De spaanse schimmel

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 19:55

Wat Soto met Invasor doet, heeft weinig met Grand Prix te maken...
die man zou het fantastisch doen in bijvoorbeeld de paardenmusical GOA. Daar kan je mooi piaffe en passage laten zien en je hoedje in het publiek gooien...

Het is om te huilen dat dit het klassement aanvoert na dag 1... Huilen

en om maar met Sjef Jansen te quoten:
Citaat:
die witte braadworst? daar kijk ik niet naar...wat heeft dat nou met dressuur te maken!

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:02

HAHAHAHAHA Haha! Dat is echt zo leuk! ! ! *LOL*

LuvdaTossa

Morgen maar kijken of iemand over die score heen kan gaan......

elllis

Ragne schreef:
Wat Soto met Invasor doet, heeft weinig met Grand Prix te maken...
die man zou het fantastisch doen in bijvoorbeeld de paardenmusical GOA. Daar kan je mooi piaffe en passage laten zien en je hoedje in het publiek gooien...

Het is om te huilen dat dit het klassement aanvoert na dag 1... Huilen

en om maar met Sjef Jansen te quoten:

OOOOOOOoo heeft hij dat gezegd!!!!! Bloos!

orban

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:10

Citaat:
Maar inderdaad, plezier is toch echt het belangrijkste, en een Anda heeft zowel voor als nadelen, net als een KWPNer.

Maarre moet nu gaan, nog even met mijn paardje wandelen. Veel succes met je anda OK dan!

Goed gesproken, plezier is echt het belangrijkste! En nog veel plezier met je paard!
Laatst bijgewerkt door orban op 20-08-04 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:11

Meneer Jansen is zo arrogant dat hij meent de FEI voor te schrijven hoe dressuur eruit hoort te zien. Sjefke is een goochelaar die zelfs, volgens hem, een ezel kan laten piafferen. Ik begin hem nog te geloven ook want met Bonfire is hem dat mooi gelukt.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:13

kan mij niet schelen ik vond het een grappige opmerking...In het Duits klinkt dat ook best aardig trouwens...

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:13

Oh kijk eens aan, daar ben je weer. En je moet gelijk weer zo'n sarcastische opmerking erachter aan plaatsen hm? Je hebt er duidelijk echt geen verstand van meid.

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:16

huh?? ikkke!? Verward

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:19

VValar schreef:
Oh kijk eens aan, daar ben je weer. En je moet gelijk weer zo'n sarcastische opmerking erachter aan plaatsen hm? Je hebt er duidelijk echt geen verstand van meid.

Hallo dit is een discussie , volgens mij heeft ieder recht op z`n eigen mening.We kunnen dan toch nog wel netjes tegen elkaar blijven?? Knipoog

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:21

Nee jij niet Ragne Haha! Ik bedoelde Anna42, ze moet altijd banketstaaf opmerkingen plaatsen. Als je het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een normale manier zeggen. En ik weet dat het niet zo heel erg netjes van me was om dit zo te zeggen, maar het begon me ff de keel uit te hangen.

Kimmetjuh19

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:21

En als die Spanjaard geen 0,0 heeft voor zn houding weet ik het ook niet meer. In passage stuiterde hij minstens 5 mtr uit zn zadel.

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:22

Sjonge jonge ..... wat zijn veel mensen hier bekrompen zeg....
wat een respect en waardering tonen jullie....
wil wel eens zien of een van jullie ooit zover komt als hij.... voor de meeste van ons blijft het maar een droom...
Laatst bijgewerkt door ShadowFax op 20-08-04 20:56, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:23

VValar schreef:
Nee jij niet Ragne Haha! Ik bedoelde Anna42, ze moet altijd banketstaaflige opmerkingen plaatsen. Als je het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een normale manier zeggen. En ik weet dat het niet zo heel erg netjes van me was om dit zo te zeggen, maar het begon me ff de keel uit te hangen.

Ik begeef me in dit geval op het niveau van meneer Janssen.

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:24

Anna42 schreef:
Meneer Jansen is zo arrogant dat hij meent de FEI voor te schrijven hoe dressuur eruit hoort te zien. Sjefke is een goochelaar die zelfs, volgens hem, een ezel kan laten piafferen. Ik begin hem nog te geloven ook want met Bonfire is hem dat mooi gelukt.

Zo jij bent snel op je teentjes getrapt !!!

Ik vond zijn opmerking wel grappig Haha!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:26

ShadowFax schreef:
Sjonge jonge ..... wat zijn veel mensen hier bekrompen zeg....
wat een recept en waardering tonen jullie....
wil wel eens zien of een van jullie ooit zover komt als hij.... voor de meeste van ons blijft het maar een droom...

Gelukkig wel zou ik zo zeggen als ik dit allemaal lees!!!! Nagelbijten / Gniffelen

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:28

VValar schreef:
Nee jij niet Ragne Haha! Ik bedoelde Anna42, ze moet altijd banketstaaflige opmerkingen plaatsen. Als je het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een normale manier zeggen. En ik weet dat het niet zo heel erg netjes van me was om dit zo te zeggen, maar het begon me ff de keel uit te hangen.

