wedstrijd blunders

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMarlissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:23

lauxmautink schreef:
Toen ik 6 was reed ik Mn eerste B proefje t ging nog best wel goed! Alleen aan het eind wist ik niet meer hoe ik moest groeten ging ik maar zwaaien :wave:

Geniaal _/-\o_

trysteffy

Re: wedstrijd blunders

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 18:37

Afgelopen zondag me 2e wedstrijd gehad met me bijrijpaardje eerste proef
Als ik doorging zitten was het alleen maar bokken en gelijk in galop springen en met de middendraf maar een galop doen.
2e proef waren we aan het hals strekken en wist ik niet meer welke kant ik op meiss dus het werdt aardig slordig.

Nou maar meemaken wat we volgende maand wat voor blunders hebben:-p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 19:35

In paniek hele auto overhoop, op zoek naar m'n singel...
Even vergeten dat de wedstrijd gewoon op eigen stal was, en de singel nog gewoon in m'n kast lag...
:')

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 20:58

Anoniem schreef:
Even vergeten dat de wedstrijd gewoon op eigen stal was, en de singel nog gewoon in m'n kast lag...

_/-\o_ slim

Arankaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:37

Bij mijn allereerste dressuur wedstrijd gewoon verkeerd rijden terwijl mijn voorlezer het wel goed zei :7
En bij mijn eerste BB spring concours zo blij zijn dat ik uberhaupt rond was, dat ik vergat om een kant te kiezen, dus paard lief ging naar rechts en ik kwam in het zand :o

Arankaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:38

Anoniem schreef:

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-14 22:40

Ik voelde me zo stom :') T'is inmiddels al bijna 2,5 jaar geleden, was wedstrijd met m'n oude bijrijdpaard (mijn vader bracht eigenaresse en mij altijd, vandaar dat ik in onze auto ging zoeken, drong ook niet tot me door dat er geen trailer achterhing, maarjaa.... :roll: ), en ik wordt er nogsteeds mee gepest op stal _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-14 04:01

Eerste jumping met tinker perfect alleen een balkje
2de wedstrijd geen stuur geen rem echt NIKS uiteindelijk op volte gezet en gestopt, was ze bij die volte nog over een sprong gevlogen. .. en men lesgeefster en eigenaar daarna: tja zo kennek ze weer' dacht echt lon je dat niet eerder zeggen?

Vallen in barage en toch nog 3des worden :P was uiteindelijk maar 6 ruiters en ma 2 prijzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 00:49

Weigering met staander omver
Paard schrok ging er bokkend vandoor en ik ging er af
Hij zette Me wel mooi aan de ingang af ;)

lianne304

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:01

nooit wedstijd gereden.

*wel ooit eens van de marathon kar afgevallen achterover :o
*met de marathon kar alle paaltjes lang de water bak mee genomen want madam weigerde om dan maar ook 1 haar in het water te krijgen.
*paard dat gaat liggen voor de kar -O-

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 01:48

Bij mij toch wel een dressuurproefje rijden met een springpaard & dan vrolijk de ring uit gesprongen en lekker voor de tribune terechtgekomen :+
Ook eens minpunten op het protocol voor zingen tijdens de proef (dacht dat de jury het niet kon zien en was een leuk liedje :o ) Stond wel nog iets bij in de aard van : Leuk dat je wel lol hebt in je proef

Arantes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 02:25

Toen ik mijn paard nog niet zolang had had hij nog wat verlatingsangst. Ik was tijdens de wedstrijd aan het losrijden naast de wedstrijdring, waarin een stalgenootje reed met met het paardenvriendje van mijn paard. Opeens schrikt mijn paard en racet hij richting de wedstrijdring, neemt een sprong en galoppeert naar zijn dat andere paard. Oeps foutje, bedankt, snel rechtsomkeert gemaakt en met een sprong was hij er ook binnen 3 seconden weer uit, maar iedereen stond toch even van uuuh wat :Y)
Ik ben ook een keer bijna flauwgevallen van de kou op wedstrijd, terwijl ik óp mijn paard zat. Snel afgestapt, zat ik daar op de grond een beetje hulpeloos te zitten %) Ondertussen stond mijn zus met een bezem tegen me aan te porren omdat ik ze dacht dat ik een grapje maakte :+

