Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_

Re: Gedoe KNHS -> vertraging startkaartaanvraag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 18:55

ik wil ook de NKB terug, desnoods de NBVR maar de KNHS.. Lips are sealed
hmm strax lezen ze hier mee en laten ze me nu extra lang op mn startkaart wachten Nagelbijten / Gniffelen

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 19:51

Ik kreeg vandaad een rekening van 22 euro voor het verwerken van het originele paspoort... Verward
Is dat voor alleen de stempeltjes? morgen maar weer even bellen...
Er is wel een knal-oranje sticker geplakt met de tekst: Na betaling wordt uw bestelling verzonden.. Maar volgens mij zijn startkaart/coupons duurder dan 22euro toch?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:09

Dabo schreef:
Ik kreeg vandaad een rekening van 22 euro voor het verwerken van het originele paspoort... Verward
Is dat voor alleen de stempeltjes? morgen maar weer even bellen...
Er is wel een knal-oranje sticker geplakt met de tekst: Na betaling wordt uw bestelling verzonden.. Maar volgens mij zijn startkaart/coupons duurder dan 22euro toch?

O griezel, ik hoop dat het niet alleen voor de stempeltjes is want dan zijn ze wel verschrikkelijk duur geworden.

Maar eh.... hoezo 'verwerken van het orginele paspoort' Verward

Startkaart en coupons zijn idd duurder maar worden ook als zodanig beschreven dus daarvoor kan het niet zijn.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 20:45

Ik heb mijn paspoort (nouja, paspoort van paardje) moeten opsturen omdat er geen stempels op de chip-stickers staan. Omdat het om een buitenlands paard gaat, moet dat paspoort door hun gestempeld worden..

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:10

yep stempelen van chipnummer kan best die 22,- kosten Ja
afzetters zijn het!

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-06 21:12

Dure stempeltjes dan....

Stephanie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 07:54

dat moet ik dus ook laten doen heb een belgisch paardje dus gaat weer extra geld kosten Verdrietig

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 14:00

@Dabo, had je het NRPS niet gebeld om te informeren dan?
Daar hebben we het een paar pagina's terug over gehad.
Was daar mss een stuk goedkoper geweest. Niet dat je daar nu nog wat aan hebt maar crisis, sneu geld voor een stom stempeltje.

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:41

Met mijn nieuwe startkaart zijn ze inmiddels ook al twee maanden bezig..
Ik heb dus ook nog geen coupons maar wil mij al wel inschrijven voor volgend jaar.
Gewoon doen of eerst de coupons afwachten?

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 15:58

Ik heb niets te maken met het NRPS. Mijn paard komt uit Frankrijk, en paspoort moet gestempeld worden door de KNHS.
Nu kreeg ik vandaag weer een brief, om de aanvraag van mijn startkaart af te handelen hebben ze een mutatieformulier persoonsgegevens nodig, en een mutatieformulier startkaart aanvraag. Tevens een kopie van het 1e blad van het paspoort...
Nu begin ik een beetje moe te worden. Ik had steeds goede hoop, maar nu ga ik toch wel ernstig twijfelen of het allemaal wel goed gaat komen.
De formulieren heb ik in november al opgestuurd, en waarom moeten ze een kopie van het 1e blad van mijn paspoort, als het HELE paspoort al bij hun ligt....?? zucht.
Maar weer gebeld..
mutatieformulieren zullen waarschijnlijk zoekgeraakt zijn, of ik het maar even wil faxen? Ja doei, niet iedereen heeft een fax.. Boos!
Boel (kopieeen) maar gescand, en gemaild... *zucht*
Wordt vervolgd!

@Kyralovertje: gewoon inschrijven hoor, ik heb me ook al ingeschreven voor de wedstrijd in Januari. Heb je de boel niet op tijd binnen, kun je tot een week voor de wedstrijd nog je inschrijving terugnemen. Haha!

oosterhoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 16:07

Dabo schreef:
Ik heb niets te maken met het NRPS. Mijn paard komt uit Frankrijk, en paspoort moet gestempeld worden door de KNHS.
Nu kreeg ik vandaag weer een brief, om de aanvraag van mijn startkaart af te handelen hebben ze een mutatieformulier persoonsgegevens nodig, en een mutatieformulier startkaart aanvraag. Tevens een kopie van het 1e blad van het paspoort...
Nu begin ik een beetje moe te worden. Ik had steeds goede hoop, maar nu ga ik toch wel ernstig twijfelen of het allemaal wel goed gaat komen.
De formulieren heb ik in november al opgestuurd, en waarom moeten ze een kopie van het 1e blad van mijn paspoort, als het HELE paspoort al bij hun ligt....?? zucht.
Maar weer gebeld..
mutatieformulieren zullen waarschijnlijk zoekgeraakt zijn, of ik het maar even wil faxen? Ja doei, niet iedereen heeft een fax.. Boos!
Boel (kopieeen) maar gescand, en gemaild... *zucht*
Wordt vervolgd!

