Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 12:46

Wij gaan zo poging doen tot filmen. T is -1 en vies vochtig koud.

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:31

Ja ik heb het gevonden welke proef ik moet starten, bedankt voor de uitleg.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 13:51

Ik heb mijn punten binnen! 178,5 met fijn commentaar, precies hoe ik hem zelf ook had geschat. Ik had hem niet ingestuurd omdat ik winst verwachtte maar wel graag benieuwd was hoe het beoordeeld zou worden. :) ik ben blij en ga weer aan de slag.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 14:06

Tilmar schreef:
Ik heb me als jury aangemeld en alle informatie doorgenomen.

Ik hoef nu verder niets te doen? Er komen 'vanzelf' proefjes in mijn todo lijst?

Heb nog een paar vragen:
Zijn die statistics voor jezelf, of kan de KNHS die ook inzien? (geen probleem hoor, maar ik ben even benieuwd)
Kan je het protocol voor jezelf opslaan? Ik vond het wel leuk om ze te bewaren :o
Als je op je pc werkt, kan je dan de video ook op het 2e beeldscherm zetten? Tegelijk op de tablet en laptop lijkt mij ingewikkeld, of gaat dat wel?

Ben benieuwd wanneer ik dan de eerste krijg. Komende weken wel wat tijd door de kerstvakantie, dus laat het nu maar even op 10 per week staan.

Volgens mij kun je het protocol niet opslaan voor jezelf.

Je kunt 2 schermen openen op je pc, het kan ook met 1 scherm, het filmpje draait standaard rechtsonderin je scherm. Nadeel is dat het filmpje dan deels voor je commentaarveld blijft staan. Je moet daarin voor jezelf even kijken wat je fijn werken vindt.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 15:32

Zijn er meer mensen die een proef gekocht hebben en vervolgens nog niet in kunnen sturen?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 15:57

Ik ging net eerst mijn filmpje uploaden, daarna kon je automatisch proefje kopen. Dat werkte heel fijn.

Het was vandaag niet onze beste proef maar ook niet de slechtste dus ben benieuwd wat de jury ervan vind :D

Mcjv, mooi snel! Wel bijna winst en fijn van het commentaar!

Tilmar leuk dat jij nu ook aangemeld bent!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 16:36

IrishDraught schreef:
Zijn er meer mensen die een proef gekocht hebben en vervolgens nog niet in kunnen sturen?

Ja :+ . Net 3 pogingen gedaan , pony was echt hufterig. Erg fris ( geen probleem), maar telkens aan de ren. Bij de 3e keer "A binnenkomen" begon hij al te racen voordat ik het helemaal uitgesproken had . Ach, ze heeft m gereden, is goed blijven zitten en zit duidelijk goed in zn vel. Hij ging wel braaf stilstaan toen ze er bijna naast lag. Volgende week weer n poging en 2 dagen goed aan t werk zetten .

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 16:54

Getup schreef:
IrishDraught schreef:

Ja :+ . Net 3 pogingen gedaan , pony was echt hufterig. Erg fris ( geen probleem), maar telkens aan de ren. Bij de 3e keer "A binnenkomen" begon hij al te racen voordat ik het helemaal uitgesproken had . Ach, ze heeft m gereden, is goed blijven zitten en zit duidelijk goed in zn vel. Hij ging wel braaf stilstaan toen ze er bijna naast lag. Volgende week weer n poging en 2 dagen goed aan t werk zetten .

_O- die van mij was ook al recalcitrant, het zat in de lucht :')

Wel fijn dat hij stil ging staan toen ze bijna ging vallen.

Ben benieuwd of je artikel nu blijft staan en je hem dan volgende week nog kan gebruiken.

Jelle1236

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:13

Sodeju wat werkt dit perfect! Gistermiddag proefje ingestuurd (M1) en nu al uitslag! Beste verbetering dat je mail krijgt. Wat fijn. Dat het filmpje binnen gekomen is, en wanneer hij beoordeeld is! Dikke complimenten. Nu de punten.. 188. Had ik niet verwacht. Was veeel te lauw. Zat geen tempo in. Maar het werd te snel donker (16:00 buiten bak). Was dit of niks. Veel 4en en 7/7,5. Vind ik leuker dan een 6jes protocol haha..

Iedereen succes!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:18

Denk t eigenlijk wel. Maar in het vervolg pas kopen wanneer je daadwerkelijk gaat uploaden. Dan hoef je ook geen "mislukte" proefjes in te leveren omdat het moet maar kun je het gewoon een andere keer nog een keer proberen. Best ideaal toch :)

Ik ben tot nu toe ook erg blij met het systeem. Werkt goed en snel en geeft bevestiging als je filmpje binnen is. Dinsdag ga ik voor het eerst in de binnenbak proberen. Mocht dat niets worden, nog geen man over boort want heb nog niet ingeschreven.
Laatst bijgewerkt door Fleury op 06-12-20 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:21

Dat gaat inderdaad snel!
Konden er uiteindelijk wel om lachen en ze heeft m goed gereden. Maar grmbl pfffdd. Eerste proef (B) ging t aardig tot aan de 2e galop. CXC cirkel in draf , tussen X en C galop. Hij was aan t begin van de cirkel in draf al weg in galop :evaw: . Was geen ramp geweest , als we m ooit weer terug hadden gekregen in draf.

Soms denk je: kun je niet gewoon even 6 minuten n soort van meewerken 8)7

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 17:56

urosa schreef:
Getup schreef:

_O- die van mij was ook al recalcitrant, het zat in de lucht :')

Wel fijn dat hij stil ging staan toen ze bijna ging vallen.

Ben benieuwd of je artikel nu blijft staan en je hem dan volgende week nog kan gebruiken.

