Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

blacklight

Re: Voor al uw irritaties op het inrijterrein!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 17:37

Mensen die hun paard midden op het terrein gaan staan longeren. Er hoef maar een paard te schrikken door die longe te rennen en je heb binnen 2 sec een heel concours op stelten(spreek uit ervaring) Of inderdaad mensen die gaan in/uitstappen op het stuk wat juist hard nodig is om los te rijden. Of owja mensen die tijdens het losrijden maar amper kijken waar ze rijden en dan gewoon door de hoeken van je ring rijden als jij je proefje aan het rijden bent. (dacht ik dat het wel over zou zijn toen ik tussen de hekjes mocht knalt iemand gewoon de hekjes om haha nog groter probleem)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-07 18:15

lauraenabe schreef:
Ik vind het ook een beetje overdreven
ik voel me niet beter dan de anderen ofzo. maar er zijn mensen die zig beter voelen dan mij omdat ik een haflinger rij. met inrijden snijden ze me af en als ik voor mag gaan zij voor. ik vind dat vervelend want mijn haf en ik hebben tog dezelfe rechten als de rest die aan het inrijden zijn? ze zijn niets beter omdat het paardje mischien mooier is en omdat er mischien duurdere spullen opligen.

het is net die denkwijze die ik verfoei bij veel hafjesmensen. 'Ik heb een haf dus mij snijden ze de pas af' jeetje. Ik rijd met een KWPN'er en ik word constant half ondersteboven gereden. Ik gil eens een 'kijk uit je doppen appelflap!' en dan krijgk een 'sorry' terug (ja pas als je ze nageroepen hebt) Moetk nu zeggen dat dat is omdat ik een kwpn'er heb?

Ik weet niet waar jij je mee bezig houd tijdens het inrijden. Maar ik ben redelijk druk met mijn eigen paard en de paarden rondom me ontwijken. Als jij tijd hebt om rond te kijken of ze bij die andere wel ruimte geven vraagk me af hoe je losrijd. Vind het klinkklare onzin. Hoe kan je het nog fijn vinden op wedstrijd te gaan als je jezelf steeds in praat dat die 'kwpn-mensen' op je neerkijken?

Sja_n

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:08

tantjeuh schreef:
Ik meestal ook. Tot je wel verplicht wordt om je te ergeren...
5minuten aan het instappen, komt er iemand langst achteren voorbij gegallopeerd. Waarschijnlijk was die persoon alleen maar met zijn paard bezig, want in zijn galopje was hij doodleuk te kort tegen mij gereden waardoor hij mijn been met zijn zadel zowat meesleurde... Pijn! Maar denk je dat die mens sorry zegt? Nee hoor, gewoon doorrijden. Nog vijf minuten later was ik rustig aan het draven, komt er een man mij galoperend de pas afsnijden (hij kwam dus van opzij, en reed zo voor mij door), waardoor ik mijn paard meteen moest stilgezet krijgen... Mooiste van al, toen die man mij passeerde wist hij niet beter om zijn paard eventjes een mep gaan te verkopen, waardoor het paard achteruit stampt en daarbij afschampte tegen de kaak van mijn paard (niet ernstig, max een cm haar weg en hoop zand tegen haar kaak). Denk je dat die man sorry kwam zeggen? Neenee, rustig verderrijden was zijn boodschap.
Ik ben toen, puur uit angst van mij en van mijn paard, na tien minuten het inrijterrein afgegaan en langst mijn ring gaan staan. No way dat ik daar nog ging tussen rijden. (heb toen wel mijn proef nog gewonnen, wonder boven wonder Clown)

Geen wonder dat je je dan ergert Lachen

Huilen heerlijke sport en zulke vriendelijke mensen, duidelijk een hobby voor iedereen....

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:11

Tja over het algemeen is mijn ervaring dat sl je gewoon uit je doppen kijkt het allemaal wel meet valt. Zit er echt een idioot tussen ga ik diegene wel even vriedenlijk doch dringends verzoeken om uit hun doppen te kijken

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:26

Mensen die denken dat de losspringhindernis van hun is terwijl ze er nog 30 voor zich hebben....Heel vervelend...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:31

WinBinChes schreef:
Tja over het algemeen is mijn ervaring dat sl je gewoon uit je doppen kijkt het allemaal wel meet valt. Zit er echt een idioot tussen ga ik diegene wel even vriedenlijk doch dringends verzoeken om uit hun doppen te kijken

Idd!
We hadden vorig jaar op een binnenwedstrijd (klasse M1) ook iemand die op beide handen op de hoefslag bleef en ook gerust ging halthouden Slapen Die hebben we aangesproken en ze kende de bakregels niet, reed niet in een groepsles en had er nog nooit van gehoord Blond

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:38

TeeGee schreef:
Mensen die denken dat de losspringhindernis van hun is terwijl ze er nog 30 voor zich hebben....Heel vervelend...

