Ernstige zorgen over beleid KNHS

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CGJ12

Re: Ernstige zorgen over beleid KNHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:03

TisUnique schreef:
Maar zo'n ramp is dat toch niet dat er geen andere wedstrijd in de regio mag plaatsvinden tijdens het regiokampioenschap in de zomer? Op zich vind ik het zelfs wel enigzins begrijpelijk als je van het regiokampioenschap echt een groots evenement wil maken, dan wil je sowieso zo veel mogelijk toeschouwers, en de kans daarop is groter natuurlijk als er nergens anders een concours is.

Als een ander concours echt veel minder deelname of toeschouwers oplevert zegt dat meer dan voldoende over de "aantrekkingskracht" van het kampioenschap.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-05 23:21

Tja, het is ook niet gezegd dat dat achterliggende reden is, maar iets anders kan ik me niet bedenken. En wie weet, als de "te voet gestelde ruiters" een keer zijn komen kijken bij een kampioenschap vinden ze het wel zo aantrekkelijk dat ze daarna ieder jaar terug blijven komen! Haha!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 07:20

Behalve het nieuwe DRAMA mbt de IL juryleden in het Noorden is het nog steeds de bal die door de KNHS geworpen wordt. Ze blaten daar heel hard dat de regiobesturen bepalen wie er naar de cursussen gaan, maar de deelnemers die door de KNHS worden voorgedragen hebben al een bevestiging van plaatsing thuis terwijl de regiobesturen de aanbeveling vanuit de KNHS nog moet ontvangen.....
VRIENDJESPOLITIEK en STELLETJE UITZUIGERS ZIJN HET DAAR BIJ DE KNHS Boos! Boos! Boos! Boos! Wel lekker gebruik maken van de tijd van de juryleden maar daar nooit eens iets voor terug doen....

Sorry ik moest het even kwijt nav de opmerking mbt de IL cursus.

Tegenwoordig kan iedereen maar meedoen met een IZ cursus!!! Daar hebben we allemaal iets aan!! Mensen kunnen zelf bijna nooit jureren hebben een IL diploma en gaan nu voor mensen die al 8 jaar en langer inschrijven voor de cursus IZ, al jaren IM jureren, bijna elk weekend op pad zijn en meerdere paarden in de hogere klasses hebben gereden!!! WAT NOU REGIOBESTUUR bepaald!!! LARIEKOEK

@@@@@@organisatie... denken dat ze alles maar kunnen doen!!! Boos! Boos!

Vonkie2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 07:41

[quote]Ik zag wel wat in dat idee om in het buitenland te starten. Ik ben de KNHS ook behoorlijk beu en ben voorlopig niet meer van plan om in Nederland te starten. Ik woon maar een paar kilometer van de Duitse grens. Maar hoe pak je zoiets aan? Wie weet wat daar voor regels gelden. Telt de klasse waar je in Nederland start mee of moet je daar onderaan beginnen. En hoe zit het eigenlijk met die klasses in Duitsland. Vast anders als in Nederland. En moet je daar nog speciale papieren hebben en lid zijn van een duitse club of bond? Wie weet dit ?

Ik heb een jaar in Duitsland wedstrijden gereden. Allereerst moet je een licentie aanvragen bij .... jawel de KNHS......... dan mag je wedstrijden rijden in bijvoorbeeld DL. Dit geldt echter voor 1 land. Ik geloof dat het nu inmiddels een aantal maanden is geworden, maar dat weet ik niet zeker. Het eerste jaar dat je start mag je zelf bepalen in welke klasse je rijdt. Je paard moet dan wel worden ingeschreven bij de buitenlandse organisatie dwz voor DL de FN. Als je in Duitsland start worden er proeven uitgeschreven waar je je voor mag inschrijven. Die bepaalde proef moet je dan rijden. je mag niet eerder starten dan dat je ook lid bent van een duitse vereniging.... In dat jaar heb ik een cursus gevolgd om eventueel een klasse hoger te mogen starten. Dat moet iedere ruiter van jongs af aan daar doen anders mag je alleen in de laagste klasse starten en zou het voor kunnen komen dat je bijvoorbeeld met 3 mensen tegelijk in de ring rijdt.... (MMMMMM niet fijn hoor....) Je kunt dan Abzeichen halen , Goldene, Silber und Bronze dat bepaald de klasse indeling naast de winstsom van je paard en de door jou behaalde prijzen. Alles wordt bijgehouden door het FN. Maar ik zal je nu alvast vertellen dat je liever in Nederland blijft rijden .....

