[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 09:41

Ik doe mijn best om Nash netjes rond te stiren, al is dat nogal een opgave. Hij is een warmbloed in een koudbloed jasje. En dan heeft hij ook nog eens enorme manen waardoor hij een hoog knuffel gehalte heeft (hij is ook gewoon heel erg lief als je er naast staat) hij is alleen onder het zadel gewoon wat lastig. Er zijn maar weinig mensen die zo "even" op hem weg sturen. Tot nu toe is er maar 1 geweest naast mij die hem kan rijden en dat ook heel soms voor mij doet als ik niet kan.

Haflingerwedstrijden zijn niet anders dan andere reguliere wedstrijden, behalve dat ze alleen open gesteld zijn voor koudbloeden. Er zit gewoon een KNHS jury en officiële punten. De enige twee verschillen die ik merk, zijn dat de sfeer beter is en dat de jury meer rekening houd met de bouw van de paarden.

Ik zal nooit een 8 halen op een middendraf, maar gelukkig kan Nash wel erg goed stapen, dus haal ik daar geregeld 7 of 8 voor. Verder omdat ik ook reguliere wedstrijden start rij ik vaak bovenin mee als Nash en ik onze draai hebben gevonden in een nieuwe klasse. Omdat ik er gewoon voor zorg dat de basis goed is. En een hoop meiden starten (voor mijn gevoel, weet niet of dat echt zo is) alleen Haflingerwedstrijden waardoor zo maar "zozo" punten rijden. 180, misschien iets meer. Daar kom je op een reguliere wedstrijden niet mee weg. Dan wordt er toch snel 3 tot 5 punten lager gescoord. Helemaal als je na een bewegingskanon moet wat al duidelijk langere tijd succesvol mee draait in een klasse.

Tja, ik kan er ook voor kiezen om alleen Haflingerwedstrijden te starten, maar dat vind ik te makkelijk.

Splinter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:05

Ik zie een paar nieuwe knappe paarden :):) plaatjes hoor :j

Doen hier nog mensen mee aan de (hun :Y) ) regiokampioenschappen?

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:25

@Peelie: lekker doorknutselen op beide wedstrijdsoorten lijkt mij! Hoe leuk dat je dat kan doen! En ik herken wel dat het op wedstrijden of evenementen binnen een bepaald ras anders is dan reguliere wedstrijden of evenementen. Gewoon wat relaxter sfeertje idd.

@Splinter: helaas niet, dat is vanaf Terschelling echt niet te doen..

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:28

Ik ken ondertussen na bijna 10 jaar Haflingers hebben ook gewoon heel veel mensen uit het wereldje. Dus ik kom een hoop bekende gezichten tegen.

Mensen reageren alleen altijd zo bijzonder als ik zeg datvik op Haflingerwedstrijd ben geweest en met prijzen thuis kom. Altijd zo jammer. :P

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:43

Ik had al m1 willen starten, maar de regiokampioenschappen zijn ertussen gekomen, dus nog een rondje L1.
Heb hem halverwege juni voor het allereerst op concoursgestart direct in L1.
Altijd rond 190, gisteren zijn 4e wedstrijd en gewonnen met 210.

In 5 wedstrijden naar het L1 + 13, meer dan tevreden!

Voor het m1 moeten de puntjes echt nog wel op de i, maar daar trainen we rustig op verder!

Afbeelding

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:22

Voor mij ook geen regiokampoenschappen helaas. Wilde wel heel graag mee doen! Het probleem is dat ik voor een Brabantse club start, omdat ik in Brabant studeer en paard nu voor een paar weken mee is naar Zeeland. Kon dus alleen starten als ik me aan meldde bij een Zeeuwse club. Dat vond ik allemaal te duur hoor!

Wauw netjes zeg!! Hoe groot is je paard? Hij toont heel imposant!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 07:37

Zo lotte. Die is zeker aan de maat!

Hier ook geen kampioenschappen. Ik heb nog nooit een selectie gereden (erg eigenlijk :P). Het komt er eigenlijk nooit van en als ik heel eerlijk ben heeft het natuurlijk ook niet bijzonder veel zin met een Haf tussen de paarden. Dus is start altijd winter en zomer competitie bij de Haflingers. Ik ben al een keertje B dressuur kampioen geweest met Nash :)

Dit jaar zit get er niet in, volgens mij ben ik te weinig wedstrijden gestart en als ik al genoeg gestart ben, heb ik de punten niet om kampioen te worden :P

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:22

xMercury schreef:
Voor mij ook geen regiokampoenschappen helaas. Wilde wel heel graag mee doen! Het probleem is dat ik voor een Brabantse club start, omdat ik in Brabant studeer en paard nu voor een paar weken mee is naar Zeeland. Kon dus alleen starten als ik me aan meldde bij een Zeeuwse club. Dat vond ik allemaal te duur hoor!

Wauw netjes zeg!! Hoe groot is je paard? Hij toont heel imposant!

Wat een gedoe zeg...
Scheeld dat er elk half jaar regiokampioenschappen zijn!

Hij is 1.77 gemeten. Maar is zeker groot.
Soms lijkt de baan dan ook wel wat klein hoor!
Maar hij laat zich super rijden

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:07

Zo Lotteeee dat is een heel mooi paard! En lekker groot ook ja, wat is de afstamming van dit paard?

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:32

femskie schreef:
Zo Lotteeee dat is een heel mooi paard! En lekker groot ook ja, wat is de afstamming van dit paard?

