Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
lauraenabe schreef:Ik vind het ook een beetje overdreven
ik voel me niet beter dan de anderen ofzo. maar er zijn mensen die zig beter voelen dan mij omdat ik een haflinger rij. met inrijden snijden ze me af en als ik voor mag gaan zij voor. ik vind dat vervelend want mijn haf en ik hebben tog dezelfe rechten als de rest die aan het inrijden zijn? ze zijn niets beter omdat het paardje mischien mooier is en omdat er mischien duurdere spullen opligen.
tantjeuh schreef:Ik meestal ook. Tot je wel verplicht wordt om je te ergeren...
5minuten aan het instappen, komt er iemand langst achteren voorbij gegallopeerd. Waarschijnlijk was die persoon alleen maar met zijn paard bezig, want in zijn galopje was hij doodleuk te kort tegen mij gereden waardoor hij mijn been met zijn zadel zowat meesleurde... Pijn! Maar denk je dat die mens sorry zegt? Nee hoor, gewoon doorrijden. Nog vijf minuten later was ik rustig aan het draven, komt er een man mij galoperend de pas afsnijden (hij kwam dus van opzij, en reed zo voor mij door), waardoor ik mijn paard meteen moest stilgezet krijgen... Mooiste van al, toen die man mij passeerde wist hij niet beter om zijn paard eventjes een mep gaan te verkopen, waardoor het paard achteruit stampt en daarbij afschampte tegen de kaak van mijn paard (niet ernstig, max een cm haar weg en hoop zand tegen haar kaak). Denk je dat die man sorry kwam zeggen? Neenee, rustig verderrijden was zijn boodschap.
Ik ben toen, puur uit angst van mij en van mijn paard, na tien minuten het inrijterrein afgegaan en langst mijn ring gaan staan. No way dat ik daar nog ging tussen rijden. (heb toen wel mijn proef nog gewonnen, wonder boven wonder)
Geen wonder dat je je dan ergert
heerlijke sport en zulke vriendelijke mensen, duidelijk een hobby voor iedereen.... 
WinBinChes schreef:Tja over het algemeen is mijn ervaring dat sl je gewoon uit je doppen kijkt het allemaal wel meet valt. Zit er echt een idioot tussen ga ik diegene wel even vriedenlijk doch dringends verzoeken om uit hun doppen te kijken
Die hebben we aangesproken en ze kende de bakregels niet, reed niet in een groepsles en had er nog nooit van gehoord
TeeGee schreef:Mensen die denken dat de losspringhindernis van hun is terwijl ze er nog 30 voor zich hebben....Heel vervelend...

WinBinChes schreef:TeeGee schreef:Mensen die denken dat de losspringhindernis van hun is terwijl ze er nog 30 voor zich hebben....Heel vervelend...
Wij zeiden vroeger ( bij de pony's) Steil vrij og Oxer vrij om ongelukken te voorkomen en aan tegeven dat je er overheen gaat
sifra01 schreef:Ik erger me helemaal rot aan van die arrogante bitches met hele grote , dure paarden die ons zo'n beetje omver rijden (en ik erger me nog meer aan mezelf, omdat ik me zo laat intimideren.......)pfffffff
pharagirlke schreef:lauraenabe schreef:Ik vind het ook een beetje overdreven
ik voel me niet beter dan de anderen ofzo. maar er zijn mensen die zig beter voelen dan mij omdat ik een haflinger rij. met inrijden snijden ze me af en als ik voor mag gaan zij voor. ik vind dat vervelend want mijn haf en ik hebben tog dezelfe rechten als de rest die aan het inrijden zijn? ze zijn niets beter omdat het paardje mischien mooier is en omdat er mischien duurdere spullen opligen.
het is net die denkwijze die ik verfoei bij veel hafjesmensen. 'Ik heb een haf dus mij snijden ze de pas af' jeetje. Ik rijd met een KWPN'er en ik word constant half ondersteboven gereden. Ik gil eens een 'kijk uit je doppen appelflap!' en dan krijgk een 'sorry' terug (ja pas als je ze nageroepen hebt) Moetk nu zeggen dat dat is omdat ik een kwpn'er heb?
