Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:46

Anoniem

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 11:49

Ik heb precies die in het bruin, in iets anders past mijn haar niet _O-

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 11:56

Ik heb geen strik/netje, die strikken passen niet onder mijn cap of ik doe iets verkeerd :? heb een cap met zo'n draaiding om maat mee te verstellen, dan blijft er geen ruimte meer over voor een strik.

Ik maar dan maar een knotje met de minst opvallende scrunchie die ik kan vinden en hoop dat die faux pas mij vergeven wordt :P

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:01

Ik was ook altijd oplossingen aan het zoeken.. tot mijn sponsorruiter heel simpel een lage staart maakte, een knottend er om heen en met een stiekje een lage knot creeerde en de rest van de staart gewoon op haar hoofd legt en cap er op.. ( bij heel lang haar kan je de staart ook eerst nog om je knot draaien
dus ik heb ook een liner in maat groter besteld

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:02

Ik heb ook zo’n draaiknop maar bij mij past hij er wel onder. Ik kan het alleen niet zelf dus ik ben afhankelijk van iemand die dat kan doen en dat vind ik een beetje onhandig :Y) moet zeggen gisteren had ik alleen een strakke vlecht en in een knotje en ik kreeg alsnog een 8 voor verzorging haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:03

Ik had toen ik klein was een strik. Maar dat vond ik al snel niks en paste niet goed. Nu al jaren een parel netje met dikke elastieken eromheen. En helaas zo'n oma netje over hele hoofd ivm laagjes :') geen extra knot ding want ik heb al te veel haar.

Zulke dingen heb ik en wissel ik af. Plus dikke elastieken dus.
https://www.ej.nl/haarelastiek-br-kiki_ ... 62567.html

https://www.ej.nl/knotband-qhp-gloss_wit_61567.html

https://www.ej.nl/haarnetje-epplejeck-e ... 64890.html

https://www.ej.nl/haarnetje-met-parels- ... 65732.html

cocktailtime

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:10

Afbeelding
Ik heb het zo

Euridicey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:15

Haar in je cap? Is dat wel veilig? Gaat hij dan niet heel makkelijk heen en weer? Knotjes is bij mij echt nog een leerpuntje, valt altijd uit (bijvoorkeur tijdens het rijden -O- )

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-23 12:24

Autumnn schreef:
Ik heb ook zo’n draaiknop maar bij mij past hij er wel onder. Ik kan het alleen niet zelf dus ik ben afhankelijk van iemand die dat kan doen en dat vind ik een beetje onhandig :Y) moet zeggen gisteren had ik alleen een strakke vlecht en in een knotje en ik kreeg alsnog een 8 voor verzorging haha

Volgens mij kijkt er ook echt niemand naar zolang je haar maar in een knotje zit ;)

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:49

Ik kom ook meepraten :D
Ik rijd op dit moment Z1 dressuur met mijn paard Jacco en wil dit jaar nog graag de overstap maken naar het Z2. Volgende week ga ik mijn eerste BB parcours springen met Jacco.

Afbeelding

Coco4life

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 12:58

Autumnn schreef:
Voor de wedstrijdruiters met lang haar onder ons, hoe hebben jullie je haar? Ik heb zoiets (https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... blingbling) maar ik vind het niks. Ben even benieuwd hoe jullie het hebben

Die heb ik ook, na 20 minuten past mn haar er eindelijk in. Helaas is het vaak na de wedstrijd dan dat mn haar is gezakt. Ik zou willen dat ze speciale dingen maken voor mensen met lang haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:11

Doe maar voor mensen met heel veel haar sowieso :')

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:35

Ik ben ook met zo'n netje en clip aan het rommelen. Helaas gaat zo'n ding maar een paar keer mee en is dan stuk :\ . Ik ben nog op zoek naar iets dat wat beter zit.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:37

Gewoon op een knot. Ik heb heel veel en lang haar en dat gaat prima. Gewoon zorgen dat het goed strak zit.