Wij zeiden vroeger ( bij de pony's) Steil vrij og Oxer vrij om ongelukken te voorkomen en aan tegeven dat je er overheen gaat

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:40

WinBinChes schreef:
TeeGee schreef:

Wij zeiden vroeger ( bij de pony's) Steil vrij og Oxer vrij om ongelukken te voorkomen en aan tegeven dat je er overheen gaat

Ja, dat doe ik ook. Maar ik bedoel dat mensen hem nog niet hoger of lager willen maken terwijl ze nog lang niet aan de beurt zijn maar oneindig blijven springen over bijv een kruisje.

Dat stijl of oxer roepen heeft trouwens ook niet altijd nut.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:41

[quoteWij zeiden vroeger ( bij de pony's) Steil vrij og Oxer vrij om ongelukken te voorkomen en aan tegeven dat je er overheen gaat[/quote]

Ja dat wordt nog steeds gedaan, afgelopen zaterdag gezien bij de ponykampioenschappen in Heerjansdam. Meerdere kids aanrijden op een hindernis, allemaal iets schreeuwen en er dan om het hardst heen rijden zodat je toch wel als eerste en enige eroverheen kan! Vond het misselijkmakend dat één zo'n mormel op een veel te grote pony tot tig keer toe zó aanreed op een hindernis zodat niemand anders aan bod kwam. En de ouders?? Stonden erbij en moedigden haar alleen maar aan......

WinBinChes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:41

Tja wij deden dat altijd in overleg, Goh mag ie nu wat hoger, dan spring ik hem hem een paar keer en dan kan hij weer lager. Was eigenlijk nooit een probleem

Puk_SuperHaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:42

sifra01 schreef:
Ik erger me helemaal rot aan van die arrogante bitches met hele grote , dure paarden die ons zo'n beetje omver rijden (en ik erger me nog meer aan mezelf, omdat ik me zo laat intimideren.......)pfffffff

Zeker, maar ook van die moeders met kindjes van 2 of 3, die niet opletten en dan rent zo'n kind ineens de ring in, ben al bijna een keer tegen een kindje aangereden, gelukkig remde mijn ex-verzorgpony optijd xD
En ik erger me zowieso aan mezelf whaha, nee grapje

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 08:57

Op pony kamp was een meisje die constant ging afwenden, net voor mijn neus! En daarna heb ik het teruggedaan, en toen hield ze wel even op, volgende dag begon hetweer. Clown

Marleen79

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:46

leuk topic. Ik weet er ook nog een: als vaders of moeders aan de kant staan te schreeuwen en te schelden wat hun kind allemaal verkeerd doet met losrijden.. echt te erg.. ben blij dat mijn ouders dat nooit doen.

Ook instructie op het losrij terrein vind ik soms irritant... Dan denk ik bij mezelf: als je tijdens het losrijden nog les nodig hebt dan doe je iets niet goed...losrijden moet je dan zelf toch wel kunnen lijkt me!

Oh ja, loslopende kids en/of honden zijn ook vervelend!

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:51

pharagirlke schreef:
lauraenabe schreef:
Ik vind het ook een beetje overdreven
ik voel me niet beter dan de anderen ofzo. maar er zijn mensen die zig beter voelen dan mij omdat ik een haflinger rij. met inrijden snijden ze me af en als ik voor mag gaan zij voor. ik vind dat vervelend want mijn haf en ik hebben tog dezelfe rechten als de rest die aan het inrijden zijn? ze zijn niets beter omdat het paardje mischien mooier is en omdat er mischien duurdere spullen opligen.

het is net die denkwijze die ik verfoei bij veel hafjesmensen. 'Ik heb een haf dus mij snijden ze de pas af' jeetje. Ik rijd met een KWPN'er en ik word constant half ondersteboven gereden. Ik gil eens een 'kijk uit je doppen appelflap!' en dan krijgk een 'sorry' terug (ja pas als je ze nageroepen hebt) Moetk nu zeggen dat dat is omdat ik een kwpn'er heb?

