dressuurhoed zonder Z te zijn, jullie mening?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 08:53

ik heb altijd gezegd: als ik in het M zit dan ga ik met hoedje rijden. (Toen reed ik nog nooit met cap). Maar sinds ik er een keer héél erg hard vanaf ben gevallen, heb ik die mening bijgesteld. Ik rijd sowieso altijd met cap en dus ook op wedstrijd zo lang mogelijk. nie meer in de M dus. Maar ik kan me voorstellen dat mensen in een eerdere klasse al met hoedje rijden, het is toch ook veel mooier!

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 09:45

Ik heb me een keer bescheurd om iemand die in de B al met hoedje ging rijden!!! Het zag er niet uit! Als het nou een geweldige proef geweest zou zijn, maar neeeee!!! Ik ben sowieso voorstander van cap. Niet dat ik hoedje niet mooi vind hoor! Ik vind het superchiq! Maar op vreemd terein is cap gewoon veel veilger.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 15:04

Is er eigenlijk al bekend of t hoedje ook in de Z wordt afgeschaft of niet? Ik heb het de laatste tijd niet heel erg gevolgd.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 16:39

Melanie15 schreef:
Is er eigenlijk al bekend of t hoedje ook in de Z wordt afgeschaft of niet? Ik heb het de laatste tijd niet heel erg gevolgd.

nee voorlopig nog niet..

kijk en lees maar mee!

zet jij jezelf ook op de ?

litteltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-04 20:36

RanouK schreef:
Nou ooit al aan gedacht om eerst na te denken als je wat zegt?
Argumenten mag je niet verzinnen, die moet je hébben voor je een uitspraak als deze maakt.
Een mening = een argument en standpunt over iets.
Dus wat jij zegt slaagt nergens op.

jaah nou sorry hoor... maar ik vind dat een hoedje thuis hoort in de Z... ik mag mijn MENING toch wel geven? zo is mijn gevoel erover.. en ik kan mijn gevoel niet omschrijven... iets mis mee? Verward

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 21:01

Gerrie schreef:
zet jij jezelf ook op de ?

Ik sta er al een tijdje op Knipoog

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:08

waarom vinden jullie dat je in de b tot m2 een hoedje op mag?. ik vind dat het niet hoort.

Melanie15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-04 22:13

Ik vind ook dat het pas vanaf de Z hoort

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:22

heidehofs schreef:
waarom vinden jullie dat je in de b tot m2 een hoedje op mag?. ik vind dat het niet hoort.

Omdat een hoedje veel mooier staat dan zo'n lelijke champignon? Waarom vind je dat het niet kan?

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 00:25

litteltje schreef:
jaah nou sorry hoor... maar ik vind dat een hoedje thuis hoort in de Z... ik mag mijn MENING toch wel geven? zo is mijn gevoel erover.. en ik kan mijn gevoel niet omschrijven... iets mis mee? Verward

Dat is geen mening maar een gevoel, eentje dat nergens op slaagt.
Je moet rede hebben.

Denk na.
Waarom hoort het in het Z thuis?
Waarom voel je je zo?
Waarom is dit je mening?

Nadenken!

Waarom zou het hoedje dan niet lager kunnen thuis horen?
Waarom?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 08:31

ik moet eerlijk bekennen dat ik dus al vanaf de L met hoedje reed Lachen

Maar niet omdat ik me boven iedereen verheven voelde ofzo, maar omdat ik ook Caroussel reed en daarvoor verplicht een dressuurhoedje aan had moeten schaffen a la 300 gulden toendertijd Geld, geld!

En zoveel caroussel wedstrijden in het jaar hadden we niet, dus toen ik met startkaart aanvroeg wou ik mijn 300 gulden toch ook wel gaan gebruiken Knipoog

Overigens reed ik wel degelijke scores in de L dus helemaal voor schut stonden we nou ook weer niet Clown

Solitair

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-04 12:12

bij ons heeft niemand van de pony's in de b tot m2 een hoedje op.
als je dat zou doen. denk ik dat je voor gek zou staan.
iemand in de z1 of 2 rijd beter dan iemand in de m. en voor publiek heeft vaak een hoedje de betekenis dat diegene z rijd. dus denken mensen dat je helemaal niet kan rijden.

Barbara_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:28

Ik vind dat je pas n hoedje op mag wanneer je Z bent of misschien zelfs wel voor de NVDR (nu ZZGP) start.

Gerrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:46

De KNHS ziet het vooralsnog pas zitten MET hoed als je met de slibjas aan mag/kunt rijden... Boos!

Dus blijf vooral dooorgaan....

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-04 23:50

heidehofs schreef:
bij ons heeft niemand van de pony's in de b tot m2 een hoedje op.
als je dat zou doen. denk ik dat je voor gek zou staan.

Dat denk ik ook ja, bij de pony's is het al verboden namelijk...

Victorster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:17

Als ze die stomme regel niet zouden aanpassen dan zou ik volgend jaar in de B zeker beginnen met een hoedje, staat veel mooier en ik vind dat ik 'm verdiend heb. Begonnen met paardrijden op m'n 29ste, hartstikke bang. Een jaar later mijn eigen Fries van 11 jaar waar ook nog het nodige aan gesleuteld moest worden qua lenigheid e.d. en ik dus zo groen als gras. En nu, ruim 3 jaar later, met wedstrijden beginnen. En of iemand het belachelijk vindt of niet, dat zal mij aan mijn ......*..... oxideren.

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:35

Een dressuurhoed op zonder Z te rijden vind ik onzin. Het brengt toch wel iets met zich mee, zo van: goh die heeft een hoedje op ze rijdt vast z, knap zeg.
Dan zal er maar even iemand tussen lopen die b/l1 rijdt en leuk denkt te zijn door een hoedje op te zetten, belachelijk

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:36

Dat heet: Vooruit lopen op de feiten Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:43

In de M zal ik me er niet zo snel aan storen, mits het paard + plus ruiter ook de M waard zijn !

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:49

ik heb er hard voor gespaard, heb hem gekocht en opgezet op mn 1e Z1 wedstrijd, helaas ivm blessure paard maar 3x in het Z1 kunnen starten, en nu ligt mn hoedje misschien wel voor eeuwig in de kast Verdrietig

ik hoop echt dat ze het hoedje in het Z toe blijven staan, mn nu nog jaarling en ik zijn over een paar jaar vast wel Z Schijnheilig (hoop ik Knipoog ) en dan heb ik mn hoedje niet voor niets gekocht en kan ik er dan het plezier van hebben wat nu dus helaas niet zo mocht zijn....

josjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:56

ik vind de hoedjes juist het leuke aan de Z geeft het toch net iets extra's zeg maar
xx josje

josjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:56

ik vind de hoedjes juist het leuke aan de Z geeft het toch net iets extra's zeg maar
xx josje

Victorster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 20:14

anja88 schreef:
Het brengt toch wel iets met zich mee, zo van: goh die heeft een hoedje op ze rijdt vast z, knap zeg.

Duh! Is het nog net zo knap om in de Z te rijden als diegene er met het nodige trek en scheurwerk is gekomen? Of op een paard dat 'alle knopjes' al had? Ik vind het onzin van de bovenste plank. Laat iedereen in zijn/haar waarde. De reglementen staan het (nog wel) toe. Waarom zou het publiek er dan moeilijk over doen? Dát vind ik belachelijk.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 00:00

Ik erger me er wel een beetje aan. Ik vind dat je een hoedje op mag als je Z bent, dan heb je het verdient. En het ziet er een beetje raar uit vind ik, in de L al met een hoedje rijden.