Onderzoek voor kürmuziek

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:17

CGJ, heb je zelf de fragmenten beluisterd!?
trust me, dat verschil is voor mij wel duidelijk Knipoog

of ik ben een niet-gemiddelde bokker!
Laatst bijgewerkt door Ragne op 04-10-04 09:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 09:26

CGJ12 schreef:
Je moet even een aantal midi-files plaatsen Olaf, waarbij je NIET aangeeeft welke met synthesizer is gemaakt en welke puur.
Als de gemiddelde bikker het verschil niet kan aangeven doe je het nog niet zo slecht.
Nu reageren mensen al met een voorbedachte mening.....

Helemaal mee eens. Gelukkig hebben wij geen kippen Knipoog, de paarden kunnen het best hebben is gebleken,...

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 10:34

Ragne schreef:
Moet ik nog reageren?? Scheve mond

sorry Olaf, maar dít is het dus...synthesizer...brrr daar krijg ik het koud van..Hier zie ik geen paard op dansen!

die snare is echt verschrikkelijk en dat is dan het 'echte' instrument (?)
auw mijn oren..sorry!

Ik denk ook dat jullie het geheel niet snappen wat ik bedoel te zeggen.
Het gaat hier niet om het in 5 min in elkaar geflanste stukje maar om de instrumenten die je na het nummer nog een keer afzonderlijk kan beluisteren.
Als jullie het verschil tussen de gebruikte gitaar in het stukje en een echte gitaar kunnen horen dan ga ik op gitaarles.
De gebruikte gitaar is echt!
Niet door mij gespeelt maar een opname van een gitaar. Dus een ieder die roept dat hij/zij liever de echte geluiden wil hebben die zal toch echt eens wat aan zijn oren moeten gaan doen of andere boxen kopen.
En qua drum...... ik kan ook een lagere snare pakken, wat jij wil. maar ook voor de drum is bovenstaande van toepassing.
Je kunt wel zeggen dat je liever een ander soort gitaar zou willen horen, hoeveel wil je er hebben?????

No hard feelings!

gr.
Olaf

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:35

Ja smaken verschillen nu eenmaal maar of het nu wel of niet klinkt; je maakt mij niet wijs dat een slecht lopend paard (rij-technisch) met een proeftechnisch slechte kur, punten gaat scoren omdat de muziek met echte instrumenten of zelf een heel orkest is uitgevoerd, daar in tegen geloof ik er wel in dat een goed gereden paard, welke zuiver is, en ook nog eens rijtechnisch een sterke kur neerzet ( de choreografie dus) op een computermuziekje wel zijn punten bij elkaar kan rijden.

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 10:38

oot123 schreef:
Als jullie het verschil tussen de gebruikte gitaar in het stukje en een echte gitaar kunnen horen dan ga ik op gitaarles.
Niet door mij gespeelt maar een opname van een gitaar

Oeps, ik dacht dat het saxofoon was Verward eh, toch maar eens een paar boxen kopen, tja ik gebruik nu eenmaal mijn lappie niet om muziek te luisteren daar hebben we andere apparatuur voor, toch?

Jura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 11:21

Bettine schreef:
Als je een heel eerlijke mening wilt....
Ik vind ze allebei verschikkelijk Bloos

Heel erg nep, bijna een beetje karaoke-achtig, ik zou er niet mee in de ring willen verschijnen..
Vooral nummer 2 vind ik niet om aan te horen...

Nee, duidelijk geen synthesizer-sound voor mij.. Échte instumenten klinken mij veel beter in de oren,
of toch meer iets classic-rock-achtigs, maar dan niet zo'n heel dramatisch orkest Knipoog

Die eerste klapt er bij mij meteen uit, die tweede deed het wel. Ik ben het eens met Bettine.

Maar je gebruikt toch niet echt midi-files voor je kür? Ik vind dat eerlijk gezegd ook echt niet mooi!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 12:03

Jura schreef:
Die eerste klapt er bij mij meteen uit, die tweede deed het wel. Ik ben het eens met Bettine.

Maar je gebruikt toch niet echt midi-files voor je kür? Ik vind dat eerlijk gezegd ook echt niet mooi!

