Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
jumpoff schreef:Dat is idd erg raar dat ze dat zeggen..
Er is trouwens ook een topic over raarste jury uitspraken
(staan ook veel aparte dingen in)

) dus imo is dit een pure publiciteitsstunt. Rymke schreef:Ik ben het wel een beetje met Mies7 eens, sommige mensen zijn heel zwaar en zitten het paard dan ook nog eens heel erg in de weg..
Maar je kunt beter een dikke ruiter zijn en dat je goed mee gaat en het paard niet in de weg zit,
dan een ruiter die dun is en het paard heel erg in de weg zit..
Roxx schreef:Ik moet eerlijk zeggen dat ik me best heel knullig zou voelen als de jury me na de proef bij zich zou roepen om iets van mijn gewicht te zeggen. Zelfs al wordt het heel vriendelijk gezegd. Maar goed, aan de andere kant kun je dan (in mijn geval) wel uitleggen wat de medische oorzaak is. Ik heb er liever een gesprek over dan dat er een kwetsende opmerking over op mijn protocol staat.
ELpatcho schreef:ik vind het beter als te dikke mensen gaan afvallen voor het welzijn van hun paard.. maar dan moet die kl*te jury zich niet mee bemoeien!
Mies7 schreef:ELpatcho schreef:ik vind het beter als te dikke mensen gaan afvallen voor het welzijn van hun paard.. maar dan moet die kl*te jury zich niet mee bemoeien!
Als een te dikke ruiter zijn paard duidelijk in de weg zit, dan is het juist de taak van de jury om zich hiermee te bemoeien. Tijdens de jurycursus is de groep cursisten waar ik in zat hier ook op gewezen, toen we het onderdeel houding + zit uitgebreid doornamen.
Bovendien, ruiters/amazones met een normaal postuur krijgen toch ook commentaar op houding + zit als hier wat aan schort....??? Waarom zouden dikke mensen dan een uitzondering zijn?Je ziet ook wel eens hele kleine, fijne meisjes op joekels van paarden rijden waar ze hun handen vol aan hebben. Mocht zo'n combi bij mij in de baan rijden dan zou ik ook zeggen dat ik de combi niet bij elkaar passend vind.