En een andere keer, had ik net voor mijn proef een rodeo gehad waardoor ik eraf was gevallen. De losrijbak ligt direct achter de wedstrijdbak dus de jury kan het niet gemist hebben. Snel opgestapt en toch de proef gereden, maar was in de modder gevallen dus mijn kleren waren helemaal verpest. Krijg ik later mijn protocol: -2 verzorging, voortaan niet met vieze kleren starten!
Ja eh hallo :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 02:28

Ik wilde een keer in de inrijring opstijgen zonder cap, was 'm vergeten :P en ik ben ook een keer met het hoeven uitkrabben mijn evenwicht verloren en met mijn knie in de stront beland, dus had een hele mooie poepvlek op mijn witte broek (door de beschermende trainingsbroek heen) :+

Ook al meerdere malen met het opstijgen de knopen van mijn rij-jasje verloren :+ ook een keer gebukt om mijn jodphurs dicht te ritsen terwijl ik mijn jasje al aan had, heb het geweten.. was twee knopen kwijt :')

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 03:02

Niet zozeer van mezelf een blunder, maar toch een raar wedstrijdverhaal...
Ik was als laatste combinatie van de avond aan de beurt, en zodra ik A afwendde om X halt te houden en te groeten, stapt de jury uit de auto. Doordat hij zo vroeg uit de auto stapte, dacht ik dat er iets misgegaan moest zijn in mijn proef, maar ik wilde de proef toch netjes uitrijden. Zodra ik bij X ging staan en ging groeten, keek ik nog eens goed naar de jury... die inmiddels schuin achter de auto stond, met zijn rug naar me toe. Hij was daar aan het plassen, nog tijdens de laatste onderdelen van mijn proef. :Y)

En toch had ik een 7 voor die laatste keer groeten :')

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:26

S'morgens vroeg moeten starten in de klasse Z1 en er dan achter komen dat je je zadel vergeten bent. Met een haflinger tussen de rijpaarden dus ook niet zomaar een ander zadel beschikbaar. Maar gelukkig stond er toevallig een ruitersportzaak met tweedehandszadels waaronder precies dezelfde maat en model wat ik heb. Veel lieve mensen om ons heen die een singel en beugels beschikbaar hebben gesteld. Dus losgereden zonder zadel met st en tr..haha. Een minuut voor de proef opzadelen, de ring in en dan toch ook nog een winstpunt rijden. Heb heel lang moeten horen " Jij bent toch degene die haar zadel vergeten was?" ipv "Jij ben toch degene die met een haflinger rijdt?"

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:50

janouk schreef:
Tijdens het kringkampioenschap M1 kwam ik binnen met mijn pony over de A-C lijn in draf, hield halt,
ik groette en ondertussen gaat mijn pony zitten. :o

Ik schuif van mijn pony af, en zit wijdbeens achter haar op de grond. Pony staat weer op en stapt rustig weg. O:)

De jury auto gaat open en de jury rolt gierend van het lachen uit de auto op de grond. :D :D _O-

Ik ben zo verbouwereerd, dat ik nog blijf zitten ook.

De jury roept................vang je pony en kom maar opnieuw binnen.
You made my day.

Het was mijn eigen schuld: ik had haar net die week leren zitten. Ach, de pony dacht.....kan ik nu ook wel laten zien.

20 jaar later zit ik op een verjaardag en begint een vrouw dit verhaal van het ponymeisje met de zittende pony op X te vertellen, gierend van het lachen. Zij was destijds de jury op de kampioenschappen.

}:) -:(-
Ik zeg: het is niet grappig; dat ponymeisje was ik. Toen kon ik er niet om lachen. Nu wel

:D _O- :D

Bedankt voor jullie reacties in dit topic. Ik heb besloten mijn verhaal op te nemen in mijn volgende boek, ondanks dat ik er zelf niet zo briljant in naar voren kom.
:D

als ik inspiratie tekort kom voor het boek, lees ik hier meer dan genoeg inspiratie. Hilarisch topic dit.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 09:56

Ik ben een keertje gewoon vergeten te groeten.. oepsie..

Stond netjes op X stil en ging vervolgens wegdraven en met me proef beginnen en toen realiseerde ik mij.. ships ik heb helemaal niet gegroet..

Vorige maand nog vergeet gereden, super dom, me moeder 10x de oefening met mij doornemen, ik jaajaa komt wel goed jaaaa... tot in de proef, ik dacht oww van hand veranderen in middendraf maar ik moest K-X-D of zo iets... woepsie..

