Aken op TV?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Barbara_m

Re: Aken op TV?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:11

Anky was ongeconcentreers en is erg beledigd tijdens het interview. Een aantal miscominucaties tussen haar en Salinero dunkte haar score.
Maar ja, zoals Sjef al zei: ''You can't win them all.''

finley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:36

beledigd tijdens welk intervieuw??

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:46

Ja , ik kan me voorstellen dat door die discussie Anky toch een beetje uit haar evenwicht gehaald is .
Daarom snap ik eigenlijk niet dat deze aktie gedaan moest worden tijdens het CHIO , doet dat dan 2 weken terug . Dan kun je het ook opnemen en op de tv uitzenden . Je kon iig aan Anky zien dat ze duidelijk geirriteerd was .

Quidou

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:48

precies... maarjah misschien was dat ook wel de bedoeling...

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:48

Ja tuluk........dat denk ik dus ook .

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:51

Hmm. sorry , ik kan geen duitse tv ontvangen.
Wat is er precies gebeurd in dat interview?
En was dat voor of na haar proef?

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:52

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:53

iig ......vòòr haar proef . ik weet alleen niet of het vandaag of gister opgenomen is . maja, dat maakt niet echt uit , het feit is dat ze het wel weer proberen tijdens een belangrijke wedstrijd

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:58

De discussie over de trainingsmethode die er in het blad St Georg aan de orde gesteld werd is gisteravond gevoerd.

Jammer als zoiets 'gebruikt' zou worden om een andere uitslag tot gevolg te hebben!

Fair Play ook in de ruiterij!

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 17:59

Dit stond nog op de kwpn-site

Gisteravond vond achter het menstadion een tv opname plaats waar diermishandeling en trainingsmethodes centraal stonden.

Naast Anky van Grunsven en Gabriela Pochhammer waren Jean Bemelmans en een Duitse veterinair aan tafel genood en werden ook aan Isabell Werth, Ludger Beerbaum en de Nederlandse teamveterinair Hans van Schie vragen gesteld.

De uitzending was goed voorbereid en goed gedocumenteerd met bijvoorbeeld filmbeelden van het trainen van vrijheidsdressuur van een circuspony (conclusie dit is africhting en geen gymnastisering en scholing), een uitspraak van Schulten Baumer en training van tuigpaarden voor de wagen en aan de longe met schoenen (conclusie dit is een veel gebruikt hulpmiddel in de tuigpaardwereld, minder gebruikt in de dressuur en niet per se dwang).

Diermishandeling, ach, onder dwang doet een paard niets meer, vond Jean Bemelmans. Wel zouden topruiters zich meer bewust kunnen zijn van hun voorbeeldfunctie en de verantwoordelijkheid die ze hebben ten opzichte van andere ruiters die hen proberen na te doen maar dat niet kunnen en daardoor niet fair bezig zijn ten opzichte van hun paarden.

Ludger Beerbaum vergeleek het opleiden en trainen van paarden met het opvoeden van kinderen waarbij je je voortdurend afvraagt waar de grenzen liggen. Ook benadrukte hij de wekelijkse samenwerking met een dierenarts die steeds vaststelt of een paard fit is en waar hij misschien wat begeleiding bij nodig heeft. Tenslotte brak hij een lans voor Anky door te stellen dat de suggestieve beschuldigingen die aan haar adres zijn gericht niet passend zijn voor een amazone die iedereen in de wereld het nakijken geeft omdat ze nu eenmaal een heel stuk beter is dan de rest. Ook moeten we er aan wennen dat sommige paarden over meer natuurlijke basikwaliteiten beschikken dan andere, zonder dat dit terug te voeren is op onnatuurlijke trainingsmethoden, vond Beerbaum.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:01

Ik heb het interview gezien maar kan me niet voorstellen dat ze daar door aangedaan was.
Het interview was compleet in haar voordeel. Er was maar een echte tegenstander en de rest nam het allemaal op voor Anky.
Bovendien zijn er ook geen beelden getoond van waar het allemaal over zou moeten gaan.
Het echte diepe rijden werd niet getoond.

Er zal heus wel wat anders aan de hand geweest zijn waardoor ze slecht gereden heeft.

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:08

noellie schreef:
joke20 schreef:
Wie rijd er morgen de kur dan? Anky, Edward en Laurens??

Nee alleen Edward en Anky , want de beste 15 gaan door en ik geloof dat Laurens 21e staat .