Het gaat nu juist om de 1e. De 2e is een voorbeeld van syntesizer ZOOI die je NIET moet gebruiken. De 1e is een voorbeeld van instrumenten die je WEL zou kunnen gebruiken, echte instrumenten, het is een vertaling van de 2e.

Wij gebruiken midi om vele dingen aan te sturen, maar het wordt zo een beetje een technisch verhaal. Een vriend van me die heeft een eigen bedrijf in lazers, doet bv alle lazershows voor sensation. Hij gebruikt MIDI om zijn lazers aan te sturen. MIDI is niet alleen muziek.

Ik zou bijna jullie allemaal willen uitnodigen in mijn sudio om het eens goed uit te kunnen leggen.

Dus toch even de 1e gaan luisteren.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 12:32

Wat ik me dan ook nog afvraag...

Zijn de demo's die op jullie site staan van 'demo-kwaliteit' of heeft het in de ring de zelfde 'sound'? (en dan snap ik ook wel dat er uit mijn pc een mindere kwaliteit geluid komt dat uit de boxen lang een kürring Knipoog Haha!)

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:13

Dat is echt demo kwaliteit, de files zijn enorm verkleind omdat het anders nogal lang duurt om het te laden.

Er zijn ook Bokkers geweest die de kur van Jacobien live hebben gehoord en volgens mij werd hij best mooi gevonden Schijnheilig.

Lady_Jade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 13:15

( ik heb niet alle pagina's gelezen,.. dus misschien val ik in de herhaling)

Maar ik vraag me altijd af.. als je nieuwe muziek wilt gebruiken, of je dan rekening met de jury moet houden?.. "Kunnen die alleen populaire muziek aan?Krijg je beter punten omdat ze de muziek al kennen/ bekend voorkomt?"

Ik zelf vind het heerlijk om naar Incubus (vooral de akoestische cd's), Flogging molly, Amparanoia of Ann Burton te luisteren.
Ik weet niet,.. maar ik heb zo'n vermoede dat ik de meeste jury leden hier niet echt gelukkig mee kan maken ( incl. het publiek)..

Maar wat als deze muziek wel bij jou in combinatie met je paard past?
Moet je het dan wel doen?

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 13:21

Bettine schreef:
Wat ik me dan ook nog afvraag...

Zijn de demo's die op jullie site staan van 'demo-kwaliteit' of heeft het in de ring de zelfde 'sound'? (en dan snap ik ook wel dat er uit mijn pc een mindere kwaliteit geluid komt dat uit de boxen lang een kürring Knipoog Haha!)

je kan de demo küren niet vergelijken met het echte werk. Thuis in de studio en in de diverse ringen klinken ze totaal anders. Op deze demo's gaat het meer om de soort muziek, de overgangen, mogelijkheden. Als ik de echte küren zou moeten laten horen dan zou je bestanden van 60 tot 100 mb moeten downloaden en daar zijn weinig mensen blij mee.

Al onze küren worden op 96 Khz opgenomen, cd kwaliteit = 44,1 Khz. Hoe hoger het hertz gehalte hoe beter je kan masteren en hoe meer je kan horen.
De küren worden in de studio gemasterd, daarna op onze huisstereo (simpele Philips) nog een keer luisteren, daarna weer terug de studio in en als laatste nog een keer in de auto checken en als nodig weer de studio in.

Wel goed dat je dit even opmerkt!

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 13:24

Lady_Jade schreef:
( ik heb niet alle pagina's gelezen,.. dus misschien val ik in de herhaling)

Maar ik vraag me altijd af.. als je nieuwe muziek wilt gebruiken, of je dan rekening met de jury moet houden?.. "Kunnen die alleen populaire muziek aan?Krijg je beter punten omdat ze de muziek al kennen/ bekend voorkomt?"

Ik zelf vind het heerlijk om naar Incubus (vooral de akoestische cd's), Flogging molly, Amparanoia of Ann Burton te luisteren.
Ik weet niet,.. maar ik heb zo'n vermoede dat ik de meeste jury leden hier niet echt gelukkig mee kan maken ( incl. het publiek)..

Maar wat als deze muziek wel bij jou in combinatie met je paard past?
Moet je het dan wel doen?

