Wedstrijddoelen 2017

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

suikermeisje

Re: Wedstrijddoelen 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 11:42

Apart zeg bij die Belgen. Vraag me inderdaad dan ook af met hoe veel punten je over mag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:42

Zit je goed? Hier gaan we:

Elke klasse heeft een onder- en bovengrens (0 tot 30). Hoe ze precies lopen zou ik even moeten bekijken. Het basisidee is best eenvoudig. Je begint in een klasse op 0 punten. Heb je 20 winstpunten, dan MAG je over. Heb je er 30 winstpunten, dan MOET je over op het einde van het seizoen, en herbegin je in je volgende klasse opnieuw met winstpunten verzamelen. Haal je tijdens het seizoen die bovengrens van 30 punten dan mag je over, maar je mag de rest van het seizoen je klasse ook nog verder uitrijden.

Het gebeurt niet zo vaak dat iemand een heel seizoen in een klasse blijft hangen als de bovengrens is bereikt. Je kan trouwens ook verliespunten rijden, maar hoe dat in elkaar zit weet ik niet. Ik denk dat dat wel van je score afhangt.

Ik heb nu 9 punten in B2. Stel dat ik na het tussenseizoen 25 bij elkaar heb gereden. Dan mag ik kiezen wat ik doe voor de zomertornooien: starten in L1 of in de B2 blijven tot ik de bovengrens van 30 heb gehaald. Het valt zelden voor dat iemand die over mag, gaat blijven hangen. Ik zou iig overgaan, dan heb ik alle zomerwedstrijden die meetellen voor het kampioenschap.
Stel dat ik nu toch kies om in die B2 te blijven, dan mag dat wel. Zelfs al heb ik na 1 zomertornooi plots 35 winstpunten omdat ik toevallig die eerste win. Dan kan ik ook kiezen om alsnog in die klasse te blijven hangen om zomerkampioenschap te behalen omdat je alles wint, maar geloof me, dat wordt door niemand in dank afgenomen.
Elke wedstrijd heeft op zich een eigen klassement. Daarnaast heb je nog het klassement voor het kampioenschap. Voor dat kampioenschap zijn er 6 zomerwedstrijden, waarvan ze je 4 beste scores in rekening brengen. Rij je maar 4x in die klasse, dan moet je dus 4x knallen zeg maar. Rij je ze alle 6 in die klasse, dan kan je 2x de mist in gaan want je 2 slechtste resultaten worden geschrapt :+
Logisch gevolg: iedereen gaat aan het begin van een nieuw seizoen sowieso over om toch maar maximale kans te maken op dat kampioenschap. Zeker in de B, want het hoogst haalbare daar is Provinciaal en daar krijg je nog geeneens een ereronde. Vanaf L1 mag je na Provinciaal ook naar het Nationale als je goed genoeg rijdt (ik denk dat slechts de 1e en 2e per provincie naar dat Nationaal mogen) en vanaf L1 heb je wel elke keer de hele rimram: parade, prijsuitreiking te paard, ereronde...

Eens je L1 startgerechtigd bent met een paard, mag je met al je andere paarden direct L1 starten. Ben je M1 of hoger, dan MOET je direct L1 starten.

Goed, tot daar de LRV.

Onze andere organisatie, de VLP, die werkt hetzelfde als NL: pas bij een bepaalde score behaal je een (of meerdere) winstpunten.

Verschil met NL: je kan in België maar met 1 proef per keer winstpunten rijden. Je kan 2 M-proeven per dag starten, maar slechts 1 wordt in aanmerking genomen voor winstpunten. Welke proef dat is wordt op voorhand door de organisatie bepaald, vb "vandaag is de M7 de winstproef". Rij je een schitterende M6 en een vreselijke M7, dan heb je geen winstpunten. Rij je een rotte M6 en een knallende M7, dan heb je ze wel. Zijn ze allebei super, dan krijg je alsnog alleen op die M7 je punten.

Snappen jullie het nog?

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 12:53

Moet je daar even tegenspreken Varekaj, LRV ken ik de regeling niet maar je VLP deel klopt niet helemaal. Behalve in niveau 0 (daar kan je wel 2 verschillende proeven rijden) rijd je in de overige niveaus altijd 1 hogere proef en een lagere proef, je winstpunt haal je in je hoogste proef. Je rijdt dan dus bv. (nieuwe proeven) een niveau 1.1 en niveau 2.2 en je haalt enkel je punt in de niveau 2 maar er is dus wel een heel niveauverschil tussen die 2 proeven.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 12:53

Ik vind het vooral heel erg ingewikkeld Varekaj :D
Wat is een tussenseizoen?

