Protestactie verplichten helm

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:22

Ik zou het geen probleem vinden om tot en met de M2 met cap te rijden hoor.

Kelan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:26

Hobbelknol schreef:
Ik denk dat deze regel in het leven is geroepen omdat de verenigingen vanaf dit jaar zelf een WA-verzekering heeft moeten afsluiten voor hun bestuursleden en voor de mensen die op hun organiserende wedstrijddag komen rijden. Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het rijden zonder veiligheidscap niet. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, is de vereniging hiervoor aansprakelijk. Om dit te voorkomen zal deze regel van de KNHS wel in het leven zijn geroepen denk ik. Kan het uiteraard mis hebben maar dat is wat ik ervan heb begrepen.

En dat is precies wat de KNHS je wil doen geloven!
Denk je nu echt dat een verzekering onderscheid zal maken tussen M2 en Z1 ruiters? Het zal die verzekeringsmaatschappij een zorg zijn hoe de KNHS de verschillende niveaus indeelt.
Als het echt een verzekering technisch kwestie was, hadden ze het meteen voor alle klassen moeten invoeren, en niet maar half.

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:31

En de meeste verzekeringsmaatschappijen stoppen echt niet met verzekeren bij de grens hoor!
Ze hebben al hun herverzekeringen ondergebracht in het buitenland en een Nederlandse B-ruiter mag zo in het buitenland gaan rijden zonder helm.
En aangezien verzekeringen altijd alles volledig dichttimmeren geloof ik er geen snars van dat die verzekringskwestie nu de hoofdzaak is.

Gewoon lekker simpel: "moet van de verzekering"
Ja doeg!!!!

Neem maar weer de gemakkelijkste weg.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:33

Maar wat is dan het belang van de KNHS hierbij? Toch aandelen Pikeur GPA Knipoog ?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:34

Eh... westernrijverenigingen hebben ook geen probleem hun verzekering rond te krijgen. En daar rijdt helemaal niemand met helm... hoed is verplicht.

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:34

Er is ook ter sprake gekomen om het tot het hoogste niveau door te voeren.

Ik snap bovendien niet waar jullie je druk om maken. Het is misschien niet het mooiste plaatje met een veiligheidshelm op maar veiliger is het zeker wel. Ook iemand die ZZGP rijdt kan van z'n paard afvallen en letsel aan het hoofd oplopen. Een hoedje houdt je hoofd niet heel in ieder geval. Bovendien zal een protestactie weinig uithalen want doorgaans drukt de KNHS alle door hun verzonnen regeltjes gewoon doodleuk door.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:37

Hobbelknol schreef:
Ik denk dat deze regel in het leven is geroepen omdat de verenigingen vanaf dit jaar zelf een WA-verzekering heeft moeten afsluiten voor hun bestuursleden en voor de mensen die op hun organiserende wedstrijddag komen rijden. Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het rijden zonder veiligheidscap niet. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, is de vereniging hiervoor aansprakelijk. Om dit te voorkomen zal deze regel van de KNHS wel in het leven zijn geroepen denk ik. Kan het uiteraard mis hebben maar dat is wat ik ervan heb begrepen.

Dat klopt wel, maar:
1- een vereniging mag zelf weten waar die zich verzekert en er zijn ook maatschappijen die geen helm eisen, en
2- als die eis van die helm wel geldt en je toch met hoed rijdt, dan zou het logisch zijn dat je dan als individu niet verzekerd bent, het zou een beetje raar zijn als de vereniging daar nadeel van had.
2a- in veel gevallen wordt er eerst geclaimed bij het slachtoffer´s ziektenkosten-verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:40

CGJ12 schreef:
Gewoon lekker simpel: "moet van de verzekering"
Ja doeg!!!!

De meeste mensen gaan daar braaf in mee C., en denken er niet verder over na.

Als ik op concours ga ben ik 3 keer verzekerd:
1- mijn eigen verzekeringen,
2- aansprakelijkheidsverzekering van de organiserende vereniging en
3- de ongevallen verzekering van de KNHS.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:41

Anya schreef:
Eh... westernrijverenigingen hebben ook geen probleem hun verzekering rond te krijgen. En daar rijdt helemaal niemand met helm... hoed is verplicht.