Daar gaat het nou juist om!! je noemt precies waar het om gaat. Ik kan nog zulke mooie en perfecte kuren maken maar als jij niet goed rijd of de muziek past niet bij je paard dan helpt de muziek totaal niet.
Het gaat juist om het gevoel bij de muziek en de bewegingen van je paard. Als jij je lekker voelt bij deze muziek gaat je paard dat ook voelen en als de muziek er dan ook nog bij past dan heb je een dodelijke combi!

Muziek=emotie.

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:44

Citaat:
En toch gaat het publiek op de banken voor Edward als hij de kur heeft gereden,...

En terecht want ik vind hem ook goed, maar als ik de instrumentale bezetting zie van de nummers die Edward gebruikt is een synthesizer maar zeer beperkt aanwezig, en voeren de echte instrumenten wel de boventoon. Daarnaast is Lingh natuurlijk een superbok, die heel veel muziek kan hebben, want je gaat automatisch op de uitstraling van deze combinatie letten.

Verder is het zo dat de kür op muziek clinics bijna altijd gegeven worden door de top 10 muziekmakers. Dus de juryleden krijgen (en m.i. terecht) met de paplepel ingegeven dat synthesizer muziek "not done" is.

Elke bestaande en aanstaande kürrijder moet zich alvorens te beginnen afvragen ga ik voor een hoge score of voor de lol.

Een sprekend voorbeeld. Een aantal jaren geleden reed mijn zus Inge Fokker met Darwin tijdens het kerstconcours in Weert op muziek welke opgebouwd was rond instrumentale Reggae uitvoeringen van kerstnummers, ze kreeg de volgende cijfers van de juryleden voor de muziek :

9.0 - 9.5 - 8.5 - 4.5 - 5.0

De 4.5 kwam van het Franse jurylid, die er schande van sprak dat de klassieke kunst van het kürrijden op een dusdanige manier vernageld werd. De 9.5 van de (toenmalige) voorzitter van de FEI Eric Lette, die zelfs tot aan de dag van vandaag zich deze kür nog kan herinneren.

Kortom waar kies je voor "thats the question"

Maar ook is het zo dat als je ervan uitgaat dat de juryleden het verschil tussen synthesizer en echte instrumenten niet kennen, loop je natuurlijk wel een groot risico, want ik ken er genoeg die dit verschil wel degelijk kennen en conform zullen punten.

Resumerend, nu iedereen er alles aan doet om de kür op muziek in populariteit te laten stijgen heeft het geen pas om die verschrikkelijke computer-orgels te gaan gebruiken.

Theo

WWWiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 14:58

oot123 schreef:
Als jij je lekker voelt bij deze muziek gaat je paard dat ook voelen en als de muziek er dan ook nog bij past dan heb je een dodelijke combi!

Muziek=emotie.

OK dan!

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 15:33

oot123 schreef:
Ik denk ook dat jullie het geheel niet snappen wat ik bedoel te zeggen.
Het gaat hier niet om het in 5 min in elkaar geflanste stukje maar om de instrumenten die je na het nummer nog een keer afzonderlijk kan beluisteren.
Niet door mij gespeelt maar een opname van een gitaar. Dus een ieder die roept dat hij/zij liever de echte geluiden wil hebben die zal toch echt eens wat aan zijn oren moeten gaan doen of andere boxen kopen.
En qua drum...... ik kan ook een lagere snare pakken, wat jij wil. maar ook voor de drum is bovenstaande van toepassing.
Je kunt wel zeggen dat je liever een ander soort gitaar zou willen horen, hoeveel wil je er hebben?????

