Ik geef ze ook geen les, omdat ik dan te fanatiek wordt en ik dat niet wil tegen mijn eigen kinderen. Ze krijgen les van zeer goede instructeurs en vooral de oudste is erg fanatiek (echt zelf hoor!!
). De middelste van 7 vindt het vooral erg leuk om gewoon te rijden en lekker te tuttelen met haar pony. De jongste is pas 4 dus die springt liever trampoline. En natuurlijk, ik heb altijd tussen de paarden gezeten, dus de kinderen kijken ook eerst in die richting want ze wonen tussen de paarden. Maar geloof mij, en dat heb ik al eerder gelezen en zelf ook gezegd, als ze het echt niet willen is dat goed te zien aan een kind.
En de oudste help ik waar ik haar kan, we rijden om de week 150 km heen en terug om haar naar een stal te rijden waar ze heel goed wordt begeleid en het enorm naar haar zin heeft.
De middelste crossed voorlopig lekker door de bak en tuttelt rond, maar krijgt wel 2 x per week les zodat de basis goed is. Als zij wat ouder is zien we vanzelf of ze ook zo fanatiek is als haar zus (en dan doen we voor haar hetzelfde), of dat het een 'buitenrit' meisje is (en dan hebben we ook de grootste lol). Ze wil nu sinds kort ook op wedstrijd, dit ziet ze natuurlijk van haar zus en vindt ze geweldig. Waarom? Omdat het leuk is, het vlechten, wassen en poetsen van je pony. Laarzen etc poetsen en klaarzetten. En dan op je allerbest je proefje rijden. Misschien een prijsje misschien niet. Gewoon een gezellige middag met je allergrootste schat: je pony. Want als het zou mogen zouden ze zelfs hier nog in de stal gaan slapen.
Ook weer een lang verhaal, maar wij hebben zoveel plezier met rijden en de voor ons bijbehorende wedstrijden, dat ik de kinderen in dit geval toch wil 'verdedigen' .
, hier gaat het precies zo!! Kind is tussen de paarden geboren en wil zélf rijden, ze is pas 10, maar ook zeer fanatiek heeft 3 a 4 privelessen per week (ik hoor alweer reacties) en daarbij 2 groepslessen. Ze heeft ook twee goede pony's. En die pony's moet ze met hulp van ons zelf uitmesten en ze moet iedere dag om 17.00 voeren. Zielig???? Soms wel als ze er echt geen zin in heeft, maar wij vinden dat ze best iets terug mag doen voor haar pony's, de lessen etc.etc.
) en goede pony's om te rijden.
maar als ik zo om me heen kijk, zie ik dat nog wel is gebeuren.
werken zal ze.............(heel kinderachtig van mij) Wat een onzin, natuurlijk blijft er tijd genoeg over om lekker te lummelen of met vriendinnen te spelen, maar ook bij ons komen de kinderen liever hier spelen!! Want hier zijn pony's een trampoline een zwembad, boomhutten, mega veel ruimte en allerlei andere dieren!