@Kyralovertje: gewoon inschrijven hoor, ik heb me ook al ingeschreven voor de wedstrijd in Januari. Heb je de boel niet op tijd binnen, kun je tot een week voor de wedstrijd nog je inschrijving terugnemen. Haha!

Hoe kom je er bi jdat je tot een week voor de wedstrijd nog kan uitschrijven?

Maargoed mooi balen dat ze bij de KNHS zo slordig zijn. Als je echt resultaat wil zien onder je vinders dan moet je er naar toe en vlink erop los vloeken. Ik weet dat ze het niet altijd even makkelijk hebebn maar ze zijn daar wel rodnuit slordig. Ik zou gewoon gaan dreigen met een schadevergoedingseis. Voor al die tijd dat je geen prijzengeld mee hebt kunnen nemen naar huis. en alle wedstrijden die je hebt moeten afzeggen mogen ze mooi voor je betalen. Zorg dat je al het bewijsmateriaal bewaart en zorg dat je ook alle toezeggingen zwart op wil krijgt. Ofwel: Als zij zeggen dat je volgende week meer hoort moet je vragen of ze dat zwart op wil naar je toe mailen. echt bij het meest onbenullige om een verklaring vragen. maakt ze helemaal gek!! Vraag om een manager en als die het ook neit weet om zijn baas enz.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 17:36

Startkaart aanvragen duren toch vaak wel 3 weken dus eigenlijk had je beter die wedstrijd niet kunnen opgeven. Die 2 weekjes later op wedstrijd maken toch ook niet uit?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 21:54

Dabo schreef:

Je kunt je ten allen tijde terugtrekken maar startgeld ben je wel verschuldigd zo kort voor tijd dus je schiet er wel bijin. Mss kun je blanco coupons vragen - wel gratis te leveren door het KNHS want die krengen zijn normaal gesproken asociaal duur.

Dabo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-06 22:02

TeeGee schreef:
Startkaart aanvragen duren toch vaak wel 3 weken dus eigenlijk had je beter die wedstrijd niet kunnen opgeven. Die 2 weekjes later op wedstrijd maken toch ook niet uit?

Bij ons kun je tot een week voor de wedstrijd nog afzeggen, zonder te betalen Haha!
Je moet je wel zo vroeg inschrijven, anders zit het al vol. Haha!
En ik kan maar 1x per maand starten, bij ons 'thuis', ik heb geen vervoer om elders te starten Haha!

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-06 19:27

Nou ik ga maandag ook maar eens bellen waar alles blijft. Is inmiddels alweer 5 weken geleden dat ik alles op de bus heb gedaan. Heb er keurig kopieën van mijn paspoort bijgedaan, inschrijfformulieren en een extra briefje met mijn oude persoonsnummer van de NBVR. Ik ben benieuwd of ze het begrijpen. Heb slechte hoop na al deze berichtjes hier!
Wil wel graag 7 jan starten.

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 09:54

Tja, en dat allemaal door dat nieuwe computersysteem... En laat nou iemand (die bij de KNHS werkt, niet op de startkaartafd. Haha! ) me vorige week hebben verteld dat ze weer terug gaan op het oude systeem omdat het nieuwe niet mee te werken is... Clown
Ik heb mijn startkaart opgezegd voor volgend jaar omdat Jumper een langdurige blessure had. Ik had me bedacht dat als dat mee zou vallen, ik de startkaart zo weer aan kon vragen. Mij was verteld dat mijn stand gewoon zou blijven staan en ik weer verder kon waar ik gebleven was. Maar ik ben benieuwd of dit ook zo gaat zijn Tong uitsteken . De blessure lijkt erg mee te vallen, dus misschien wil ik van de zomer weer gaan starten, mag wel vast beginnen dan... Haha!
Bovendien heb ik met Lexie ook nog het probleem dat ik daar een buitenlands paspoort bij heb, zonder stempel natuurlijk over de barcode... Zal maar vast beginnen... (Ga wel pas over een jaar of anderhalf starten, maar ja, maar op tijd beginnen he...) Cool

_Tamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:50

Mijn moeder is wedstrijdsecretaris van de rijvereniging waar wij rijden en aan het eind van het jaar komen altijd heel veel startkaartaanvragen binnen, daarom duurt het ook zo lang. Ik ga ook wedstrijden rijden maar ik wacht met aanvragen tot 6 Januari.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 18:59

