KNHS: eind in zicht?

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:28

CGJ12 schreef:
Ik ga nu 's winters al zowat dood van de hitte met die dikke jas aan. Vanaf april tot oktober ga ik wedstrijd-sabattical..............
Die verrekte springruiters mogen bij 23 graden boven nul al in zomertenue terwijl ik verplicht wordt om die jas aan te houden bij 35 graden.............



Keer parcourtje springen met die Jazz of Houston van je dan! Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:35

Ach Cody, die jongens / meiden kunnen dat echt wel hebben hoor.
En zo kwaad is dat echt niet bedoeld hoor.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:35

Pipo schreef:
Keer parcourtje springen met die Jazz of Houston van je dan! Haha!

Daarvoor heb ik nog wel wat anders op stal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:36

Jammer ik had dat wel graag willen zien namelijk Haha!

Lielle

Berichten: 66274
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:41

CGJ12 schreef:
Ach Cody, die jongens / meiden kunnen dat echt wel hebben hoor.
En zo kwaad is dat echt niet bedoeld hoor.

da's waar Haha! Springruiters (m/v) miepen niet, die rijden Extreme duivel

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 17:43

CGJ12 schreef:
Ach Cody, die jongens / meiden kunnen dat echt wel hebben hoor.
En zo kwaad is dat echt niet bedoeld hoor.

Ik geloof dat ik niet de enige ben in dit topic die de toon ervan niet zo fijn vindt, vandaar mijn vraag om nu weer verder te gaan met het oorspronkelijke topic, zonder anderen tekort te doen. (en dan bedoel ik dus niet alleen de springruiters)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 18:53

De NPV zoekt nog een bestuurslid.

Aimee

Berichten: 11808
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-04 19:39

CGJ12 schreef:
We hebben het hier over WEDSTRIJDEN.
Het zijn niet de olympische spelen waarbij meedoen belangrijker is dan winnen...........


Wow!:wow::wow:
Voor mij wel!!!!

Ik doe liever mee aan de spelen dan dat ik een B-proef win hoor......
Als ik de Olympische spelen mag rijden, mag jij van mij alle "wedstrijden" winnen........ deal?


.....de rest van je ideeën heb ik niet gelezen, ga ik me in verdiepen als ik daar tijd voor heb......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 02:02

Goed, als iedereen weer een beetje bijgekomen is... Haha!. Er zijn vast nog wel meer ideeën aangaande verbetering van het wedstrijdgebeuren in Nederland op dit moment??

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:20

Ik heb nog ideeën zat.
Oók voor springrruiters en hobbyisten.
Maar Juffrouw Cody houdt blijkbaar niet van revolutionaire ideeën.
Men begrijpt me niet....................

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 09:37

Ik vind het een goed plan en ook de puntenregelingen etc maar ik vraag mij af hoeveel km ik dan moet rijden om bij een wedstrijd te komen. Als je dan alleen voor de npv wedstrijden organiseert zullen de mensen uit een groter gebied moeten komen dan voor een knhs wedstrijd. Je kan de wedstrijden uiteraard wel open stellen voor iedereen maar als de promotieregeling/proeven etc niet hetzelfde zijn ?!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:11

CGJ12 schreef:
Ik heb nog ideeën zat.
Oók voor springrruiters en hobbyisten.
Maar Juffrouw Cody houdt blijkbaar niet van revolutionaire ideeën.
Men begrijpt me niet....................

Revolutionaire ideeën: niks mis mee. Weet je zelf ook wel, en heb ik ook nergens gezegd.
Heb alleen gevraagd of het misschien weer op een serieuze manier voortgezet kon worden. Kan me niet voorstellen dat je echt een applausmachine in het bos wilt zetten namelijk... >;)
Dus bovenstaande conclusie over 'juffrouw Cody' vind ik niet redelijk.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 10:31

Dat ik je "juf" noemde komt doordat je reactie nogal betuttelend overkwam. Misschien omdat er wel "moderator"onder je naam staat.
Tegen een moderator kan ik namelijk nooit op. Een moderator heeft namelijk "altijd gelijk".
Een dergelijke reactie had ik trouwens in het geheel niet van je verwacht.

Door zaken in het belachelijke voor te stellen kun je wél proberen om zaken bespreekbaar te maken.

Veel hobbyisten vinden zelf ook niet de bevrediging op wedstrijden zoals ze dat eigenlijk zouden willen. Voor die categorie mag er wat mij betreft best wel wat gedaan worden............ Ik kan me niet voorstellen dat die het leuk vinden om afgezeken te worden door een B-jury.
Die vinden het toch veel leuker om te voetballen met het paard / slalomrace / AA-springparcoursje / cappenrace / cijfer voor het mooist versierde paard etc etc .........