Ok dankje

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:14

ThePast03 schreef:
Ik heb het interview gezien maar kan me niet voorstellen dat ze daar door aangedaan was.
Het interview was compleet in haar voordeel. Er was maar een echte tegenstander en de rest nam het allemaal op voor Anky.
Bovendien zijn er ook geen beelden getoond van waar het allemaal over zou moeten gaan.
Het echte diepe rijden werd niet getoond.

Er zal heus wel wat anders aan de hand geweest zijn waardoor ze slecht gereden heeft.

Ooit van mentale oorlogsvoering gehoord?

Ook al werden er in korte shots wat beelden getoond.. de uitspraak van Gabrielle dat de kin van het paard zo strak op de borst werd gehouden dat een stukje papier er nog net tussen on zegt genoeg.

Of je nu voor of tegen bent kan ik me iets voostellen bij de 'sfeer' op het losrijterrein.

Maar het kan ook iets 'onschuldigs' zijn :Baby Yannick had een huilnacht

noellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:15

Gabrielle heeft dan zeker teveel gekeken , want haar kin zakte anders ook aardig naar dr borst .

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:18

Die Gabrielle is toch van dat blad dat Anky beschuldigde?
Op het laatst had ze niks meer te zeggen vond ik.
Anky leek wel geirriteerd......

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:26

Morgen is de kur, niet? Iemand enig idee op welke zender/hoe laat dit te zien is op tv?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:28

Vind het wel logisch dat ze geirriteerd was, ze moet haar trainingsmethode waarmee ze 2 x olympisch kampioen is geworden verdedigen in het hol van de leeuw!

Misschien was salinero ook wel gewoon weer hartstikke bang...

joke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:28

Morgen is de kur inderdaad, ehm in ieder geval WDR, tijd als ik het goed heb van 11.00-13.00 uur
Als het niet klopt verbeter me dan!

Op de site van de KNHS staat trouwens waarom Anky en Sali 13e waren vandaag.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:32

Bedankt Joke20!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 18:40

AKEN (GER) - Het was zaterdag in Aken geen oranje boven voor Anky van Grunsven. Won de 37-jarige Erpse amazone donderdag nog de Grand Prix, vandaag zat er voor de Olympische kampioene niet meer in dan een dertiende plaats. Haar 11-jarige ruin Keltec Salinero schrok zo enorm toen hij het Akense dressuurstadion inkwam, dat Van Grunsven al haar rijkunst moest gebruiken om haar 11-jarige viervoeter weer rustig te krijgen. Ook Laurens van Lieren had met een gespannen Hexagon's Ollright te maken, waardoor hij niet verder kwam dan de 21e plaats. Daardoor hoort hij niet bij de beste vijftien die zondag doormogen naar de kür op muziek. Lichtpunt voor Nederland was de derde plaats voor Edward Gal die met Geldnet Lingh zijn weg naar de top weer heeft opgepakt. Het hoofd van de jury Mariëtte Withages, zette de Harskamper zelfs op plaats één. Verassend was de overwinning voor de Zweedse Jan Brink, die met Björssells Briar een topproef liet zien, goed voor 76,400%.

Maar meerdere paarden leken spoken te zien in het Akense dressuurstadion. De Duitse Martin Schaudt leek regelrecht naar de eerste plaats te rijden en kreeg zelfs meerdere tienen voor de uitgestrekte draf. In de stapreprise raakte de 11-jarige Weltall echter gespannen en kon geen stappas tonen. Enen op zijn protocol waren het resultaat en vervolgens mislukte het ene na het andere onderdeel. Hubertus Schmidt eindigde vandaag als beste Duitser op plaats zeven.

Van Grunsven liet vandaag zien dat paardrijden nog niet zo gemakkelijk is, als het soms lijkt. Bij het binnenkomen schrok de 11-jarige ruin, vluchtte weg in galop, maakte wissels en halthouden zat er niet in. Groeten in piaffe was het beste wat Van Grunsven er nog uit kon slepen. Bij vlagen kalmeerde Salinero, maar meer dan een dertiende plaats en 70,960% zat er vandaag niet in voor de Erpse. Een beduusde Van Grunsven: "Ik was blij dat ik de rem nog kon vinden. Wat er gebeurde weet ik niet. Ik denk dat Salinero ergens van schrok. Ik heb dit nog nooit meegemaakt." Bij het aangalopperen bokte Salinero weer, maar Van Grunsven stuurde de ruin toch ongelooflijk knap foutloos door de eerste twee series galopwissels heen en een lach verscheen op haar gezicht. De galopwissels op de middellijn mislukten echter weer. Van Grunsven: "Ik probeer morgen wat meer in de buurt van het stadion los te rijden, verder weet ik niet wat ik eraan kan doen."

