[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

m9ara

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:55

Klinkt inderdaad heel goed die merrie Marjolein, ben benieuwd!

Super dat het strand zo goed ging Anne. Wat een knap hoofd heeft roos *\o/* En die galopfoto is ook heel stoer!

Nette punten Iris, is het overtuigender rijden voor je gevoel ook gelukt? En het zal toch altijd anders blijven per jury wat ze willen zien, doen waar je jezelf goed bij voelt!

Nette punten weer Setteli, lekker constant zijn jullie! En ook knap, een doel stellen en gelijk halen haha.

Ik was net even flink klaar met alles toen ik aan het rijden was...
Ten eerste kan ik maar een halve bak gebruiken omdat de buren nog meer plastic zooi langs de bak hebben gezet, en ik krijg mourie met geen mogelijkheid er op een goede (veilige :+ ) manier langs.
En daarnaast ging het dressuurmatig ook nog is zwaar klote. absoluut geen reactie op been, helemaal geen verbinding door het lijf, laat staan dat ik een fatsoenlijke aanleuning had.. ook haar voorwaartse denken wat ze altijd heeft was compleet verdwenen.
Heb zelf al niet meer gereden na mijn les, mama nog een paar keer wel. Vraag me af of dit nou is gekomen na mijn les omdat ik teveel op aanleuning heb gefocust. (voor degene die nog vrij nieuw zijn, dit is bij mourie een heel gevoelig stukje, heeft heel veel moeite gekost en als je iets doet wat ze niet wil is het ook gelijk weer verpest) of dat mama iets raars heeft geoefend haha.
Al met al, hopen dat ik morgen het op een goede manier al kan aanpakken

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 22:52

Fleur yen
Wat een heerlijk schuimbekkie
Voel je, je al weer wat fitter?

Mara
Herkenbaar ed mag er ook net wat meer door het is makkelijk dan meer hand te gebruiken maar niet de oplossing. Erg lastig soms maar het word steeds beter

Iris
gefeliciteerd met je punten

Anne
Heerlijk beeld zo op de foto

Setteli
Fijn dat je wedstrijd goed ging

Iris
Ook dat is herkenbaar vaak rijd ik voor m'n gevoel gedurfd genoeg maar toch willen ze meer zien

Mara
Balen dat de buren je bak hebben ver-engt en dat het rijden daardoor niet ging zoals gepland :(
Hopelijk morgen fijner

Vandaag heb ik weer eens een ander bit geprobeerd, ed liep met de myler er net te veel vanaf. Deze leek hij fijner te vinden maar eerst echt eens er mee rijden.

Merrie was erg braaf, vriendelijk en makkelijk maar toch voldoende looplust. Loopt nu voornamelijk in tuig en heb er zelf ook een stuk mee gestuurd erg fijn. Ze had ook erg fijne gangen, veel voorbeen sterk achterbeen. Nu zijn we niet echt opzoek naar een paard maar deze dame lijkt wel veel dingen aan te tikken.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 22:50

Nou ik ben voorlopig even uit de running, tenminste Phoebe dan, pfff
Haal haar vanavond uit de stal met een enorme wond aan haar been en het is enorm dik. Helemaal ontstoken al. Oh wat baal ik.
Ben gelijk met haar naar de kliniek gereden, DA heeft het goed schoongemaakt en er zit een verband omheen (animalintex) om de ontsteking er uit te trekken. Op stal blijven en morgenavond mag ik even met haar stappen. Verband moet wel tot vrijdag blijven zitten.

Zal even kijken of ik de foto hier kan plaatsen

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:02

Afbeelding
Wond zit aan de buitenkant van haar linkerknie

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:08

Jeetje dat is inderdaad een flinke wond enig idee hoe ze daar aan komt

Hopelijk snel weer beter

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 23:14

Nee geen idee. Draad van de wei, of ergens goed tegenaan geknald. Wie zal het zeggen.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:46

Wat zei de da over genezing?