Jamiefris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:16

Dat van die knoopjes herken ik ook!
Vorige week is tijdens mijn proefje mijn middelste knoop er af gesprongen. Zal er vast gênant hebben uitgezien

kwii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 10:29

Mijn paard (tuiger) heeft een paspoort met daarop: Haflingers en tuigpaarden, vraagt de jury aan mij of ik met het verkeerde paard ben gekomen. Ik in de stress.. maar ik heb nog nooit een haflinger gehad :')

Daarna door de stress ook nog de peesbeschermers en springschoenen laten zitten. Maar de jury vond het fout om fout, en heb geen aftrek gekregen :P

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 13:28

Arantes schreef:
En een andere keer, had ik net voor mijn proef een rodeo gehad waardoor ik eraf was gevallen. De losrijbak ligt direct achter de wedstrijdbak dus de jury kan het niet gemist hebben. Snel opgestapt en toch de proef gereden, maar was in de modder gevallen dus mijn kleren waren helemaal verpest. Krijg ik later mijn protocol: -2 verzorging, voortaan niet met vieze kleren starten!
Ja eh hallo :')

Ahh dat vind ik echt flauw! Dat ze je dan geen 8 geven kan ik begrijpen, maar je bent gevallen! Dan had ik toch wat meer sympathie verwacht van de jury.

Ik ben ooit met een smerige pony gestart - het was het 2e proefje en de ring waarin ik het eerste proefje reed was heel modderig. Toen kreeg ik toch nog een 7 voor de moeite, omdat de jury héél goed wist dat ik eigenlijk wel netjes mijn paardje gewassen had. Dat hadden ze bij jou ook wel mogen doen, ze weten, lijkt mij, echt wel dat jij je jasje niet modderig uit de kast hebt gehaald die morgen ;)

Zo zagen we eruit:
Afbeelding

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 15:22

Iemand hier vertelde dat die zn singel was vergeten...
Ik zat in de auto richting de wedstrijd en ik dacht daar nog even aan.. F*CK singel! Dus weer terug en singel opgehaald! Diegene die dat verhaal over het vergeten van zn singel hier geplaatst heeft is mn held!

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 16:22

Ik had dus ooit (zoals hier geplaatst) springwedstrijd en ben bijna bovenop de jury beland.
Nou het jaar erna een nieuwe poging. Zelfde paard en zelfde hoogte (het was een onderling wedstrijdje)
umm ja... wat zal ik daar eens van zeggen... Ik ben in elk geval blijven zitten maar daar hield het ook zo'n beetje bij op.
We mochten 's ochtends het parcours al een keer springen en dat heb ik gezien de ervaring van het jaar ervoor ook gedaan. Nou, ze ging me er erg hard vandoor en aangezien er overal hindernissen stonden (goh, springwedstrijd) hebben we een paar hindernissen teveel en van de verkeerde kant meegenomen O:)
Uiteindelijk ging de pony in noodstop voor de hindernis dus ik op de hals maar ze stond wel stil.
Ik heb het parcours toen nog een keer gesprongen en toen ging het trouwens wel goed.
Maar toen kwam de 'echte' wedstrijd...
Er was een hindernis waar ik heel bang voor was want daar had je een lange aanrijdlijn en dus veel tijd om heel hard naar de hindernis te trekken. (Ze was overigens echt rustig tijdens het parcours haha)
Maar goed, ik dus de rem erop en ponylief denkt: 'aaah, remmen? okee, remmen', en ging weer stilstaan voor de hindernis. Gevolg: ik lag echt op de hals en moest wachten tot iemand haar kon pakken. Ze bewoog overigens niet en heeft netjes staan wachten tot ik weer goed zat voor ze zelfs haar oor bewoog.
Stiekem lag het best lekker :o maar ik denk niet dat springwedstrijden ons ding echt is haha

melaaati

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-15 18:14

een paar jaar geleden was ik een wedstrijd aan het rijden. Viel mijn haarnetje uit tijdens het rijden.

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-15 23:41

Met het haarnetje heb ik ook eens gehad, en die viel ook nog eens precies op de kont van mijn paard die daardoor een mooie sprint trok.

Wat me onlangs eens overkwam, ik reed met mijn paard bij het jury hokje toen deze echt totaal uit elkaar viel. Paard keek een keer en stopte vervolgens netjes.
Nadat de jury weer zat opnieuw het proefje begonnen, ik kom bij E en mijn paard begint te sprinten vanwege een plantenbak..

Zoefferd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 14:34

vergeten te groeten tja dat was niet zo slim.. :')