten, ook later nog!

Die van mij is ook wat scherp/paniekerig de laatste tijd soms ineens, denk inderdaad het voorjaar, normaal heeft hij dat niet zo eigenlijk.

Hier vandaag eigenlijk best heel lekker weer!
Heb ze beide even in de bak gereden, beide best fijn gelopen dus weer tevreden voor vandaag!

Die van mij heeft trouwens ook veel moeite om goed bovenin te blijven lopen, loopt het liefst lager en gaat snel hangen.
Bovenin vindt hij lastig en dan wil hij wel eens wat narrig of hyper worden, vandaag ook weer even wat gestuiter omdat hij in de draf hoog en naar voren moest blijven lopen, maar uiteindelijk ook wel fijne stukjes.
Met kleine beetjes tevreden zijn denk ik dan maar, als ik terug kijk naar een jaar geleden is hij alweer zoveel vooruit gegaan!

trysteffy

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:34

Wij zijn dr ook achter waarom double er vandoor gaat. Hij heeft enorme lente kriebels en komt te weinig in de grote paddock dat ie zijn ei niet kwijt kan.

Hier ook last van dat ie niet echt bovenin wil lopen. Wij laten ook binnenkort een bitfitter komen want hij loopt eigenlijk altijd met zijn mond open enzo.

Het is echt heerlijk weer ik heb er vandaag even 5 min opgezeten heb nog best veel hoofdpijn van de val namelijk.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 19:38

Dat kan inderdaad ook wel een stuk schelen, dat ze even uit kunnen rennen.
Onze arabo fries was in die koude periode ook ontzettend druk en gespannen, bijna niet te hanteren.
Ook weinig bewegen ondanks de paddock, de kou etc...
Die is echt aan het opknappen nu het weer beter wordt en hij weer met regelmaat aan het werk is.
Ik laat hem ook als het lukt regelmatig even met mijn andere paard los in de bak zodat ze even kunnen kriebelen en samen een sprintje trekken, in hun eigen paddock staan ze alleen.

Ik rijd die van mij sinds een paar weken met een myler bitje, heb van alles geprobeerd maar tot nu toe loopt hij hier echt het fijnst mee.
Had ik niet verwacht eigenlijk, maar toch blij dat ik het heb geprobeerd.

Bij hem zat het probleem vooral in kracht achter, waardoor hij voor sterk wordt, moeite met dragen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 15:01

Dat kan ook natuurlijk! Maar goed zijn beentjes laten strekken van te voren. En jij voorzichtig doen met je hoofd :)

Wat is dat ook alweer maler bitje? Dat met druk een ongebroken bitje wordt?

Hier heel fijn gelest vandaag! :D Happy me 8-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 21:52

Fijn!
Ik ben vanmorgen lekker naar buiten geweest.

Myler bitjes zijn dun en meer voorgevormd, er zit een rolletje in het midden waardoor ze niet door kunnen knikken.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 23:28

Ohja is ook zo. Bedoelde indd myler.. autocorrectie :Y)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 11:49

Ondanks het natte koude weer de Pasen goed begonnen 8-)
Gezellige dagen allemaal!

Afbeelding

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:57

Afbeelding
Wij zijn ook zo het paasweekend begonnen.
Heerlijk even uitwaaien, goed voor de mindset!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 14:44

Ah heerlijk!
Jij hebt wel beter weer zo te zien, hier is het grauw, grijs en nat...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 16:36

Die foto is van gister bij Schoorl, vandaag was het hier ook een stuk grauwer.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 10:18

Wat een heerlijke foto's! Dat is genieten!

Fijn voor je, Meya, dat je lekker hebt kunnen lessen! Vind de foto echt een mooi beeld geven. Ziet er fijn uit. 50 minuten heen en terug is inderdaad best veel om te lessen. Ik kan me voorstellen dat je dan blij bent met iemand die maar 10 minuutjes rijden is.

Het is en blijft puzzelen, met paarden, Nouvel. Hopelijk kun je hier nu weer mee vooruit!

Voel je je nog steeds niet fit, Trysteffy? Rij je al weer met het oude zadel?