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 07:51

jeetje Setteli, dat ziet er heel akelig uit :oo komt ze inderdaad niet zomaar aan zou je denken, ze is goed verkeerd ergens mee gebotst. Hoop inderdaad dat de wond er verder niet verkeerd uitziet volgens de DA? Vind wel dat je goed gehandeld hebt door haar gelijk naar de kliniek te brengen. veel beterschap voor Phoebe :(:)

En de merrie klinkt goed Marjolein! klinkt zeker als een heel fijn dier.

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 09:00

Bijzonder hoe jij zo anders reageert Mara, blijkbaar zijn hebben jullie dan toch niet de beste klik op rijtechnisch gebied..

Anne klinkt als een heerlijke dag, gave foto's ook :D Super dat Roos zo braaf was :)

Klinkt als een fijne merrie Marjolein :j

Ach wat sneu Jespri.. Ben jij inmiddels al wat opgeknapt? Fijn dat je les goed ging :)

Mooi resultaat Iris, heb je inderdaad ook overtuigender kunnen rijden? Herkenbaar van dat je niet precies weet wat de jury wil zien, het verschilt ook per jury.. De enige keer dat ik boven de 200 ben gekomen qua punten was in een proef die mij persoonlijk te braaf was, maar verder keurig netjes en ontspannen, 2e proef ben ik toen meer eraan gaan rijden, en toen bleef ik steken op 186, dus die jury wilde graag het ontspannen beeld zien. Maar ik heb ook wel eens een proef gereden waar ik zo'n enorm heet stuiterpaard had, dat ik er amper iets aan kon rijden, vooral bezig was met zorgen dat ze de goede kant op ging en niet ontplofte, daar had ik toen ook mooi winst op, terwijl het voor mij zo enorm rommelig voelde, blijkbaar kon die jury dat hete wel waarderen.
Voor mezelf heb ik besloten om gewoon zoveel mogelijk naar ontspanning te streven, en nette proeven te rijden, dat is voor mij de basis, ga ik teveel eraan rijden wordt Burana veel te heet en dat kan nogal snel uit de hand lopen :') Met km's maken is m'n bedoeling dan om er zo steeds meer activiteit in te kunnen rijden. Ik weet van ons als combinatie dat we met mooie ontspannen proeven het meest tot ons recht komen, met een heter paard raak ikzelf ook sneller m'n fijne zachte gevoel kwijt, en ga ik zelf stugger rijden.

Lastig Mara, ging het bij je moeder wel gewoon fijn? Wellicht zit ze ook gewoon met veel spanning in haar lijf momenteel door het obstakel langs de bak, dat ze niet lekker wil ontspannen en door d'r lijf wil lopen?

Setteli ook gefeliciteerd met je wedstrijd, super dat het gelukt is om 2 wp's te halen :D Pff wat sneu voor Phoebe zeg, die wond :(:) Hopelijk knapt ze snel op, arm paard..

Ik ben inmiddels alweer iets fitter, maar nog zeker niet helemaal zoals het hoort, beetje balen.. Buraan had een week stilgestaan en gisteren weer les gehad, die ging heel erg fijn, ze was echt zo onwijs lief en werkwillig :+: Enorm genoten van d'r, en ongeveer verder kunnen gaan met waar we vorige week geeindigd waren. We hadden een enigszins rustige les, aangezien m'n energie nog niet helemaal meewerkte, maar even gewerkt aan een fijne schouderbinnenwaarts, dat ging eigenlijk erg netjes :)

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 12:45

Wat vervelend van de buren m9ara. Jammer dat je training niet zo goed ging. Gisteren wel fijn kunnen rijden?

Fijn dat hij op dit bit beter lijkt te reageren Seven. Klinkt als een fijn dier de merrie.

He bah Setteli dat is een nare wond. :(:) Beterschap.

Ja gelukkig gaat het alweer wat beter fleur_yen. :) Fijn dat jij ook weer iets beter bent en fijn dat je les goed ging.

