Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
laartjuh schreef:Waarom mag je dan wel springen zonder bit?
Maar als ik het goed begrijp mag je ook startten zonder bit als je paard weet ik veel een pijnlijk iets in de mond heeft zitten (medisch)?
Lielle schreef:De KNHS dekt daar - voorlopig - anders over, en dan moet je daar of echt een tegeninitiatief tegenover stellen, of iets anders gaan doen. Het komt een beetje over als wel willen voetballen bij de KNVB maar dat met een tennisbal willen doen. Dat kan een geweldige sport zijn, maar de KNVB erkent die variant (nog?) niet.
runningkawa schreef:De rest heeft er wel last van, want de optoming is niet meer gelijk.
Geen gelijke kansen op die manier.
runningkawa schreef:De rest heeft er wel last van, want de optoming is niet meer gelijk.
Geen gelijke kansen op die manier.
Maroush schreef:Iedereen mag toch zelf kiezen of die met of zonder bit start? Als het één voordeliger zou zijn dan het ander, dan kies je die optoming toch gewoon? Dit probleem zie ik niet zo. Het enige argument tegen bitloos starten wat ik redelijk vind, is dat het niet in de klassieke dressuur zou passen. Maar ik ben er nog niet van overtuigd dat de afwijking daarvan zó groot is, dat een wijziging van de betreffende regel echt een probleem moet zijn (ook al is het maar voor een beperkt aantal ruiters, misschien worden dat er wel meer als de verandering eenmaal is doorgevoerd).
katiavl schreef:Daarom vind ik het ook makkelijk om naar de kns te roepen terwijl ze volledig in hun recht staan.
runningkawa schreef:Dat het ineens is ingetrokken is idd te zot voor woorden, maar daar waren de meeste het denk ik wel over eens
laartjuh schreef:@elise sorry hoor dat ik geen tijd heb om 8 bldz door te gaan lezen zal het nooit meer doen :L.
Elise88 schreef:laartjuh schreef:@elise sorry hoor dat ik geen tijd heb om 8 bldz door te gaan lezen zal het nooit meer doen :L.
nou, aangezien je 'n beetje gepikeerd reageert..
je zei: Maar als ik het goed begrijp mag je ook startten zonder bit als je paard weet ik veel een pijnlijk iets in de mond heeft zitten (medisch)?
maar dit hele topic draait erom, inclusief openingsbericht van TS!, dat er in de klassieke dressuur (in ieder geval tot op heden) niet bitloos mag worden gereden én dat er ook geen dispensatie voor kan worden aangevraagd.
reden voor TS om dit topic te starten was dan ook haar frustratie over het feit dat haar (dus blijkbaar door een fout van de KNHS) toch verleende dispensatie plots, na drie jaar, werd ingetrokken (en dan met name de manier waaróp).
je had dus niet eens 8 pagina's door hoeven spitten, het openingsbericht was al zo ongeveer voldoende om te kunnen begrijpen dat bitloos starten (met één T) niét mag in de klassieke dressuur, en tevens kan er tot op heden geen dispensatie voor worden aangevraagd (lees: ook niet om medische redenen aan de mond). - anders was de dispensatie van TS niet ingetrokken, was er geen frustratie geweest en had dit topic niet bestaan -.
dat ik misschien n tikkeltje lomp op jouw bericht reageerde was met name omdat hier nogal een 'discussie' gaande is over de vraag of bitloos (om medische redenen of zelfs voor iedereen) toegestaan zou mogen zijn of niet en jouw bericht daartussen dan wel opviel.
waarom bitloos bij het springen trouwens wel mag vind ik overigens helemaal niet zo'n gekke vraag.