Gefeliciteerd, Sanne! Wat een mooie punten!

Ondertussen weer lekker getraind en ook wedstrijd gehad. Woensdag waren zijn ijzers van achteren er onder weg gegaan, maar hij deed het nog prima. Dus doorgetraind en echt fijn gereden. De wedstrijd ging ook goed, maar ik zag al wel dat hij wat vreemd van de trailer kwam. Maar met rijden voelde ik niets en ik heb echt een hele fijn proef kunnen neerzetten. Sb was slecht, maar de rest was ik tevreden en heb ik ook gecontroleerd kunnen rijden. Uiteindelijk winst en 3de van de 8.
Maar na de proef voelde ik dat hij echt niet fijn was op het harde. Thuis nog gelongeerd, maar niets te zien. Zondag vrij en gisteren gekeken, maar hij heeft echt spierpijn. Zijn stand is natuurlijk anders en de ijzers zijn eraf. Dus deze week even rustig aan.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 21:51

Roosje, fijn dat je wedstrijd goed ging! Wel vervelend dat hij last heeft van dat de ijzers eraf zijn gegaan, waarom eigenlijk?
Myca en Nouvel, wat een heerlijk uitzicht!

Hier gaat paard eigenlijk heel fijn, elke keer weer een stukje beter, zeker nu we even helemaal naar de basis terug zijn gegaan. Aankomende donderdag mag hij naar de fysio gewoon om even te checken of het allemaal nog zit zoals het hoort.
En vanaf volgende week heb ik er ook nog een paard bij, die kent nog helemaal niks dus dat wordt een leuke uitdaging!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 07:40

Wat leuk dat je er een paard bij krijgt, Glenstorm! Is die van jezelf of voor iemand anders?

En de achterijzers zijn eraf gegaan vanwege het voorijzer aftrappen. Kijken of het nu beter gaat.

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:47

Het paard is van mijn oom, het is een 7 jarige fokmerrie die 2 veulens heeft gehad. Springgefokt dus dat vind ik wel heel leuk. Gaan kijken of ik hem zelf zadelmak kan maken.

Ah vandaar dat die ijzers eraf gingen. Hopelijk helpt het!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 09:49

Wat een leuke uitdaging! Wel foto's spammen!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:13

Leuk man!! Hou ons op de hoogte :)
Fijn dat ie weer fijn loopt!

Mooie strand foto's!
Roosje netjes gedaan, gefeliciteerd met je punt!

Hier net gereden, ging wel lekker. Wat een weertje trouwens, heerlijk :D

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 11:24

Hoi!

Ik meld me hier ook maar weer eens, het heeft even een tijdje stilgelegen met wedstrijden bij mij. Was een maand weggeweest en daarna heb ik het erg druk gehad. Tussendoor nog wel een keer op wedstrijd geweest voor het gevoel maar dat ging niet zo goed. Maar nu gaat het weer erg lekker en zondag hebben we weer wedstrijd, gewoon bij ons op stal. Ik ben heel benieuwd :)

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 13:19

Wat jammer, hopen dat je zondag naar tevredenheid kunt rijden.
Hier straks late dienst en dan vannacht 1e bereikbare dienst. Hopen dat het wat rustig blijft.. :o

Hier van weekend ook wedstrijden. Zin in :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 17:47

Glenstorm wat leuk zeg, altijd leerzaam een ander paard!

Sanned, welkom terug en succes!

Meya succes met je diensten en je wedstrijd van ‘t weekend!

Ik ga zaterdag een eerste poging M2 doen op de barokke wedstrijd in Velsen, vind het doodeng maar wil het toch een keer proberen.
Weet ik daarna weer waar we aan moeten werken...
Ik verwacht er niks van, ik wil die proeven gewoon graag alvast een keertje gereden hebben voor het idee.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 19:53

Hier hebben we het m debuut maar uitgesteld. Eerst nu een maand bitloos rijden zodat de snee in paards mond kan genezen. Vorige week voor het eerst geprobeerd in de les en het viel niet tegen, hopelijk morgen ook niet als ze zelf gaat proberen