Ik schrok al, ik ben een hele vredelievende bokkert Haha!

maar is Anna42 wel zo vrouwelijk?? lijken behoorlijke mannen opmerkingen, als ze op niveau Sjef Jansen zijn Knipoog

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:29

De discussie is zoals gewoonlijk weer hervallen in het wij-zij en welles-nietes.
Een aantal opmerkingen:
-Passage en piaffe horen niet alleen thuis in GOA, maar ook in een Grand Prix proef. Dat is hét onderscheidende onderdeel wat de ZT onderscheidt van de LT, dus geen wonder dat een combinatie die dat tot in de perfectie beheerst hoog scoort. Maar heel weinig warmbloeden kunnen dat zoals Invasor, hoog van de grond, perfect in balans, en volkomen in het ritme.

De mate van lengtebuiging hangt altijd af van de lengte van het lichaam. Dat Invasor wat korter is en daardoor wat minder gebogen toont, wil niet zeggen dat hij géén lengtebuiging heeft. De video nog maar eens afspelen dan!

stormpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:34

horseyfries schreef:
De discussie is zoals gewoonlijk weer hervallen in het wij-zij en welles-nietes.
Een aantal opmerkingen:
-Passage en piaffe horen niet alleen thuis in GOA, maar ook in een Grand Prix proef. Dat is hét onderscheidende onderdeel wat de ZT onderscheidt van de LT, dus geen wonder dat een combinatie die dat tot in de perfectie beheerst hoog scoort. Maar heel weinig warmbloeden kunnen dat zoals Invasor, hoog van de grond, perfect in balans, en volkomen in het ritme.

De mate van lengtebuiging hangt altijd af van de lengte van het lichaam. Dat Invasor wat korter is en daardoor wat minder gebogen toont, wil niet zeggen dat hij géén lengtebuiging heeft. De video nog maar eens afspelen dan!

Ben ik helemaal met je eens maaaar ik denk dat iedereen het in deze discussie wel met je een is dat hij goed pi/pa !!! De overige onderdelen waren in mijn ogen veel minder.

Anna42

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:38

Galop, pirouettes, appuyementen en changementen werden door geen de paarden van vanochtend zo goed getoond als Invasor dat deed.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:39

Nee hoor, er waren nog zeer goede onderdelen bij zoals de galoppirouettes. Als je dus gaat uitrekenen dat hij op die onderdelen 9 of 10 scoort dan zou hij best een vier voor de stap mogen krijgen om nog hoog uit te komen... Hij heeft toch geen 90 % gehaald?? De jury zal dus best de mindere onderdelen afgestraft hebben, maar omdat pi/pa een heel groot deel van de cijfers omvat kom je dan toch nog hoog uit, redelijk logisch lijkt mij (ik meen alleen pi/pa al 30 % van het eindtotaal? Pak daar nog eens hoge scores voor de pirouettes bij en je mag al een behoorlijke steek laten vallen om nog op 72 % uit te komen)

Ragne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:43

Ja en de passage en piaffe zijn essentiële onderdelen van de ZT dat zal niemand ontkennen...Ook in GOA essentiele onderdelen trouwens Haha!
de rest wat ie laat zien is zwaar onvoldoende en ik vind het vreemd dat de jury zich zo laat meeslepen door bijv. reacties van publiek op de uitzonderlijk slechte houding van de man, zijn vreemde hoofdbewegingen en zijn reacties op het publiek...die man speelt een spelletje en iedereen trapt erin...
zijn appuyementen, changementen, uitgestrekte gangen..het is niet van bijster hoog niveau (zacht uitgedrukt)...maar niemand ziet het omdat hij zo raar doet en zijn paard de aandacht alleen overneemt wanneer hij piaffeert of passageert...

Zei Anky niet in haar masterclass dat het écht mooi is wanneer je een ruiter niet ziet en het paard al de aandacht opeist door zijn bewegingen!?
Dát bedoel ik... Knipoog

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:43

Ja dat zeg ik toch ook eerder, maar daarom hoef ik het nog niet mooi te vinden. Haha!

elllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:48

Ragne schreef:
Ja en de passage en piaffe zijn essentiële onderdelen van de ZT dat zal niemand ontkennen...Ook in GOA essentiele onderdelen trouwens Haha!
de rest wat ie laat zien is zwaar onvoldoende en ik vind het vreemd dat de jury zich zo laat meeslepen door bijv. reacties van publiek op de uitzonderlijk slechte houding van de man, zijn vreemde hoofdbewegingen en zijn reacties op het publiek...die man speelt een spelletje en iedereen trapt erin...
zijn appuyementen, changementen, uitgestrekte gangen..het is niet van bijster hoog niveau (zacht uitgedrukt)...maar niemand ziet het omdat hij zo raar doet en zijn paard de aandacht alleen overneemt wanneer hij piaffeert of passageert...

Zei Anky niet in haar masterclass dat het écht mooi is wanneer je een ruiter niet ziet en het paard al de aandacht opeist door zijn bewegingen!?
Dát bedoel ik... Knipoog

OK dan!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-04 20:48

De jury beoordeelt wat het paard doet, en laat zich niet meeslepen door vooroordelen.
Respect voor de jury!! (Als Mariëtte in de Special het goedmaakt met Imke tenminste...)