101 excuses waarom de punten tegenvielen

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 01:33

heerlijk dit al die smoezen

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 04:58

Ibbel schreef:
En het leukste is als je bedenkt waar de dressuurproef vandaan komt: testen of het legerpaard voldoende gehoorzaam is om het slagveld op te gaan. Daar gebeurt wel wat meer dan een zwaan in de sloot of een waaiend grassprietje.
De conclusie is dan ook dat het gemiddelde dressuurpaard allang niet meer als cavaleriepaard in te zetten is :D

Dit heb ik altijd een heel interessant punt gevonden. Het is eigenlijk héél jammer dat de eigenschappen van dressuurpaarden zo ver zijn afgedwaald van het oorspronkelijke gebruiksdoel.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 06:03

Ik heb ooit een keer in de prijzen gezeten omdat mijn paard als bijna enige niet over de zeik was van een crosshindernis (buiten gebruik uiteraard) die naast de ring lag _O-

danoesje

Re: 101 excuses waarom de punten tegenvielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:00

Qimm, beetje geluk moet je hebben soms hahahaha. Oh jezus, mijn paard als cavalerie paard :D
Met die dunne pootjes van m gaat ie het niet lang volhouden vrees ik haha. Gelukkig is ie wel stoer aan t worden maar fysiek weet ik t zo net nog niet.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 08:17

Het enigste wat wij gehad hebben waar onze merrie echt niet meer van te rijden was, was een man die metaal aan het zagen was precies achter de juryauto. De vonken vlogen door de lucht en de merrie net zo :=

Mijn ruin is daarin echt heerlijk die is zo vreselijk geconcentreerd die merkt niets waardoor hij zich dus eens doodschrok tijdens het ring verlaten van een andere voorlezer die op de plek wou gaan staan.

Om beide enkel maar gelachen hoewel.het met de merrie kantje boord was of we hadden in 2 ringen tegelijk gereden

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:19

Qimm schreef:
Ik heb ooit een keer in de prijzen gezeten omdat mijn paard als bijna enige niet over de zeik was van een crosshindernis (buiten gebruik uiteraard) die naast de ring lag _O-

Dat heb ik een keer gehad met twee kerstbomen die ze na de kerstshow ter decoratie bij C hadden gezet. Was altijd een vast clubje mensen dat daar reed en nooit met die bomen in de binnenbak dus die hoorden daar volgens die paarden nu natuurlijk totaal niet te staan.. :')

Of ook een keer gehad hadden ze de oude letters beplakt met een zwarte tape, maar de juiste letters voor die afmeting met grijs duktape vast geplakt. Scheen de zon op :') Hop in de ankers.. _O-

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:55

Het was springen maar goed.
Een volledig opgetuigde kerstboom die op zijn kop midden in de ring hing was ook goed voor het nodige spektakel.
Het paard wat we daar meehadden had ook iets met balken.
De meest wilde kleurcombinaties, vlekken, strepen...... niks aan de hand.
Maar die effen zwarte?
LEVENSgevaarlijk. :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:57

Die van mij is bang voor schapen, helemaal als ze geluid maken.
En toen mocht ik losrijden naast een wei met schapen, nou, feest :').

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 11:58

idje schreef:
Het was springen maar goed.
Een volledig opgetuigde kerstboom die op zijn kop midden in de ring hing was ook goed voor het nodige spektakel.
Het paard wat we daar meehadden had ook iets met balken.
De meest wilde kleurcombinaties, vlekken, strepen...... niks aan de hand.
Maar die effen zwarte?
LEVENSgevaarlijk. :D

Als je dat zo bij elkaar leest, zijn het toch wonderlijke wezens. Je krijgt het niet verzonnen of er zijn paarden die er wat van vinden.

idje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:01

:)) En dingen waar je het nu net wel van verwacht, zijn dan geen enkel probleem.
Ja het blijft raar spul, maar dat maakt het ook zo leuk.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:15

idje schreef:
:)) En dingen waar je het nu net wel van verwacht, zijn dan geen enkel probleem.
Ja het blijft raar spul, maar dat maakt het ook zo leuk.

Ja, heel herkenbaar :').
Trekkers, vrachtauto's, opleggers van hier tot Tokio geen probleem, maar een kwakende kikker? Daar vliegen we voor in de boom :').