Zojuist te horen gekregen dat ze hier volgend weekend waarschijnlijk weer de wei op mogen. Zullen de paarden blij mee zijn. :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-16 18:57

Setteli die wond! Beterschap!!

Bedankt Fleur_Yen voor je verhaal! Ligt dus niet aan mij :) Hmm ja laat ik ook eerst maar voor een ontspannen proef gaan +:)+ Mooi dat het zo goed ging!

Leuk Jespri!

Leuk forum :) Ik heb zondag weer een wedstrijd en jullie?

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 00:03

Phoebe liep vandaag goed. Ik kon bij het stappen vanavond eigenlijk niets zien. Been is ook niet meer zo dik en opgezwollen. Dus we gaan de goede kant op.

Had nog ingeschreven voor 2 wedstrijden op 6 en 7 mei, maar die heb ik maar afgezegd

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:29

Bij mama ging het ook een beetje mwa Fleur. Komt idd ook omdat ze het zo eng vind langs de bak. Heb nu even 3 stappen terug gedaan met rijden. Aanleuning aan haar zelf overlaten, eerst focussen op dat voorwaartse denken en voorwaartse reactie. Pakte ze 1 dag goed op, de dag erna weer wat minder (maar toen was ik zelf ook minder). Probeer het nu zo vol te houden en zo weer op de rit te komen.
En balen dat je nog niet 100% fit bent zeg.. Maar wel fijn dat je toch een goede les had! Hopelijk kan je snel weer helemaal goed aan de slag.

Heb iets fijner kunnen rijden Jespri, hierboven getypt hoe het ging haha! En fijn dat de paarden weer op de wei kunnen!

Ik heb 1 mei weer wedstrijd Iris, jij vast succes!

Pfieuw gelukkig Setteli, is toch een goed teken. Wel slim dat je wedstrijden hebt afgezegd, kan het maar beter rustig aan doen!
Laatst bijgewerkt door Urielle op 31-05-16 11:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel gewist op verzoek

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:15

Frou heeft een wondje op haar knie wat niet goed wil genezen, ben aan het smeren met een soort honingzalf, waardoor het wel wat rustig wordt maar nog niet goed heelt.
Heeft iemand hier nog tips voor een middel? Ga ik vanmiddag even langs divoza

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:18

Denk dat honingzalf wel goed is, maar dat heeft wel tijd nodig. Ik heb op de wond bij Phoebe gisteren ook honingzalf gesmeerd. Verband was afgezakt, dus even mooi gesmeerd en toen het verband er weer omheen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 11:24

Ik ben heel blij met Skinrelief. Duur maar effectief!

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 12:14

Hier een wondje op het achterbeen, 1 bij 2 cm ongeveer maar ze loopt er al haast een jaar mee omdat ze het elke keer open krabde met d'r mond dus telkens ging het weer open. Heb ook honingzalf gesmeerd maar die was op dus heb nu acaderm wondzalf en die werkt geloof ik wel goed! Hij zit nu al 2 weken dicht en is nu nog maar een halve cm groot dus hopelijk binnenkort eindelijk over.

Ga vanavond even kijken of ik tijd heb voor een bijleespost tijdens het oppassen :')

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:45

Snel afspreken met stalgenoten dan inderdaad Setteli :D Zo irritant dat de bodem dan niet fijn is, bah... Wel hele nette punten zeg, gefeliciteerd! Jullie gaan lekker! Oei en dan die wond, wat balen zeg, is ook flink dik inderdaad...

Dankjewel Jespri :)

Ja Iris, kwartiertje met de trailer dus eigenlijk schandalig dat ik zo weinig gebruik maak van het strand. Wil nu wel echt vaker met d'r op pad om d'r fris in het koppie te houden en nu ik een paar stalgenoten heb die ook vrij veel durven op het strand (ik kan het Roos en mezelf echt niet aandoen om bijvoorbeeld alleen voorzichtig te draven :') ), hoop ik dat we dit vaker kunnen doen. Lastig per jury inderdaad maar gewoon doen waar jij je goed bij voelt!

