Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne
Yvonnelind schreef:Er wordt in elke klasse slecht gereden door sommigen die dat in de proef nog redelijk kunnen verbloemen... Helaas.
Daar doe je niks aan.
Wat de friezen betreft, gelukkig gaan er tegenwoordig iik steeds meer goede ruiters op friezen rijden. Voorheen was het zo, dat als je zelf niet zo'n ster was met rijden, je wel op een fries durfde, omdat die zo braaf en makkelijk zouden zijn.
Je had dan op wedtsrijd ook vaak van die matige ruiters op de friezen die, wanneer het paard even hard gaat, inderdaaad bang zijn en de gekste dingen doen om het paard te stoppen. Ik vind dat je dat bij de friezen steeds minder vaak ziet. Je ziet zulke mensen tegenwoordig vaak op tuigers of Gelderse types...

Maar_kl schreef:maar wat ik niet begrijp jullie zijn toch ook allemaal in de B begonnen dus hebben zijn jullie ook aan het zagen etc. geweest?
Maar_kl schreef:maar wat ik niet begrijp jullie zijn toch ook allemaal in de B begonnen dus hebben zijn jullie ook aan het zagen etc. geweest?
Karoliefje_ schreef:Ik was laatst met mijn tweeling zus mee op wedstrijd, en wat mij vooral opvalt is dat de B ruiters vaak grof rijden. *knip* En vooral bij de Friesen(jaa woon in Friesland) wordt er erg grof gereden. paarden worden stil gezet, flink gezaagt zodat ze met neus op hun borst lopen. een tempo dat of te hard of te zacht is. galop waarvan je kan zeggen dat het een middengalop is. Wat vinden jullie hier nou van?
Citaat:Wat de friezen betreft, gelukkig gaan er tegenwoordig iik steeds meer goede ruiters op friezen rijden. Voorheen was het zo, dat als je zelf niet zo'n ster was met rijden, je wel op een fries durfde, omdat die zo braaf en makkelijk zouden zijn.
Je had dan op wedtsrijd ook vaak van die matige ruiters op de friezen die, wanneer het paard even hard gaat, inderdaaad bang zijn en de gekste dingen doen om het paard te stoppen. Ik vind dat je dat bij de friezen steeds minder vaak ziet. Je ziet zulke mensen tegenwoordig vaak op tuigers of Gelderse types...
Citaat:Wat de friezen betreft, gelukkig gaan er tegenwoordig iik steeds meer goede ruiters op friezen rijden. Voorheen was het zo, dat als je zelf niet zo'n ster was met rijden, je wel op een fries durfde, omdat die zo braaf en makkelijk zouden zijn.

Maar_kl schreef:Citaat:Wat de friezen betreft, gelukkig gaan er tegenwoordig iik steeds meer goede ruiters op friezen rijden. Voorheen was het zo, dat als je zelf niet zo'n ster was met rijden, je wel op een fries durfde, omdat die zo braaf en makkelijk zouden zijn.
Wat een vooroordelen zeg. Hier ben ik het ook absoluut niet mee eens! Alsof alle Friezen zo makkelijk te rijden zijn, nou ik ken er genoeg waar je absoluut geen beginner op kan zetten!! Het is echt onzin om te zeggen dat er voorheen alleen maar slechte ruiters op Friezen reden en dat er nu alleen maar slechte ruiters op tuigers of Gelderse types rijden. Nog nooit op de KWPN'ers gelet? Of wil je beweren dat daar alleen maar goede ruiters op zitten??
Sorry als ik misschien wat fel overkom, maar ik heb het zo gehad met al die mensen die vooroordelen hebben op alles wat niet KWPN is.....

nicole_wijh schreef:Mijn ervaring op wedstrijden is verschillende. Maar over het algemeen genomen rijden toch de hoger geklassificeerde ruiters/amazone's zo als jij de B ruiter omschrijft. De B ruiter komt bij mij wat klungelig over, en weet de weg nog niet goed. (maar dat hadden wij ook tijdens onze 1e wedstrijd).
Yvonnelind schreef:
.
Uums schreef:Yvonnelind schreef:
Pffffffff![]()
Tja... tuigers (ook WPN`ers, maar dat ontgaat sommige lieden klaarblijkelijk) zijn nu eenmaal zeer ongevoelig en Gelderse paarden hebben gelukkig zulke zware hoeven dat ze simpelweg niet kúnnen bokken. Doodeng namelijk, zo`n WPN`er.
Althans, op planeet Zorq

areke schreef:er zijn echt veel mensen die denken dat een tuiger of gelder of fries heel makkelijk zijn.
een hoop zijn idd heel koel in hun hoofd maar je heb er ook zat heethoofden bij hoor.
de mijne is echt niet altijd even makkelijk zeker niet op wedstrijd dan is het koele in 1x weg.
areke schreef:ja ze zijn ook een stuk makkelijker dan arabieren welshjes enz.
maar er wordt ook wel te makkelijk over gedacht vindt ik.
areke schreef:er zijn echt veel mensen die denken dat een tuiger of gelder of fries heel makkelijk zijn.
een hoop zijn idd heel koel in hun hoofd maar je heb er ook zat heethoofden bij hoor.
de mijne is echt niet altijd even makkelijk zeker niet op wedstrijd dan is het koele in 1x weg.