[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:50

hahaha quote mislukt -O-

PrimaDonna_

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:52

@Ivaartje: Je kan het inderdaad altijd gokken. En ik denk eerlijk gezegd dat als het niks is, je het hoofdstel zo kwijt bent. Het is een veel verkocht hoofdstel in deze tijd ;) :)

Bij mij reageerde Don er heel slecht op, maar dat had ik al eerder gezegd :o

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:54

Ik had vandaag nog mail terug gehad van de KNHS!
Super snel! En eindelijk antwoord op mijn vragen :)

Reactie van de KNHS op mijn vraag over de startpas:
Voor een startpas met ingangsdatum in 2016 betaal je het tarief 2016. We zien dat je FNRS lidmaatschap is afgemeld op 11 november j.l. per eerste vervaldatum 27-6-2017. Na die datum ben je geen FNRS/KNHS lid meer.

Dus meiden, je startpas allemaal op 31-12-2016 in laten gaan :=

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 20:57

Dan stel ik me hierbij voor!

Mijn naam is Chantal, ik ben inmiddels zestien jaar oud en rijd sinds enkele jaren weer paard waaronder twee jaar op pensionpaarden. Na stoppen van mijn bijrijdpaard ben ik op zoek gegaan naar een nieuw bijrijdpaardje, en die vond ik heel snel en onze plannen zijn ook om wedstrijden te gaan starten.
Haast heeft het niet, dus we zullen zien.

Meet Valencia, Indoctro x Juventus merrie van veertien jaar oud, heel erg klein met haar 1.63 m! :P

Afbeelding

Zijn nu eigenlijk vooral bezig met goed over de rug rijden en alle gangen gecontroleerd beheersen, dus het duurt nog even.

Maandag voor het eerst van deze meid gedonderd, ik zat amper en ze ging er vandoor. Dankjewel vrieskou! :')

brittms

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 21:52

Leuk topic! ik volg zeker :D

Zelf weet ik niet of ik een startkaart zal aanvragen of niet, Ik heb op dit moment de kans een geweldig leuk paardje te rijden, hij is Z2 startgerechtigd(en daarnaast M cross en M springen) hiervan kan ik dus onwijs leren en mag hem ook mee op wedstrijd nemen af en toe.
Begin deze maand had ik mijn BB debuut en reed daarmee 233.5 en 231.5 punten, en 2 weken later ging ik nogmaals BB starten en reed toen reden we ook naar de 203.5 en 205.5 punten,
het lijkt me ontzettend leuk om te gaan starten met startkaart, maar aan de andere kant vind ik het ook best prijzig, zeker gezien we in het zomer/crossseizoen niet zoveel kunnen starten.. Wat zouden jullie doen wanneer je in zo'n situatie zitten, de kans pakken of toch lekker BB wedstrijdjes blijven rijden?

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:25

Wow!! Ik kijk echt vanaf vanochtend niet en echt 2 pagina's erbij ofzo!! Hoi nieuwe mensen, leuk! *\o/*

Paard vandaag toch een warm been, klein beetje dik rond de wond (niet zo gek!). Dus even paar keer gekoeld vandaag en verzorgd met wondspray

@alwaysH hallooooo 1,63 is niet klein hoor!! Mijne haalt net de 1,62 hihi. Maar je hebt ook wel een beetje gelijk ik zeg ook wel eens mijn pony haha

Over de wedstrijdstress vorige pagina ofzo??!
Ik heb eerlijk gezegd geen wedstrijd stress.. of naja iedereen heeft dat wel natuurlijk maar niet dat ik het zelf voel, gewoon wat meer gefocust. Ik heb vorig jaar met mijn bijrijdpaard op t NK in Ermelo mogen rijden, ik was in De auto wel zenuwachtig maar als ik eenmaal in het zadel zit, trekt dat wel weg.

Bij mijn wedstrijddebuut met mijn bijrijdpaard had ik wel redelijk zenuwen paar dagen van te voren, wat mij toen erg hielp was dat ik de proeven uit mijn hoofd leer + paar keer bekijk op YouTube of nu die knhs app.