No hard feelings!

gr.
Olaf

Nee Olaf, ik begrijp het wél...ja die gitaar is echt, want ik hoor vingers schuiven..het onder alle gitaristen welbekende *squiek!* geluid..Mag misschien nog wat warmer, ronder, maar okeej, dit is een demo en bovendien gebruik je alleen de bassnaren..Maar heb ik iets over de gitaar gezegd dan?
Ik zei dat de snare(drum) niet lekker klonk, veeeeel te schel! Daar kan je toch makkelijk iets aan doen?
Maar het blijft synthesizer, te gelikt en te nep klinken om mij écht ontroerd te krijgen. Koud en geen emotie. Zoals ik al zei, ik zie er geen paard op dansen, wel lopen...

nee zeker geen hard feelings..tis toch gewoon een discussie? Knipoog

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 15:49

Ragne schreef:
Nee Olaf, ik begrijp het wél...ja die gitaar is echt, want ik hoor vingers schuiven..het onder alle gitaristen welbekende *squiek!* geluid..Mag misschien nog wat warmer, ronder, maar okeej, dit is een demo en bovendien gebruik je alleen de bassnaren..Maar heb ik iets over de gitaar gezegd dan?
Ik zei dat de snare(drum) niet lekker klonk, veeeeel te schel! Daar kan je toch makkelijk iets aan doen?
Maar het blijft synthesizer, te gelikt en te nep klinken om mij écht ontroerd te krijgen. Koud en geen emotie. Zoals ik al zei, ik zie er geen paard op dansen, wel lopen...

nee zeker geen hard feelings..tis toch gewoon een discussie? Knipoog

haha, laat je niet in de maling nemen door de geluiden!! Ik kan zelfs de squieks uit de pc halen als jij dat wilt!! ik heb een heel arsenaal squieks voor je klaar liggen.

En wat betreft de snaredrum, helemaal gelijk, deze past ook geheel niet bij dit nummer. Dat is ook makkelijk op te lossen hoor, er bestaan zo verschrikkelijk veel snare drums en drum kits.
Emotie kan je ook bijna niet horen in dit stukje muziek, ik heb er niets van mezelf in zitten. Ik doe er altijd een stuk emotie van mezelf bij en dat meen ik. Als het voor mij zelf niet spreekt dan is het voor een ander al helemaal niet genoeg.
Emotie stop je niet in een stukkie muziek wat in 5 min in elkaar is geflanst.

Je hebt er wel verstand van! Hoe komt dat zo?

gr.
Olaf

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:07

oot123 schreef:
Je hebt er wel verstand van! Hoe komt dat zo?

Ik kom weleens ergens en ik hoor weleens wat Knipoog
of wil je dat ik mijn hele identiteit op Bokt ga prijsgeven?
Emotie kan ook in een in elkaar geflanst stukje van 5 minuten..het is maar net waar je het warm of koud van krijgt. Als ik een keer een kür live van je hoor, kan ik het pas echt beoordelen denk ik...

Het lijkt me trouwens, even terugkomend op de *squieks*, makkelijker om het gewoon in te spelen, dan om een virtuele gitaar van *squieks* te voorzien... Haha!
maar dat kan ook een hobby zijn Tong uitsteken

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 16:26

Ragne,

Als ik ooit een boek ga schrijven over deze materie mag je mijn ghostwriter worden, want je zegt het allemaal zo vriendelijk en netjes, dit is waarschijnlijk de invloed van je aimabele mentor Haha!

Maar ik zit wel mooi met de gebakken peren, want gebakken eieren zitten er voorlopig niet meer in, want al mijn kippen zijn van de leg.

Theo

Anoukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 17:00

Toch hardop afgespeeld???

Domdomdom, je zei het nog zelf,... Blond

oot123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-04 17:07

Ragne schreef:
Ik kom weleens ergens en ik hoor weleens wat Knipoog
of wil je dat ik mijn hele identiteit op Bokt ga prijsgeven?
Emotie kan ook in een in elkaar geflanst stukje van 5 minuten..het is maar net waar je het warm of koud van krijgt. Als ik een keer een kür live van je hoor, kan ik het pas echt beoordelen denk ik...

Het lijkt me trouwens, even terugkomend op de *squieks*, makkelijker om het gewoon in te spelen, dan om een virtuele gitaar van *squieks* te voorzien... Haha!
maar dat kan ook een hobby zijn Tong uitsteken

Nee hoor Ragne ik ben niet op zoek naar je identiteit, als je die aan me wilt prijsgeven dan merk ik dat wel.

Het was ook niet de bedoeling om een stukje te maken waar iemand het warm of koud van zou krijgen, als dat zo zou zijn geweest dan hadden we weer een andere discussie gehad toch. Wie weet een leuke opdracht voor een andere keer.

