Desiree_2001 schreef:Er worden hier hele handige tips gegeven! Bedankt daarvoor, ik ga dit zeker ook gebruiken als ik een advertentie ga maken (wat nu niet gaat omdat mijn laptop zomaar kapot is gegaan).
Ik vroeg me trouwens af hoe eigenaren er naar kijken als ruiters meerdere paarden rijden. Ik heb namelijk ook nog mijn verzorgpaarden, denken jullie dat eigenaren dit een probleem vinden? Ik heb verder gewoon nog meer dan genoeg tijd, ik heb sowieso nog vier/vijf dagen in de week waarop ik genoeg tijd heb.
Heel simpel, wil je als eigenaar zekerheid van de ruiter? Dan moet je die betalen.
Zo deden ze dat bij mij. Ik moest een springpaard dressuurmatig doorrijden, toen ik begon ging ik tijdelijk niet naar school. Na een klein half jaartje zou ik gaan stagelopen. Paard liep toen L springen, maar moest Z springen worden. En hij wilde niet na een paar maanden alsnog een nieuwe ruiter moeten vinden. Nouja, dan is het simpel...
Uiteindelijk heb ik daar ook nog een tijd twee paarden gereden, in totaal drie verschillende paarden. Ook toen ik stage liep en soms 's avonds wel vier paarden reed na mijn werk en daarbij mijn afstudeeropdracht maakte.
Inmiddels rij ik nog maar 1 paard, werk ik 40 uur per week en heb ik geen zin om nog meer te gaan rijden. Niet structureel althans. Maar goed, dat is hierin niet heel erg relevant.
).
Er valt altijd wat bij te leren, ik wil ook altijd blijven leren en ik ben ook echt nog lang geen sterruiter. Echter is het nooit makkelijk om een paard waar je één keer per week op rijdt en waar nog minstens 10 anderen op rijden goed te rijden, met alle gebreken daarbij inbegrepen. Als het paard van mij was zouden de punten die jij noemt de eerste zijn waar ik onder goede begeleiding aan zou gaan werken. Echter is dat helaas niet het geval en is daar in deze situatie helaas geen beginnen aan. Tactfouten, losgelatenheid en dergelijken zijn imo daarom niet op mij af te rekenen.
ik krijg ook gratis les en alle faciliteiten zijn aanwezig dus ik heb niets te klagen. Het is alleen niet mogelijk om te starten, gewoon omdat ze zo extreem sensibel is dat ik dat haar niet aan wil doen. Het moet ook leuk blijven voor het paard en ik weet zeker dat zij het niet leuk zou vinden, een krukje dat een beetje anders staat dan normaal is voor haar al genoeg om al haar concentratie kwijt te raken en volledig in de stress te schieten. Het andere paard staat heel vlakbij, dus problemen met het weer heb ik niet echt want ik ben er al voordat ik nat kan worden