Locksley II x Democraat.
Echt een machine, zo goed achterbeen.
Heel blij met hem, maar is helaas voor mij, wel voor de verkoop :(

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:43

_lotteeee schreef:
femskie schreef:

Locksley II x Democraat.
Echt een machine, zo goed achterbeen.
Heel blij met hem, maar is helaas voor mij, wel voor de verkoop :(

Jammer zeg.. Maar nu kun je extra van hem genieten :D

Gaan jullie vandaag rijden met die hitte?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:46

Als ik ga rijden, dan vroeg in de ochtend. Anders is het niet te doen met 28/31 graden.

Sinds ik mijn nieuwe zadel heb, is Nash een beetje dwars :+ hij vond dat het wel weer eens tijd werd voor een hangbui waarbij hij ook tegen het been blijft. Zo fijn :( not...

Dus nu ben ik weer bezig hem wakker te krijgen voor het been, dan weer rond maken, komt hij er weer tegen in. Onder het motto, let the puzzelinggames begin! Jottum :P

Hij ging zo mega fijn de afgelopen weken.

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:51

Je hebt gelijk, het is echt te warm. Helaas begin ik vroeg met werken, dus 's ochtends wordt hem niet haha!

Oh jammer zeg. Misschien even wat anders? Lekker naar buiten of springen?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 07:55

Vrijdag ga ik op buitenrit. Dat is hier in de omgeving niet zo van zelf sprekend. We staan hier midden in de polder, het bos is echter bijna een uur rijden hier vandaan.

Ik ga vrijdag met een stalgenootje lekker met de trailer de hort op. Ik ben benieuwd hoe Nash zich zal gedragen. Die is, om de rede hierboven, niet zo veel op buitenrit geweest. Al is hij in het bos, hei of strand tot nu toe altijd braaf geweest.

_Charlot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 08:29

Ik rij vandaag niet.
Ik longeer ze allemaal even.

Morgen weer een dag om te rijden en woensdagavond weer concours met 2 :)

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:54

Hier ook even rust. Afgelopen vrijdag osteopaat geweest en er was wel wat werk aan de winkel. We moeten even rustig aan doen, longeren en rustig aan rechtuit het bos in. Vandaag hoefsmid en dan rustig aan weer wat trainen.

Wel super mooi weer! Echt stranddagje

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 09:59

Oh hier nog zo'n polder omgeving! Heel jammer is dat. Valt niet buiten te rijden. Maar volgende week gaan we naar het strand :D Super veel zin in!

Mijn merrie heeft ook even rust. Toevallig is de osteopaat ook geweest haha! Vandaag ga ik maar wat grasjes maaien met haar :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:14

Ik vind de polder ook gewoon niet leuk om te rijden. Daarbij vind ik het gevaarlijk met de tractoren die hier knoerthard rond rijden met mega aanhangers. Mij niet gezien. :P

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 10:39

Haha precies! En smalle wegen met barslechte bermen. Doeeeei!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-15 14:19

Dat valt hier gelukkig nog wel mee. Maar als er zo'n enorme aanhanger aan komt dan is zo'n weg opeens toch wel heel smal.

Laura01234

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 09:30

Lotte wat een gaaf paard zeg!! heel mooi :D

ik rijdt gewoon 's ochtends steeds als het warmer wordt, maar vind het deze week echt niet super ''heet'' ofzo? 25-28 graden is gewoon te doen toch!

Ik heb echt geluk met een manege midden in de stad maar wel aan een heel groot park/groen gebied! vanaf stal kan je naar grote bossen rijden maar dan ben je wel een rit van 3-4 uur aan het maken, maar gelukkig genoeg groen op 20 minuutjes rij afstand met de trailer!

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 18:34

Jawel! De L2 is uit, vandaag 4 winstpunten gereden. Twee keer een score van 200 punten... ik vond het wel erg gul maar ja, hebben is hebben. Nu gaan we in september maar eens M1 proberen denk ik. Ik weet het commentaar al maar de oefeningen kunnen we wel dus... let's do it! *\o/*

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 00:45

Femskie super gaaf zeg gefeliciteerd!!! Lekker gaan starten en kijken hoe t gaat. Al een wedstrijd M1 opgegeven?

Wij zijn weer 4 puntjes verder. Nog 2 en we mogen ook naar het M. Volgende week zondag weer wedstrijd en als alles normaal verloopt verwacht ik de laatste puntjes wel te halen. Volgende les maar vragen hoe je sb rijdt, eigenlijk geen flauw idee. :+

De 3 jarige pony ook onder het zadel, ben helemaal verliefd :+: daarmee wil ik in de winter selecties B paarden rijden. Ze leert bijzonder makkelijk.
Een keer hangen, een keer hangen en zitten, een keer stappen, en nu voor het eerst draven. Ik ben echt totaal geen held maar ze voelt zo safe. Hier heb ik 1,5 jaar naar uitgekeken. Halthouden gaat al zo goed als op gewichtshulp. Ik had al het geluk met een topper onder m'n kont maar dit halfzusje ervan is ook echt helemaal geweldig. Bofkont ben ik met zulke pony's. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 04:33

Mag ik heel eerlijk zijn als ik zeg dat ze wel heel eng gereden wordt in de hals. Zeker voor een beest wat net onder het zadel is. Ze mag veeeeel meer lucht krijgen.

Ik die de 29ste deze maamd weer eens een gooi naar de M1 proeven. Ik ben benieuwd

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 11:19

Peelie schreef:
Mag ik heel eerlijk zijn als ik zeg dat ze wel heel eng gereden wordt in de hals. Zeker voor een beest wat net onder het zadel is. Ze mag veeeeel meer lucht krijgen.

Ik die de 29ste deze maamd weer eens een gooi naar de M1 proeven. Ik ben benieuwd

Klopt hoor, ze zocht m'n hand de hele tijd op en soms er wat achter. En om wel een soort van te kunnen remmen als t nodig is wil ik de teugels niet los hebben hangen. Neem aan dat je ook wel snapt dat ze zo normaal niet gereden gaat worden?