Wat zeg je nu is dat zo, valt de western sport dan buiten de auspicien van de KNHS? Ja ik vroeg me wel af hoe het nu met voltige zat, die beoefenen de sport zonder cap/helm/hoed, maar western daar had ik nog niet eens aan gedacht Verward

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:43

Hobbelknol schreef:
Er is ook ter sprake gekomen om het tot het hoogste niveau door te voeren.

Ik snap bovendien niet waar jullie je druk om maken. Het is misschien niet het mooiste plaatje met een veiligheidshelm op maar veiliger is het zeker wel. Ook iemand die ZZGP rijdt kan van z'n paard afvallen en letsel aan het hoofd oplopen. Een hoedje houdt je hoofd niet heel in ieder geval. Bovendien zal een protestactie weinig uithalen want doorgaans drukt de KNHS alle door hun verzonnen regeltjes gewoon doodleuk door.

Voor dit soort zaken svp naar het andere topic: [WD] Veiligheidshelm toch verplicht t/m M2
hier is het bedoeld voor de voorstanders van de hoed Doei, doei
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 13-10-04 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt

manke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:44

Wij (Hobbelknol, Lovely) zijn ook voorstanders van de hoed. Maar wij weten ook uit ervaring dat de KNHS dit soort dingen gewoon doordrukt.

Hobbelknol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:50

Precies. De KNHS hecht wat dat betreft vaak weinig waarde aan een democratische stemming.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 14:53

Ben benieuwd hoeveel praatjes die KNHS nog heeft als ze zonder leden zitten.
CGJ waar blijft de nieuwe bond??

CGJ12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:19

De ZZGP kan natuurlijk een truc uithalen en de lange jas gaan toestaan vanaf het ZZ-licht..........
Maar dan blijven de Z-ruiters met de gebakken peren zitten.

Heb je trouwens de laatste Bit even doorgekeken?
Daar wemelt het van foto's van bekende ruiters zonder enig hoofddeksel.
Dát is pas een slechte voorbeeldfunctie.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 15:35

WWWiske, ben eindelijk thuis van de uni. Kan je je brief naar me toe sturen/pb'en? Dan kan ik hem hierop zetten.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 16:35

Zeikje schreef:
Eindelijk? Jezus wat een tijden! Verward

je doet je naam wel eer aan Haha!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 18:44

Zeikje schreef:
Eindelijk? Jezus wat een tijden! Verward

I like you already!! Lovers Knipoog

Nou jongens waar blijft die brief?? Ben ook wel benieuwd. Ik krijg nu al de kriebels als ik aan zo´n (&(%&$)?~? helm denk...*brrr* Scheve mond

Yoghurt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 19:41

edit Anya: tekst verwijderd.
Dit topic is voor voorstanders van hoedjes. Alle visies tegen hoed en voor cap kun je ventileren in het andere topic.

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 20:10

Het heeft alles en niks te maken met een statussymbool. Wat afschuwlijk zo'n veiligheids helm en wat een mooi beeld geeft dat hoedje toch!

verzorgster

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-04 21:51

Ik stem voor 2,
een veiligheidscap t/m M2
en vanaf Z een hoedje

Linda007

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:35

De Ledenraad heeft de nieuwe regel al goed gekeurd (16 september). De Ledenraad is (behoort een) afspiegeling te zijn van de ruiters in het land. Als je het niet eens bent met hun beslissing moet je zorgen dat de Leden van de Ledenraad (regiobesturen, Belangenverenigingen) jouw stem horen!!! Of je moet zorgen dat je er zelf in komt te zitten, dan ben je helemaal dicht bij het vuur, maar ja dat willen de meesten niet, want dan krijg je zelf al dat "gezeik"over je heen. Via de KNHS-site vind je de adressen van de regio's. De KNHS maakt een voorstel, de Ledenraad stemt in of niet. Zo werkt het.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:37

Ik dacht; laat ik hier toch maar wat neerzetten, anders denken jullie helemaal dat er niks gebeurd.
Even een korte inventarisatie; ik ben begonnen met wat huiswerk, iemand moet er mee beginnen zal ik maar zeggen en aangezien ik daar wel wat tijd voor over heb.......

