[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

pitbullgup

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 17:09

Nou liever dat instructeur eerlijk is toch... Snap dat t wel tegen valt maar beter dat je voor niks op pad gaat toch?

Nou vandaag weer in de ring verschenen en zeker niet ontevreden voor de eerste keer 2e met 177 en 3e met 176 punten. Geen wp maar dat komt wel. Liep ook allemaal een kwartier uit dus 2e proef ook echt wat slordiger gereden

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 19:51

Ja tuurlijk, en ik vertrouw ook 100% op zijn oordeel. En we willen punten rijden omdat het goed is, en niet omdat ik op een spectaculaire zwarte binnen kom rijden. Maar het geeft mentaal wel weer rust om te weten dat het nog even gaat duren. Kunnen we ons volledig storten op de training.

Dat is zeker niet verkeerd. Met 177 zit je er toch dichtbij. Had je twee verschillende jury's? Anders had je wel wat meer verschil verwacht tussen de twee proeven?

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:22

Ja 2 verschillende maar de eerste jury staat er om bekend dat ie vrij streng is

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 20:47

Nou goed dat je zo kunt vertrouwen op je instructeur. Dan weet je ook dat je er echt klaar voor bent als je san toch M2 gaat starten!
Pitbullgup: nette punten, idd 177 punten zit toch dicht bij de 180! He ik zie dat jij uit Oss komt, ik ook! Waar had je gestart?

Ik ook weer fijn gereden, tijdens de les voor de tweede keer bezig geweest met oefeningen uit het M2 en dat gaat best fijn.

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 21:46

Toevallig! Had in zijtaart gestart

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 23:08

pitbullgup schreef:
Toevallig! Had in zijtaart gestart

Ik ook! alleen dan Z2, 2e en 1e prijs en 3 winstpunten rijker :P Had wel dezelfde jury als M2 2e proef :D

mylittlejoy met zo'n eerlijke instructeur kun je alleen maar blij zijn! De meeste combinaties gaan mi te snel over!

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 20:37

mylittlejoy: wel eerlijk en correct van je instructeur!
Ik zie nog steeds veels teveel mensen te snel promoveren met te lage eerdere gereden scores.

Daarom rijd ik bijna altijd elke klasse zo ver mogelijk uit richting de 30 wp. Ik wil eerst alles heel goed bevestigd hebben om te voorkomen dat je vast loopt in de volgende klasse!

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:21

Nou inderdaad die mensen zie ik ook veel! Jammer. Ik wil ook altijd eerst constant 190+ kunnen rijden voordat ik overga.
Listinglistje: hele mooie punten! Knap hoor. Heeft zijtaart ook een binnenbak? Ik was daar afgelopen zomer buiten maar dat was echt rampzalig.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 21:33

Laar123 schreef:
Nou inderdaad die mensen zie ik ook veel! Jammer. Ik wil ook altijd eerst constant 190+ kunnen rijden voordat ik overga.
Listinglistje: hele mooie punten! Knap hoor. Heeft zijtaart ook een binnenbak? Ik was daar afgelopen zomer buiten maar dat was echt rampzalig.

Ja buiten op de maisplak was een ramp,ik heb er toen ook gereden, maar nooit meer :+ (zag nu de mais er hoog op staan!!)

Maar idd binnenbak 20 x 40 en super buitenbak 20 x 60 en daarnaast nog een losrijbaan 20 x 60 met goede bodem.

Was heel goed te rijden daar :j niets te klagen over de buitenbaan en het losrijterrein.
Binnen weet ik niet want daar heb ik niet gereden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-14 21:57

welkom Laar en Lovemicke

Tamaramt wat gaaf dat je paard die oefeningen zo simpel oppakt.
altijd leuk, nieuwe laarzen inrijden :P Ik heb in het begin ook me knieholtes kapot gereden, nu heb ik ze alleen nog aan met wedstrijd en gelukkig geen last meer

Wat schrikken lara. gelukkig viel het uiteindelijk mee
ik rijd voor regio overijssel, kring twente

Mylittlejoy ik zit een beetje in het zelfde punt. Ik vind zelf dat wij ook nog niet klaar zijn voor de m2, maar in de m1 ook bijna de punten vol. heb nu dit jaar nog 2 m1 wedstrijden staan en dan zien we in 2015 ook wel weer. Ga ook sowieso niet eerder over totdat instructrice ook vind dat we de overstap kunnen maken.

