straks pas wp bij 164 punten?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JollyJumper

Re: straks pas wp bij 164 punten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-05 12:51

Tja, maar zonder hoop geen leven toch? Dierenartsen hadden ook gezegd dat Jumper nooit meer gezond zou worden en in ieder geval niet meer de sport in kon... En kijk nu eens, hij loopt nog iedere week beter dan ervoor.

michele

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 12:59

vonneke schreef:
Mijn streven is ook ooit met hoedje te rijden, maar het zal wel bij ooooooooooooit blijven

gelukkig heb ik dat dan al wel eens gedaan
ach en vonneke we blijven gewoon hopen/ dromen

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:42

Okeej ik weet dus niet of het al is gezegd aangezien mijn topic opslot gezet is
Maar de nieuwe punten regeling blijft schijnbaar hetzelfde, dus 60% voor 1 wp !!!
Dus ipv 24 onderdelen worden er vanaf april 2006 30 onderdelen gevraagd ! Dat houdt dus in dat je met 180 punten 1 wp hebt !! Dus qua punten telling veranderd er niets

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:48

Knightloekie, zie even het bericht van Jollyjumper op de vorieg bladzijde, daar staat toch iets anders.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 14:54

Lielle schreef:
Knightloekie, zie even het bericht van Jollyjumper op de vorieg bladzijde, daar staat toch iets anders.

okeeej !! whaha ! moet toch maar eerst eens terug lezen en dan wat plaatsen hier

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:06

oliebol, was van plan in het zomerseizoen te gaan starten als de paarden er nog staan dan. Ik hoop maar dat ik ooit de L1 uitkom, als ik terugreken dan zou ik nu L1 of misschien L2 zijn geweest hihihi

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:13

haha och we zien wel, wat komt dat komt.

Kan wel piepen maar helpt toch niet

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:28

Even serieus: maar kunnen we hier niet achter komen of dit serieus gaat gebeuren of dat dit maar een rare speculatie is

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:47

Ben zoiezo wel heel benieuwd hoe het allemaal zal verlopen....
Zouden ze behalve de punten ook nog meer regeltjes veranderen, behalve dan de "kijk" van jury's tegenover een proefje?

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 15:51

Dit komt van de site vd KNHS:

Citaat:
ERMELO - Voor de wedstrijdrijdende dressuurruiters staan per 1 april 2006 behoorlijke veranderingen voor de deur. Donderdagavond 22 september vond de kick-off plaats van de nieuwe dressuurproeven die vanaf april gereden gaan worden. Bij deze eerste presentatie waren alle werkgroepen aanwezig die meegewerkt hebben aan de nieuwe proeven.
Vanaf eind oktober vinden er informatieavonden plaats in de regio's voor alle belangstellenden
.
De nieuwe dressuurproeven boekjes zijn vanaf januari verkrijgbaar
.

Hum toch maar eens in de gaten houden wáár die avonden gehouden worden!!
En dan in januari snel een nieuw boekje halen

Citaat:
Per klasse komen er vier nieuwe proeven met 30 onderdelen. Een uitzondering is de klasse Z, waar vier proeven voor een 20x40 baan zijn gemaakt en vier voor 20 x 60 baan.De Z-proeven bevatten 34 onderdelen. Toch zijn de proeven korter dan voorheen. In plaats van vier, zijn nu de laatste acht onderdelen gereserveerd voor algemene zaken. Zo krijg je nu drie aparte cijfers voor de stap, draf en galop. Ook hoef je de meeste overgangen niet meer exact op een letter uit te voeren, maar krijg je hier tien meter de tijd voor; het gaat het veel meer om een correct gereden overgang. Wim Ernes, leider van de werkgroepen die de nieuwe proeven ontworpen hebben: "De wijze van rijden en opleiden van het paard wordt in de nieuwe proeven veel hoger gewaardeerd dan het op de letter rijden. Het nummertje afraffelen is voorbij. Een goed afgericht paard kan op deze manier veel meer punten halen. De plaats waar het gebeurt wordt minder belangrijk, de manier waarop wel!"

In de B en de L is het halthouden en groeten bij het binnenkomen afgeschaft. De Z2-proeven worden een stuk moeilijker met vier tot zes vliegende wissels per proef. Jan Peeters, lid van de werkgroep Z-proeven: "De Z2 wordt de Grand Prix van de breedtesport. De overgang tussen de Z2 en de ZZ-licht was te groot."

