Verliespuntengrens naar 50%, en andere regl wijzigingen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:00

runningkawa schreef:
Ik heb er ook wel eens topruiters uitgesprongen emeraldo
maar dat wil niet zeggen dat het elke week was.
Dat noem ik eerder geluk hebben

Dus 1 zo'n wedstrijd voorbeeld zegt me eigenlijk niks

Daar heb je gelijk in.

Maar dan zou het voor mij nog niet hoeven dat de profs en ama's gescheiden worden. Dan worden de ringen heel klein, en het niveau gaat voor mijn gevoel achteruit dan. En dan nog de vraag, waar leg je de grens?

Barbara_m

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:00

Tyrza schreef:
Scum schreef:

Tyrza, daar heb je wel gelijk in. Maar het is nooit verkeerd als je als amateur ook eens in de prijzen zit.

Er zijn zat kleine wedstrijdjes waar geen profi's aan mee doen, dus dat moet toch wel een keertje lukken?

mee-eens!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:01

Emeraldo schreef:
En ik hoor denk ik ook wel in de regio van RK en Scum. Scum ben ik iig wel ooit tegen gekomen op wedstrijd.

Mijn regio is Midden-Limburg; maar het geldt eigenlijk wel voor heel Limburg. Ik wijk op dit moment wel uit naar Brabant omdat er hier geen wedstrijden zijn nu.

Tyrza; bij ons in de regio zijn die kleine wedstrijden er niet. We hebben alleen maar ringen met 25-30 man erin en meestal dan ook nog meerdere ringen daarvan. Bij het springen zijn 175 ruiters in het L geen uitzondering.

Voor de kleine wedstrijdjes ga ik naar Gelderland toe, of naar Brabant.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:03

die wedstrijden zijn er hier zelden
1200 deelnemers op een zomer concours is heel normaal

in de winter 30, Z1 en
30, Z2 ruiters is ook geen uitzondering
terwijl jullie blij zijn deze samengevoed aan de 10 te komen

z.o brabant hoef je dat ook niet te doen scum, iig niet kring helmond

dan moet je idd richting gelderland
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-05 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:04

Of zelfs meerdere Z ringen, dat was laatst op de wedstrijd in Helden.

Emeraldo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:05

Ik zorg inderdaad ook dat ik op wat kleinere concoursen rijdt. En selecties heb ik dit jaar overgeslagen Heeft geen nut

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:05

Komt allen dan eens naar deze regio Zuidwest

Mocht ik ooit nog een keer basis rijden, dan kan ik bij wijze van spreken kiezen uit 5 wedstrijden die bekant in mijn achtertuin plaatsvinden

Jullie moeten trouwens niet klagen, want bij het ZZGP moet je al helemaal een pokke eind rijden voor een rubriek die tot de nok toe zit. En daar zitten vrijwel alleen maar profi's!
Ik ben veeeel zielugur dan jullie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:07

haha

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:08

Mij hoor je nergens over klagen. Wij zijn vorig jaar naar Wieringerwerf gereden (3,5 uur enkele reis) voor de SGW

Dan zijn we dus samen zielig
In de SGW is dat gedoe met die profs trouwens nog niet zo sterk aanwezig als in de normale wedstrijdwereld.

Palhaço

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:26

Ik vind het juist leuk dat profs en amateurtjes bij elkaar rijden in de ring, want nu kun je je juist aan zo'n prof optrekken en kijken hoe diegene rijdt, hier leer je veel van..
EN als je dicht bij de score zit van de prof weet je dat je echt mee kan draaien
Dan is het extra leuk als je 2 profs achter je laat als amateur..

ALs je met je punten dicht bij de profs zit of zelfs meer punten, weet je dat je goed mee kan draaien in de paarden wereld...
Van mij mogen ze profs en amateurs bij elkaar houden, zodat het motiveert om net zo goed te scoren..

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:28

Precies Palhaco

En dat ik bv prof ben, wil echt niet zeggen dat het mij minder moeite kost hoor. Sterker nog, juist dan moet je eigenlijk kunnen presteren, want dat verwacht men ook min of meer van je.