Dit maakt me allemaal wel huiverig voor mijn spring debuut. Met dressuur kon ik gewoon voorbereiden voorbereiden voorbereiden.. de lat voor mezelf redelijk hoog leggen en mijn proeven desnoods leren of oefenen.. Maar dit is met springen zo anders, dat idee maakt me wel wat zenuwachtig. Iets met confort zone :o

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 07:49

Welkom nieuwe mensen!

Wat een knappe indoctro merrie, zou hier heel welkon zijn.

Ik bof maar met mijn 3.5 jarige pony.
Nooit bokken of wegschieten. Nooit bang voor iets.

Heb 3weken lang ponykampen begeleid en gingen naar het strand en hij heeft 1x raar gedaan omdat er een hond onder hem door rende.
Begon die te bokken en te steigeren en toen ging die er van door.

Ben zelf ook heel benieuwd naar het rambo hoofdstel.
Hoe die van mij erop zal reageren.
Vind het stiekem ook nog een mooi hoofdstel haha.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:09

@TCA, nou dat vind ik voor een paard echt heel erg klein. _O- De vorige was 1.82 <3

TCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 09:42

AlwaysH schreef:
@TCA, nou dat vind ik voor een paard echt heel erg klein. _O- De vorige was 1.82 <3

Haha toevallig was mijn vorige rond de 1,85, geen grapje :D

Afbeelding

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:17

AlwaysH schreef:

Mijn naam is Chantal, ik ben inmiddels zestien jaar oud en rijd sinds enkele jaren weer paard waaronder twee jaar op pensionpaarden. Na stoppen van mijn bijrijdpaard ben ik op zoek gegaan naar een nieuw bijrijdpaardje, en die vond ik heel snel en onze plannen zijn ook om wedstrijden te gaan starten.

Meet Valencia, Indoctro x Juventus merrie van veertien jaar oud, heel erg klein met haar 1.63 m! :P

[ [url=m/EEDVjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zijn nu eigenlijk vooral bezig met goed over de rug rijden en alle gangen gecontroleerd beheersen, dus het duurt nog even.

Maandag voor het eerst van deze meid gedonderd, ik zat amper en ze ging er vandoor. Dankjewel vrieskou! :')

Welkom Chantal!
Je hebt een knapperd onder je lopen met een mooie afstamming ;)
Oooo ook al gevallen, gelukkig niks aan overgehouden?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:18

BrittMicky schreef:

Zelf weet ik niet of ik een startkaart zal aanvragen of niet, Ik heb op dit moment de kans een geweldig leuk paardje te rijden, hij is Z2 startgerechtigd(en daarnaast M cross en M springen) hiervan kan ik dus onwijs leren en mag hem ook mee op wedstrijd nemen af en toe.
Begin deze maand had ik mijn BB debuut en reed daarmee 233.5 en 231.5 punten, en 2 weken later ging ik nogmaals BB starten en reed toen reden we ook naar de 203.5 en 205.5 punten,
het lijkt me ontzettend leuk om te gaan starten met startkaart, maar aan de andere kant vind ik het ook best prijzig, zeker gezien we in het zomer/crossseizoen niet zoveel kunnen starten.. Wat zouden jullie doen wanneer je in zo'n situatie zitten, de kans pakken of toch lekker BB wedstrijdjes blijven rijden?

Ook welkom voor jou!
Ik heb laatste begrepen dat ze bij de BB proefjes veel makkelijker jureren dan bij de officiële B proefjes.
Maar als je het echt te prijzig vind en voor dat geld iets anders kan doen zou ik lekker de BB proefjes blijven rijden :)

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:20

TCA schreef:
Wow!! Ik kijk echt vanaf vanochtend niet en echt 2 pagina's erbij ofzo!! Hoi nieuwe mensen, leuk! *\o/*

Paard vandaag toch een warm been, klein beetje dik rond de wond (niet zo gek!). Dus even paar keer gekoeld vandaag en verzorgd met wondspray

Balen zeg! Hopelijk helpt het koelen en de wondspray! Staat hij nu ook gewoon nog op het land?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:22

Hahahahaha ik reed hiervoor op de manege een reus. Zijn naam was; Big Mac <3 Hij is denk ook richting de 1.80.

