tarieven KNHS voor 2016?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:24

Janouk, voor jou is het natuurlijk niet fijn dat als je beide disciplines doet, ben het zeker met je eens dat ze er naar moeten kijken dan.
Of een speciale gecombineerde pas.

Sommigen gaan er net 20,- op achteruit, degene die het meest schreeuwen zag ik al was een moeder met 3 kids met 6 pony's en bling bling dekjes, 1duur setje minder kopen et voila.

Ze hadden er wat beter naar moeten kijken en rekening houden dat veel menners rijden en mennen.

Voor mij is het idd gunstig, ik betaal al jaren ruim 300,- en dat zou volgend jaar duurder worden ivm pony erbij. Ik wou al passen opzeggen omdat het te gek word, maar dat hoeft nu niet meer.
Beter is zo'n startlictentie voor een menner als ik met meerdere spancombinaties, en voor anderen gecombineerde pas voor rijden/mennen en ohz ook aankijken, want die moeten met meer combi's wel wat extra betalen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:25

Ik ben begonnen bij blz 1, maar mijn vraag nog niet gevonden en ik wil niet 8 blz gaan doorlezen.
Het verplichte abonement op de P&S komt te vervallen. Dat stond ook in de mail van de KNHS. Maar moet je daar iets speciaals voor doen om het niet meer te krijgen?
Ik bedoel, krijg je hem vanzelf NIET meer tenzij je ergens aangeeft dat je het wel wil? Of krijg je hem vanzelf WEL en moet je iets aangeven dat je het niet meer wilt?
En waar moet je dat dan aangeven?

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:27

janouk schreef:
nontie schreef:
Ik ga mijn vriend nog maar eens lief aankijken of die me wil sponsoren. :Y)

Ik wil jouw vriend ook wel lief aankijken 8-) <3 als hij mijn KNHS startkaarten wil betalen

Ik ook wel. :')

Ik snap nog steeds niet zo goed waarom hiervoor is gekozen terwijl het echt flink duurder wordt. Volgens mij heeft een kleine groep er baat bij?! Maar wie dan?

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:27

Scum schreef:
Ik ben begonnen bij blz 1, maar mijn vraag nog niet gevonden en ik wil niet 8 blz gaan doorlezen.
Het verplichte abonement op de P&S komt te vervallen. Dat stond ook in de mail van de KNHS. Maar moet je daar iets speciaals voor doen om het niet meer te krijgen?
Ik bedoel, krijg je hem vanzelf NIET meer tenzij je ergens aangeeft dat je het wel wil? Of krijg je hem vanzelf WEL en moet je iets aangeven dat je het niet meer wilt?

Hoef je niet aan te geven, dit wordt veranderd in een blad wat 1x per kwartaal komt, of je nu wilt of niet :+

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:31

janouk schreef:
nontie schreef:
Ik ga mijn vriend nog maar eens lief aankijken of die me wil sponsoren. :Y)

Ik wil jouw vriend ook wel lief aankijken 8-) <3 als hij mijn KNHS startkaarten wil betalen

Zal een boekje opengooien maar denk dat ie me voor gek verklaard :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:33

_Dingetje_ schreef:
Scum schreef:

Hoef je niet aan te geven, dit wordt veranderd in een blad wat 1x per kwartaal komt, of je nu wilt of niet :+

Hmm... wat een dooddoener. Zo heb ik het niet gelezen in de mail van de KNHS. Ben ook nog naar hun site geweest maar daar vond ik het ook niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:33

Mel,
Los van twee disciplines, is de prijs voor de enkelspanmenner fors omhoog en dat houdt zeker mensen tegen die af en toe een proefje willen starten. Dat betekent nog minder deelnemers in de dressuur en vaardigheid wedstrijde, nog verder reizen voor een wedstrijd. Je krijgt voor die 108 euro dus minder wedstrijden te kunnen rijden. We moeten nu al meer dan 50km rijden om een proefje dressuur te kunnen starten.