En wat kan het jou schelen dat je iets niet in dank wordt afgenomen? Je rijdt toch voor jezelf? }>

Ik heb ook vaak genoeg lelijke gezichten gezien die zeiden: Pfff, wat zeur je dat je het nog niet goed genoeg vond gaan, je hebt 4 wp's gehaald, doe normaal. Dat mijn gevoel niet klopt met mijn punten word me ook niet in dank af genomen. Betekent niet dat ik mijn gevoel niet mag ventileren toch? :P
En als ik zo goed rij dat ik kans maak op een kampioenschap, dan ga ik er ook gewoon voor. Of ik nu die punten heb of niet.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 13:12

Klinkt ingewikkeld zeg :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:11

IlBuono schreef:
Moet je daar even tegenspreken Varekaj, LRV ken ik de regeling niet maar je VLP deel klopt niet helemaal. Behalve in niveau 0 (daar kan je wel 2 verschillende proeven rijden) rijd je in de overige niveaus altijd 1 hogere proef en een lagere proef, je winstpunt haal je in je hoogste proef. Je rijdt dan dus bv. (nieuwe proeven) een niveau 1.1 en niveau 2.2 en je haalt enkel je punt in de niveau 2 maar er is dus wel een heel niveauverschil tussen die 2 proeven.

Ja dat weet ik wel maar hoe krijg je dat uitgelegd :)) in NL kan je 2x B starten en voor beide punten rijden. Dat kan bij ons niet. Daar doel ik vooral op.

Janine: bij LRV krijg je geen of weinig prijzen. Je kan heel goedkoop wedstrijd rijden maar je krijgt er ook niks voor. Iig geen geldprijs. Wel eens een sierbord, lintje, beker, een zak voer, set bandages of een dekje ofzo. Behalve de titel hou je er niet echt wat aan over.

Persoonlijk maakt het mij geen bal uit hoe snel ik ga. Lol met je knol staat voorop. Zolang IK tevreden ben over mijn proef, is het goed. Uiteraard denk ik ook wel eens "flutjury" maar ach. Andere keer beter. Je verandert er toch niks aan. Tenzij het echt dikke kul is op een protocol maar dat heb ik (gelukkig) nog niet zelf meegemaakt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-17 15:16

Ooh hier is het ook niet enorm lonend hoor... Ik heb alleen het geluk dat ik het vervoer niet zelf hoef te betalen. Afgelopen zondag 2 x 2e prijs, 15 euro per proef. Dat is vrij redelijk in mijn omgeving (Groningen). Ik heb ook wel eens 40 euro voor de 4e prijs gehad maar dat was op een groot concours.

Maar afgelopen zondag moest ik wel 20 euro inschrijfgeld betalen. Dus ik hield 10 euro over. Ach, dat is natuurlijk allang leuk hoor :D

Ik heb gelukkig ook nog nooit meegemaakt dat mijn protocol kul was, maar maak regelmatig mee dat ik (in mijn ogen) te hoge punten rij. En niet iedereen wordt er vrolijk van als je dat ventileert.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 15:34

Oooh op die manier! Ja dat heb ik soms ook, krijg je inderdaad rare blikken. Nuja, de punten pakken ze me iig niet af.

Ik betaal 1€/proef tenzij de organisatie zelf een startprijs vaststelt. Meestal is dat 5€ ofzo. Lidgeld van de club is 66/jaar en dan mag ik gratis lessen en het clubterrein buiten de lesuren onbeperkt gebruiken.

Voor wie het vroeg: tussenseizoen is een reeks van 6 wedstrijden in mei en juni. Het is outdoor. Je kan hier ook winstpunten verzamelen voor je overgang. Rij je er genoeg mee, dan telt je eindstand in dat klassement als extra wedstrijd voor het zomerseizoen.

Ik pak die wedstrijden vooral mee als oefening richting de zomer tornooien.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 16:20

Ik heb hetzelfde hoor Janine! Meerdere keren met een baggere proef dan in de prijzen met winstpunten. Ja leuk, maar als ik zelf niet tevreden ben.. :P Op stal zeggen ze dan ook vaak van 'joh je hebt toch mooie punten!' Ja maar..

Maar ook vaak genoeg gehad dat de punten me tegenvielen, kan gebeuren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 18:58

Och weet je, liever een goede zelfreflectie dan denken dat je de sterren van de hemel rijdt terwijl je in werkelijkheid amper kop en kont kan onderscheiden.

Ik probeer mijn doelen ook realistisch te houden. De B2 door en als het kan L1 met winst worden tegen einde van de zomer. Meer hoeft niet. Lukt het niet, volgend jaar nieuwe kans, dan wil dat zeggen dat ik 'm nog niet genoeg voor elkaar heb. Of ie wel klaar is, maar een ander is gewoon beter. Wanneer je na 5 jaar nog steeds de B niet uit bent moet je jezelf toch een keer achter de oren krabben. Enige excuus daarvoor is dat je maar amper start, maar dan nog. Ik ga er van uit dat iedereen uiteindelijk daar wel doorheen komt.

Er zijn er genoeg die als hoogste doel hebben om zo snel mogelijk door alle klasses te schieten onder het mom van "kijk mij eens". Voor mij hoeft dat niet. Liever rustig, welverdiend en met een rustig en goed opgeleid paard dan als een kanonskogel doorbomen en dan keihard tegen een muur op knallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 14:20

Donderdag dressuurles gehad. Vorig jaar kreeg mijn paard de sb onder de knie, wijken was toen nog een groot struikelpunt. Vorig najaar ging er plotseling voor het wijken een lampje branden en als hij aan het been is, dan gaat het prima. Hij gaat zelfs te goed zijwaarts, ik moet dan echt werken om dat voorwaartse er in te houden := Alleen liep ik er dan keihard tegenaan dat de sb niet meer wou. Niet een beetje, maar gewoon helemaal niet. Wat ik ook probeerde, ipv mooi met lengtebuiging probeerde hij ofwel al wijkend van de hoefslag te komen, ofwel ging hij uit protest zijn achterhand naar binnen plaatsen en de schouder volledig tegenduwen.

