Bokkers wedstrijd?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 19:15

Ik vind het een erg leuk idee!
Hopen dat mijn paard en ik tegen die tijd zo ver zijn
Het is maar een idee...weet niet of er daar al over is gesproken...
maar het lijkt mij het handigst als het buitenwedstrijden worden...
Op een grote wei ofzo...

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:03

*volcano* schreef:
We zouden evt ook de mensen die officieel starten en de mensen die dat dus niet doen apart kunnen houden.

Uitloten wordt ook niks, dan kan er even goed zo'n dressuurcrack bijzitten en dan misschien ook nog geen concurrentie hebben, omdat er verder juist alleen maar recreatie ruiters/paarden zijn uitgeloot. Lijkt me geen goed plan. Overigens moeten de ruiters met zo'n paard ook nog altijd zélf rijden, zo'n paard doet de oefeningen ook niet vanzelf.
Bovendien willen mensen ook iets te zien hebben op een evt kampioenschap! Een kampioenschap heet niet voor niets kampioenschap.

De selectie wedstrijden zijn vooral bedoeld voor de lol.
Die zijn iets kleiner, je kunt elkaar makkelijker 'leren kennen/ontmoeten' en die zijn ook voor iedereen toegankelijk. Zo heeft iedereen ook een kans mee te doen zonder lotingen ed.

Verder is het competitie element iets wat je er zelf van maakt. Als jij graag meerijdt voor je lol, met Bokkers, dan maak je je ook minder druk om je evt punten.

Uiteindelijk wil iedereen natuurlijk graag winnen, maar bedenk wel dat iedereen op zijn/haar manier zn best doet. (Ook mensen met goeie paarden hebben vaak hard moeten werken voor wat ze bereikt hebben!)
Maar de een heeft nou eenmaal wat meer talent/mogelijkheden/mazzel dan de ander, dat hou je toch altijd.

Anyway, het meest eerlijke lijkt me dus de recreatieruiters gescheiden te houden van de wedstrijdruiters!

Gelukkig, je bent er weer!

De onderlinge wedstrijden zijn er voor de lol! En mensen die netjes rijden mogen door, is dat zo gek? Je mag sowieso rijden, dus wat is het probleem? Als je het niet om het winnen doet, waarom wil je dan meedoen aan het Boktkampioenschap?
Niet flauw bedoelt, maar hoe moeten we het dàn doen? We hebben express de grote wedstrijd gesplitst ivm reistijd en deelnemers en moeten we dan tegen de mensen zeggen die een goede proef neer hebben gezet: 'Maar jij wint altijd al, dus je mag niet door??' We maken er iets gezelligs van en iedereen komt in de picture. En de gezelligheid en 'niet-concurrentiesfeer' creeer je zelf (en dan bedoel ik 'je' in het algemeen). Dus door dat iedereen het gezellig maakt en het voor de lol doet, krijgen we een gezellige wedstrijd.

Ik snap heus je probleem gekke_koei, maar hoe zie jij het dan?

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 22:58

Terug van weg geweest

Maar goed gezegd ja!

Verder is het handig als we recreatie en wedstrijdruiters gescheiden gaan houden we ook 2 teams voor de supervisie daarvan hebben.
Maw team 1 zorgt voor coordinatie selecties knhswedstrijden en team 2 coordinatie wedstrijden voor de recreatie/niet startkaarhoudende ruiters.
Aangezien de selectiewedstrijden ook al apart worden gehouden, lijkt het me het mooist/eerlijkst als we dit ook op de kampioenschappen apart houden.

Verder moeten we gaan kijken wat voor mogelijkheden we hebben om het kampioenschap tot een succes te brengen!
We kunnen wel selecties gaan houden, maar er moeten wel mogelijkheden zijn om ook een leuk kampioenschap te kunnen organiseren.

ChingYi_Dino

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:14

en nog steeds mijn vraag: is het springen, dressuur, allebei cros of whatever?

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:25

Ja dat heb ik me ook afgevraagd. Ik denk dat we ons eerst maar eens moeten gaan orienteren op dressuur en kijken hoe (en óf uberhaupt) dat gaat uitpakken.

ippolata

Re: Boktwedstrijd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-06 23:29

zijn er al mensen aangewezen om echt te beginnen te organiseren per provincie of regio?