Ik weet niet waar jij je mee bezig houd tijdens het inrijden. Maar ik ben redelijk druk met mijn eigen paard en de paarden rondom me ontwijken. Als jij tijd hebt om rond te kijken of ze bij die andere wel ruimte geven vraagk me af hoe je losrijd. Vind het klinkklare onzin. Hoe kan je het nog fijn vinden op wedstrijd te gaan als je jezelf steeds in praat dat die 'kwpn-mensen' op je neerkijken?
ik kijk waar ik heen ga en dan zie ik dingen vanuit mijn oog hoek ziet ik dingen.
WenK schreef:Toch denk ik ook dat het met je eigen houding te maken heeft. Vaak wanneer je iets "verwacht" lijkt het ook zo te gebeuren.
Gruwelijk irritant vind ik dat. Mn instructrice wist ervan en heeft mn moeder toen maar even meegenomen voor een bak koffie haha. Ze bedoeld het goed, alleen haar timing kan dan wat beter 

MelanieB schreef:Ik erger me aan kids/ouders die op me neerkijken omdat ik met een Tinker rijd...
Pas was ik aan 't inrijden, en iemand botste zowat tegen me aan, zegt ze: "Jij hoort hier niet, ga weg, je loopt in de weg"
Pardon?? Ik was aan het inrijden, ik moest elke keer aan de kant, ik stapte al in het midden, ze had een hele hoefslag voor zichzelf, bah...
Edit: Mijn reactie: Hallo! Je ziet toch dat er ook anderen rijden??
WenK schreef:Lauraenabe (en de overigen die zich aangesproken voelen), hoe vaak wordt je nu werkelijk en opzettelijk omver gereden en hoe vaak reageren mensen normaal of zelfs positief?
Ik rijd ook met een tinker, ik start nu L1 tussen de paarden. Heb heus wel eens dat iemand niet leuk doet, maar er zijn zo veel meer mensen die gewoon normaal doen. En er zijn zelfs meer mensen die leuk reageren: "wat super dat je met je tinker start, ze doet het echt leuk!" "wat een knappe tinker heb je zeg, prachtig die manen en sokken zo!".
Kan me zo ergeren aan die mensen die almaar denken dat ze minder zijn etc. Want je praat het echt jezelf aan. Heb nu 2 keer gehad dat ik minder leuke reacties kreeg, 1 keer dat ik iemand vroeg om voor te lezen en ze zei: "ik ga toch geen tinker voorlezen?" En 1 keer dat de jury zei: "oh een tinker, daar zou ik nou nooit mee op wedstrijd gaan".
En omver gereden worden? Daar heeft iedereen last van, mensen kunnen gewoon niet uitkijken, maakt niets uit met wat voor paard je rijd...
WenK schreef:Lauraenabe (en de overigen die zich aangesproken voelen), hoe vaak wordt je nu werkelijk en opzettelijk omver gereden en hoe vaak reageren mensen normaal of zelfs positief?
Ik rijd ook met een tinker, ik start nu L1 tussen de paarden. Heb heus wel eens dat iemand niet leuk doet, maar er zijn zo veel meer mensen die gewoon normaal doen. En er zijn zelfs meer mensen die leuk reageren: "wat super dat je met je tinker start, ze doet het echt leuk!" "wat een knappe tinker heb je zeg, prachtig die manen en sokken zo!".
Kan me zo ergeren aan die mensen die almaar denken dat ze minder zijn etc. Want je praat het echt jezelf aan. Heb nu 2 keer gehad dat ik minder leuke reacties kreeg, 1 keer dat ik iemand vroeg om voor te lezen en ze zei: "ik ga toch geen tinker voorlezen?" En 1 keer dat de jury zei: "oh een tinker, daar zou ik nou nooit mee op wedstrijd gaan".
En omver gereden worden? Daar heeft iedereen last van, mensen kunnen gewoon niet uitkijken, maakt niets uit met wat voor paard je rijd...