Ik weet niet waar jij je mee bezig houd tijdens het inrijden. Maar ik ben redelijk druk met mijn eigen paard en de paarden rondom me ontwijken. Als jij tijd hebt om rond te kijken of ze bij die andere wel ruimte geven vraagk me af hoe je losrijd. Vind het klinkklare onzin. Hoe kan je het nog fijn vinden op wedstrijd te gaan als je jezelf steeds in praat dat die 'kwpn-mensen' op je neerkijken?

weer een typische bokt reactie. waarom kunnen mensen hier niet gewoon aardig doen Hamer ik kijk waar ik heen ga en dan zie ik dingen vanuit mijn oog hoek ziet ik dingen.
en ik denk niet zo het is zo. zeker geen ervaring met een haflinger die mensen die dat zegen.

Sorry dat ik gelijk zo boos die maar ik krijg overal comentaar op dingen die ik zeg en helemaal als ik ook maar iets zeg over mijn haflinger Boos!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 09:59

Toch denk ik ook dat het met je eigen houding te maken heeft. Vaak wanneer je iets "verwacht" lijkt het ook zo te gebeuren.

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:03

WenK schreef:
Toch denk ik ook dat het met je eigen houding te maken heeft. Vaak wanneer je iets "verwacht" lijkt het ook zo te gebeuren.

ik verwachte het niet dus daar ligt het niet aan. maar dat was op een erg dure stal (johan laseur in soest) en daar liepen echt fortuinen rond. dat waren mensen die nooit zelf op een haflinger zouden gaan zitten. wij (abe en ik) zijn gewoon te min voor die mensen.
(mijn ouders vertelde na afloop dat die mensen die mijn iedere keer afsneden dat ook bij een fries die daar liep deden, dat zegt genoeg)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 10:10

Sorry, maar ik ben daar ook geweest en heb daar helemaal niets gemerkt daarvan.

Edit: Sterker nog, vond het erg fijn inrijden, ondanks dat ze zo uitliepen en het dus druk was in de binnenbaan... Heb totaal geen last gehad van mederuiters die niet uit zouden kijken of afsneden of wat...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:00

Ik kan er niet tegen als iemand mij dingen gaat vragen die niks met dat moment te maken hebben, dus tijdens het opzadelen of losrijden. Ik zit dan in zo'n concentratie dat zoiets me dan enorm afleidt. Mijn moeder heeft er een handje van, die doet dat keer op keer (vragen of ik nog wat van mn zus gehoord heb tijdens het losrijden ofzo). Tijdens het NK over koetjes en kalfjes zoals de weg of het weer beginnen Tong uitsteken Gruwelijk irritant vind ik dat. Mn instructrice wist ervan en heeft mn moeder toen maar even meegenomen voor een bak koffie haha. Ze bedoeld het goed, alleen haar timing kan dan wat beter Haha!

Verder van die uit de hoogte sukkels die je -naar het lijkt- expres afsnijden. Voor de rest ben ik vooral met mijn eigen paard bezig. Mocht ik soms zelf iemand per ongeluk in de weg rijden dan verontschuldig ik me altijd direct!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:03

Ik erger me aan kids/ouders die op me neerkijken omdat ik met een Tinker rijd...
Pas was ik aan 't inrijden, en iemand botste zowat tegen me aan, zegt ze: "Jij hoort hier niet, ga weg, je loopt in de weg"
Pardon?? Ik was aan het inrijden, ik moest elke keer aan de kant, ik stapte al in het midden, ze had een hele hoefslag voor zichzelf, bah... Ach gut
Edit: Mijn reactie: Hallo! Je ziet toch dat er ook anderen rijden?? Clown

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:23

MelanieB schreef:
Ik erger me aan kids/ouders die op me neerkijken omdat ik met een Tinker rijd...
Pas was ik aan 't inrijden, en iemand botste zowat tegen me aan, zegt ze: "Jij hoort hier niet, ga weg, je loopt in de weg"
Pardon?? Ik was aan het inrijden, ik moest elke keer aan de kant, ik stapte al in het midden, ze had een hele hoefslag voor zichzelf, bah... Ach gut
Edit: Mijn reactie: Hallo! Je ziet toch dat er ook anderen rijden?? Clown

ik weet wat je bedoelt ik heb het met mijn haflinger ook wel eens Verdrietig

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:33

Lauraenabe (en de overigen die zich aangesproken voelen), hoe vaak wordt je nu werkelijk en opzettelijk omver gereden en hoe vaak reageren mensen normaal of zelfs positief?

Ik rijd ook met een tinker, ik start nu L1 tussen de paarden. Heb heus wel eens dat iemand niet leuk doet, maar er zijn zo veel meer mensen die gewoon normaal doen. En er zijn zelfs meer mensen die leuk reageren: "wat super dat je met je tinker start, ze doet het echt leuk!" "wat een knappe tinker heb je zeg, prachtig die manen en sokken zo!".