Ugh wat balen Mara. Heb je al verbetering gemerkt afgelopen dagen? Weet hoe moeilijk die aanleuning kan zijn, één foutje en daaaaag is al je werk. Eén troost, je leert er wel van rijden :')

Leuk dat de merrie je beviel Seven!

Fleur je hebt me aangestoken := Ik voel me ook niet 100%, niet ziek ofzo maar gewoon moe en verkouden... Wel heerlijk dat je weer verder kon waar je was gebleven, dat is ook altijd maar weer de vraag :')

Maandag had m'n tante gereden omdat ik naar een meeloopdag was op Universiteit Twente, dinsdag had m'n tante les (helaas tijdens mijn school) en kreeg heeeele enthousiaste berichten van d'r. Ze had eindelijk weer eens superfijn gereden, echt haar handen los kunnen laten en Roos was heel braaf. Heerlijk om te horen natuurlijk! Gister ben ik er weer opgegaan maar man man man :') Ze was zo druk, continu het tempo overnemen en geen contact nemen. Vandaag weer gereden en toen kwam ik tot de conclusie dat ik gister best wat consequenter mocht zijn. Ze nam echt meteen weer een loopje met me, ze dacht: gister werkte het ook := Echt drama, weer keihard onder me vandaan lopen en uitzwaaien met d'r achterhand. Toen echt flink pissig geworden en echt consequent gaan rijden en toen was het meteen over en heb ik echt lekker kunnen rijden. Dus weer even een reminder dat ik echt op moet blijven letten en geen uitweg mag tolereren want dat grijpt ze met beide handen aan :')

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 21:50

Fijn dat het zo snel verbeterd Setteli.

Mooi paard m9ara. Hopelijk valt het mee. :(:) Fijn dat het rijden wel iets beter ging.

Fijn dat het rijden vandaag beter ging AnnevM.

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 14:40

Wij heb en hier een poging gedaan tot springen _O-
Stukje uit de film geknipt; tis net echt :')

Afbeelding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 08:48

AnnevM wat een mazzel met een strand zo dichtbij haha. Fijn dat je daarna nog lekker gereden hebt!

Ziet er mooi uit Safrou! Wat springen jullie hoog haha!

Gister weer wedstrijd gehad. 180 en 181 ptn. Ging voor mijn gevoel echt veel beter. Gelukkig nog 2 wp erbij. Weeer dat overtuigender rijden..... In mijn hoofd ben ik namelijk nog Klasse B....Ik denk steeds dat ik de L1 niet aankan. (Wat makkelijk lukt) En ik had bijna de 30 wp in de B dus ik moest wel klasse L1. (Dus niet dat ik te vroeg een niveau hoger ben gegaan) Maargoed heb nu 5 wp in drie wedstrijden dus slecht gaat het niet. Maar het kan gewoon nog veel beter. Iemand die dit herkent of ben ik gewoon te onzeker....... Of iemand tips? Misschien dat ik nu tijdens het trainen L2 proefjes ga rijden ofzo........

Safrou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 09:14

Iris965 schreef:
AnnevM wat een mazzel met een strand zo dichtbij haha. Fijn dat je daarna nog lekker gereden hebt!

Ziet er mooi uit Safrou! Wat springen jullie hoog haha!

Gister weer wedstrijd gehad. 180 en 181 ptn. Ging voor mijn gevoel echt veel beter. Gelukkig nog 2 wp erbij. Weeer dat overtuigender rijden..... In mijn hoofd ben ik namelijk nog Klasse B....Ik denk steeds dat ik de L1 niet aankan. (Wat makkelijk lukt) En ik had bijna de 30 wp in de B dus ik moest wel klasse L1. (Dus niet dat ik te vroeg een niveau hoger ben gegaan) Maargoed heb nu 5 wp in drie wedstrijden dus slecht gaat het niet. Maar het kan gewoon nog veel beter. Iemand die dit herkent of ben ik gewoon te onzeker....... Of iemand tips? Misschien dat ik nu tijdens het trainen L2 proefjes ga rijden ofzo........