En hetzelfde geldt voor springruiters. Die hebben ook liever een pur-sang springconcours dan zo'n gemixed concours met van de schijterige dressuurmutsen op het terrein die hun paarden zonodig eerst een half uur aan de longe laten rondsnurken omdat ze er zelf niet opdurven...........
Die denken toch ook dat wanneer die dressuurmutsen niet mochten meedoen het springterrein verdubbeld kon worden in grootte en er weer eens een ouderwetse Derby kon worden verreden over 1700 meter, compleet met Ierse wallen, afsprongen, een waterpartij en ander mooi spul..............

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 11:49

CGJ12"]
Daarnaast ga ik natuurlijk die winstpuntenregeling op de schop gooien en die 10 terugbrengen naar 5.
[/quote]

Heel goed! Vooral in de B is dat echt belachelijk Haha!

[quote="CGJ12"]
Mensen die meer dan 65% rijden krijgen meteen het recht om te promoveren.
[/quote]

Vind ik niet. Hoevaak worden er geen punten "weggegeven" door een Sinterklaasjury of een concours waar deelnemers aangetrokken moeten worden!!! Zo krijg je van die Aileens die een keer mazzel hebben op een achterafwedstrijdje en gelijk over gaan. Niet paardvriendelijk als je er zelf of je paard nog niet klaar voor bent. Boos!

[quote="CGJ12"]
Méér dan 5 winstpunten rijden in een klasse wordt VERBODEN, zodat mensen die de winstpunten nog nodig zijn ook aan beurt komen.
[/quote]

Wedstrijdervaring voor jonge paarden in een klasse die nog niet teveel stress oproept vind ik heel belangrijk.

[quote="CGJ12"]
Dergelijke mensen krijgen de mogelijkheid om na afloop met hun paarden (tegen betaling natuurlijk) te mogenen "oefenen" in de lege ringen.
[/quote]

Dit vind ik dus wel weer een goed idee... jonge paarden/onervaren ruiters krijgen zo een kans om er zonder stress en gevloek en geruzie aan te wennen.

[quote="CGJ12"]
Daarnaast wordt je verplicht bij het rijden van meer dan 70% gelijk 2 klassen te promoveren
[/quote]

Belachelijk! Dit is hetzelfde als het Sinterklaas- en Aileenverhaal. Dat het paard op dat niveau goed loopt wil nog niet zeggen dat-ie het 2 niveaus hoger ook doet. Silly bijvoorbeeld doet het keurig in de L1, maar tussen de witte hekjes wil ik haar nog geen M laten lopen. Boos!

[quote="CGJ12 schreef:
Het rijden van 2x achtereen van minder dan 55% bij een verschillende levert een tijdelijke wedstrijd-deelname blokkade op van exact 1 maand.


Ook belachelijk. Net als een goeie dag kan er ook een slechte dag zijn. Laat mensen lekker oefenen!
Ik snap dat deze suggesties zijn om het aantal starts terug te dringen, maar imo zijn dit niet de juiste manieren. Let wel dat het hier bij de basis om HOBBYISTEN gaat die, inderdaad, vaak het meedoen belangrijker vinden dan winnen.

Dat van die kleding: Eerder zomertenue, laten we zeggen bij 24 graden Haha!
Hoofddeksel ten allen tijde, veiligheid staat voorop en al ben je niet aansprakelijk, rot voel je je toch als er wat gebeurt.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:03

Veiligheid staat voorop, zullen we dan ook de caps maar verplichten t/m Grand Prix niveau? Knipoog

Ik ga niet bij de bond van CGJ rijden , ik blijf wel fijn bij de KNHS. Paardrijden is zoals Missouri het al zei een hobby. De sport/profruiters komen er toch wel, ondanks de hier zo afgekraakte amateurruiters. Daar ondervinden ze weinig last van lijkt mij.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 14:07

Ik heb niemand afgekraakt (althans dat was zeker niet de bedoeling)
Laat dat even duidelijk zijn.
Het is maar net hoe je het wilt lezen..........
En niemand is verplicht Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 17:42

CGJ12 schreef:



Veel
hobbyisten
vinden zelf ook niet de bevrediging op wedstrijden zoals ze dat eigenlijk zouden willen. Voor die categorie mag er wat mij betreft best wel wat gedaan worden............ Ik kan me niet voorstellen dat die het leuk vinden om afgezeken te worden door een B-jury.
Die vinden het toch veel leuker om te voetballen met het paard / slalomrace / AA-springparcoursje / cappenrace / cijfer voor het mooist versierde paard etc etc .........

.


Jeetje, wat heb jij een beroerd beeld van de hobbyruiter zeg. Wederom trouwens het denigrerende toontje weer. Heb trouwens jou naam nog nooit ergens bij de uitslagen gevonden............

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-04 18:20

CGJ12 schreef:
Ik heb niemand afgekraakt (althans dat was zeker niet de bedoeling)
Laat dat even duidelijk zijn.
Het is maar net hoe je het wilt lezen..........
En niemand is verplicht Haha!


