- biotex (gewoon met water inwrijven en afspoelen)
- driehoekszeep
- betadineshampo
- (groene) dreft
- zilvershampo
Ik gebruik zelf meestal betadineshampo
Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Alice13 schreef:NEE lak moet je nooit vet maken dan gaat het scheuren echt de slechtste tip ever! (ik werk al 8 jaar in een schoenen zaak en lak moet je vet vrij houden! Je kan nog beter natte lap met druppeltje dreft gebruiken om het vet eraf te halen dan dat je er olie op smeert! )
Misschien is droogshampoo nog een oplossing voor paarden die de manen niet nat willen hebben?!
verder vind ik de top van de oordopjes echt geweldig ga ik zeker proberen! Al moet ik eerlijk zijn en werkt tot nu toe de watjes ook wel heel goed.
Ik zet na de tijd altijd mijn proppen schoon even in de olie tegen de roest.
Naast baby doekjes heb je ook van die handschoentjes dat poetst ook wel erg fijn!
Verder een stoffig paard/ of snel stoffig paard na het wassen, inspuiten met glansspray.
Elco schreef:Iedereen heeft het over witte dekjes en witte rijbroeken om schoon te krijgen..Maar kunnen die zelfde tips ook gebruikt worden op champagne / creme kleurige .? Het lijkt mij als je ossegalzeep erop smeert dat het gaat verkleuren. Ik krijg namelijk ook mijn broek niet meer schoon en ik rijd met een nutmegzadel dus heb geen zwarte vlekken maar roodkleurige..
Iemand hier nog tips voor.?
Nies_ schreef:Elco schreef:Iedereen heeft het over witte dekjes en witte rijbroeken om schoon te krijgen..Maar kunnen die zelfde tips ook gebruikt worden op champagne / creme kleurige .? Het lijkt mij als je ossegalzeep erop smeert dat het gaat verkleuren. Ik krijg namelijk ook mijn broek niet meer schoon en ik rijd met een nutmegzadel dus heb geen zwarte vlekken maar roodkleurige..
Iemand hier nog tips voor.?
Ossengal werkt op alle kleuren.
Lithya schreef:Wanneer je geen dopjes/propjes wat dan ook in de propgaten doet. Zelftappende proppen zijn ook ideaal. Propgaten beetje schoonmaken en dan kun je de proppen al draaien.
Erg verroeste proppen een uur in cola werkt ook mooi.
Voor de wedstrijdruiters die paardenpaspoort en startpas moeten laten zien. Startpas in het paspoort plakken.
Urielle schreef:ik heb kunststof zadel vort en heb ander soort gelpad maar dat kan ik niet echt uitleggenesther_h schreef:Ik heb niet alles gelezen, maar heeft iemand tips voor haren op mijn zadel en gelpad? ik heb soort van plakband gebruikt een kledingroller en stofzuiger... niks heeft goed gewerkt.
Die op je zadel kun je toch zo weghalen met een vochtige doek, of heb je geen leren?
Gelpad gaat neem ik aan over de hoes? Die kun je in de droger doen, gewoon een paar keer kort op koud, dan gaan de haren naar de filter van je droger.
Urielle schreef:Schimmel, bonte of paard met witte benen, spik en span gewassen en op de trailer hangt hij tegen de stang of mest zijn achterbenen onder? Doe een busje talkpoeder in je concourstas, wrijf de vuile plekken er royaal mee in en het ergste van de vlekken is weg! (met een beetje geluk zelfs weer spierwit)