Nu wil ik graag L1 starten deze zomer. Mijn lesgeefster gaat er dan van uit dat je dan toch L2/M1 thuis moet trainen. Dus weer die sb proberen. En warempel... Ik had een tijd terug een tip van een jurylid gekregen, geprobeerd, en :)*
Hij snapt het weer! Was zooooo blij! Op het einde even stukje wijken en sb afgewisseld en de knopjes zaten er op.

Nu nog iets meer werken zodat ie weer meer gaat zitten en iets flitsender aan het been komt. Dan ziet het er heel mooi uit voor de komende wedstrijden :D De eerste is pas op 1 mei en moet eerst de B2 nog uitrijden, heb nog ff tijd dus.

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 14:49

Ik hoop dit jaar een start te mogen maken in 't L2!

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:07

Vandaag ons debuut in de B gemaakt. Ondanks de spanning van mijn pony en het wegspringen en schrikken, mooi 2x tweede geworden met 3 winstpunten!
Op naar de volgende en dan hopen dat we meer rust kunnen houden.

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:59

Mooie resultaten!

Ik heb alweer een doel bereikt. Gisteren B gesprongen in Almelo met mijn tinker tussen de paarden. Eerst rondje BB. Mooi foutloos en toen de B in. Oooh wat was het spannend voor mij, maar mijn paard vond dat duidelijk niet haha. Hij sprong geweldig! Veel leuke complimenten gekregen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:55

Supervet met je tinkie springen tussen de paarden Shelly!!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:06

Dat is echt gaaf!

Wij zijn gister voor het eerst buiten gestart wel impuls maargoed! Mooie 4e prijs in het algemeen en 1ste van het B (alles was gewoon in handicap..)

Afbeelding

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:34

Wat grappig dat het in Belgie zo anders in elkaar steekt. Wist niet dat het daar zo anders ging.

Shelly wat goed! Mooi terrein daar he?

Shelly21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 12:36

Nann__ schreef:
Wat grappig dat het in Belgie zo anders in elkaar steekt. Wist niet dat het daar zo anders ging.

Shelly wat goed! Mooi terrein daar he?

Ja erg prettig rijden! Lekker veel ruimte. Was er 1x eerder geweest in 2013, maar er is niks veranderd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:01

Ik twijfel om op 14 mei een vrije cross mee te pakken van 50-60... is een keer wat anders.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:08

Varekaj schreef:
Ik twijfel om op 14 mei een vrije cross mee te pakken van 50-60... is een keer wat anders.

Leuk ik zeg doen! *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:10

Waar sta je? En waar wil je heen aan het eind van het jaar?

Ik meld me ook, ik rij op dit moment subtop in de Westerndicipline in Nederland met mijn twee paarden Zip me a note en Footworkdunitgreat.

We doen de onderdelen:
- In hand trail
- Trail
- Showmanship
- Horsemanship
- Pleasure
- Reining

Veelzijdige pony's dus :Y)

Eind dit jaar wil ik met Zip me a note op een internationale wedstrijd in Kreuth (Duitsland) zijn gestart en wil ik nog steeds net zoveel plezier hebben met mijn paarden als nu *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:18

Mooie doelen!

Ja eigenlijk wil ik heel graag de cross in, paard houdt van afwisseling ook. Heb paar jaar terug een keer stage gedaan, vond ie super. Het is alleen die eerste stap zetten haha. Ben nog maar net terug aan het springen, vanavond 2e springles na een jaar pauze. Ik wil eerst zeker zijn dat ik 'm veilig 70 kan rondsturen.

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 14:48

Nou, ik had eerder gezegd L1 te willen gaan starten als we daaraan toe zijn (outdoor) en dan indoorseizoen L2... Hebben ze het reglement aangepast :\
In de nieuwe inschalingstabel moet je in het L2 beginnen als je 2x ZZ-licht hebt gereden (met winst).
Oftewel, plannen gewijzigd. Nog even oefenen en dan maar het L2 in, al doen we wel heel rustig aan. Met een (nog niet eens) 4 jarige is het pittig zat allemaal :n

emma_evg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 16:49

@Mavantos Ow dat is jammer idd. Kun je niet een keer impuls / HC starten, om je paardje wel even wat wedstrijd ervaring te geven? Voor de winstpunten hoef je toch sws niet L1 te starten, en met HC krijg je wel gewoon punten en commentaar enzo.

98xsophiex98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 16:25

Ik hoop dit jaar L1 te gaan starten. Heb nu 4 wedstrijden in de B gestart en kan niet ontevreden zijn over het resultaat dus wil dit jaar L1 starten.