Zo te merken voelen/zien/lezen meer mensen dat zo. Dus aan wie zal het dan in deze situatie liggen???

Ik lees je feiten zoals jij ze opdreunt, met de bijbehorende uithalen naar de hobbyruiter die volgens jou beter kan blijven poetsen en in de bossen rijden ipv zich in de competitiestrijd mengen. Jij bent misschien wel oud en hoeft niet meer in de B te starten, maar in je jonge jaren heb jij net zoals alle andere ruiters zitten stuntelen op een leerpony/paard zonder dat je wist waar je mee bezig was. En je eerst wedstrijd zal ook in de B zijn geweest.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:36

Wat ik raar vind, is dat je pas een startkaart kan krijgen als je aangesloten bent bij een vereniging. (als ik dat zo goed zeg)
Als ik dus wedstrijden wil gaan rijden moet ik voor een vereniging betalen waar ik helemaal niet rijd. Ik heb op het moment namelijk een prima instructrice op loopafstand en die ga ik echt niet zomaar eventjes aan de kant zetten door bij een vereniging te gaan rijden waar ik ook nog eens 30 euro (lichtelijk overdreven) betaal voor een les met bijv. 5 of 6 personen. Daarnaast zijn ze onbereikbaar voor mij, dus ik heb niet de kans er ook echt te rijden. Ik krijg 1 x in de week les, van een instructrice die eerst bij een ponyclub lesgaf, (dus niet zomaar iemand) met z'n tweeen, voor 5 euro per keer.
WAT, als ik nu NIET bij een vereniging wil? Verward Waarom is dat zo belangrijk?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:38

Er zijn zat verenigingen waar je alleen lid kan worden. De mijne kost 35 euro per jaar. En dan ben je puur lid voor je startkaart.

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:43

Bij mijn vereniging is dat ook mogelijk. Onze vereniging heeft ook geen clublessen endergelijke dus je zit niet vast aan een bepaalde instructeur.

Lepeltje

Berichten: 2972
Geregistreerd: 16-04-01
Woonplaats: de keukenla

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 19:47

Pipo schreef:
Er zijn zat verenigingen waar je alleen lid kan worden. De mijne kost 35 euro per jaar. En dan ben je puur lid voor je startkaart.


Kan je me ook vertellen wat het nut ervan is dan, dat je lid bent van een vereniging.
Ik ben dan misschien wel een beetje raar, maar ik vind 35 euro toch echt behoorlijk veel, helemaal als je niets met die vereniging doet.
Als ze er een goede reden voor hadden kan ik er wel inkomen, maar ik kan niets bedenken waarvoor het perse belangrijk zou zijn.
Maar goed, ik ben dan ook niet echt bekend in de wedstrijdsport, dus als iemand me dat uit kan leggen? Clown

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:29

Lepeltje"]
[quote="Pipo schreef:
Er zijn zat verenigingen waar je alleen lid kan worden. De mijne kost 35 euro per jaar. En dan ben je puur lid voor je startkaart.


Kan je me ook vertellen wat het nut ervan is dan, dat je lid bent van een vereniging.
Ik ben dan misschien wel een beetje raar, maar ik vind 35 euro toch echt behoorlijk veel, helemaal als je niets met die vereniging doet.
Als ze er een goede reden voor hadden kan ik er wel inkomen, maar ik kan niets bedenken waarvoor het perse belangrijk zou zijn.
Maar goed, ik ben dan ook niet echt bekend in de wedstrijdsport, dus als iemand me dat uit kan leggen? Clown
[/quote]'

Daar ben ik het helemaal mee eens! Ik vind €35 ook nog wel wat, voor iets wat eigenlijk vrij 'overbodig' is. Startkaart + coupons zou je zelf kunnen regelen, en voor de verenigingsboekjes heb ik nu ook niet echt €35 over...
Je MOET lid zijn van een vereniging, maar het kost allemaal maar...

Apple

Berichten: 76251
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 20:40

Ik weet natuurlijk niet hoe het bij die vereniging van Pipo is georganiseerd, maar die van ons heeft daarnaast ook de jaarlijkse BBQ, Kerst en Nieuwjaarsborrel, Onderlinge wedstrijden (handig als je wilt testen of je klaar bent voor een andere klasse). Gewoon over het algemeen wat gezellige activiteiten. Maar goed, je moet dat maar net leuk vinden natuurlijk Haha!.

gomir

Berichten: 25590
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-04 21:37

Het lijkt mij verplicht uit praktisch oogpunt. Via de verenigingen kan de KNHS nu iedereen bereiken, anders moet alles indivueel gedaan worden.
(ook al moeten ze het informeren via de secretariaten ook nog wat oefenen Knipoog )

maar misschien zit ik helemaal fout hoor. Dit lijkt me iig wel een logische verklaring *LOL*