Pittbull zit je toch mooi dicht bij de wp

Grappig dat er hier best veel zijn die gewoon doorrijden tot de punten bijna vol zijn. Mensen vinden het nog wel eens vreemd dat ik alles klasses ook uitrijd tot de 30 punten. Ik wil zelf het gevoel hebben er klaar voor te zijn, paard is nog jong zat en ik heb alle tijd, waarom zou ik dan snel overgaan :P

Heerlijk weekend naar Wenen geweest. Mooie stad en mooie dingen gezien :D
Don heeft donderdag de sportmassage gehad, ze vond het heerlijk en gelukkig geen gekke dingen.
Vandaag weer gereden, 5 dagen er niet opgezeten, fris weer en bij lamplicht gereden resulteerde in een erg fris paard :P

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 07:48

Gisteren voor de 1e keer sinds een paar weken de stang en trens weer eens ingehad en meegereden.
Ze liep er weer super op.
Weer wat appuyementen meegenomen en travers op een inimini volte in galop en vanuit daar een zeer verzameld galop van hand veranderen en door in contra.
Ging allemaal toppie.
Ik had afgelopen Zondag een nieuw sprenger aurigan onderlegtrens(dubbelgebroken, ik had een enkelgebroken) besteld bij Divoza en die is gisteren binnengekomen maar deze valt toch stuk kleiner,
Ik had een 13,5 besteld en tussen de ringen is die dat ook maar van ringopening tot ringopening maar 13 cm en mijn andere onderlegtrens is op dat punt 13,5 cm.
Ik heb ze even naast elkaar gelegd en het nieuwe bit is echt een stukje kleiner...
Ik weet niet goed wat ik nu moet doen want een maat groter is al meteen een 14,5! maar ja in de praktijk dan dus 14 cm maar ik heb gewoon een 13,5 cm nodig.

Tenminste ik heb van gewone bitten 12,5/13 maar onderlegtrens was 13,5 en die was wat ruim maar moet ook wel icm stang denk ik.

Misschien moet ik gewoon eens even passen.
Moeilijk moeilijk...

Wie van jullie is er trouwens al bezig met de vliegende wissels?
En hoe hebben jullie dat aangeleerd.?
Op de meeste bekende manieren:

Volte in contragalop; hoofd naar binnen stellen en op de hoefslag tegenovergesteld beenhulpen geven blijft ze gewoon doorgalopperen in contra.
Van hand veranderen in galop; voor de hoek opvangen en omstellen en beenhulp meestal ook of alleen voor en springt ze achter na.
Of wijken op ac lijn in galop en dan omstellen etc doet ze hetzelfde..

Tijdje terug sprong ze regelmatig wissels in de contragalop; dat heb ik nooit afgestraft maar de oefening gewoon weer opnieuw gereden. Maar nu ze het wel moet doen op hulp word het weer iets lastiger.

Het wisselen zelf kan ze heel goed :)
Ik heb zelfs op film staan dat ze in een M1 proef met mij 3 x 1ners achter elkaar springt :+ }>

Laar123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:13

Tamaramt: heb je al eens met balkjes geprobeerd? Hier idd vaak na het appuyeren of gewoon op de lange zijde net in de hoek. Wat zegt je instructrice?
Ik zelf nog niet mee begonnen en ga ik ook voorlopig nog niet doen denk ik haha.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 09:35

Ik ben ook nog niet bezig met de vliegende wissels. Paard heeft al genoeg moeite met de m2 onderdelen die we nu doen..

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 12:35

Tamarant heb je het al geprobeerd met slangevolte of door een s van hand veranderen ?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 14:15

Wij ook nog geen vliegende wissels dat doen we als het in het Z1 allemaal een beetje wil lopen.

Bij mij in de proef ook meerdere keren overgesprongen in het M1.
Dus mijn fjordje kan het wel haha

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 19:11

Ik pak ze spelenderwijs mee, maar niet te vaak. Paardje denkt graag mee haha. Ik laat mn paard vanuit een heel verzamelde (maar voorwaarts denkende) galop omspringen op de diagonaal. Ze springt ze nog vaak genoeg in 2, maar we zijn ook lang nog geen z2 :).

Wij zijn heel erg bezig met het gecontroleerd verzamelen in galop. Elke pas controleren voordat ik de overgang naar stap maak, heeft de kwaliteit van de galop enorm verbeterd! Nu wacht ze echt op mij, heel fijn!.

Ik ga steeds over met 10, maar rij dan ook echt niet veel wedstrijden. :) Ga wel altijd over met scores van dik 65%.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 20:56

Priscilla_90 schreef:
Tamarant heb je het al geprobeerd met slangevolte of door een s van hand veranderen ?

Ja, dan blijft ze ook gewoon keurig doorgalopperen :)

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-14 22:38

vandaag heeft mijn paard ze eerste vliegende wissel gesprongen !

Moest eerst paar keer in galop van de ene kant naar de andere kant galopperen en goed opvangen voor de hoek daar mini gebroken lijn rijden, voorzichtig omstellen en andere galop hulp aangeven en dit werkte perfect ! Misschien heb je er wat aan ?

