Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Hobbelknol schreef:Ik denk dat deze regel in het leven is geroepen omdat de verenigingen vanaf dit jaar zelf een WA-verzekering heeft moeten afsluiten voor hun bestuursleden en voor de mensen die op hun organiserende wedstrijddag komen rijden. Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het rijden zonder veiligheidscap niet. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, is de vereniging hiervoor aansprakelijk. Om dit te voorkomen zal deze regel van de KNHS wel in het leven zijn geroepen denk ik. Kan het uiteraard mis hebben maar dat is wat ik ervan heb begrepen.
Hobbelknol schreef:Ik denk dat deze regel in het leven is geroepen omdat de verenigingen vanaf dit jaar zelf een WA-verzekering heeft moeten afsluiten voor hun bestuursleden en voor de mensen die op hun organiserende wedstrijddag komen rijden. Veel verzekeringsmaatschappijen dekken het rijden zonder veiligheidscap niet. Mocht er dan onverhoopt toch iets gebeuren, is de vereniging hiervoor aansprakelijk. Om dit te voorkomen zal deze regel van de KNHS wel in het leven zijn geroepen denk ik. Kan het uiteraard mis hebben maar dat is wat ik ervan heb begrepen.
CGJ12 schreef:Gewoon lekker simpel: "moet van de verzekering"
Ja doeg!!!!
Anya schreef:Eh... westernrijverenigingen hebben ook geen probleem hun verzekering rond te krijgen. En daar rijdt helemaal niemand met helm... hoed is verplicht.
Hobbelknol schreef:Er is ook ter sprake gekomen om het tot het hoogste niveau door te voeren.
Ik snap bovendien niet waar jullie je druk om maken. Het is misschien niet het mooiste plaatje met een veiligheidshelm op maar veiliger is het zeker wel. Ook iemand die ZZGP rijdt kan van z'n paard afvallen en letsel aan het hoofd oplopen. Een hoedje houdt je hoofd niet heel in ieder geval. Bovendien zal een protestactie weinig uithalen want doorgaans drukt de KNHS alle door hun verzonnen regeltjes gewoon doodleuk door.
Linda007 schreef:De Ledenraad heeft de nieuwe regel al goed gekeurd (16 september). De Ledenraad is (behoort een) afspiegeling te zijn van de ruiters in het land. Als je het niet eens bent met hun beslissing moet je zorgen dat de Leden van de Ledenraad (regiobesturen, Belangenverenigingen) jouw stem horen!!! Of je moet zorgen dat je er zelf in komt te zitten, dan ben je helemaal dicht bij het vuur, maar ja dat willen de meesten niet, want dan krijg je zelf al dat "gezeik"over je heen. Via de KNHS-site vind je de adressen van de regio's. De KNHS maakt een voorstel, de Ledenraad stemt in of niet. Zo werkt het.
BJuwel schreef:Ik stem voor optie 2, want in de Z heb je wel verantwoording om zelf te kiezen. En dan heb je hem ook echt verdiendt.