Isabella Karajkovic is een childrenruiter met een gigantische bos heel erg lang haar en zij krijgt het zelfs nog keurig op een knot.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:40

Autumnn schreef:
Voor de wedstrijdruiters met lang haar onder ons, hoe hebben jullie je haar? Ik heb zoiets (https://www.divoza.com/nl/ruiter/paardr ... blingbling) maar ik vind het niks. Ben even benieuwd hoe jullie het hebben

Ik maak eerst een lage staart, dan een haar donut erin. Haren eroverheen vouwen, overige haar draai ik erom heen en zet ik vast met een simpel netje en schuifjes. Hier wel redelijk goed te zien.

Afbeelding

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 13:58

Ik gebruik die donut dus niet, maar verder wel dezelfde dingen. Donut gebruikte ik toen het korter was, maar nu wordt dat echt te veel. Heb wel zo'n ding om knot mee te maken, maar wel volledig eigen haar en dan nog hoop weg moffelen

annaxmaex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:22

Ik gebruik de knot maker, is er van verschillende merken. Maar ik krijg m’n haar anders niet normaal in een knot zonder dit

https://www.dekroo.nl/products/qhp-knot-maker-easy-1

Afbeelding
Eerst je haar in een lage staart, dan met die knot maker en daarna als je hem hebt opgerold nog keer elastiek erover heen

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:23

Bedankt allemaal! Ik heb net een netje + knotband gekocht :) goed idee trouwens hierboven, die heb ik nog wel ergens liggen!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:26

Die gebruik ik idd ook wel. Moet 100 keer over, maar geeft geen extra volume gelukkig haha

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:45

Heb heel dik haar en alle lengtes al gehad zo ongeveer. Op dit moment is het redelijk kort en is de enige optie mini staartje dubbelvouwen en de sprietjes onder mijn cap verbergen, maar hiervoor maakte ik verschillende variaties knotten.
De twee tips waar ik pas heel laat achter kwam: sommige caps is het zo bedoelt dat je haar boven de draaiknop zit (check of daar een ronde uitsparing zit), scheelt super veel, mijn cap zat opeens een stuk lekkerder en ik kon mijn haar kwijt.
Andere tip, ik stak altijd 2 of 3 van die opsteekspeldjes (soort schuifspeldjes, maar dan breder) door mijn knot heen, dan zakte die niet meer naar beneden. Werkte ook goed heel goed icm zo’n donut.

veertje99

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:51

annaxmaex schreef:
Ik gebruik de knot maker, is er van verschillende merken. Maar ik krijg m’n haar anders niet normaal in een knot zonder dit

[ [url=m/m0Xi1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]
Eerst je haar in een lage staart, dan met die knot maker en daarna als je hem hebt opgerold nog keer elastiek erover heen

Bij mijn haar kan dat dus helaas niet. Is het te dik en zwaar voor, valt volledig uit elkaar :+

LaDonna75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:53

Ik heb gewoon kort haar :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 14:57

Ik gebruik soms die bunmaker, maar meestal de kleinste donut. Hele lage staart, donut, haar eromheen en restand strak vlechten en met speldjes om de knot heen vaststeken. Dan netje en knotband erover. (lang maar niet mega dik haar)(en mn cap is in het echt niet zo blauw, mega overbewerkt als je het mij vraagt :'))
Afbeelding
Normaal steken die plukken niet uit, maar ik was te laat aan mn haar begonnen die dag :+

En bij mn vorige cap deed ik staart omhoog vouwen,netje erover en alles onder mn cap :D

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:05

annaxmaex schreef:

[ [url=m/m0Xi1Q.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze gebruik ik ook! Lage staart maken, indraaien en dan een parelnetje eroverheen. Blijft de hele dag zitten.
Ik heb dan ook wel dun haar.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-23 15:09

Zoiets heb ik ook nog thuis liggen. Misschien toch maar eens mee oefenen :')