Hoe makkelijker je paard de galop appyementen beheerst hoe soepeler en gemakkelijker je paard als ware kan gaan buigen om je been heen , vergemakkelijkt je wisse

oneiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 10:23

Mijn instructrice heeft mijn paard in het voorjaar klaargemaakt voor een BB parcoursje en toen ook de vliegende wissel meegepakt. Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet meer precies weet hoe ze het toen heeft aangepakt.

Nu heeft ze ze al heel lang niet meer gereden. Mijn paard heeft al genoeg moeite om op de diagonaal tijdens het sluiten mooi recht te blijven met een dragend binnenachterbeen. Ik denk dat wanneer deze oefening goed bevestigd is, dat het tijd is voor een vliegende wissel. Dat de wissel erop zit is een feit, maar nu nog dressuurmatig bijschaven en dat kan pas als het voorgaande voldoende bevestigd is.

Ik heb trouwens afgelopen weekend op mijn paard gezeten tijdens een fotomeeting. Oh, wat was dat fijn zeg!!! Maar ik heb echt enorme spierpijn gehad. :o

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 18:23

Oneiros: is er iets gebeurt dat je niet kunt rijden? Wel fijn inderdaad dat ze door het springen de wissel al kent, precies wat je zegt nog wat bijschaven. Als ze de hulp al kennen ben je al een heel eind.
Wat ik trouwens vergeten was: we rijden ook wel eens een peervormige slangevolte als ze de wissel niet correct springen.
Ik had gister weer les en hij liep echt top fijn. Ik moet alleen opletten dat ik zelf tijdens de travers niet te veel ga denken.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 20:43

Tamaramt lastig met het bit.. Ik weet niet zo goed wat ik zou doen.. Misschien even passen inderdaad
ik heb helaas geen adviezen voor de vliegende wissels.

Oneiros gaaf een fotomeeting. Kan je op moment verder niet rijden?

Lara fijn dat je les lekker ging!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:22

KB_Horse; wat fijn dat alles weer goed gaat met je paard. En gaaf van je nieuwe baan!

Amaranth7; goed debuut zeg! Gefeliciteerd.

Tamaramt; Jammer van de tegenvallende punten! Al een planning wanneer je Z gaat? Fijn dat je les zo goed ging! Ben nou wel benieuwd naar je laarzen hoor! :P

Melissa; Gaaf hoor naar Wenen! Mooi dat het een geslaagd weekend was! En lekker een sportmassage voor don!

LoveMickey: welkom en gefeliciteerd met je debuut!

Aranel; jammer is dat he als ze zo gefocussed zijn op de zweep. Ufo kan dat ook drukt ie alles weg.

Laar123; welkom! balen van de wond!

mylittlejoy; Wel beter dat je instructeur zo eerlijk is, kun je straks gelijk gaan knallen :).

pitbullgup; netjes! jammer dat er geen wp tussen zaten maar idd dat komt wel :).

Ik rijd met mijn eigen ook wel een stuk door, als het even kan ook uit. L1 alleen met 14 over gegaan ivm doorzitten haar fijner bij elkaar kon houden voor dat moment. M1 zou ik nog een tijdje blijven door rijden maar bij een cc zou ik 2 dagen starten, eerste dag met Guess 2e dag met Ufo. Toen liep Ufo helaas niet helemaal goed dus maar besloten om Guess te starten in het M2 ipv Ufo. Geen spijt van gehad gelukkig haha!

oneiros; leuk een fotomeeting :D!

Laarvv; fijn dat je les goed ging!

Zo ik ben ook weer bij :+ . Vanavond eerste keer indoor concours weer. Ze was niet al te vlot helaas dus niet helemaal kunnen laten zien wat we kunnen. Resulteerde nog wel in 183 punten en een 2e prijs! Ook nog een gave extra prijs, een Aqua training! Morgen is het zover voor het Z1 debuut met Ufo.. Echt spannend geen idee hoe ons dat af zal gaan :=

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 21:51

Gwenn weer super gereden! Gefeliciteerd :D
Gaaf dat je morgen Z1 gaat starten, gaat vast wel goedkomen.

Laarvv

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-14 22:19

Gefeliciteerd! Leuke prijs. Succes met je Z debuut, maar ik vind als je winstpunten kunt rijden in het M2 lukt dat vaak in het Z1 ook! Komt vast goed.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-14 12:14

@tsplendid: dit weekend ben ik vrij van mijn werk dus heb ik wat meer tijd en zal dan eens fotos maken van de laarzen :)
En de rest v mijn wedstrijdsetjes

Heel veel succes vandaag op je Z1 debuut!! :)