B- springdebuut 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:00

Afbeelding

Overschot heeft ie inderdaad ja :')

Kim_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:14

in 2016 riep ik het al, maar in 2017 wil ik echt een keer een BB springparcourtje starten!
ik ben in het bezit van een 9 jarige haflinger merrie, genaamd Vrouwke. Sinds februari 2016 starten wij KNHS dressuurwedstrijden, rijden ongeveer 1 wedstrijd per maand, de teller daarbij staat nu op L1+12. :)
Zo nu en dan rijden wij ook mee met een crosstraining, dit gaat erg goed en hier doen we niks onder voor de KWPN'ers, hoor ik dan vaak.
dus wie weet.. gaat ons springdebuut in 2017 er dan echt komen! :D

Afbeelding

Afbeelding

__nina

Re: B- springdebuut 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:50

Welke beschermers gebruiken jullie eigenlijk? Ik had altijd Dalmar beschermers maar die zitten bij Beau niet goed (zijn dus eventueel te koop). Ben benieuwd wat jullie hebben voor ik wat nieuws koop

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:54

Om te springen? Ik heb er van Veredus en Premiere Equine. Moet wel zeggen dat ze beide degelijk zijn maar die van Veredus het toch iets langer uithouden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:55

Ik heb er nu gewone van lamicell, zoals je er ontelbare van BR hebt. Voor cross heb ik er van kentucky liggen. Tot op heden ongebruikt :+
Zit er veel verschil in beenbescherming voor het springen misschien?

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:57

Ik wil eigenlijk meteen beschermers waar ik ook mee kan crossen.
Spring nu gewoon met simpele peesbeschermers

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 17:59

Ik heb van die 'normale peesjes'. Ik zou graag van die compleet dichte hebben zoals Harry's horse elite R grandprix ofzo

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:26

Ik heb een set Prestige T Tech en voor beschermers van BR Ultimo

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-17 18:43

Ik heb of geen beschermers of beschermens van BR de elite. Mijne heeft dikke sokken dus niet heel erg nodig.

Zit te twijfelen om volgende week nog een parcours te geven!

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 18:44

Ik heb crossbeschermers van premier equine gekocht. Ga ik zaterdag testen dus kan nog niet zeggen of ik er tevreden over ben.
Voor het springen ben ik nog op zoek naar beschermers. Gebruik nu simpele van BR maar ben ik toch niet tevreden over (klitteband net te kort en komen erg natte benen onderuit)

CxB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:21

Oh wat gaan jullie hard haha!
Gave fotos allemaal, wil straks als ik er weer op zit ook beginnen met crossen <3

Ik heb allemaal simpele peesjes zoals die van BR, pagony etc en n paar BR Ultimo en veredus. Maar wil voor t crossen straks nog voor wat anders kijken

M'n gips gaat er morgen af, dus ben benieuwd *\o/*

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 21:44

Ik gebruik ook gewone peesjes, heb een paar van BR met van dat nepbont er in, en een paar van premiere. Maar die dingen van premiere zijn echt rot, klitteband is eigenlijk te kort voor mijn pony. Dus gebruik ze alleen met dressuur van met springen gaan ze los. Die van BR zijn wel fijn, maar idd wel natte beentjes na een intensieve training. Ik heb de BR ultimo wel op mijn verlanglijstje staan, vind het mooie beschermers!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:02

Mooie foto's!

Ik heb Premiere Equine cross beschermers:
Afbeelding
Ben er erg blij mee. Zijn mooi licht en koel. Bij achter moet je alleen wel opletten dat je ze strak genoeg doet anders zakken ze af :')

Springen thuis heb ik HH Elite R of gewoon van BR oja en heb nu de oude beschermers van mijn instructeur gekregen. Zijn van Gera Dolphin met memory foam aan de binnenkant. Blijven ze ook verassend koel onder de benen.
Op wedstrijd Veredus en Zandona :D

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:22

Voor thuis het rijden thuis of ergens anders trainen pees en beenbeschermers van Schockemöhle, voor het longeren van eskadron of BR.

Voor op concours de Veredus Olympus.

Mooie foto's komen er voorbij!

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-17 22:25

Mag ik mij ook melden??
Ik start 10 juni voor het eerst bb met mijn 4 jarige paard. Hij maakt thuis een fijne sprong, nog wel groen en soms wat onzeker als ie voor het eerst die dag over een hindernisje moet, maar wel heel braaf. Ben benieuwd hoe het gaat, en ook hoe hij zich verder ontwikkeld. Foto's van het springen heb ik niet, als een filmpje plaatsen lukt wel iets van de 1e en 2e keer ooit springen

Als 3 jarige, verkoopfoto
Afbeelding

Afgelopen maart(?) Bij ons thuis vrijspringen, net 4
Afbeelding

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:33

Hoe gaat het met iedereen en hun paardjes? :)
Ik ga dit weekend voor het eerst erop als het allemaal goed gaat.
Paard pakt het super op :D
Denk dat als ik er eenmaal weer opzit het voorspoedig zal gaan.