Afbeelding

Lisa-Jo!!! Gefeliciteerd!!! *\o/*

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:36

PrimaDonna_ schreef:
AlwaysH schreef:

[ [url=m/EEDVjf.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom Chantal!
Je hebt een knapperd onder je lopen met een mooie afstamming ;)
Oooo ook al gevallen, gelukkig niks aan overgehouden?

Last van mijn ribben en lies, maar verder niks nee! :)

@TCA, wat een mooierd, ik heb een foto van mijn lieve reus in mijn profiel!

Donnie7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 10:49

BrittMicky schreef:

Oehh leukk ik zou zeker de kans pakken :j
Je kan echt heel veel leren van een paard dat al zoveel kan daar wordt je als amazone alleen maar beter van ;)

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:05

Gefeliciteerd Lisa-Jo !

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:36

Zo wat een reuze!

Vallen is nooit leuk of je moet op je kont landen :o

Dankjewel Evelien en Shirley !
Dankjewel evelien

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:09

gefeliciteerd!!!

canisia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 13:31

Hoihoi,

Mag ik mij hier ook aanmelden? O:)
Ik ben 'officieel' western ruiter, maar wil ponylief graag zo allround mogelijk beleren. Nu verschilt mijn western basis ook niet veel van de dressuur basis en speelt het al een poosje door mijn hoofd om in de wintermaanden eens voor het allller aller eerste keer in mijn leven een dressuur wedstrijdje te gaan doen in de buurt.

Hoofdzakelijk om toch lekker bezig te blijven en ervaring op te doen voor het 'echie' op vreemd terrein en daar western wedstrijden toch altijd wel minimaal 1.5-2u rijden zijn met de trailer.

Qua voorstellen :Y)
Ik ben Canisia en ben de trotse eigenaresse van mijn 6 jarige arabische ruin. Ik heb hem groener als gras 2 jaar geleden als hengst gekocht en afgelopen 2 jaar bezig geweest om hem op het gemakkie wegwijs te maken met alle dagelijkse dingen en hem zelf beleerd. Eerste jaar kennismaken in de western wedstrijden zit er nu op en zijn focus erbij houden in ons grootste dingetje, vandaar ook het idee om dichter bij huis Km's te maken.

De trainingen thuis wisselen van dressuurmatige oefeningen, tot meer western gericht en ook veel lekker buitenrijden.

In ons hunter (western onderdeel in engelse look) outfit
Afbeelding

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 14:01

ivaartje schreef:
gefeliciteerd!!!

Dankjewell !

Hoi! Wat een knappe arabier heb je!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:18

venivedivici schreef:
Zo wat een reuze!

Dankjewel evelien

Ik land eigenlijk best vaak op mijn voeten, dat is beter. :P

ivaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:58

AlwaysH schreef:
venivedivici schreef:
Zo wat een reuze!

Dankjewel evelien

Ik land eigenlijk best vaak op mijn voeten, dat is beter. :P

Moet ik ook eens leren!!!
als ik val stort ik gewoon ter aarde!

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:40

Vallen is jaren lange ervaring en zelfs dan val je soms nog niet zo getraind haha :D

Ponylief liep vandaag echt top! Had versnelling goed gevonden maar mag wel met dit frisse weer!
Afbeelding

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:50

Wat een knapperd! :D

Die van mij had de gas er ook aardig op de afgelopen weken :=

snorremans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 21:51

Leuk topic! Gave combinaties ook allemaal! Ik meld mij ook graag.

Begint behoorlijk te kriebelen om ook op wedstrijd te gaan. Als alles zo blijft gaan als het nu gaat wil ik graag in 2017 gaan starten :)

Zowel mijn pony als ik zijn nog nooit officieel gestart. I.v.m mijn leeftijd moeten we dan tussen de paarden starten, iets waar ik nog wel een beetje tegen op zie. Maar ach.. Ik rijd de wedstrijden voor mijzelf! :)
Dit zijn wij:

Afbeelding