Het is niet te vergelijken met samengesteld te mennen (heel weekend) of onder het zadel (meerdere wedstrijden per regio in 1 weekend binnen 20 km).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:36

MelanieB schreef:
Janouk, voor jou is het natuurlijk niet fijn dat als je beide disciplines doet, ben het zeker met je eens dat ze er naar moeten kijken dan.

Sommigen gaan er net 20,- op achteruit, degene die het meest schreeuwen zag ik al was een moeder met 3 kids met 6 pony's en bling bling dekjes, 1duur setje minder kopen et voila.

Ze hadden er wat beter naar moeten kijken en rekening houden dat veel menners rijden en mennen.

Voor mij is het idd gunstig, ik betaal al jaren ruim 300,- en dat zou volgend jaar duurder worden ivm pony erbij. Ik wou al passen opzeggen omdat het te gek word, maar dat hoeft nu niet meer.
Beter is zo'n startlictentie voor een menner als ik met meerdere spancombinaties, en voor anderen gecombineerde pas voor rijden/mennen en ohz ook aankijken, want die moeten met meer combi's wel wat extra betalen.

Ze hadden er ook rekening mee moeten houden dat de meeste menners die beginnen in de wedstrijdsport enkelspan starten. En dat je dat overstappen naar de wedstrijdsport dus erg ontmoedigt als je het fors duurder maakt.

Kim_97

Re: tarieven KNHS voor 2016?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:41

janouk schreef:
Mel,
Los van twee disciplines, is de prijs voor de enkelspanmenner fors omhoog en dat houdt zeker mensen tegen die af en toe een proefje willen starten. Dat betekent nog minder deelnemers in de dressuur en vaardigheid wedstrijde, nog verder reizen voor een wedstrijd. Je krijgt voor die 108 euro dus minder wedstrijden te kunnen rijden. We moeten nu al meer dan 50km rijden om een proefje dressuur te kunnen starten.

Het is niet te vergelijken met samengesteld te mennen (heel weekend) of onder het zadel (meerdere wedstrijden per regio in 1 weekend binnen 20 km).

Even in aanvulling:

Minder deelnemers betekent ook weer minder wedstrijden. Als minder enkelspanmenners een startpas aanvragen, heb je minder starts op wedstrijden. En wordt het dus lastiger om wedstrijden te organiseren voor verenigingen. Dus zal het leiden tot minder wedstrijden. Ook minder wedstrijden om te staren voor de meerspanmenners dus.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:43

safina schreef:
MelanieB schreef:

Ze hadden er ook rekening mee moeten houden dat de meeste menners die beginnen in de wedstrijdsport enkelspan starten. En dat je dat overstappen naar de wedstrijdsport dus erg ontmoedigt als je het fors duurder maakt.

'fors'... ik vind nog geen 2,- duurder per maand nou niet echt fors. (en dan berekend op idd enkelspanner die begint en verder geen andere spannen of disciplines start)
Is hier op de ledenvergadering uitgerekend hoe of wat omdat er veel onduidelijkheid was.
Maar duur blijft het idd sowieso..
Mennen is al niet goedkoop ivm wagen, trailer/kar etc.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:46

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:49

Citaat:
Wat ik ook compleet mis in het verhaal is waar de verhoging voor nodig is. Er zijn 155.000 knhs-leden zag ik net tijdens de ALV. Die betalen allemaal 2 euro meer lidmaatschap. 310.000 euro extra. Waar gaat dat geld heen? Is er ergens een balans die verantwoord waarom er zoveel extra geld nodig is om de begroting sluitend te krijgen?
Openheid geeft begrip. En daar schort het nu aan.

Ze hebben een "leuk" centrum gekocht, zal nog wel een en ander verbouwt moeten worden..... daar gaan onze centen dus heen lijkt me...

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:50

lotteElb schreef:
Alice13 schreef:
Gelimiteerde startkaart gaat er ook helemaal af toch?

Ja helaas wel..Ik ben afhankelijk van wedstrijden op onze eigen manege ivm lease paard. En in het zomer seizoen start ik niet vaak. Dus ik kan niet zoveel starten.. Dus wordt dure hobby dan..
Moet naast alle lidmaatschappen, inschrijfgelden ook nog paard lease betalen..