Als ik snel dit topic na loop dan haal ik er een paar namen uit van mensen die echt vanaf pagina 1 regelmatig posten in dit topic en waarvan ik de indruk heb dat ze wel wat meer willen doen Bloos Ik noem: natuurlijk PATOS (iniatief neemster van dit topic) VVALAR, YOKIE, LOVELY, CGJ12, KITTY, SUZANNE F.(?) Als ik iemand vergeten ben? snel even melden.

Kort samengevat is dit het stappenplan:

1.Ik heb een brief gemaakt welke een paar keer aangepast is en nu klaar voor gebruik, CGJ12 moet er nog een laatste "goedkeuring" aan geven, dus het wachten is even op hem/haar, deze brief kan dan door iedereen die voorstander van de hoed is en er wat voor over heeft / er dus wat tijd in wil stoppen geprint en verspreid worden, denk aan ophangen bij manege's, ruitersportzaken (hebben vaak ook een prikbord), bij wedstrijden meenemen, in je eigen vrienden-kenissenkring, alleen waar je hem ophangt of verspreid, moet je hem ook weer ophalen!!!!! of in ieder geval zorgen dat je de lijst weer terug krijgt, houd er rekening mee waar je hem ophangt er zullen altijd personen zijn die ons dat hoedje niet gunnen zal ik maar zeggen en de lijsten zullen verwijderen o.i.d.

Vervolgens moeten deze lijsten dan naar 1 centraal adres gestuurd worden ( die postzegel moeten we er maar voor over hebben! ) dat centrale adres daar ben ik nog mee bezig.

2. De bewuste protest brief kan straks gedownload worden vanaf een apart eigen internetsite ( hier helpt KITTY straks mee) om deze internetsite onder de aandacht te brengen komen er banners/reclame op andere site's en het idee ligt er om een advertentie in bijv. paard en sport te plaatsen met een verwijzing naar deze site, op de site kan er straks dus ook ingetekend worden voor deze aktie via een condoleance register (idee van CGJ12)

3. Daarnaast "investeer" Haha! ik in een mapje postzegels en stuur ik deze lijst ( met retourenvelop) naar een aantal prominenten (ruiters/amazones van het ZZGP) en zelf ga ik bijv. met de lijsten naar ZZGP en basis wedstrijden en schuif hem iedereen onder de neus.

Tot zover mijn huiswerk, even wachten op de brief en de site (dat kan volgens mij redelijk vlot verlopen) en dan kunnen alle hoedjes Lovers hun medewerking aan deze "aktie" gaan verlenen.

svp een PB-tje als je echt dit "project" in jouw regio wil gaan coordineren!!!

Nog even geduld, maar de vooruitzichten zien er goed uit!
Laatst bijgewerkt door WWWiske op 14-10-04 08:40, in het totaal 1 keer bewerkt

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:39

Linda007 schreef:
De Ledenraad heeft de nieuwe regel al goed gekeurd (16 september). De Ledenraad is (behoort een) afspiegeling te zijn van de ruiters in het land. Als je het niet eens bent met hun beslissing moet je zorgen dat de Leden van de Ledenraad (regiobesturen, Belangenverenigingen) jouw stem horen!!! Of je moet zorgen dat je er zelf in komt te zitten, dan ben je helemaal dicht bij het vuur, maar ja dat willen de meesten niet, want dan krijg je zelf al dat "gezeik"over je heen. Via de KNHS-site vind je de adressen van de regio's. De KNHS maakt een voorstel, de Ledenraad stemt in of niet. Zo werkt het.

Ja zo werkt het officieel dan wel, maar als er 1 procent gekort wordt op een uitkering staat half nederland op het binnenhof te protesteren en dat werkt dus ook

BJuwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:44

Ik stem voor optie 2, want in de Z heb je wel verantwoording om zelf te kiezen. En dan heb je hem ook echt verdiendt.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-04 08:46

BJuwel schreef:
Ik stem voor optie 2, want in de Z heb je wel verantwoording om zelf te kiezen. En dan heb je hem ook echt verdiendt.

weer een stem erbij !

Al deze stemmers krijgen straks een PB-tje dat ze hun stem op een officiele site moeten plaatsen, maar ga vooral door met stemmen dit is nog steeds een inventarisatie OK dan!