liedje89 schreef:
Paarden of combinaties (of ruiters)? Ik denk dat M2 en Z nu ook niet perce een bezwaar moet zijn, ik bedoel welke oefeningen zitten daar nu in die echt fysiek het uiterste vragen van een
Als je het zo zegt... ben ik het eigenlijk met jullie eens. Het is gewoon dat ik geen enkele, nee echt geen enkele (!!!) koudbloed heb zien lopen die een normale (dus met winst) L/M proef kan neerzetten. Hierdoor heb ik eigenlijk altijd het gevoel gehad dat zulke paarden ook niet meer dan dat KUNNEN. (Tot dat ik het zie, uiteraard).
Maar als ik me dan bedenk day alle combinaties die ik ken geen lessen hebben en maar wat door de bak sloffen, tja daar word menig KWPN paard nog lomp en niet-wedstrijdwaardig van.
Voor mijn gevoel zijn het altijd arme paardjes geweest die snel moe zijn van een normale dressuurtraining (wat overgangen en tempowisselingen) maar als ik me dan dan bedenk wat die paarden altijd voor training hebben... (uitrit stap van 1 uur, koetstochtje van 3 kwartier, dagje rust en in alle gevallen hier gewoon geen 1 degelijke dressuurtraining in de maand.

Maar als ik het zo verder lees zie ik toch dat het blijkbaar kan, ik heb gewoon een verkeerd beeld.
De trekpaarden die ik allemaal heb gereden (incidenteel, stuk of 15) waren na 20, soms 30 minuutjes (voor mij) warmrijden al drijfnat of buiten adem en 'klaar'. Dit leek me eigenlijk doodnormaal...