FiveSports schreef:ElSea schreef:Je zou vast filmpjes bij elkaar kunnen harken op maneges. Maar gelukkig krijgen die klunzen geen internationaal podium en daarnaast zijn zij lerende, in plaats van druk bezig met het geslaagd maken van hun leven dmv een medaille halen. Daarnaast vind ik het een beetje proberen recht te banketstaaf wat krom is, door te gaan wijzen naar andere takken/groepen van de paardensport. Op wedstrijd kom ik ook wel eens een combinatie tegen waar mijn maag van omdraait, maar er is wel echt een verandering gaande in wat populair is. Kijk maar naar Jill Huibrechts, razend populair voor haar manier van rijden en instructie. Jessica von Bredow-Werndl die op een onwijs prettige rijstijl een gouden medaille weet te halen. Er is echt een shift gaande en ik vind deze sport in 'Olympische vorm' hier echt afbreuk aan doen.
Hoe leg je uit aan iemand die tegen de paardensport in zijn geheel is dat "het allemaal oke is", want er is een verandering gaande in de paardensport. Daar heeft zo iemand toch geen boodschap aan vanuit zijn/haar perspectief?Citaat:Ik snap tevens ook écht niet dat je met droge ogen durft toe te geven dat je dit leuk vindt om naar te kijken... Paarden die verongelukken, onwijs slecht gereden worden en compleet getraumatiseerd terug komen uit zo'n rondje..maargoed dat is natuurlijk een mening en die kan ik niet veranderen
Gelukkig zeg ik dat nergens
Het geheel is zeker niet oké zolang er voor dit soort wanvertoningen van een 'sport' paarden misbruikt worden. En juist omdat de échte paardensport steeds meer een ommezwaai aan het maken is mogen dit soort dingen echt niet meer gebeuren. Zelfde geldt voor die Ierse ruiter die zijn paard bijna verongelukte in een gewoon parcours.
Ik ga geen moeite doen om je eigen woorden te quoten maar je geeft een aantal posts voor jou aan dat je het het leukste onderdeel vindt. Snap ik niet.