Oh wat fijn! Het hing dus gewoon in de lucht _O- wij hingen vandaag ook weer in het hek := gelukkig was dit geen wedstrijd-dag voor ons :P hihi

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:14

Afbeelding

:roll:

Afbeelding

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:18

Wel een heeeele schattige combinatie Getup <3 <3

Die van mij was ook erg intens op buitenrit vandaag _O- hangt in de lucht denk ik

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:22

Ik ben echt een leek en heb niet alle berichten gelezen, maar je kunt dan in principe toch ook 4x een proef filmen en de beste insturen? Maar ik zou denken dat het niet moet kunnen want normaal is het ook 1x en dan is het klaar.
Wat ook wel een groot voordeel is is dat je niet op een andere locatie hoeft te starten wat voor sommige paarden toch spanning meebrengt ook minder spanning bij de ruiter want je ziet geen publiek.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:25

@ getup; hahaha moet wel een beetje gniffelen!
@moonsparkle; nou 4x voorstellen het rondje filmen ben je snel van genezen :=

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:29

moonsparkle schreef:
Ik ben echt een leek en heb niet alle berichten gelezen, maar je kunt dan in principe toch ook 4x een proef filmen en de beste insturen? Maar ik zou denken dat het niet moet kunnen want normaal is het ook 1x en dan is het klaar.
Wat ook wel een groot voordeel is is dat je niet op een andere locatie hoeft te starten wat voor sommige paarden toch spanning meebrengt ook minder spanning bij de ruiter want je ziet geen publiek.

Heb je al eens meegedaan? Daar ben je snel klaar mee hoor, alles zo vaak opnieuw doen. Het wordt er ook vaak niet beter van..

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:51

Nee dat kan ik ook bevestigen :Y)

T is een hele knappe en goedbewegende pony. Maar echt zo n pony...zucht. Ach, niets gemeens en ze leert wel rijden.

Al denk ik soms: had ik maar zo n halfdode gekocht, dan reed ze rustig in haar uppie proefjes.
Thuis is ie heel mak hoor :D

En t leuke van filmen is, dat je t dus kunt terugzien en in ons geval ook lekker hard om kunt lachen. En t commentaar op de video ( nadat we al besloten hadden dat t m niet ging worden) . "Grmbl arm kind, soms is t echt n snertpony", "draai m op de volte, hand n keer naar voren .....laaaaaaaaat maar"
Laatst bijgewerkt door Getup op 06-12-20 18:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 18:55

Dat is inderdaad een van de voordelen van online starten. Maar goed als jij elke keer 4 proeven moet rijden wil je een proef rijden die jij winstpunt waardig vind, dan heb je dus 40 proeven nodig voor 10 wp. Hopelijk ben je na 40 proefjes wel n 10 weken toe aan wat anders.

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:09

En ik denk dat veel filmers het na een aantal pogingen om wel hebben n gezien, zeker nu hoe koud is. (in ieder geval goed ik mijn man niet te vragen om maar te blijven filmen tot dat ie 100 % maar mijn zin is.)

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:44

IrishDraught schreef:

Ja ik. Heb vandaag gefilmd voor deze week. Wilde net inleveren, heb een startpas gekocht en een proef. Maar nu krijg ik melding dat morgen pas mijn startpas verwerkt is en vandaag niet in kan sturen.

Hiervoor werd de pas gelijk geregistreerd en ik heb niet vermeld zien staan dat dat nu niet meer zo was... Dus ben bang dat ik voor niets gefilmd heb..
Echter staat er op de digitale kaart dat hij wel vandaag al geldig is.

Ik vind het verder wel veel handiger hoe het nu gaat en fijn dat het weer kan.
Laatst bijgewerkt door Cyrina op 06-12-20 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:47

Ik ben na 1 proefje al helemaal kapot :') hooguit rij ik er twee maar dat is meer als training (eentje waarbij ik de proef als training rij en dan eentje voor het ‘echie’). En dan met name om het verschil te zien in mijn rijerij.

Ik wil de 14e weer gaan filmen (startpas loopt tot de 17e, dat kan nu gewoon toch? Eerder moest je pas de hele week nog geldig zijn volgens mij). Ik denk dat de ‘echte’ wedstrijden in 2020 in ieder geval niet meer zullen worden uitgeschreven.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 19:54

Getup, wel echt een hele leuke combinatie <3 en leuk dat je het met ons wilde delen moest ook echt lachen om je laatste stukje :D

Ik heb punten al terug! 183,5 dus blij mee gezien de omstandigheden! Jury had het ook goed gezien, het eerste deel laten we echt punten liggen door spanning en wat ongehoorzaamheid. Echter wel een 7 voor de 2de middengalop en aangezien we daar deze week hard aan hebben gewerkt vind ik wel heel tof dat het ook gezien wordt :D

Ik kom nu met training aan een pijn puntje bij hem, heeft even meer bevestiging nodig. En hij heeft ook een rugzakje, dus dat het een keer weer naar boven komt doordat we in training meer vragen vind ik niet gek. Beetje jammer, want wilde dus juist vandaag daarom ook simpel voor hem houden. Kort losrijden, proefje en klaar. Dus minder zwaar dan normaal. Maarja moet je paard wel meewerken :')

Afbeelding
Dus passend commentaar. En gemakkelijk was de deze keer niet zoals ik zei :+ Hij is alleen dan niet zwaar op mijn hand, hij krult teveel op vanwege zijn spanning. Maar snap dat het zwaar oogt :j
Laatst bijgewerkt door urosa op 06-12-20 19:56, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 19:55

Hoe ze er toch bij komen om dit flauwe lettertype te gebruiken....

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-20 19:58

PSvanLot schreef:
Hoe ze er toch bij komen om dit flauwe lettertype te gebruiken....

Ja, het doet mij denken aan de basisschool :')