Ik weet nog goed 2 jaar geleden dat ik L en M reed met mijn 5 jarig Gribje en al die ogen naar mij staarden. Dat ging me niet in mijn kouwe kleren zitten hoor!

Urielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:29

Tyrza schreef:
Scum schreef:

Tyrza, daar heb je wel gelijk in. Maar het is nooit verkeerd als je als amateur ook eens in de prijzen zit.

Er zijn zat kleine wedstrijdjes waar geen profi's aan mee doen, dus dat moet toch wel een keertje lukken?

Ja, die wedstrijden waar bekers worden gegeven. Zodra het om prijzengeld gaat staan er profs ingeschreven.

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:32

Ach kom, zoveel wedstrijden zijn dat toch ook niet?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:33

toch motiveerd mij dat niet

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:34

Wat? Het prijzengeld of de hoeveelheid wedstrijden waar profi's zich inschrijven?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:35

sorry, moet meer gaan quoten

Citaat:
ALs je met je punten dicht bij de profs zit of zelfs meer punten, weet je dat je goed mee kan draaien in de paarden wereld...
Van mij mogen ze profs en amateurs bij elkaar houden, zodat het motiveert om net zo goed te scoren..

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:36

Maar waar gaat het nu om: de plaatsing of de punten? Het gaat toch om de uitvoering van je proef, wat letterlijk een proef is om te laten zien hoe goed jij je paard voor elkaar hebt?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:39

beide

Ik heb een leuk voorbeeld, wel springen
ik was 5e, 2x foutloos op een 4 jarige.
voor mij einigde profs
achter mij amateurs, net als ik.
Voor mijn gevoel was ik 1e, toch was ik dat niet

wat word jij liever?
1e of 5e?

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:40

Liever 1e natuurlijk, maar wel met een paar mooie punten.

1e worden zonder winst is natuurlijk niet leuk. Als het je sec om de plaatsing gaat, kan je net zo goed meedoen met een onderlinge

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:43

1e worden zonder winst komt niet veel voor.

en nogmaals het gaat om beide
Je punten terug zien in plaatsing is wel lekker

En wat zijn mooie punten?
ik vind 162 misschien al mooi
terwijl de prof met super paard dan een klöte dag heeft

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:46

Bij mij gaat het meestal toch echt om de punten. Het is natuurlijk altijd leuk als je eerste wordt en een leuk lintje krijgt, maar als je geen winstpunt hebt, is het een stuk minder leuk.

Ik vond (ik ben nu weer in het B begonnen) het meestal wel leuk om tegen 'profs' te rijden, dan kon ik me meten zeg maar. Zo heb ik een keer met springen voor een prof gestaan, was puur pech voor hem en geluk voor mij maar dat geeft dan wel weer een kick!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:50

lintje kan me niet bommen, prijzengeld wel
en dat loopt hier soms aardig op

uiteraard ga je voor de punten
Maar als je dan ziet dat voor je prof staan, achter je amateurs (met af en toe een prof)
dan was je bij splitsing toch wel mooi eerste
zelfde punten plus leuke enveloppe en het belangrijkste, de eer, het gevoel wat je hebt bij een eerste plek.
Of ben ik de enige die trotser is op een eerste plek dan vijfde plek?

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:52

Tyrza schreef:
En tja, hoe je het wend of keert: een koudbloed is gewoon veel moeilijker rijden. Vaak zijn de galop en uitgestrekte gangen niet goed genoeg, waar warmbloeden wel weer op kunnen scoren. Dat is toch ook een kwestie van weten waar je mee bezig bent.

Maar daarom is het des te meer een uitdaging om te strijden naar die goede punten! Je moet meer moeite doen, maar als het lekker gaat en je wordt goed gepunt, is het extra werk wat je hebt (gehad) het wel dubbel en dwars waard!

Tyrza

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:53

Eerste willen we allemaal worden, Kawa, dat is competitie

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 17:54

tuurlijk ben je trotser op een eerste plek, maar ja ik rij dus met een koudbloed en ben het gewend om altijd iemand boven me te hebben. De warmbloeden lopen vaak gewoon net iets beter.. Mij maakt het dus niks uit of er profs meerijden

edit: even duidelijker geformuleerd.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-12-05 17:55, in het totaal 1 keer bewerkt