Als ik dit zo hoor denk ik dat ik nog wel even kan wachten op m'n startkaart, m'n startkaartaanvraag is volgens mij net weg. Bij de vereniging waar ik lid word voor de startkaart waren in ieder geval erg aardig en ze zeiden dat het 1 maand kon duren ( met de kerst misschien wat langer ) Dus ik ben benieuwd, hoop teminste dat ik geen maanden hoef te wachten. Ik zou eind januari toch wel willen starten

Orabella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:41

Wie heeft al bericht gehad van de clinic van de KNHS dat die mee mag doen? Ik heb me wel opgegeven maar nog geen reactie terug gehoord...

RenskeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:59

Ik heb me ook opgegeven maar nog geen reactie gehad

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:11

Ben benieuwd wanneer de januari startkaarten komen... als dat net zo lang duurt als de laatste kwartaal kaarten dan kan ik mijn lol op.

cellavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 15:10

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met de KNHS. Ik had mijn startkaart + coupons op 29 oktober verstuurd.
Volgens die mevrouw aan de telefoon wordt alles eind deze week verstuurd en zou ik het tussen kerst en oud & nieuw binnen moeten hebben...... ben benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 19:36

De laatste keer dat ik voor een lid een startkaart aanvroeg heb ik gebeld, een spoedfax de deur uitgedaan en daarop volgend de orginele papieren. Begeleidend briefje erbij omdat het lid in kwestie de startkaart erg snel nodig had en met 1,5 week had ik ze binnen. Keurige service dus Lachen

Ik heb nu wederom twee startkaartaanvragen lopen, de ene heb ik twee weken geleden de deur uit gedaan en de ander gaat deze week op de bus. Zonder spoedbriefjes en heb de leden al laten weten dat het waarschijnlijk wel enige tijd gaat duren.

Wat ik niet snap is dat het al jaren bekend is dat het bijna altijd lang duurt voor je je startkaart hebt, dus ten eerste snap ik niet dat je de aanvraag zo laat verstuurt en ten tweede, waarom schakel je de secretaris van je vereniging niet in? Die kunnen veel meer voor je doen!

Salinicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 20:54

Ik heb maandag gebeld met de KNHS. Alles was oké en zou verstuurd worden.
Zelfs al had ik geen goede kopieën (ik had 2 paspoorten, heel gezeur, een vernietigd en in de 2e moest het transpondernr en entingen bijgeschreven worden maar daar hebben ze dus geen kopie van), het schijnt toch gelukt te zijn.
De nrps heeft binnen 2! dagen mijn paspoort bijgeschreven teruggestuurd én met de knhs geregeld dat ik nu 1 paspoort heb.
Nu even afwachten of de startkaart ook echt binnenkomt te midden van alle kerstpost en ik op 7 jan kan starten...Maar ik heb goede hoop. Tot nu toe valt het me mee en heb ik te hard geroepen.

NoireIdylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-06 21:28

Liek_ schreef:
De laatste keer dat ik voor een lid een startkaart aanvroeg heb ik gebeld, een spoedfax de deur uitgedaan en daarop volgend de orginele papieren. Begeleidend briefje erbij omdat het lid in kwestie de startkaart erg snel nodig had en met 1,5 week had ik ze binnen. Keurige service dus Lachen

Ik heb nu wederom twee startkaartaanvragen lopen, de ene heb ik twee weken geleden de deur uit gedaan en de ander gaat deze week op de bus. Zonder spoedbriefjes en heb de leden al laten weten dat het waarschijnlijk wel enige tijd gaat duren.

Wat ik niet snap is dat het al jaren bekend is dat het bijna altijd lang duurt voor je je startkaart hebt, dus ten eerste snap ik niet dat je de aanvraag zo laat verstuurt en ten tweede, waarom schakel je de secretaris van je vereniging niet in? Die kunnen veel meer voor je doen!

Ik BEN secretaris van onze vereniging en ik kan hoog en laag springen, maar ook dan wordt er echt niets meer voor je gedaan hoor.. Heb zelf 5 weken moeten wachten op startkaart en die was 25 september aangevraagd, aardig op tijd toch? Heb ook ter compensatie wel de uitnodiging ontvangen, maar zeg nou zelf daar lijdt de KNHS geen verlies aan! Die ontvangt alleen maar weer! Want mensen zonder uitnodiging kunnen 12 EU dokken om hem bij te wonen. Plus de omzet van je horeca. Nee, ik vind het een lachertje..