Denk dat dat wel wat goedkoper is dan eigen paarden houden :o

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 09:54

2 euro per maand? Werd zeker op de ledenvergadering uitgerekend door de meneer van de KNHS?
Mijn sommetje is toch anders: Dit jaar zou ik 66 euro kwijt zijn (18 euro lidmaatschap, 48 euro enkelspan paard startpas, de P&S reken ik niet mee, want die is er in 2016 niet meer bij en volgens mij moet je toch altijd rekenen met de diensten die je afneemt ;) ). En dat wordt nu 128 (20 euro lidmaatschap, 108 euro startlicentie). Dat scheelt per maand meer dan 5 euro. Maar hey, ik kan wel extra flexibel zijn nu en ik hoef geen registratiekosten à 30 euro meer te betalen. 8)7 . Hoe ik flexibel ga zijn met mijn enige paard... geen idee. En die registratiekosten, die heb ik vorig jaar al mooi betaald. Ik hoopte ze uit te smeren over 10 jaar, maar goed, dat vervalt nu dus mooi.

Nee, ik ben er niet blij mee.
Op zich vind ik de prijsstijging niet eens het ergste. 5 euro per maand is te overzien voor mij. Als een vereniging meer kosten heeft, dan zal dat ergens door gedekt moeten worden. Dan wil ik best bijdragen. Maar het is geen bedrijf dat winst moet maken, ze zijn er voor de leden. Openheid naar die leden is het minste wat er zou moeten zijn. Ik mis (wat ik al eerder zei) in dit hele verhaal de cijfers. Waar zit het gat in de begroting dat gedekt moet worden? Hoeveel enkelspanmenners (die erop achteruit gaan) met één paard zijn er? En hoeveel 'meerspanmenners' (die erop vooruit gaan)? Hoeveel ruiters zijn er met meerdere paarden t.o.v. ruiters met één paard?
Nu je niks weet ontstaat er spanning. Gezeik tussen mensen met één paard en degenen met meerdere paarden. Gezeik naar de KNHS.
Dus: KNHS: openheid graag. En geen slappe smoesjes over dat ik wel flexibeler word. Als ik flexibel wil zijn, dan ga ik wel yoga'en :') . Ik (en met mij veel andere startende menners) heb maar één paard. En om nu een extra paard aan te schaffen, puur om de startkosten te drukken... neeh.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:00

assie schreef:
2 euro per maand? Werd zeker op de ledenvergadering uitgerekend door de meneer van de KNHS?
Mijn sommetje is toch anders: Dit jaar zou ik 66 euro kwijt zijn (18 euro lidmaatschap, 48 euro enkelspan paard startpas, de P&S reken ik niet mee, want die is er in 2016 niet meer bij en volgens mij moet je toch altijd rekenen met de diensten die je afneemt ;) ). En dat wordt nu 128 (20 euro lidmaatschap, 108 euro startlicentie). Dat scheelt per maand meer dan 5 euro. Maar hey, ik kan wel extra flexibel zijn nu en ik hoef geen registratiekosten à 30 euro meer te betalen. 8)7 . Hoe ik flexibel ga zijn met mijn enige paard... geen idee. En die registratiekosten, die heb ik vorig jaar al mooi betaald. Ik hoopte ze uit te smeren over 10 jaar, maar goed, dat vervalt nu dus mooi.