De Squiks, mooi iets he!
Nee voor mij is het makkelijker om ze door een virtuele gitarist te laten spelen. Ik speel zelf alleen drums en net genoeg piano en om elke keer gitaristen te moeten huren voor een kür is geweldig kostbaar.

Maar Theo, Ragne en ik spreken over een creatie proces en over smaak en gehoor. Ik kan daar nog veel aan veranderen.
Maar wat doe jij dan als men ook van deze vragen heeft over een net iets te blikkerige drum of de gitaar mag wat warmer of ronder.
Doordat jij knipt en plakt in de bestaande cd's kan je hier toch niets meer aan toevoegen of veranderen?
Of je moet inderdaad van elk muziekstuk de aparte tracks van de gebruikte instrumenten hebben maar dat lijkt me niet het geval.

Hoe los jij dat op?

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 18:59

Citaat:
Of je moet inderdaad van elk muziekstuk de aparte tracks van de gebruikte instrumenten hebben maar dat lijkt me niet het geval.

Nee Olaf, je moet gewoon de moeite nemen om de juiste versie te zoeken, en niet zo kort door de bocht willen gaan. En wat voor samples je ook in dat computerorgel van jouw gaat stoppen, het blijft namaak en niet om aan te horen.

Citaat:
Toch hardop afgespeeld???

Ja, Anoukie stom hé, maar er waren wat vrienden van me op bezoek en zoveel koptelefoons had ik niet.

Maar we zijn er uitgekomen, oordopjes voor de kippen en eenden, en aspirine voor mijn gasten.

Theo

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:19

Het sarcasme straalt er weer van af in dit topic Knipoog

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:42

Horsedances schreef:

Maar ook is het zo dat als je ervan uitgaat dat de juryleden het verschil tussen synthesizer en echte instrumenten niet kennen, loop je natuurlijk wel een groot risico, want ik ken er genoeg die dit verschil wel degelijk kennen en conform zullen punten.

Theo

Dus eigenlijk zegt u dat synthesizers niet mogen in een kur op muziek?
Want als dat zo is moet iedere (aanstaande) kurrijder gewaarschuwd worden dat het gebruik ervan puntenaftrek tot gevolg heeft.
Of heb ik dat nu mis Verward

Horsedances

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 19:57

Citaat:
Dus eigenlijk zegt u dat synthesizers niet mogen in een kur op muziek?

Nee dat zeg ik niet; net zoals nergens geschreven staat dat zang niet mag, maar er zijn allerlei symposiums waar het wordt afgeraden, elke jurylid moet er maar mee doen wat ze willen, en zo is het ook met synthesizer muziek.

Verder vindt ik het als muzikant ook helemaal niks, nada, nothing. Als je weet dat een echte viool miljoenen klankkleuren heeft, dan ga je toch niet proberen om dit onder één of zelfs honderd toetsen te stoppen.

IMHO verkracht je dan de grote schakering aan klankkleuren die zo'n instrument heeft.

Theo

kadans16

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-04 20:02

Horsedances schreef:
Nee dat zeg ik niet; net zoals nergens geschreven staat dat zang niet mag, maar er zijn allerlei symposiums waar het wordt afgeraden, elke jurylid moet er maar mee doen wat ze willen, en zo is het ook met synthesizer muziek.

Verder vindt ik het als muzikant ook helemaal niks, nada, nothing. Als je weet dat een echte viool miljoenen klankkleuren heeft, dan ga je toch niet proberen om dit onder één of zelfs honderd toetsen te stoppen.

IMHO verkracht je dan de grote schakering aan klankkleuren die zo'n instrument heeft.

Theo

Zit wel wat in maar u snapt toch ook dat het voor veel mensen onbetaalbaar is om elk stukje apart te laten insspelen?
Of heeft u een beter alternatief ,dan de synthesizers ?
Ik hoor het graag
Ik wil zelf namelijk iets in elkaar knutselen en daarbij vind ik muziek als
final countdown en andere liedjes uit bv. tachtiger jaren ontzettend mooi!!!!En hoe moet ik die dan gebruiken ?