Succes Haha! Haha!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 09:42

Tja, dank je... Haha!
Ik kan natuurlijk ook altijd nog recreatieruiter worden... }> . In het bos heb ik de KNHS niet nodig.
Ga maandag trouwens wel naar de vergadering. Ik kreeg een email (ben secretaresse van onze club) dat er toch over afsplitsing gepraat gaat worden, dus ik vind wel dat als je mee wilt praten, dan moet je er ook zijn maandag. Volgens mij is de belangstelling trouwens behoorlijk groot. Ik hoor echt van alle kanten dat mensen gaan, en dat betekend dus dat de onvrede echt flink hoog is volgens mij.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-05 13:53

JollyJumper schreef:
Tja, dank je... Haha!
Ik kan natuurlijk ook altijd nog recreatieruiter worden... }> . In het bos heb ik de KNHS niet nodig.
Ga maandag trouwens wel naar de vergadering. Ik kreeg een email (ben secretaresse van onze club) dat er toch over afsplitsing gepraat gaat worden, dus ik vind wel dat als je mee wilt praten, dan moet je er ook zijn maandag. Volgens mij is de belangstelling trouwens behoorlijk groot. Ik hoor echt van alle kanten dat mensen gaan, en dat betekend dus dat de onvrede echt flink hoog is volgens mij.

Wacht maar even die vergadering af...vwb de opkomst.

Alleen onvrede uiten is niet voldoende..

Er vervolgens iets mee gaan doen dat is de volgende stap!

JollyJumper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 10:16

Tja, ben dus geweest gisteren. En de opkomst was inderdaad supergroot. Het zat echt bommetje vol, de mensen stonden zelfs buiten in rijen... De vergadering verliep in principe wel heel ordelijk vond ik. Geen gefluit of boegeroep of zo (M.v.d. Heuvel was ook aanwezig...). Ik ben benieuwd of er nu geluisterd word, en zo ja, wat er gaat gebeuren, en zo nee, wat er dan gaat gebeuren...
Wie is er nog meer geweest en wat vonden jullie ervan?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 11:34

Mooi dat de opkomst zo groot was.

Dat is een goed signaal!

Heike
Mede-oprichtster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:24

Inderdaad het was heel erg druk. Ik had toevallig cursus en eigenlijk moesten we de bak uit zodat de mensen ook in de grote bak konden staan. Wij vonden het best maar kregen verder niets meer te horen.

Och... Toch leuk het een en ander meegekregen te hebben. En voorlopig mag wanroij blijven, niet dan?

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 21:56

Heike schreef:
Inderdaad het was heel erg druk. Ik had toevallig cursus en eigenlijk moesten we de bak uit zodat de mensen ook in de grote bak konden staan. Wij vonden het best maar kregen verder niets meer te horen.

Och... Toch leuk het een en ander meegekregen te hebben. En voorlopig mag wanroij blijven, niet dan?

Is dit echt waar?!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 22:55

Als er een afsplitsing komt van het KNHS, loopt het KNHS leeg volgens mij.