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:34

Vandaag dressuur gereden, 8e met 172 en winnaar had 179. Veel ex aequo dus.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:36

Goed hier! Vanaf nu staan ze allemaal een maandje stil. Vorig weekend met de 2 ouderen weggeweest. Geen geweldig weekend, maar het gevoel zat goed.

Mijn kleuter is VRESELIJK aan het puberen, help :')

kelseyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:44

Ik heb sinds 1 mei 2017 een paard erbij aangezien het met de pony zo goed gaat. (Springen nu L).
Trainingen met het paard gaan super al aantallen keren privéles, op de club les gehad, en 2 springlessen. 4 juni 2017 staat onze eerste BB + B wedstrijd gepland ben benieuwd :o

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:51

Lindamusters: Welkom!
Laurievc: succes met de examens *\o/*
Tijger22: sportcoupe staat je paard goed :) Fijn dat je paard alles goed oppakt
Emma_evg: gefeliciteerd met je geslaagde BB debuut! Wanneer ga je B starten?
Varekaj: netjes hoor, nu KM's maken!
Lisetjj: wij hebben op stal een stuk op 18 staanders en nog 8 hindernisblokken. Verder ruim voldoende balken, maar geen planken en hekjes oid. Bij het maken van planken idd hout nemen dat niet splintert.
Cindy: leuk, crossen is zo leuk voor de afwisseling!
SteffiiY: stoer hoor. Ga je vaker crossen?
Nina: succes op wedstrijd de komende weekenden! Ga je naar de overkant? Voor de cross heb ik Dalmars. Jammer dat ze bij Beau niet passen. Voor springen heb ik nu simpele peesbeschermers en strijklappen van BR, maar wil op den duur wel wat anders (en beter ventilerend). Ik hoor veel goede dingen over PE crossbeschermers. Misschien is dat wat voor Beau?
Irkoontje: Welkom!
Kelseyclover: leuk dat je ook een paard er bij hebt om te rijden :)
Kim_97: stoere haf :j

Hoi :wave:
Hier vandaag onze rentree gehad en ik ben meer dan tevreden. Doel was om rond te komen en dat is beide rondjes gelukt! Eerste rondje dubbel foutloos met 71 stijl en daarmee de eerste prijs. Tweede rondje twee balkjes, maar wel een erg fijn gevoel. Trots op mijn paard, dat ie na een jaar niet op wedstrijd gesprongen te hebben weer zo top liep!

Afbeelding

xxpaaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 20:20

ik ben valerie ik heb een bwp. Merrie van 10 jaar van de hengst nonstop. Ze springt los 1.30/1.40 en dan nog boven de staanders uit. En ze is volledig spring gefokt. We zijn beiden super gek op springen we gaan alles mee zit eventing starten. En hopelijk dit jaar nog b springen heb nu paar bb wedstrijdjes gereden. Helaas kregen we in een training een best heftig ongeluk. We zijn daar bij over de kop gegaan en beiden geblesseerd geraakt. Is al bijna 5 maanden gelden nu en gelukkig gaat zijn weer goede kant op. Dus we hopen over een tijdje weer op wedstrijd tekunnen en dan ook ons b debuut tekunnen maken. Want springen is gewoon wat we beiden het besten doe. En ze geeft zich altijd helenmaal in ring en ze wilt altijd graag der best doen. Zo draai ze de bel hoord gelijk die oortjes er op en gaan. Ze is echt een wedstrijd paard thuis kan ze nog wel eens hart willen gaan maar op wedstrijd blijft ze rustig. En doet ze der ding ze weigert amper tot nooit en heeft ook amper tot nooit een balk alleen als mevrouwe het telaag vind dan word ze slordig. Tewel ze helen goede techiek heeft en ze springt altijd eigelijk ze is niet kijkerig. En heb der pas ruim een jaar en we worden ook steets meer een combie nu vooral door alles wat we al samen hebben mee gemaakt. word ons band alleen maar sterker van. En ben nog steets super blij met der dus baal der ook super van me paard zelf ook dat ze geblesseerd is en ze krijgt allen tijd om volledig teherstellen. helaas lukt het niet om der een foto van der bij te doen nu.

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 22:31

Klinkt heftig valerie!

Waar het eerst nog een vraagteken was of ik 10 juni mee zou doen, heb ik nu echt opgegeven. Dus nu nog een paar keer trainen, en dan maar eens kijken wat het wordt. Hij loopt met trainen heel fijn, alleen springt logischerwijs nog groen en heel hoog :+ stiekem steeds hoger. Ook qua sturen is ie met springen nog wat groen, terwijl dat in de gewone dressuur wel al goed bevestigd is, dus dat zal vooral aan zn enthousiastme en onervarenheid liggen

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:21

Met deze hitte vanavond laat paardlief maar even wat longeren.
Dat is dan weer het nadeel van mooi weer :P

Zijn hier bokkers die electrolyten aanvullen?

Lisetjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:25

Ik heb toevallig vandaag elektrolyten binnen gekregen.
Mijn paard is zelfs op de wat minder warme dagen snel zeiknat. Dus lijkt me geen overbodig supplement voor haar :)

Wiskey1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 19:30

Ik ga wel rijden, maar wacht eerst tot het afgekoeld is, nu inderdaad niet echt te doen. Electrolyten voer ik niet.