Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Ezter schreef:Wat ik nu denk:
Ik vind het persoonlijk zinlozer om je paard af en toe eens uit de wei te trekken en lekker te gaan rijden want daar schieten jullie allebei niks mee op?
arno8 schreef:Ik wilde graag een onderwerp aansnijden.
In veel topics waar allerlei groepen in discussie zijn, hoor je vaak: "Maar we willen allemaal toch het beste voor ons paard?"
Nou, na gisteren geloof ik daar geen snars meer van.
ik zal een paar titels geven van lezingen:
Voeding
Gebitsverzorging
Huisvesting sportpaarden
Training met hartslagmeter
Fysiotherapie
Trainingsopbouw sportpaard na blessure
Lielle schreef:hoewel ik net las dat je bij de Subtop ene zilveren schaal met chocolaatjes kan winnen, dat is dan wel weer zinnig
de zilvere schaal waar zoveel commotie is ontstaan. Dat te weinig was is nu vervangen door een koffiebeker

Lielle schreef:Nadya, volgens jou gaan wedstrijdprestaties dus ten koste van het welzijn van je paard. Waarom?
Ik vind persoonlijk dat je je paard tekort doet door hem niet regelmatig een sprongetje te laten maken, ik zie hoeveel lol mijn paarden daaraan beleven. Maar dat is daarme nog niet de ultieme waarheid

) die op heel foute manieren bezig zijn. Maar ik neem altijd maar ana dat dat de uitzonderingen zijn.
Lielle schreef:Ik voel me ook niet aangesproken, maar door berichten als deze openingspost en jouw opmerking dat je het welzijn van je paard boven je eigen prestatiegerichtheid stelt, wordt op zijn minst de indruk gewekt dat wedstrijdruiters het welzijn van hun paard niet belangrijk vinden. En die generalisering stoort mij mateloos.
Net als kawa zegt, ik zie ook meer dan voldoende recreatieruiters (niet-wedstrijdruiters, want ik rijd ook voor mijn ontspanning) die op heel foute manieren bezig zijn. Maar ik neem altijd maar ana dat dat de uitzonderingen zijn.
Zo vraag ik me regelmatig af waar al die mexicaanse neusriemen voor nodig zijn

Maar je dochter vermaakt zich iig
Citaat:Sommige wedstrijdruiters vinden het welzijn van hun paarden ook niet belangrijk genoeg, Lielle. Net als sommige recreatieruiters. Ik sta er vaak van te kijken hoe weinig (sommige) mensen met paarden afweten van de natuur van het paard. En daar stoor ik me enorm aan.
gebeurt. Citaat:Ik vind mijn eigen prestatiegerichtheid inderdaad minder belangrijk dan het welzijn van mijn paard. Wat is daar mis mee? Zou iedereen moeten hebben, lijkt me. Hoe kun je plezier hebben met een paard wat mentaal en fysiek niet goed in elkaar zit? Dat wil niet zeggen dat ik geen doelen heb, want die heb ik zeker met mijn paard, maar zijn welzijn gaat me voor alles.
arno8 schreef:Omdat het een beetje nutteloos is een sport te gaan beoefenen waar je eigenlijk toch niks mee wil bereiken.
Je paard wordt er kennelijk niet beter van want ieder paard kan het
.
.