Kan me zo ergeren aan die mensen die almaar denken dat ze minder zijn etc. Want je praat het echt jezelf aan. Heb nu 2 keer gehad dat ik minder leuke reacties kreeg, 1 keer dat ik iemand vroeg om voor te lezen en ze zei: "ik ga toch geen tinker voorlezen?" En 1 keer dat de jury zei: "oh een tinker, daar zou ik nou nooit mee op wedstrijd gaan".

En omver gereden worden? Daar heeft iedereen last van, mensen kunnen gewoon niet uitkijken, maakt niets uit met wat voor paard je rijd...

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 11:43

WenK schreef:
Lauraenabe (en de overigen die zich aangesproken voelen), hoe vaak wordt je nu werkelijk en opzettelijk omver gereden en hoe vaak reageren mensen normaal of zelfs positief?

Ik rijd ook met een tinker, ik start nu L1 tussen de paarden. Heb heus wel eens dat iemand niet leuk doet, maar er zijn zo veel meer mensen die gewoon normaal doen. En er zijn zelfs meer mensen die leuk reageren: "wat super dat je met je tinker start, ze doet het echt leuk!" "wat een knappe tinker heb je zeg, prachtig die manen en sokken zo!".

Kan me zo ergeren aan die mensen die almaar denken dat ze minder zijn etc. Want je praat het echt jezelf aan. Heb nu 2 keer gehad dat ik minder leuke reacties kreeg, 1 keer dat ik iemand vroeg om voor te lezen en ze zei: "ik ga toch geen tinker voorlezen?" En 1 keer dat de jury zei: "oh een tinker, daar zou ik nou nooit mee op wedstrijd gaan".

En omver gereden worden? Daar heeft iedereen last van, mensen kunnen gewoon niet uitkijken, maakt niets uit met wat voor paard je rijd...

Hier ben ik het dus echt helemaal mee eens!
Daar kan ik me nou altijd behoorlijk aan ergeren als het om concoursen gaat.. Laatst had ik een keer goed gereden naar mijn idee, maar had ik net geen winstpunt. Toen ik dat vertelde aan iemand, zei diegene: "Ach, misschien houdt de jury niet van schimmels"
Dat vind ik dus echt te belachelijk voor woorden, dat is echt zoeken naar een excuus. Het leuke van de paardensport is nou juist dat je met dieren werkt, die elk hun eigen karakter, kwaliteiten, uiterlijk enz. hebben. De kunst is juist om daar het beste uit te halen!
En als dat een keer niet lukt, zoek dan de fout bij jezelf en niet bij het uiterlijk, ras, capaciteiten van je paard.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 14:44

WenK schreef:

Dat bedoel ik maar.

en lauraenabe. als iemand weet wat het is om op wedstrijd vernederd te worden en op neergekeken te worden, dan ben ik het wel. Ik heb een hels wedstrijdjaar achter de rug gehad dus ik weet verdomt goed wat het is. Maar ga ik zeiken dat dat is omdat ik startte met een pony die geen miljoenen koste? Of dat ik nu met een paard start dat af ent oe nog problemen geeft? Nee! Dat zijn gewoon mensen die zich overal boven verheven voelen, ook boven de andere kwpn'ers! Je praat jezelf gewoon een minderwaardigheidscomplex aan. That's it.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:00

WenK schreef:

Een bokt reactie...
Ik rijd ook met een Tinker, en ik krijg ook heel vaak complimentjes, maar het inrijden word mij niet altijd gegunt...
Enne, mensen die je pony lelijk/lomp vinden rijden je sneller omver hoor, en ik spreek uit ervaring haha Vork

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-07 16:37

Waarom horen we dan alleen de negatieve ervaringen. Wanneer er net zo veel, of meer positieve ervaringen zijn blijft het toch gewoon leuk?

En ik blijf erbij dat je met een tinker/haflinger/fries etc echt niet veel vaker ondersteboven gereden wordt dan een ander hoor. Ga eens bij jezelf na, je zult op wedstrijd ook wel eens paarden zien dat je denkt: "mijn hemel, daar zou ik nou nooit mee willen rijden/starten." Ga je die dan express ondersteboven rijden? Want je zegt dat anderen dat wel doen, en dat vind ik moeilijk te geloven. Ik weet natuurlijk niet of het bij jullie heel anders is, rijd enkel hier in de buurt, maar mijn ervaringen zijn absoluut niet negatief...