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:20

Nou ben ik me zelf laatst ook rot geschrokken van een winterkoninkje... zo'n beest zie je niet, en als een totaal onschuldige heg dan opeens een enorme keel opzet (en winterkoninkjes kunnen hárd!), ja, dan krijg ik ook de stuipen _O-

Verder heb ik geen eigen paard en dus ook geen wedstrijdervaring (behalve wat onderling gerommel op de manege, een eeuwigheid geleden), maar ik lees graag mee :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:23

Anne_GTI schreef:
Ik beken eerlijk dat ik weleens de zwart bonte tinker als excuus heb gebruikt. Alles wat bont is klopt niet volgens mijn paard. Dat houdt hij dan goed in de gaten. Maarja, ook tijdens een proef is hij daar dus naar aan het loeren. Naast zwarte bonte koeien rijden is ook een garantie voor beroerde punten. Zelfs de plankenhindernis met zwarte bonte vlekken is een garantie voor een megasprong. Daar blijft hij een meter bij uit de buurt dus dat springt hij boven de staanders uit. ik moet me echt schrap zetten om boven te blijven.

Jup, ik heb een zwart bonte tinker(kruising) en gaat menig paard voor in de ankers op inrijdterrein. Want dat is gek

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:23

Kuggur schreef:
Ibbel schreef:
En het leukste is als je bedenkt waar de dressuurproef vandaan komt: testen of het legerpaard voldoende gehoorzaam is om het slagveld op te gaan. Daar gebeurt wel wat meer dan een zwaan in de sloot of een waaiend grassprietje.
De conclusie is dan ook dat het gemiddelde dressuurpaard allang niet meer als cavaleriepaard in te zetten is :D

Dit heb ik altijd een heel interessant punt gevonden. Het is eigenlijk héél jammer dat de eigenschappen van dressuurpaarden zo ver zijn afgedwaald van het oorspronkelijke gebruiksdoel.

Sam zou een héél goed cavalerie paard zijn voor een laffe soldaat... Geen paard dat zo snel, zo ver weg is van de front-linies als Sam zodra der een kanon af gaat. :j
Jep, ik zou Sam best als cavalerie paard willen. Niks voor mij dat vechten! :D

Het huidige dressuurpaard is ook van bouw compleet anders dan het toenmalige cavalerie paard. Bovendien zullen er toen ook zat paarden "niet geschikt" bevonden zijn om als cavalerie paard te dienen. Er is een kans dat er nu niet minder "geschikte" cavalerie paarden onder de dressuurpaarden zijn dan toen. Maar gezien je dat nooit gaat kunnen berekenen weet je dat dus niet.

carolinetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 12:45

hier een paar die mensen die ik ken vaak gebruiken.
bij het inrijden ging alles super de ring in komend was ineens niet meer bewerkbaar!
deze jury mag mij niet omdat ik te vaak win :=
super gereden, helaas punt deze jury maar heel mager
bij het binnen komen een grote fout (2 jury's) hierdoor wilde 1 jury geen punten meer kwijt aan ons
zo meer weet ik even niet :)

hier een die zelf heb gebruikt:
onze andalusierse hengst is bang voor melk koeien(staan tegenover ons). op een menwedstrijd moesten we voor het weg traject een weg in waar een menner met een zwartbonte aan kwam rijden. na dat hij hem gezien had was ie bang geworden en was het blijkbaar heel logisch om over een sloot te gaan springen om weg te komen. echter niet gelukt maar belandt in de sloot.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 00:43

Sjira schreef:
Ik heb serieus het volgende meegemaakt:

Outdoor concours, twee ringen naast elkaar op zand. Zus leest altijd voor maar kon haar 9 jarige dochter (meest ingetogen en rustig meisje die ik ken, mijn hieperpaard wordt serieus rustig van haar) nergens kwijt en die wilde graag mee. Bezig met tweede proef in tweede ring. Zus leest voor op de standaard voorleesplek tussen de ringen in. Dochter zit naast haar op de grond. KOmt serieus de JURY van de eerste ring naar mijn zus, TIJDENS MIJN PROEF, om aan te geven dat dochter daar niet mag zitten want paard in ring 1 heeft er last van...!!!! Ik natuurlijk helemaal van mijn apropos. Kende de proef wel uit mijn hoofd maar moest even denken waar we waren (want moest even zonder voorlezer rijden). Ik ook lekker spanning op paard omdat ik me kwaad aan het maken was. KOm op, er staan ook planten enzo!

