De nieuwe proeven!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SkyMarian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 16:34

Wat wil je verliezen in de B dan? Er zit geen klasse meer onder

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:03

Aantal punten
Concreet betekent dit voor de klassen B t/m M2 het volgende

Score Aantal
210 punten en hoger 3 winstpunten
vanaf 195 tot 210 punten 2 winstpunten
vanaf 180 tot 195 punten 1 winstpunt
hierstaat van Bt/m M2 een verliespunt kan rijden. Ik dacht dat het ook niet kon maar ik begin nou echt te twijfelen. Je kan in iedergeval niet een klasse lager, maar je kan natuurlijk wel als je winstpunten heb verliespunten van winstpunten afhalen. of denk ik nu te ver

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:08

Je kunt toch wel verlies rijden in de B, maar alleen als je al wp'en hebt? Maar je kunt niet de min in (lager dan B+0 kan niet), zo heb ik het begrepen. En dat kan in de L1 bijv. wel, dan moet je met -10 terug naar de B

xxarmandoxx

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:11

dankje remember

bemoeial

onwennige jury

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 17:12

De juries zijn zeker nog niet helemaal gewend, want de mijne heeft afgelopen zondag 9 van de 15 L2, M1 en M2 proeven samen tussen de 173 en 178 gegeven met ex equo 2e met z'n drieeen. Of te wel deze jury durfde alleen maar 6en te geven voor de algemene onderdelen. Blijkt alleen al uit het feit dat ik 3 zessen had voor stap, draf, galop en die gangen zijn echt niet zo gelijk verdeeld bij mijn paard. De draf is super ruim en mooi en de stap is een beetje droevig. Ik weet wel dat een 5 en een 7 op het zelfde uitkomen, maar dat had ik toch liever gezien.

DaphneL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 20:39

Volgens mij klopt het niet wat jullie zeggen hoor. In de B kun je geen verliespunten rijden en in de L1 kun je niet lager komen dan L1+0, vanaf de L2 t/m Z2 moet je terug naar de vorige klasse bij -10.
Of vat ik het regelement nou zo verkeerd op?
Citaat:
Degradatieregeling Klassen B t/m Z2.
Degradatie naar de daaronder gelegen lagere klasse vindt plaats bij het bereiken van een stand van -10 in de huidige klasse, met dien verstande dat in de klasse L1 verliespunten in mindering worden gebracht tot de stand L1+0 is bereikt.
Degradatie van de klasse L1 naar de klasse B is niet mogelijk.
In de klasse B worden geen verliespunten geregistreerd.
Na degradatie begint men in de nieuwe klasse met 0 winstpunten.

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 22:59

Klopt helemaal Daphne!

Remember

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-06 23:35

Oh, dan snap ik helemáál niet dat iedereen loopt te zeuren over die <50%=verlies regel, valt hartstikke mee dus

mickey1989

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-06 06:48

haha dat scheelt dan weer, hoef je niet terug naar de A
Gister heb ik ook weer de proef geoefend, maar t paard was nogal fris en er liepen paarden in de wei dus Mickey denkt: woeehoeee dat wil ik oook! hihi
Tgaat nog steeds niet echt fantastisch moet ik zeggen.. achja, als het maar goed gaat als ik echt moet

JollyJumper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:17

Maar hoe zit dat dan met het volgende...? Ik ben nu M1 met 2 wp. Ik zou dus met een jong paard meteen L1 mogen starten en ik zou een jurycursus mogen gaan volgen (niet dat ik dat nu van plan ben, maar dat terzijde...). Stel nu dat ik twee keer ontzettend beroerd rijd, of ik krijg die ene jury hier in de buurt waarbij ik geen goed kan doen... en ik rijd 2 keer verlies. Dan ben ik dus M1 + 0. Zou ik dan geen jong paard meer L mogen starten of jurycursus mogen doen?
Beetje ingewikkeld misschien, maar ik vroeg me af hoe dat zou gaan in zo'n geval?

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 10:19

Als je eenmaal M1 geklasseerd bent, blijft dat altijd staan. Dus zelfs als je zou moeten degraderen naar het L2, mag je nog steeds een jong paard uitbrengen in het L1.

JollyJumper

Re: De nieuwe proeven!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 13:11

Bedankt voor je antwoord, maar laat ik toch maar proberen om niet zo slecht te rijden .

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-06 19:56

ik vind ze über irritant.. gwoon een rotproef!!

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 06:34

Het is jammer dat je een one-liner post over je boosheid, zonder enige uitleg waarom je het een rotproef vindt en ook niet verteld over welke proef je het hebt...

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 12:48

Ik heb een week geleden voor het eerst de nieuwe proeven gestart (L1)

Vond de proeven op zich fijner voor de paarden, fijne opbouw

Alleen vond ik het zelf en voor de voorlezer vrij pittig. Had hem thuis al een aantal keren geoefend en doorgelezen. Anders was ik denk ik wel een keer de weg kwijtgeraakt

Ik had elke proef een puntje, de eerste vond ik het persoonlijk wel waard de 2e niet. Was het wel eens met de punten en het gegeven commentaar. Had alleen zelfs nog meer commentaar willen hebben, in de zin van wat zouden jullie in deze combinatie (ver)beter(d) willen zien? Om vast te houden aan het Skala, wat is al goed en waar moet aan gewerkt worden?

Ik had natuurlijk kunnen wachten op de jury, en het vragen Maar die zaten verlopig nog een halve dag te jureren (petje af!) en om het paard zolang in de trailer te laten staan of op en neer te rijden (min een uur onderweg heen, en weer terug)...