Blijf het een vreemde rekensom vinden om wat eruit te laten, je hebt voor P&S betaald dus die zitten in je kosten van dit jaar tov volgend jaar. En je P&S blijf je krijgen hoor, alleen nu 4 keer.
Zo kan ik ook berekeningen maken door ineens dingen weg te laten waar ik wel voor betaald heb.
Dus ja, dan kom je idd niet heel veel gekker uit op jaarbasis.
Denk dat anderen een stuk duurder uitkomen met gecombineerde disciplines en ohz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:02

Voor jou is de regeling gunstig MelanieB.... Dus logisch dat je het prima vindt, maar voor het merendeel van paardrijden en mennend Nederland pakt de regeling wel duurder uit. Ik blijf het raar vinden dat een blad dat voor het grootste deel verdwijnt wel betaald blijft in feite.. Want de kosten stijgen terwijl de kosten voor dat blad vervallen.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:06

Yvank_ schreef:
Voor jou is de regeling gunstig MelanieB.... Dus logisch dat je het prima vindt, maar voor het merendeel van paardrijden en mennend Nederland pakt de regeling wel duurder uit. Ik blijf het raar vinden dat een blad dat voor het grootste deel verdwijnt wel betaald blijft in feite.. Want de kosten stijgen terwijl de kosten voor dat blad vervallen.

Dus omdat ik er wel beter van word moet ik m'n mond maar houden? Voor mij is het idd prima maar betekend niet dat ik er zo direct klaar mee ben.
Gelukkig heb ik een inlevingsvermogen, en probeer ik het een en ander op te helderen, dat het voor sommigen echt nog wel meevalt, en hopelijk voor anderen worrd het een en ander aangepast.
Maar je kunt op mij boos worden, ik heb de regels niet bedacht, maar dit is wel een topic om erover te praten en mee te denken, niet? ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:10

Ik ben niet boos.. en zeg ook niet dat je je mening niet mag geven. Alleen vindt niet dat je voor een ander kan bepalen dat de stijging van 2 euro in de maand wel meevalt. Dat bepaalt een ieder voor zichzelf :) , het is voor veel mensen vaak een opeenstapeling van. Alles wordt duurder, startpas, wedstrijden zelf,lidmaatschap vereniging etc etc. Dan snap ik best dat er mensen zeggen het wordt mij teveel.

friesehengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:11

Als alles zo duur wordt gaat iedereen dadelijk de goedkoopste rijverening zoeken zodat daar dan de een beetje de prijs rechtgetrokken gaat worden. Jeetje paardrijden wordt zo idd de duurste sport en alleen voor rijke mensen wat ze altijd al zeiden. Pff

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:14

Het is alles wat telkens maar duurder wordt, duurder en je krijgt er steeds minder voor terug.

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:15

Haha wat een drama. Hoop toch dat de KNHS nog gaat ingrijpen. Hier de stalling ook alweer 20 eu per maand duurder, dus schiet allemaal lekker op :') :')

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:18

Ik vind het apart dat ze het nodig vinden dat er nog een kwartaalblad komt, zelfs hun eigen tariefswijzigingen zetten ze niet eens in hun officiële blad.

krijg ik nu geld terug, mijn pony's hebben knhs paspoorten, dus hun registratiekosten heb ik bij hun geboorte al betaald. :')

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:26

Ik ga er ook niet veel van op achter uit maar blijf me wel gewoon afvragen waarom moet dit allemaal zo?
Een voorbeeld: Als ik dan zie dat een pony startpas 85 euro is en een paarden startpas 108... Dit lijkt mij 23 euro pure winst voor de KNHS?
Misschien als ze meer opheldering geven dat het duidelijker word en begrijpelijker. Daarnaast is het ook wel een opeenstapeling aan dingen bij veel denk ik en dit de druppel die de emmer doet overlopen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-15 10:37

Sannnn schreef:
Ik ga er ook niet veel van op achter uit maar blijf me wel gewoon afvragen waarom moet dit allemaal zo?
Een voorbeeld: Als ik dan zie dat een pony startpas 85 euro is en een paarden startpas 108... Dit lijkt mij 23 euro pure winst voor de KNHS?
Misschien als ze meer opheldering geven dat het duidelijker word en begrijpelijker. Daarnaast is het ook wel een opeenstapeling aan dingen bij veel denk ik en dit de druppel die de emmer doet overlopen.

De ponysport moet laagdrempelig blijven :') , dus een deel van de paardenruiters betaald de overige kosten van de ponyruiters ( idem op wedstrijd ).