trust me, dat verschil is voor mij wel duidelijk

of ik ben een niet-gemiddelde bokker!
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
CGJ12 schreef:Je moet even een aantal midi-files plaatsen Olaf, waarbij je NIET aangeeeft welke met synthesizer is gemaakt en welke puur.
Als de gemiddelde bikker het verschil niet kan aangeven doe je het nog niet zo slecht.
Nu reageren mensen al met een voorbedachte mening.....
Ragne schreef:Moet ik nog reageren??![]()
sorry Olaf, maar dít is het dus...synthesizer...brrr daar krijg ik het koud van..Hier zie ik geen paard op dansen!
die snare is echt verschrikkelijk en dat is dan het 'echte' instrument (?)
auw mijn oren..sorry!
oot123 schreef:Als jullie het verschil tussen de gebruikte gitaar in het stukje en een echte gitaar kunnen horen dan ga ik op gitaarles.
De gebruikte gitaar is echt!
Niet door mij gespeelt maar een opname van een gitaar
Bettine schreef:Als je een heel eerlijke mening wilt....
Ik vind ze allebei verschikkelijk
Heel erg nep, bijna een beetje karaoke-achtig, ik zou er niet mee in de ring willen verschijnen..![]()
Vooral nummer 2 vind ik niet om aan te horen...
Nee, duidelijk geen synthesizer-sound voor mij.. Échte instumenten klinken mij veel beter in de oren,
of toch meer iets classic-rock-achtigs, maar dan niet zo'n heel dramatisch orkest
Jura schreef:Die eerste klapt er bij mij meteen uit, die tweede deed het wel. Ik ben het eens met Bettine.
Maar je gebruikt toch niet echt midi-files voor je kür? Ik vind dat eerlijk gezegd ook echt niet mooi!
Bettine schreef:Wat ik me dan ook nog afvraag...
Zijn de demo's die op jullie site staan van 'demo-kwaliteit' of heeft het in de ring de zelfde 'sound'? (en dan snap ik ook wel dat er uit mijn pc een mindere kwaliteit geluid komt dat uit de boxen lang een kürring![]()
)
Lady_Jade schreef:( ik heb niet alle pagina's gelezen,.. dus misschien val ik in de herhaling)
Maar ik vraag me altijd af.. als je nieuwe muziek wilt gebruiken, of je dan rekening met de jury moet houden?.. "Kunnen die alleen populaire muziek aan?Krijg je beter punten omdat ze de muziek al kennen/ bekend voorkomt?"
Ik zelf vind het heerlijk om naar Incubus (vooral de akoestische cd's), Flogging molly, Amparanoia of Ann Burton te luisteren.
Ik weet niet,.. maar ik heb zo'n vermoede dat ik de meeste jury leden hier niet echt gelukkig mee kan maken ( incl. het publiek)..
Maar wat als deze muziek wel bij jou in combinatie met je paard past?
Moet je het dan wel doen?
Citaat:En toch gaat het publiek op de banken voor Edward als hij de kur heeft gereden,...
oot123 schreef:Ik denk ook dat jullie het geheel niet snappen wat ik bedoel te zeggen.
Het gaat hier niet om het in 5 min in elkaar geflanste stukje maar om de instrumenten die je na het nummer nog een keer afzonderlijk kan beluisteren.
Als jullie het verschil tussen de gebruikte gitaar in het stukje en een echte gitaar kunnen horen dan ga ik op gitaarles.
De gebruikte gitaar is echt!
Niet door mij gespeelt maar een opname van een gitaar. Dus een ieder die roept dat hij/zij liever de echte geluiden wil hebben die zal toch echt eens wat aan zijn oren moeten gaan doen of andere boxen kopen.
En qua drum...... ik kan ook een lagere snare pakken, wat jij wil. maar ook voor de drum is bovenstaande van toepassing.
Je kunt wel zeggen dat je liever een ander soort gitaar zou willen horen, hoeveel wil je er hebben?????
No hard feelings!
gr.
Olaf
Ragne schreef:Nee Olaf, ik begrijp het wél...ja die gitaar is echt, want ik hoor vingers schuiven..het onder alle gitaristen welbekende *squiek!* geluid..Mag misschien nog wat warmer, ronder, maar okeej, dit is een demo en bovendien gebruik je alleen de bassnaren..Maar heb ik iets over de gitaar gezegd dan?
Ik zei dat de snare(drum) niet lekker klonk, veeeeel te schel! Daar kan je toch makkelijk iets aan doen?
Maar het blijft synthesizer, te gelikt en te nep klinken om mij écht ontroerd te krijgen. Koud en geen emotie. Zoals ik al zei, ik zie er geen paard op dansen, wel lopen...
nee zeker geen hard feelings..tis toch gewoon een discussie?
oot123 schreef:Je hebt er wel verstand van! Hoe komt dat zo?
Ragne schreef:Ik kom weleens ergens en ik hoor weleens wat
of wil je dat ik mijn hele identiteit op Bokt ga prijsgeven?
Emotie kan ook in een in elkaar geflanst stukje van 5 minuten..het is maar net waar je het warm of koud van krijgt. Als ik een keer een kür live van je hoor, kan ik het pas echt beoordelen denk ik...
Het lijkt me trouwens, even terugkomend op de *squieks*, makkelijker om het gewoon in te spelen, dan om een virtuele gitaar van *squieks* te voorzien...![]()
maar dat kan ook een hobby zijn
Citaat:Of je moet inderdaad van elk muziekstuk de aparte tracks van de gebruikte instrumenten hebben maar dat lijkt me niet het geval.
Citaat:Toch hardop afgespeeld???
Horsedances schreef:
Maar ook is het zo dat als je ervan uitgaat dat de juryleden het verschil tussen synthesizer en echte instrumenten niet kennen, loop je natuurlijk wel een groot risico, want ik ken er genoeg die dit verschil wel degelijk kennen en conform zullen punten.
Theo
Citaat:Dus eigenlijk zegt u dat synthesizers niet mogen in een kur op muziek?
Horsedances schreef:Nee dat zeg ik niet; net zoals nergens geschreven staat dat zang niet mag, maar er zijn allerlei symposiums waar het wordt afgeraden, elke jurylid moet er maar mee doen wat ze willen, en zo is het ook met synthesizer muziek.
Verder vindt ik het als muzikant ook helemaal niks, nada, nothing. Als je weet dat een echte viool miljoenen klankkleuren heeft, dan ga je toch niet proberen om dit onder één of zelfs honderd toetsen te stoppen.
IMHO verkracht je dan de grote schakering aan klankkleuren die zo'n instrument heeft.
Theo