Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Annetje schreef:Van mij ook even een berichtje hier, zodat ik het bij kan houden wanneer er nieuws is. Ik vind dit erg interessant en hoop dan ook dat ze het doorvoeren. Op de site van de KNHS kan ik er werkelijk niets over vinden, ook niet op de facebookpagina. Dat vind ik wel erg gek, je zou toch zeggen dat je hier juist reclame voor wil maken?
Caritas schreef:Dat opnoemen van combinatienr en rondom rondje om het paard voor aftekeningen vind ik top maar paspoort tonen is weer onhandig want paspoort ligt bij mijn boer in de kluis op zijn hoofdlocatie, 1,5 km naar de ene kant. Paarden staan op een andere locatie en rijden doe ik bij de rijvereniging 2 km naar de andere kant. Waar ik dus altijd te paard heen ga. Ja, officieel moet je altijd paspoort bij je hebben op de openbare weg maar wie doet dat? Ik alleen als ik met de trailer op pad ga.
Sabbientje schreef:Ik lees eigenlijk alleen maar voor onder het zadel over proeven rijden en dan filmen.
Heeft iemand het ook al eens gezien voor het mennen?
Want dat zou ik op zich wel leuk vinden.
Bij het mennen kennen ze vaak ook een hobbyklasse (waar je geen startkaart voor nodig hebt)
En was eigenlijk met een stalgenoot bezig om eens te kijken of ik ergens hobbyklasse kon starten. Leuk voor de ervaring en ook voor wat tips.
SweetVanille schreef:biancaaaa schreef:Dien je dan ook gevlochten paard te presenteren en in wedstrijd kleding de video op te nemen?
Nee, het moet er alleen netjes uitzien.
Dit omdat je op de meeste stallen momenteel niet langer dan 2u aanwezig mag zijn, en dan kost het toiletteren e.d. teveel tijd.
Alexios schreef:Sabbientje schreef:Ik lees eigenlijk alleen maar voor onder het zadel over proeven rijden en dan filmen.
Heeft iemand het ook al eens gezien voor het mennen?
Want dat zou ik op zich wel leuk vinden.
Bij het mennen kennen ze vaak ook een hobbyklasse (waar je geen startkaart voor nodig hebt)
En was eigenlijk met een stalgenoot bezig om eens te kijken of ik ergens hobbyklasse kon starten. Leuk voor de ervaring en ook voor wat tips.
Deze service wordt aangeboden door hoefnet maar is niet officieel voor puntentelling. Je kan kiezen of je een proef rijd van dr/vh of een proef van sgw en deze versturen naar de redactie.
https://www.hoefnet.nl/online-dressuurp ... ismenners/
DreamGuide schreef:Nee, het moet er alleen netjes uitzien.
Dit omdat je op de meeste stallen momenteel niet langer dan 2u aanwezig mag zijn, en dan kost het toiletteren e.d. teveel tijd.
Amado schreef:Ik vind het steeds interessanter klinken, maar wel als tijdelijke oplossing en niet voor standaard!
Ben benieuwd wanneer we meer te horen krijgen, had net mijn startpas aangevraagd en betaald een week voor de corona crisis, baal je natuurlijk enorm van!
Dit zou een mooie tijdelijke oplossing zijn
Yvank_ schreef:Wanneer dit ook na corona zou blijven bestaan dan bestaan over een tijdje de kleinere verenigingen en wedstrijden al niet meer.... De KNHS incasseert proevengeld en waarom zouden deelnemers dan nog massaal naar de kleinere lokale wedstrijden gaan?
Dan komt er voor die verenigingen ook geen geld meer in het laadje helaas.
manubres schreef:Yvank_ schreef:Wanneer dit ook na corona zou blijven bestaan dan bestaan over een tijdje de kleinere verenigingen en wedstrijden al niet meer.... De KNHS incasseert proevengeld en waarom zouden deelnemers dan nog massaal naar de kleinere lokale wedstrijden gaan?
Dan komt er voor die verenigingen ook geen geld meer in het laadje helaas.
Daar heb jij een punt, maar dan zou bijvoorbeeld de KNHS een bedrag moeten afstaan aan de verenigingen.
manubres schreef:Als je wat ouder bent en al wat verder in het leven bent, dan heb je geleerd om los te laten. Sommige mensen zitten nog enorm in een harnas van " zo moet het" en "zo hebben we het altijd al gedaan" en "als dit en dat dan is het niet eerlijk". De Corona oorlog zaait veel ellende rond, maar brengt ons ook nieuwe inzichten. Die zouden we met beide handen aan moeten pakken. Wat Rutte al zei: vroeger bestaat niet meer, er komt een andere wereld...En dat denk en hoop ik ook...Niet zo stug vasthouden aan het oude...los gaan laten en andere inzichten krijgen. Als we het over amateur niveau hebben dan denk ik echt "doe niet zo moeilijk". Het gaat om plezier en om een fijn getraind paard. Eigenlijk zou de jurering ook op de schop moeten wat mij betreft. Het zou er om moeten gaan of een paard op de juiste manier getraind is waardoor hij de proef goed kan doorlopen. Nu worden de onderdelen van een proef vaak als kunstjes aangeleerd, terwijl de oefeningen juist er zijn om je paard rijtechnisch beter voor elkaar te krijgen maar dat weten de meesten niet eens...