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:14

tuurlijk heb je er altijd goeie paarden bij zitten.. maar je ziet het nu ook al tijdens gewone wedstrijden, als jou paard minder beweging heeft wordt je gewoon lager geplaatst.. klaar..
en dat maakt mij nix uit.. tegen zo iemand kan ik niet op en wil ik ook niet op(in de zin van het maakt me niet uit om er van te verliezen)

het gaat er hier gewoon om of het of recreatie of sport betreft, de hoogste punten gelden. en dan piesen er altijd heel veel naast de pot.. degene die hun (jonge of onervaren) paard niet goed door de selectiekring rijden hebben al een nadeel. als het voor de ervaring is.. waarom moeten dan de doorgewinterde ruiters die wel weten te scoren alle plaatsen innemen?

als je alleen al het aantal topics ziet over het probleem een paard niet goed door de ring kunnen krijgen.. dan moeten die ruiters juist een kans krijgen. ze vragen hier om tips.. waarom dan niet iets leerzaams van maken?? dan zien we dat daadwerkelijke paard eens starten en dan zijn er veel bokkers omheen die het proefje een keer zien ipv het moeten lezen en zo misschien nuttige tips kunnen geven?

dan sla je nog eens 2 vliegen in 1 klap. ik bedoel als ik graag dressuurcracks met veel beweging wil zien ga ik wel naar normale of zzgp wedstrijden.

ik vind dat een boktwedstrijd juist een beetje moet draaien om de bokkers met hun paarden te zien rijden. ik heb problemen met rijden en daarmee ook heel erg in een proef, heb er al eens een topic over geplaatst.. het lijkt mij een leuk idee als ik naar aanleiding van de boktwedstrijd een topic kan plaatsen met wie heeft mij zien rijden en wie kan mij daadwerkelijk een tip geven die past bij ons?

misschien omschrijf ik het niet zo goed, ben er geen held in, maar het moet geen wedstrijd worden zoals alle anderen, ik vind dat er wel een boktelement in moet blijven.. het forum voor al je vragen en problemen..

Faline

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-06 20:23

Dan word het dus een soort clinic en dat is heel iets anders dan een wedstrijd.
Daarvoor zou je beter nog eens iets anders kunnen gaan organiseren denk ik.
(En volgensmij zijn er ook altijd nog de Tyrza Clinics en die kan ik dan ook zeker aanbevelen )

Maargoed, de bedoeling hiervan is dus echt een wedstrijd en het zal inderdaad allemaal een beetje gaan lijken op de standaard KNHS wedstrijden denk ik, maar dat wil niet zeggen dat dat niet leuk en gezellig kan zijn.

Mocht het allemaal haalbaar zijn dan zou het uiteraard wel leuk zijn om van zo'n kampioenschap wel iets speciaals te maken. (Shows, clinics ed?)

gekke_koei

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-06 13:00

clinic van thyrza zit al in de planning voor mij

na ja.. het is voor mij en willem toch niet haalbaar.. dus bij deze volg ik het topic niet meer..

in elk geval succes met het organiseren

BartVB
Eigenaar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:38

Even een 'officieel' bericht. Helaas hebben we als beheer/modteam op dit moment niet de tijd en capaciteit om te helpen met de organisatie. Om die reden kunnen we er ook geen officiele 'Boktwedstrijd' van maken, een wedstrijd georganiseerd door gebruikers van Bokt is natuurlijk prima, hartstikke leuk zelfs Alleen kunnen wij niets wat aansprakelijkheid e.d. betreft.

Zorg er in iedergeval voor dat je alles juridisch en financieel echt helemaal goed voor elkaar hebt voor je aan iets als dit begint. Als alles goed gaat maakt het allemaal niet uit maar als er een flink ongeluk gebeurt of als er enorme schade ontstaat dan heb je echt een enorm probleem en dat zou natuurlijk erg zonde zijn.

Maar leuk initiatief Misschien dat we dit ook een keer 'officieel' op kunnen zetten, maar voor het zover is zijn er eerst op de site zelf nog flink wat dingen die geregeld moeten worden

Allemaal in iedergeval enorm veel succes en plezier gewenst!

Sabinee_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-06 21:45

Het lijkt mij een heel leuk idee
En dan gewoon voor de paarden die zijn geeent en gechipt. Ik blijf dit topic even volgen

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-06 09:29

BartVB schreef:
Even een 'officieel' bericht. Helaas hebben we als beheer/modteam op dit moment niet de tijd en capaciteit om te helpen met de organisatie. Om die reden kunnen we er ook geen officiele 'Boktwedstrijd' van maken, een wedstrijd georganiseerd door gebruikers van Bokt is natuurlijk prima, hartstikke leuk zelfs Alleen kunnen wij niets wat aansprakelijkheid e.d. betreft.

