Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ipsilonka schreef:Ik heb het hele topic met verbazing gelezen. Er word door de knhs zat gedaan voor de basissporters naar mijn idee. Het inschrijfgeld bij menners ligt rond de 9 euro in mijn regio voor d/v . In het mennen rijd je meestal voor gebruiksvoorwerpen. Ik vind het prima. Ik snap echt al die ophef niet. Maar wellicht komt het doordat de menwereld anders is als de rijwereld??
schoentje schreef:In 2012 is de grootste batenpost de startpassen en de grootste lastenpost is de personeelskosten.
schoentje schreef:Als je op de jaarverslagen kijkt, dan zijn de kosten bij de post 'trainingen en uitzendingen sportactiviteiten' lager dan wat de baten zijn bij de posten 'FEI en registratiegelden', 'subsidie topsport' en 'Wedstrijdheffing (Nat/Int) adm.kst intern.wedstr'. Dan tel ik dus niet de gewone kosten van abonnementen, contributie en startpassen die deze topsporters hebben als 'baat' en ook niet het salaris van Maarten van der Heijden als 'last'. Maar ik wil hiermee aangeven dat het geld dat naar de topsporters gaat, ook binnenkomt dankzij de topsporters. Dat de basissporters deze kosten dragen is dus niet waar.
Het geld gaat natuurlijk wel naar andere posten waar de basissporters niets (of niet direct iets) aan hebben, maar om de topsporters de schuld te geven van de hoge kosten is dus onzin.
Tja, dat kan er bij mij niet in. Ik heb niets tegen maarten hoor, heb nog nog nooit ontmoet maar hij is even als voorbeeld.
Anoniem schreef:Ik vind het zeker iets om over na te denken. Het begint bij de overheid die geld verspild en de bonden doen daar aan mee.
Anoniem schreef:Nog een voorbeeld. Als je ziet dat parasporter Marlou van Rhijn ontzettend dure beenprotheses heeft gekregen om haar Olympische droom waar te maken en dat tennister Esther Vergeer een paar hele dure sportrolstoelen heeft gekregen dan denk ik, waarom krijgen zij meerdere dure protheses en mijn oma krijgt niet eens een rollator. Dat kan toch niet. Het is niet dat ik de sporters het niet gun maar van het geld wat aan die dure protheses wordt gegeven hadden 2000 oudjes aan een rollator kunnen worden geholpen.
Hilli schreef:Nee, de KNHS doet niks voor de basissporter persoonlijk, maar wel voor de basissporter in het algemeen, door het geven van regels en kaders. Daarom weet je wat je kan verwachten als je een wedstrijd start, of dat nou hier om de hoek is of 200km verderop. Een recreatiebond gaat ook echt niks voor jou persoonlijk doen
Hilli schreef:Nee, de KNHS doet niks voor de basissporter persoonlijk, maar wel voor de basissporter in het algemeen, door het geven van regels en kaders. Daarom weet je wat je kan verwachten als je een wedstrijd start, of dat nou hier om de hoek is of 200km verderop. Een recreatiebond gaat ook echt niks voor jou persoonlijk doen

little_king schreef:Ik als amateur ervaar het niet dat de klasses te zwaar zijn en dat er in het B en L te streng wordt gejureerd. Ik sta er zelf ooit van te kijken wat er op komt dagen, dat ik denk oefen thuis nog eens een hele poos door
ikke schreef:little_king schreef:Ik als amateur ervaar het niet dat de klasses te zwaar zijn en dat er in het B en L te streng wordt gejureerd. Ik sta er zelf ooit van te kijken wat er op komt dagen, dat ik denk oefen thuis nog eens een hele poos door
Dan begrijp je het principe van de wedstrijden niet.
Strikt genomen ga ik op wedstrijd om door een onafhankelijk, deskundig persoon mijn rijkwaliteiten te laten beoordelen volgens een bepaalde maatstaf.
De rest is feitelijk nutteloze bullsh*t die erbij verzonnen wordt om het zogezegd aantrekkelijker te maken.
Dat de bullsh*t vervolgens belangrijker is geworden dan het getoonde door de combinatie zegt meer over het circus dan over het feitelijke doel en de resultaten daarvan!
Sannnn schreef:Waar slaat het op om dit wat ik hierboven gequote heb te zeggen? Iedereen gaat op wedstrijd om zijn eigen beweegredenen en dat moet iedereen lekker zelf weten. Laat iedereen in zijn waarde en kom niet met zulke redenaties. Want wie ben jij om te zeggen dat little king het principe van wedstrijden niet begrijpt.
Sluit me verder volledig bij Schoentje aan.
Sannnn schreef:Waar slaat het op om dit wat ik hierboven gequote heb te zeggen? Iedereen gaat op wedstrijd om zijn eigen beweegredenen en dat moet iedereen lekker zelf weten. Laat iedereen in zijn waarde en kom niet met zulke redenaties. Want wie ben jij om te zeggen dat little king het principe van wedstrijden niet begrijpt.
Urielle schreef:Naar mijn mening is Ikke dan toch een stuk toleranter dan little king, want laatstgenoemde stelt eigenlijk dat bepaalde combinaties helemaal niet op wedstrijd moeten gaan, tenzij onderling. Ik vind het dan weer best arrogant om te stellen dat je vindt dat sommige mensen het niet waard zijn om daar te verschijnen