Concoursen krijgen een mogelijkheid om rubrieken uit te schrijven voor 4-, 5- 6-jarige paarden, met proeven die vergelijkbaar zijn met die van de hengstencompetitie.

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:12

Maar mag je dan ook met 5 wp's over, of blijft dat bij 10?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:21

Wim Ernes, leider van de werkgroepen die de nieuwe proeven ontworpen hebben: "De wijze van rijden en opleiden van het paard wordt in de nieuwe proeven veel hoger gewaardeerd dan het op de letter rijden.

MISSCHIEN MOET DIT HELE ARTIKEL WEL NAAR HET JURYFORUM!

Kunnen de dames en heren vast gaan wennen aan 7ens en 8ten geven ipv 5 of 6. Als een paard correct loopt maakt de oefening weiinig uit. Waarvan akte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 16:23

ben echt bijzonder benieuwd naar die nieuwe proeven, ik ga van de zomer lekker B kachelen met mijn springgefokte knol

En M1 of M2 met me timsie

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:16

4 nieuwe proeven per categorie, wel weinig niet.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:21

marloezzke schreef:
4 nieuwe proeven per categorie, wel weinig niet.

Ja dat zat ik me dus ook al af te vragen toen ik vanmiddag de paard en sport las.... Lijkt me ook niet zoveel..

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 18:48

Als je oefeningen niet meer precies op de letters hoeft te doen, denk ik dat je aantal soorten oefeningen een beetje beperkter worden. En dan heb je waarschijnlijk genoeg aan 4 verschillende proeven. Wordt misschien wel saai, maar misschien kan ik ze dan nu ook eindelijk allemaal uit me hoofd leren...

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:09

ik neem aan dat ze toch wel 100 verschillende samenstellingen kunnen bedenken. nu zitten in priciepe toch ook in iedere proef de gevraagde dingen.

het lijkt me raar, dan rij je na 4 maanden weer dezelfde proef.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:17

nu rijd je dezelfde proef na zes maanden

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:20

amondi schreef:
Wim Ernes, leider van de werkgroepen die de nieuwe proeven ontworpen hebben: "De wijze van rijden en opleiden van het paard wordt in de nieuwe proeven veel hoger gewaardeerd dan het op de letter rijden.

Kunnen de dames en heren vast gaan wennen aan 7ens en 8ten geven ipv 5 of 6. Als een paard correct loopt maakt de oefening weiinig uit. Waarvan akte!

Ik zie hier niets bij staan over cijfers. En over de oefening zelf ook niet. Hij heeft het alleen over letters.
Zou wat moois zijn als je met een op zich correct gereden paard een SB van niets laat zien en toch nog 8-en scoren ....

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 19:45

Dat zou knap zijn!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 20:00

Fitzroy schreef:
amondi schreef:

Ik zie hier niets bij staan over cijfers. En over de oefening zelf ook niet. Hij heeft het alleen over letters.
Zou wat moois zijn als je met een op zich correct gereden paard een SB van niets laat zien en toch nog 8-en scoren ....

marloezzke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:34

daar heb je wel gelijk in maar het lijkt weinig en zeker als je vaak 2proevenstart dan heb je ze wel heel snel gehad.

ik hoop dat het rijtechnisch goede proeven worden, als je moet geloven wat er geschreven wordt zal dat in iedergeval wel zo zijn.

alleen vind ik het niet meer groeten niks, dat hoort er toch gewoon bij.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:53

KNHS schreef:
De Z2-proeven worden een stuk moeilijker met vier tot zes vliegende wissels per proef. ............. De overgang tussen de Z2 en de ZZ-licht was te groot."

Over het gapende gat dat nu ontstaat tussen de Z1 en Z2 zullen we het dan maar niet hebben ........... (de Z1-klasse is al jaren de enige klasse waarin veruit de meeste ruiters vrijwillig richting de 20 winstpunten rijden......) .......

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 22:57

Haha, vandaar dat sommige ruiters direct van de M1 naar de Z1 gaan, omdat dat makkelijker is dan M2 starten.....

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-05 23:01

Pascha schreef:
Haha, vandaar dat sommige ruiters direct van de M1 naar de Z1 gaan, omdat dat makkelijker is dan M2 starten.....

Jij snapt het.
En al helemaal als je een fraai dier hebt die je op trensje nét niet scherp genoeg bij de les kunt houden........
Wat dat betreft is een Z1 weinig meer dan een M1, maar dan met de optie tot stang en trens en bijna 60 meter om die machtige uitgetrekte draf eindelijk in volle glorie te kunnen tonen........