Dus excuus 102: dochter van voorlezer in ring naast mij is een kwaadaardig monster die mijn paard wilt opeten dus ik laat mijn paard er niet meer langs gaan.

Ik snap eigenlijk niet waar jij je "boos" om maakt en ik vind je gedachtegang ook nog vrij egoïstisch ;) De aanhang van JOUW voorlezer (waar jij verantwoordelijk voor bent) is een storende factor voor iemand anders. Dat vind ik veel erger. Zou het dus eerder terecht vinden als de ruiter uit ring 1 zich zou irriteren. Die heeft namelijk elk rondje een afgeleid paard

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:50

Nou ja, dat snap ik dan weer wel. Als je moet gaan klagen over een kind dat rustig stil naast de ring zit... Als het meisje nou aan het springen en dansen was vind ik het weer wat anders.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:06

En toch zijn dingen die op de grond 'liggen' vaak heel eng voor paarden.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 17:09

Ik had vandaag een hele groep naast de ring zitten. Meisje was gevallen, tja mijn paard loert daar ook wel naar maar daar heeft je maar gewoon mee te dealen. Zo gaat mijn hond altijd mee naar concour en zit of ligt doodstil naast de voorlezer. Als iemand daar over valt heeft ie er ook maar mee te dealen hoor.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 04:20

Jester_ schreef:
Ik had vandaag een hele groep naast de ring zitten. Meisje was gevallen, tja mijn paard loert daar ook wel naar maar daar heeft je maar gewoon mee te dealen. Zo gaat mijn hond altijd mee naar concour en zit of ligt doodstil naast de voorlezer. Als iemand daar over valt heeft ie er ook maar mee te dealen hoor.

Wel aangelijnd mag ik hopen?
Honden zijn overigens niet op iedere wedstrijd welkom

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:11

Dorine92 schreef:
Sjira schreef:
Ik heb serieus het volgende meegemaakt:

Outdoor concours, twee ringen naast elkaar op zand. Zus leest altijd voor maar kon haar 9 jarige dochter (meest ingetogen en rustig meisje die ik ken, mijn hieperpaard wordt serieus rustig van haar) nergens kwijt en die wilde graag mee. Bezig met tweede proef in tweede ring. Zus leest voor op de standaard voorleesplek tussen de ringen in. Dochter zit naast haar op de grond. KOmt serieus de JURY van de eerste ring naar mijn zus, TIJDENS MIJN PROEF, om aan te geven dat dochter daar niet mag zitten want paard in ring 1 heeft er last van...!!!! Ik natuurlijk helemaal van mijn apropos. Kende de proef wel uit mijn hoofd maar moest even denken waar we waren (want moest even zonder voorlezer rijden). Ik ook lekker spanning op paard omdat ik me kwaad aan het maken was. KOm op, er staan ook planten enzo!

Dus excuus 102: dochter van voorlezer in ring naast mij is een kwaadaardig monster die mijn paard wilt opeten dus ik laat mijn paard er niet meer langs gaan.

Ik snap eigenlijk niet waar jij je "boos" om maakt en ik vind je gedachtegang ook nog vrij egoïstisch ;) De aanhang van JOUW voorlezer (waar jij verantwoordelijk voor bent) is een storende factor voor iemand anders. Dat vind ik veel erger. Zou het dus eerder terecht vinden als de ruiter uit ring 1 zich zou irriteren. Die heeft namelijk elk rondje een afgeleid paard