Daar zullen ze wel voor uitkijken in Ermelo }>

Misschien dat de boodschap nu toch is overgekomen??? Verward

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:06

Het was inderdaad superdruk! Er waren een aantal heel goed voorbereide sprekers, zodat het verhaal richting de KNHS toch wel duidelijk overgekomen moet zijn. Helaas zijn er door Martien van den Heuvel geen echte toezeggingen gedaan over het wel of niet sluiten van Wanroij. Wel wil hij met enkele mensen om de tafel gaan zitten om nogmaals de exploitatie van Wanroij onder de loep te nemen. Het typische aan het verhaal blijft toch dat de exploitatiecijfers van Ermelo nooit bekendgemaakt worden, kan me niet voorstellen dat die geld overhouden. Ook is het nog eens zo dat in de breedtesport geld overblijft, en de topsport met verlies draait, maar ik hoor niemand over het afschaffen van de topsport. (Niet dat dat de bedoeling is hoor, maar even als vergelijk Knipoog ).
Gelukkig deed de vice-voorzitter van de regio nog een aardige duit in het zakje, door de 'jongste cijfers', namelijk van het afgelopen weekend pony-dressuurkampioenschap, bekend te maken. Het centrum is 2 dagen afgehuurd voor € 350,- per dag, er is het hele weekend met vrijwilligers gedraaid, zij draaiden een omzet van € 8500,-, dus dat is toch hoopgevend, nietwaar? Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:11

Omzet is iets anders dan winst, helaas.

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:13

Iemand las mij door de telefoon een stuk voor uit één of ander tijdschrift dat het 'bestuur'? van Wanroy had geschreven.

Blijkt dat Wanroy zich altijd zelf heeft kunnen bedruipen.
Zelfs geld heeft meegenomen in de fusie naar het kNHS.
Het KNHS bepaalde dingen die Wanroy wilde organiseren zelfs heeft verboden!

En nu zitten ze te blèren dat Wanroy dicht moet omdat het niet rendabel is.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar Misselijk Boos!

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:24

Citaat:
Omzet is iets anders dan winst, helaas.

ja, duh, er staat toch ook niet dat die 8500 euro winst is? Maar het geeft wel aan dat er ook bepaald geen verlies geleden hoeft te worden bij een evenement!
Bovendien klopt het wat Ranna schrijft, in de NKB tijd heeft Wanroij zich wel altijd weten te bedruipen. Voor het centrum gebouwd werd is er gespaard om het neer te kunnen zetten, wij zijn als NKB'ers destijds dus ook nooit geconfronteerd met vette stijging van de contributie om het centrum te kunnen betalen.
De KNHS trekt vervolgens al het kantoorpersoneel uit het centrum, zet ze in Ermelo in een soortement kippenhokken neer, terwijl Wanroij prima kantoren heeft waar mensen fatsoenlijk kunnen werken, maar volgens de KNHS is het (in deze moderne tijden met allerlei communicatiemiddelen Slapen ) onmogelijk om op twee plaatsen te zitten. (Moeten ze op mijn werk horen, waar we kantoren hebben van Bergen op Zoom tot Groningen, en op heel veel plaatsen ertussen, en dat werkt dus wel). Whoosh!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:30

TisUnique schreef:
ja, duh, er staat toch ook niet dat die 8500 euro winst is? Maar het geeft wel aan dat er ook bepaald geen verlies geleden hoeft te worden bij een evenement!

Als de kosten de baten overschrijden maak je toch echt verlies.

(begrijp me niet verkeerd; ik ben juist een voorstander om Wanroij te behouden, maar hier zit gewoon een kromme gedachte en imo sla je de plank flink mis met je "ja duh")

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:52

En ik denk dat jij heel negatief denkt, iedereen snapt dat van die 8500 euro meer kosten afgaan dan alleen de huur van het centrum, maar dan blijft er aan het eind van de rit nog geld over, dus is er geen verlies gedraaid, vandaar de duh, maar we dwalen wel heel erg af nu. Clown

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-05 23:55

8500,- euri verdeeld over 3 dagen? Waar alle vaste lasten vanaf moeten, energie, onderhoud, evt. afbetalingen, rioolrecht, water enz. enz.
Eerlijk gezegd denk ik dat er weinig overblijft.

TisUnique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:09

Ik denk dat jij nu de plank misslaat, die omzet van 8500 euro is gedraaid door de regio, niet door de KNHS, die heeft aan deze 2 dagen 700 euro huurinkomsten, waar dus die vaste lasten van betaald moeten worden. Haha!

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 00:11

Als de winst niet in het laatje van de knhs komt vind ik het nogal begrijpelijk dat Wanroij niet rendabel is.