SusanH schreef:Wat ik niet zo goed snap, ze hebben toch ook het flexibel springen ingevoerd? Weet niet uit mijn hoofd hoe dat precies zit maar zie hier in de buurt op wedstrijden mensen vaak ook een klasse lager starten dan waarin ze startgerechtigd zijn (en ook al wp's in hebben), bijvoorbeeld om er weer even in te komen, of om vast warm te draaien (eerst rondje M, dan Z). Stel je mag op punten naar de L maar het loopt toch niet, kun je altijd weer terug B starten. En als je verlies rijdt, moet je sowieso terug. Ik snap dus niet zo goed waarom het te snel overgaan nu als reden wordt aangevoerd om de puntentelling aan te passen in de B.
Ik denk omdat ze het niveau in de B willen omhoog schroeven. Juist door het flexibele springen is het 'even kijken of een klasse hoger lukt' makkelijker geworden. Je kan immers altijd terug, je mag zelfs gewoon weer kampioenschappen rijden in een lagere klasse als je een x aantal tijd geen hogere klasse hebt gestart.
Spreken jullie hier wel eens mensen die in het springforum zitten? Daar zitten echt niet de minste mensen en er zitten ook parcourbouwers/ jurleden/ instructeurs in dus die zien genoeg.... Dat ze dit terug ingevoerd hebben is echt niet voor niks. Dat er weerstand komt is logisch, het is immers nooit leuk als je een soort van deksel op je neus krijgt. Ik snap heel goed dat het soms demotiverend werkt, maar om dan maar niet meer op concours te gaan of om dan de nieuwe jurering de schuld te geven is wel deels de omgekeerde wereld.
Ik denk dat je meer te weeg brengt als je de springjuryleden eens aan spreekt en vraagt wat de beweegredenen zijn en dan het gesprek aan gaat. Zo'n petitie is leuk, maar krijg je de springsport naar een hoger niveau als je de boel weer terug draait?
Wel ben ik het er mee eens dat de regeling van 75 naar 70 terug geschroefd zou kunnen worden en zou ik het een goed idee vinden als er een opmerkingen vakje in het concoursprogramma komt zodat juryleden bij onvoldoende punten voor winstpunten commentaar daar in kunnen laten zetten door degene die schrijft. Hier heeft de ruiter zelf ook wat aan en dit moet te doen zijn qua tijd.