Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kafue

Re: Startgeld volgend jaar naar 10 Euro??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:53

S h i t ik kom niet op die site.
Maar ik wil ook tekenen vind dat ook behoorlijk duur zeg. Eerder starte je voor 10 gulden en nu moet het al tien euro gaan kosten.

\Wie wil er voor mij tekenen?

jerte75

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 21:57

Die prijsverhoging past helemaal in de strategie van de KNHS. Eerst monopoliepositie zien te verkrijgen. Dan voor alles DIK laten betalen en wij blijven het allemaal maar pikken.
Betalen per startcoupon, bij nationale dressuur verplicht stellen per proef een startcoupon ( was tot een paar jaar terug 1 coupon per dag en dat waren in het ZZ dan 2 proeven op 1 coupon. Nu dus 2 coupons ). Ons allemaal aanpraten dat chippen moest zodat zij dik geld verdienden en nu binnenkort de belastingdienst iedereen ook weet te vinden ( dank je KNHS ). Het verplicht stellen van een startkaart als je een rondje deelneemt bij de Pavo-cup sinds dit jaar. Zo kan ik nog een tijdje doorgaan dat ze steeds regels blijven maken om ons allemaal te plukken en te kunnen katten omdat je zo belachelijk veel regeltjes krijgt van de KNHS. Dacht dat we paard reden omdat we het leuk vonden, nou de KNHS is mijn plezier in de sport al sinds jaren kapot aan het maken.
ONDANKS dat gedrag van de bond blijft onze sport nog groeien en daar durven ze dan ook nog trots op te zijn. Komt zeker NIET door de KNHS !
Nu deze prijsverhoging weer.
Oh ja. Ze hebben de ZZGP om zeep geholpen mede omdat ze prijzengeld in wilden voeren. Nu zeggen ze maar snel dat dressuurruiters niet voor geld rijden en geven ze zelf dus ook geen prijzengeld. Wel even leuk die ZZGP kapot gemaakt.

jarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:42

Tsja het zat er natuurlijk dik aan te komen...
Ik kan het nu echt letterlijk niet meer betalen en heb dan ook zojuist mijn startkaart opgegeven...toch jammer dat het op die manier moet!!

rianne21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-06 22:54

Verenigingen zonder geldprijzen mogen max. €10,- vragen en met geldprijzen meer.

Cello

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 08:13

Vind het ook belachelijk. Volgend jaar ga ik er nog een paard bij starten, maar dan wordt het helemaal duur. MAg ik wel overuren gaan draaien op mn werk..

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:04

Ik heb drie startkaarten.. stel nu dat ik per paard twee proeven wil rijden: 60 euro inschrijfgeld!! Dat is echt niet grappig meer..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:07

Tien euro valt toch nog wel mee? Of zeg ik nu iets heel geks?
Paardrijden is toch een dure sport?

Alles wordt toch duurder? Het zou juist raar zijn als die prijzen hetzelfde zouden blijven....

*k heb niet het hele topic gelezen Bloos *

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:12

Cer schreef:
Tien euro valt toch nog wel mee? Of zeg ik nu iets heel geks?
Paardrijden is toch een dure sport?

Alles wordt toch duurder? Het zou juist raar zijn als die prijzen hetzelfde zouden blijven....

*k heb niet het hele topic gelezen Bloos *

Ik ben het wel met je eens!
Mensen geven rustig ik weet niet hoeveel geld uit aan Anky-dekjes en setjes, maar 2,50 verhoging van het startgeld dat is niet op te brengen Verward

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:15

Maar alles wordt niet opeens 33% duurder.
En niet iedereen geeft zijn geld uit aan setjes en Anky spullen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:15

@Manie: Ja dat bedoel ik Ja

Kijk, een organisatie moet niet ineens prijzen enorm gaan verhogen, dat is niet eerlijk.. maar een prijsstijging van 2,50 valt toch nog wel mee?
Of zijn ze het laatste jaar al erg verhoogd bijvoorbeeld?

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:20

manie schreef:
Ik ben het wel met je eens!
Mensen geven rustig ik weet niet hoeveel geld uit aan Anky-dekjes en setjes, maar 2,50 verhoging van het startgeld dat is niet op te brengen Verward

Bij het KNHS is het niet ALLEEN die 2,50 verhoging die ze ons opleggen.. Het is een van de vele verhogingen en voor sommige mensen gewoon de spreekwoordelijke druppel.

livvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:24

De verhoging op bijv. de startkaart komt maar een keer per jaar terug en is te overkomen, maar dit komt voor de regelmatige wedstrijdruiter een aantal keren per maand terug!