Ik was zeer zeker niet 'boos' op de ruiter naast mij. Ik heb zelf een gespannen, kijkerig, spooky paard dus je wilt niet weten waar mijn paard allemaal van op moet kijken (huilende baby's in kinderwagens, klikkende ruiters, overijverige instructeurs die paraplu's gaan opsteken tijdens proef etc). Ik heb nog wel eens moeten afgroeten omdat mijn paard zo bang werd van een externe storende factor dat een proef rijden onmogelijk werd. Daarom benadruk ik ook dat deze situatie echt niet zo ernstig was (rustige meid die op ruime afstand naast een plantenbak zit). Desalniettemin weet ik dat een paard zelfs een prullenbak eng kan vinden, echter, die kan niet verplaatst worden en mijn nichtje wel (die hoefde overigens niet weg maar er werd gevraagd of ze wilde gaan staan omdat het paard het eng vond dat ze 'zat'). Maar, het gaat erom dat de desbetreffende ruiter niet gaat afgroeten maar beklag gaat doen bij de jury die op zijn beurt tijdens mijn proef mij gaat storen door mijn voorlezer aan te spreken. Dat vond ik wel een aparte gang van zaken. Maar ik ben niet boos, gefrustreerd of wat dan ook. Het is mijn 'excuus' waarom mijn punten tegenvielen :D Het moraal van dit topic is immers om 101 excuses op te sommen waardoor punten kunnen tegenvallen. Als zij niet had geklaagd bij de jury had zij mijn zittende nicht hier kunnen opgeven. Nu is het andersom :)

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 10:21

Dorine92 schreef:
Jester_ schreef:

Wel aangelijnd mag ik hopen?
Honden zijn overigens niet op iedere wedstrijd welkom

Jaa hoor, en zoniet, hij blijft altijd op dezelfde afstand als een riem dus dat maakt niks uit haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 13:51

Hond naast de ring zou voor mijn paard al helemaal een rede zijn om niet meer te willen lopen..
...Omdat ze perse bij die hond zou willen blijven, beest is gek op honden :')

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 01:35

Sjira schreef:
Dorine92 schreef:

Ik was zeer zeker niet 'boos' op de ruiter naast mij. Ik heb zelf een gespannen, kijkerig, spooky paard dus je wilt niet weten waar mijn paard allemaal van op moet kijken (huilende baby's in kinderwagens, klikkende ruiters, overijverige instructeurs die paraplu's gaan opsteken tijdens proef etc). Ik heb nog wel eens moeten afgroeten omdat mijn paard zo bang werd van een externe storende factor dat een proef rijden onmogelijk werd. Daarom benadruk ik ook dat deze situatie echt niet zo ernstig was (rustige meid die op ruime afstand naast een plantenbak zit). Desalniettemin weet ik dat een paard zelfs een prullenbak eng kan vinden, echter, die kan niet verplaatst worden en mijn nichtje wel (die hoefde overigens niet weg maar er werd gevraagd of ze wilde gaan staan omdat het paard het eng vond dat ze 'zat'). Maar, het gaat erom dat de desbetreffende ruiter niet gaat afgroeten maar beklag gaat doen bij de jury die op zijn beurt tijdens mijn proef mij gaat storen door mijn voorlezer aan te spreken. Dat vond ik wel een aparte gang van zaken. Maar ik ben niet boos, gefrustreerd of wat dan ook. Het is mijn 'excuus' waarom mijn punten tegenvielen :D Het moraal van dit topic is immers om 101 excuses op te sommen waardoor punten kunnen tegenvallen. Als zij niet had geklaagd bij de jury had zij mijn zittende nicht hier kunnen opgeven. Nu is het andersom :)

Ik vind deze reactie zo mogelijk nóg egoïstischer. Ten eerste omdat het feit dat jouw paard er niet op reageert, niet gelijk betekent dat de andere ruiter een aansteller is. Mijn paard kijkt namelijk niet naar een brullende tractor. Kunnen we die ook wel naast de ring zetten ;) Het ene paard vindt het ene eng, het andere paard het andere. Kind op de grond lijkt me vrij logisch dat dat eng gevonden kan worden. Zeker in vergelijking met wat jij noemt, bijvoorbeeld klikkende ruiters en jankende baby's, vind ik een zittend kind naast de ring vrij ernstig.
Ten tweede snap ik niet dat jij vindt dat de andere ruiter dan maar moet afgroeten, terwijl JIJ een probleem veroorzaakt. En dat je dan ook nog kwaad wordt dat jij wordt gestoord, terwijl dat je eigen schuld is. Foei! _-:( :D

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 06:07

Dorine@: Tja ik zou ook zeggen dat de ruiter dan maar moet afgroeten hoor. :o Of ga je ook het fietspad, de weg etc afsluiten omdat er misschien iets/iemand overheen komt waar paardlief bang van is. Misschien vind hij de jury wel eng...moet de jury maar even weg. :')