Herken je verhaal wel met mn vorige pony...
Moet eerlijk zeggen dat het beter ging op concours toen we hogerop gingen, omdat pony de oefeningen makkelijk uitvoerde. Maar een dressuurproefje rijden vond ze niet geweldig en ik wel. Dan is Froufrou echt stukken leuker om mee op wedstrijd te gaan, die wil er echt voor gaan netalsik.

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:27

Wat een wondjes bij iedereen zeg :oo ik moet even afkloppen

Haha gelijk door roos met je neus op de feiten gedrukt anne! Merk je toch gelijk weer hoe slim ze eigenlijk zijn he

Ziet er goed uit Sanne haha! Ze springt best netjes vind ik!

Dat overtuigender rijden komt dan denk ik voort uit jou eigen gevoel Iris! Is best lastig als je niet van jezelf overtuigd bent. Maar probeer dat idee van die 5 punten vast te houden en bedenk dan; je bent er wél klaar voor en jullie doen het hartstikke goed! Iedereen heeft nog werkpuntjes en voor jullie is dat overtuigender overkomen!

Hier zitten we nog steeds een beetje in een dipje. Mouries eigen voorwaartse motor is een beetje uit. Werken er hard aan en de laatste 2 dagen krijg ik al wat meer het gevoel terug. Zondag wedstrijd dus hopelijk gaat het dan gewoon als gewenst haha

AnnevM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:47

Leuke foto Safrou, ze doet het best goed of niet? :D

Ja ideaal Iris, alleen maak ik er echt te weinig gebruik van! Ik herken het wel hoor, ik vind het ook moeilijk om in mezelf te geloven dus heb niet echt tips voor je helaas...

Mara, dom is ze inderdaad zeker niet :') Hoe is je wedstrijd gegaan, gaat het alweer wat beter?

Hier wisselende week, sommige keren ging het goed en de volgende dag vreselijk. We staan even stil maar zolang we niet achteruit gaan, vind ik het echt niet heel erg. M'n tante heeft wel echt de smaak te pakken. Ze heeft eindelijk het gevoel gekregen dat ze ook los kan laten en dat resulteert in hele fijne beelden waar ook ik echt blij mee ben:

Afbeelding

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:45

Bedankt allemaal!

Hoe ging je wedstrijd m9ara?

Wat fijn dat het goed gaat met je tante AnnevM. Ziet er idd mooi uit op de foto.

Vandaag weer wedstrijd gehad. Liep verschrikkelijk uit. Ik zat er om 9 uur op en ik was er 10 uur klaar voor. Werd ook naar de baan geroepen. Rond half 12 mocht ik eindelijk starten. Stonden we met de hele L1 ring te wachten op elkaar op een heel klein stukje met de knieen in de blubber. Het was waardeloos ookal was het mijn eigen ponyclub waar de wedstrijd was. Want iedereen werd steeds naar de ring geroepen om de 5 min, maar ze bleven bij de eerste combinatie steken en zo ging steeds vanalles mis. Pffff. Had 160,5 punten op die proef, we hadden er beide geen zin meer in! Mijn pony werd hangerig en ik was helemaal ingekakt van het lange wachten. Tweede proef werden we wakker en had ik 183.5 punten. Toch maar naar huis gegaan......Bleek dat ik tweede ben geworden :D (Iemand heeft de prijs voor me meegenomen)

Toch raar he hoe een wedstrijddag kan lopen........ Herkennen jullie dat? Of als je bijv heel laag verwacht en dat heel hoog uitpakt. Of als het een dikke uur uitloopt :+ Of inloopt het kan allemaal!