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 14:15

Miss_Petit schreef:
Had alleen zelfs nog meer commentaar willen hebben, in de zin van wat zouden jullie in deze combinatie (ver)beter(d) willen zien? Om vast te houden aan het Skala, wat is al goed en waar moet aan gewerkt worden?

Helemaal mee eens. Ze zullen die coupons toch niet voor niets zo groot hebben gemaakt. Ik vind het ook altijd erg jammer dat er zo weinig bijstaat. Echter zitten er soms mensen te schrijven die dat helemaal niet bij kunnen houden en dan ligt het dus ook niet direct aan de jury. Als ik zelf schrijf dan schrijf ik zelfs vaak meer dan dat de jury zegt dat ik op moet schrijven. Ook als hij bijvoorbeeld zegt dat het er heel goed uit ziet schrijf ik dat erbij. Vorig weekend zelfs verbeterpunten bij een cijfer 8 gezet. daar heb je tenminste wat aan en dan wordt het ook duidelijk waarom je geen 10 hebt.
Ik ben voor de digitale techniek. Een mp3 speler in de auto en opnemen dat commentaar. Maar denk niet dat het ooit zo ver zal komen.
Vaak krijg ik commentaar bij 4en en 5en en vaak zijn het opmerkingen die ik zelf ook nog wel kon maken, jammer jammer.

Misschien wordt het tijd voor jurywedstrijden, wellicht wordt daardoor het niveau opgetrokken.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 15:01

Ach, Saskia kreeg vandaag commentaar: overgang terug niet getoond... Van galop naar arbeidsdraf.... Ik zweer je, hij bedoelde waarschijnlijk: overgang niet gezien, ik keek ergens anders naar..

oosterhoff

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:08

amondi schreef:
Ach, Saskia kreeg vandaag commentaar: overgang terug niet getoond... Van galop naar arbeidsdraf.... Ik zweer je, hij bedoelde waarschijnlijk: overgang niet gezien, ik keek ergens anders naar..

Grote kans dat het ging om de overgang van midden galop naar arbeidsgalop en dat de schrijfster het bij het verkeerde onderdeel heeft gezet.

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:15

Nop, uit een ander topic, het was zo'n lap tekst dat ik het maar even zo heb gedaan:

*****,
Citaat:
dit is niet streng, dit is op sommige punten er helemaal naast zitten! 4en geven met als opmerking niet getoond! En dat terwijl hij vanuit de volte, op het stukje rechtuit, vast kwam te zitten in de prut, uit de galop kwam( vallen kan je het niet noemen, het was puur de bodem) Saskia galoppeert ruim voor de letter weer aan, juist om de overgang alnog te kunnen maken, en dan zet hij er 2 vieren neer, 1 voor de volte zonder commentaar, en 1 voor de overgang terug met als commentaar: overgang niet getoond! Hij bedoelt w.s. overgang niet gezien, ik zat te kletsen of ergens anders naar te kijken. En als beloning nog eens een 4 op galop in het algemeen!
Terwijl ze in de andere galop wel voldoendes haalde! Dus die ene struikeling door de verotte bodem heeft haar maar liefst 3 vieren opgelevert! Terwijl Ulysses normaal 7ens en 8en scoort op galop en middengalop en overgangen. Als 10 jury's op gemiddeld 7 zitten en 1 jury op een 4 dan geloof ik toch die 10 jury's plus de instructrice.

Of te wel, een sukkel van een jury.

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:53

oosterhoff schreef:
Echter zitten er soms mensen te schrijven die dat helemaal niet bij kunnen houden en dan ligt het dus ook niet direct aan de jury.

Wij zitten ook inderdaad wel regelmatig, ik gok onterecht, te foeteren op een jury. Voor de meeste van ons is paardrijden een hobby, en voor de jury net zo. Hun steken ook hun tijd en energie erin.

Wat ik vind dat meer mensen zouden moeten doen (en niet alleen omdat ik het zelf regelmatig doe ) is wat vaker schrijven.

Je weet dat het commentaar van de punten, en leert ook uit een ander perspectief naar de proeven kijken

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 17:56

amondi schreef:
En als beloning nog eens een 4 op galop in het algemeen! Terwijl ze in de andere galop wel voldoendes haalde!

Volgens mij kan dat technisch gezien wel? (Tyrza hulp?!)

Aangezien je het gevraagde, aangalopperen, galop en een volte misschien goed uitvoert. Maar de gang op zich van mindere kwaliteit zijn?

Frantic

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:17

Ulysses zijn galop is niet van een mindere kwaliteit..... Eerder het tegenovergestelde...Maar alles is betrekkelijk natuurlijk. Maar idd, het zou kunnen maar dan zit hij nog fout met zijn 4en en de overgang die niet getoond is.

beautylin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 18:41

Ik vind de proeven makkelijker. Het is wel fijn om mee te begiinnen. Als je bijv. en nieuwe pony hebt net als ik. Maar ik denk dat er voor de anderen niet zo veel aan is. Er zit geen uitdaging in voor de mensen met een pony die al wat ouder is. denk ik

Miss_Petit

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:05

Hangt denk ik van het karakter af

Het paard wat ik start is 17 en elke wedstrijd is een uitdaging hoor

beautylin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-06 19:21

Ja, dat kan. Maar die van mijn zus ik ook 17. En ze wilde net naar de L gaan. Ze reed nog 1 wedstrijd in de B bij die nieuwe proeven en zei: Ik ga hier zo snel mogelijk weg! Anders word het echt saai en ze werd 3e dus..