Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Lielle schreef:gewoon twee punten erbij.
Dus
B + 1 spr = promotie naar het L1 bij B+8
L + 1 spr = promotie naar het M1 bij L2+8
M + 1 spr = promotie naar het Z1 bij M2+8
Saar schreef:Dan stel ik voor om dan een speciale springrubriek te maken. Wel technisch, maar niet zo hoog
CGJ12 schreef:Ik denk dat Aimee zó een gewaarmerkte KNHS-L-springen-verklaring kan overleggen.........
Lielle schreef:en dan met sgw
L + 5 sgw = promotie naar de L2 bij L1 + 1
M + 5 sgw = vrije promotie t/m het M1
Z + 5 sgw = vrije promotie t/m het Z1
Citaat:Over zwart-wit denken gesproken geen brave suffe paarden in de springring over het algemeen zijn de springpaarden een stuk braver dan de dressuurpaarden hoor.
Ik heb niet gezegd dat elk paard een M-parcours door komt, al denk ik wel dat dat zou kunnen, de remmende factor zal echter over het algemeen daarbij de ruiter zijn. In jou geval waarschijnlijk ook.
Citaat:Je ontkracht jezelf omdat je stelt dat het springen veel beter gaat sinds je dressuur beter voor elkaar is. Oftewel, je werd tijdens het springen erop gewezen dat je paard voorheen nog niet goed genoeg aan de hulpen stond en daar ben je aan gaan werken. Dat is precies wat ik zou willen bereiken met het verplichten van springen voor dressuurruiters
Citaat:Mening doordrammen? Ik heb gewoon een mening en die leg ik uit aan mensen die het niet begrijpen waarom ik die mening heb. Ik werk niet bij de knhs hoor, ik ga er niet vanuit dat het doorgevoerd wordt. Maar daarom mag ik nog wel mijn mening uiten, daarvoor is dit een openbaar forum. Jij gaat toch ook gewoon door op jou mening.
runningkawa schreef:Wel technisch?
dan krijg je juist de ongelukken
De hoogte is namelijk niet het moeilijkste, maar juist de techniek die vehoogd word bij de behorende klasses
Anoukie schreef:Maar ik dacht dat jij nog nooit wedstrijden gereden had, of vergis ik me nu?
runningkawa schreef:Saar schreef:Dan stel ik voor om dan een speciale springrubriek te maken. Wel technisch, maar niet zo hoog
Wel technisch?
dan krijg je juist de ongelukken
De hoogte is namelijk niet het moeilijkste, maar juist de techniek die vehoogd word bij de behorende klasses
Aimee schreef:ShannaY schreef:Ja, en als je dan M wilt gaan rijden, of Z, en jou paard haalt zo’n parcours echt niet, moet je maar gewoon wat recreatief gaan aanhobbelen? Terwijl hij wel de Z dressuur voor elkaar krijgt? Dat is toch nonsens!
Nee, dan moet je ook eens fatsoenlijke springlessen gaan nemen want dan kom je echt wel een L parcours door.
Saar schreef:Euhmm, ook weer niet te technisch natuurlijk![]()
Ik bedoel meer dat voor sommige mensen (ja, ook voor mij) een B parcours al best hoog is. Terwijl ze het toch echt wel leuk vinden om te springen.
ShannaY schreef:Ik praat helemaal niet over de L?
Het is toch scheef dat je vast komt te lopen omdat jou paard zijn M parcours niet rond krijgt? Dan moet je maar stoppen.
Aimee schreef:Lielle schreef:en dan met sgw
L + 5 sgw = promotie naar de L2 bij L1 + 1
M + 5 sgw = vrije promotie t/m het M1
Z + 5 sgw = vrije promotie t/m het Z1
Wat ik heb gezien op die paar sgw wedstrijden waar ik ben geweest, denk ik dat die ruiters dan flink op hun bek gaan als ze met hun M sgw paard M1 dressuur gaan starten.![]()
Aimee schreef:Over zwart-wit denken gesprokengeen brave suffe paarden in de springring
![]()
![]()
over het algemeen zijn de springpaarden een stuk braver dan de dressuurpaarden hoor.
![]()
runningkawa schreef:Maar wat mag je dan dresuuren Lielle?
Het proefje zonder galop![]()
Lielle schreef:ShannaY, ik weet het anders wel:
Om in welke discipline dan ook verder te mogen dan het B (of klasse I) moet je L sgw + 1 zijn