Edward Gal reed een zeer goede proef met Geldnet Lingh, goed voor een score van 74,960%. Zelfs voor de galopwissels om de pas, donderdag in de Grand Prix nog een struikelblok, scoorde hij een negen. Gal was dan ook uitermate blij "Lingh liep heel fijn. Alleen de tweede piaffe ging iets minder. Het niveau van de wereldbekerfinale in Las Vegas hebben we nog niet, maar het komt er weel weer aan."

Laurens van Lieren reed met Hexagon's Ollright een proef die op sommige onderdelen wat sprankelender had gekund. Van Lieren had weer te maken met spanning in de stap en ook het halthouden ging niet vlekkeloos. De 23-jarige Zeeuwse ruiter was ietwat teleurgesteld dat hij niet bij de beste vijftien hoort, die zondag de kür mogen rijden, maar zag toch ook weer een leerpunt. "Uiteindelijk ben ik toch tevreden met deze ervaring. Ollright begon gespannen, maar tijdens de proef vloeide dit weg. Ik ben blij dat ik dus in de ring op heb kunnen lossen." Ook de ervaring die dit 23-jarige talent hier in Aken heeft opgedaan, pakt niemand hem meer af.

Het verschil in jurybeoordeling was overigens enorm vandaag. Zo zette het Finse jurylid de Duitse Schaudt nog op plaats vijf, terwijl hij bij de overigen niet verder kwam dan plaats twintig. Ook Edward Gal stond eerste en tweede, maar kwam bij het Finse jurylid niet verder dan een negende plaats.

Uitslag Grand Prix Special CDIO (individueel):
1. Jan Brink (SWE) - Björsells Briar 76,400%
2. Silvia Iklé (SUI) - Salieri 75,400%
3. Edward Gal (NED, Harskamp) - Geldnet Lingh 74,960%
13. Anky van Grunsven (Erp)- Keltec Salinero 70,960%
21. Laurens van Lieren (NED, Rijswijk) - 68,640%

Tussenstand na twee onderdelen:
1. Jan Brink (SWE) - Björsells Briar 149,775%
2. Silvia Iklé (SUI) - Salieri 148,108%
3. Hubertus Schmidt (GER) - 146,763%
4. Edward Gal (NED, Harskamp) - Geldnet Lingh 146,335%
5. Anky van Grunsven (NED, Erp) - Keltec Salinero 145,460

Bron www.knhs.nl

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:48

Gerrie schreef:
Ook al werden er in korte shots wat beelden getoond.. de uitspraak van Gabrielle dat de kin van het paard zo strak op de borst werd gehouden dat een stukje papier er nog net tussen on zegt genoeg.

Wat zegt dat? Ik heb met eigen ogen gezien dat Anky zo haar paarden rijdt. En langer dan die paar momenten waar ze het zelf over had.
Maar als Anky achter deze manier van rijden staat is er toch niets aan de hand? Waarom zou ze er dan beledigd over zijn?

Maar de reden voor haar slechte plaatsing staat hier dus al en dat had dus helemaal niets met dit interview te maken.
Persoonlijk vond ik het ook meer een mentale oorlogsvoering tegen Gabrielle dan tegen Anky. Het was met zijn allen tegen haar.
Er was niet echt sprake van de discussie die ze hadden beloofd.
En dan gaat het me het er helemaal niet over wie er nu gelijk heeft of niet. Daar hou ik me wijselijk buiten

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 19:57

ThePast03 schreef:
Gerrie schreef:

Wat zegt dat? Ik heb met eigen ogen gezien dat Anky zo haar paarden rijdt. En langer dan die paar momenten waar ze het zelf over had.
Maar als Anky achter deze manier van rijden staat is er toch niets aan de hand? Waarom zou ze er dan beledigd over zijn?

Mijn ogen zijn ook nog steeds o.k. en zie haar al jaren losrijden
Maar mensen die dat nog nooit gezien hebben krijgen bij deze uitspraken vreemde ideen (denk ik ...)

Ze is voornamelijk beledigd dat er wel beschuldigingen geuit worden maar de schrijfster van die stukken heeft nooit de uitnodiging geaccepteerd om bij Anky eens in de keuken te komen kijken!

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:16

Wanneer Anky haar kur goed rijdt, kan zij met gemak in de top 3 komen. Met een goede (ontspannen!!!) kur kan ze zelfs nog de eerste plaats inpikken van Brink. (Hoewel ik hem ook een goede klassering gun).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:36

Waarom heb ik die tv-zenders toch niet.

Als er iemand is die alles op heeft genomen, ik ben zeer geinteresseerd.

Dreamer_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:28

Is het nog te zien op internet?