Zorg er in iedergeval voor dat je alles juridisch en financieel echt helemaal goed voor elkaar hebt voor je aan iets als dit begint. Als alles goed gaat maakt het allemaal niet uit maar als er een flink ongeluk gebeurt of als er enorme schade ontstaat dan heb je echt een enorm probleem en dat zou natuurlijk erg zonde zijn.

Maar leuk initiatief Misschien dat we dit ook een keer 'officieel' op kunnen zetten, maar voor het zover is zijn er eerst op de site zelf nog flink wat dingen die geregeld moeten worden

dat betekent dus dat de wedstrijd ook niet een BOKT wedstrijd kan worden genoemd, eventueel wel een Bokkers wedstrijd.

Josfoto

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:19

Lielle schreef:
BartVB schreef:

dat betekent dus dat de wedstrijd ook niet een BOKT wedstrijd kan worden genoemd, eventueel wel een Bokkers wedstrijd.

Maar Bokt kan toch wel als sponsor deelnemen?

irene85

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-06 22:25

hahaha ik stem voor!

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:13

als dit idd doorgaat wil ik ook graag mee doen met de wedstrijd maar ik heb ook geen startkaart
dus hier nog even wat puntjes die ik graag iets duidelijker wil hebben :
word het nu in 5 "delen" georganiseerd?
in welke plaatsen word het georganiseerd ?
mag je nu wel of niet met en zonder startkaart meedoen?
word er alleen dressuur georganiseerd of ook springen ?
ik hoor het wel ik vind het iig een heel erg tof idee hoop ook echt dat het allemaal haalbaar is en dat we binnenkort kunnen starten op de boktwedstrijd

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:16

Het wordt idd in vijf delen georganiseerd. In welke plaatsen weet ik nog niet, dat hangt af van de locaties waar we terecht kunnen. Dit topic heeft even stil gelegen, we zijn niet zoveel verder. Je mag zonder startkaart meedoen, we gaan de mensen met en zonder startkaart waarschijnlijk splitsen, omdat dat eerlijker is. Ik denk dat we het voor iig deze eerste keer alleen bij dressuur houden, dat is makkelijker met organiseren en ook goedkoper...

Ik hoop ook dat alles lukt!

absque_dubio

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:24

ik vind het een geweldig idee
heb alleen niet het hele topic doorgelezen *tijdtekort..* maar zo
te lezen klinkt het allemaal goed! als het allemaal netjes geregeld
word, ben ik er ook! *met een pony die door de bak vliegt.. *

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:33

@imitador het is een leuk idee om ze gescheiden te houden maar of dat echt eerlijk is weet ik niet dan kun je beter zeggen degene met wedstrijd ervaring en zonder gescheiden te houden want ik heb 2 jaar wedstrijden gereden dus ook ervaring maar op het moment geen startkaart dus of je nu wel of geen startkaart hebt maakt weinig uit meer of je wel of geen wedstrijd ervaring hebt en ik zou het leuk vinden om te weten of ik nog op hetzelfde niveau als eerder zat dus om dan te starten tussen degene met startkaart als het wel op die manier gedaan word (staat er n btje krom hoop dat t wel duidelijk is )
groetjes idylle

_hannah_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:44

lijkt me heel erg leuk om mee te doen met een wedstrijdje. Als het in de buurt is ben ik van de partij hoor!

_Inga

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 16:53

Lijkt mij ook leuk

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:22

Anders mogen de mensen zonder startkaart zelf kiezen en die met startkaart moeten iig bij de anderen met startkaart rijden. kan dat? Ik ben trouwens blij dat er weer wat enthousiasme is; het topic bloedde een beetje dood...

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:28

dat vind ik wel een goed idee dat mensen zonder sk mogen kiezen bij wie ze willen starten enne we zorgen er samen wel voor dat het hier niet dood gaat bloeden haha

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:32

oke! mag ik vragen waar je woont??

idylle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:35

ik woon in barneveld het midden van gelderland en ben geboren in zwolle

Imitador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-06 17:39

Ow oke! Toevallig... Zou jij er wat voor voelen om wat te helpen in de organisatie? Het hoeft niet veel tijd te kosten, alle beetjes helpen!