Nymeria
Helen Langehanenberg fan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:27

Ik heb ook getekend, wilde als arme student toch gaan starten, maar zo wordt het er niet makkelijker op helaas... Wil er best wat voor betalen, maar het moet wel leuk blijven.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:29

Als arme student een paard houden vind ik wel erg luxe hoor Bloos

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:30

Werk jij voor de KNHS?? Haha!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:31

Cer schreef:
Als arme student een paard houden vind ik wel erg luxe hoor Bloos

Daar werken mensen hard voor hoor???!! En dan kan die 2,50 PER PROEF toch echt wel de druppel zijn om met wedstrijd rijden te stoppen. Procentueel vind ik het ook een zeer grove stijging. Belachelijk gewoon! Natuurlijk mag het iets omhoog gaan, zowerkt dat met alles, maar 2,50 per proef??

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:34

Hoeveel is het de laatste jaren gestegen? Loopt dat in verhouding met de stijging van de startkaart en van overige prijzen?

@Scum: Nee dat niet, maar ik reed westernwestrijden, en daar zijn inschrijfgelden van 25 euro meer regel dan uitzondering, plus dat je dan ook nog van verschillende verinigingen lid moet zijn. Wedstrijden met prijzengeld hebben inschrijfgelden varieerend van 50 tot 250 euro...
En dat vond ik idd wel erg duur allemaal Ja

bruine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:36

ik vind het een belachelijke verhoging, toen de gulden overging in euro, werd het van 5 gulden per proef al 5 euro per proef, dus al een verdubbeling, als dit zo door gaat is het voor veel mensen niet meer haalbaar om te starten.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:36

Maar betaal je daar dan 25 euro per onderdeel? Of voor de hele wedstrijd?
Wij rijden zelf ook samengesteld. En dan betaal je 17,50. Maar daarvoor rij je dus wel dressuur, springen en een cross.

Dit topic gaat over dressuurproeven. En de verhoging is 33% per proef. Dat vind ik wel even andere koek.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:40

Hmm, ik vind dat jullie er wel een beetje veel drama van maken. Een groot deel van jullie hier doet alsof het zeker is dat alle proeven volgend jaar minstens 10 euro kosten, en alsof de KNHS verenigingen daar toe verplicht . Dat is niet correct

De keus ligt nog steeds bij de vereniging, die kan nog steeds gewoon 7,50 of 8 euro inschrijfgeld vragen. Het enige verschil is dat als ze 8 of 9 euro startgeld vragen, ze nu nog verplicht zijn prijzengeld te geven, en dat dat vanaf 1 april dan ook bekers/gebruiksvoorwerpen mogen zijn. That’s it. Niet meer en niet minder.

Uiteindelijk is het dus de vereniging die kiest welk inschrijfgeld ze vragen, en de daarbijbehorende prijzen. Ik ga er dus vanuit dat ik volgend jaar op de meeste wedstrijden nog gewoon hetzelfde betaal als vorig jaar.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:41

@Scum: per onderdeel idd... Ja
(ja, jij vraagt of ik voor de KNHS werk Haha! )

Ik was alleen verbaasd over een prijsstijging van 2,50, vandaar dat ik daar naar vroeg Ja Mag toch wel?

ThisIsMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:42

Maar het is nog steeds geen verplichte verhoging...............

Verenigingen MOGEN tot 10 euro vragen zonder prijzengeld uit te keren, nu mogen ze ook al 10 euro vragen, en moeten dan voor een eerste prijs 2x het inschrijfgeld, dus 20 euro geven. Dat klinkt dan leuk, maar ook op die wedstrijden is er in de regel maar eentje die eerste wordt, het grootste gedeelte (75%) van de ring heeft geen prijs, en die hebben dan toch ook die 10 euro inschrijfgeld betaald. Dus daarom snap ik nog steeds niet zo goed waarom iedereen in dit topic zo over de KNHS valt m.b.t. dit voorstel, zij worden er als organisatie echt niet beter/rijker van.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:47

ja duhh de KNHS voert toch deze regel in, niet de verenigingen zelf? Knipoog
En denk je nou echt dat iedere vereniging zich gewoon blijft houden aan de €7,50? er zullen er heus wel een aantal omhoog gaan naar de €10 hoor!
wat wil je gaan doen, protesteren tegen de verenigingen als ze dit gaan doen? en daarvoor moet je bij de kNHS zijn, die maakt deze regel Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:48

Eigenlijk is het dus geen regel, want het is geen verplichting, toch?

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 09:52

het is wel een regel Knipoog de regel is dat ze NIET mogen verhogen tot boven de €10 voor inschrijfgeld!