Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
casperrr schreef:
ik neem aan dat als je een hengst hebt die thuis doorslaat, dat op concours ook doet...
remsy schreef:Erg jammer voor diegenen die de kans niet krijgen, en erg jammer dat er mensen zijn die het voor de rest verpesten.
en ook erg jammer dat alles tegenwoordig maar zo negatief mogelijk gebracht moet worden, niemand maakt schijnbaar meer iets positiefs mee?
remsy schreef:en ook erg jammer dat alles tegenwoordig maar zo negatief mogelijk gebracht moet worden, niemand maakt schijnbaar meer iets positiefs mee?
! (op die ene hengst na dan). Veel gewonnen enzo...meppie schreef:Van mij mogen ze de regel zelfs verhogen naar Z dressuur, ik vind iemand die 1 keer L2 met winst heeft gereden nog niet genoeg ervaring te hebben voor een hengst. Ik rij zelf ook met een hengst die thuis superbraaf is met merries en al, maar op concours weet hij toch echt wel dat hij een echte vent is.

Charos schreef:Ik denk niet dat je zo kan bepalen of iemand die 1x L2 met winst heeft gereden genoeg ervaring heeft, ik ken ook mensen die genoeg ervaring hebben, maar geen wedstrijden rijden. Ik vind het wel goed dat deze regel er is, want zo hou je de ergste types thuis.
Het is heel jammer voor degene die hun hengst wel onder controle hebben, dat ze eerst L2 moeten zijn, maar zo moeilijk is dat toch niet? Ik zou iig genoeg mensen kunnen verzinnen waarvan ik evt. het paard wel zo mogen lenen om L2 met winst te worden (als ik dat niet al was).
Hoe men tot L komt om op een hengst te mogen starten weet ik niet. Als je geen L rijdt, zijn er tal van mogelijkheden om naar de L te rijden op een ander paard. Kan het te maken hebben met risiko's, aansprakelijkheid of moet het andere deelnemers een gevoel van veiligheid geven ?Citaat:Het is heel jammer voor degene die hun hengst wel onder controle hebben, dat ze eerst L2 moeten zijn, maar zo moeilijk is dat toch niet?
Goofy44 schreef:Ik denk dat de meeste ruiters die in de L2 rijden hun paard in algemeenheid nog niet echt onder controle hebben. Misschien denken ze dat, het is waarschijnlijk niet zo.
Goofy44 schreef:Citaat:Het is heel jammer voor degene die hun hengst wel onder controle hebben, dat ze eerst L2 moeten zijn.
Ik denk dat de meeste ruiters die in de L2 rijden hun paard in algemeenheid nog niet echt onder controle hebben. Misschien denken ze dat, het is waarschijnlijk niet zo.