[HK]Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 12:56

Miranda, super!! Waarom is het zo moeilijk om de draftoer vol te houden? Gooit hij hoog op?

hester, succes met de wedstrijd. Wanner is die?

Daisy, ben ook wel benieuwd naar de foto's!!

Straks wedstrijd!! moet om 17.02u de ring binnen als 2e combinatie.
Ik ga Aristo zijn springschoenen aan laten tot de laatste minuut en dan hopen dat hij zijn voorbenen snel genoeg weghaalt. Stel je voor, jury gekwetst door laagvliegende ijzer :=

DaisyB94

Re: Z2-debuut, wie nog meer? Deel 2!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 14:58

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als ik de dvd heb ga ik denk ik foto topic aanmaken ben echt blij met de foto's

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 15:15

Vandaag les gehad. Ging niet helemaal zoals ik wilde maar mentaal weer een stap vooruit. Ik heb besloten om al mijn wedstrijden die ik ingeschreven had af te zeggen. Ik moet eerst weer vertrouwen erin krijgen en ik wil ook eerst dat de wissels gewoon goed gaan. Ik ga nu gewoon rustig verder trainen, want ik heb de laatste maand echt een beetje teveel van mijn paard gevraagd. Baal er natuurlijk wel ontzettend van dat ik zelf ben doorgeslagen ook omdat het zo goed ging. Nu ga ik lekker verder trainen met hele leuke vooruitzichten: 1 week zelf op vakantie en vervolgens lekker een paar weken bij J.enny stage lopen met paard. Ik zie vanzelf wel wanneer wij er klaar voor zijn om een proef foutloos uit te rijden & weer lekker op wedstrijd te gaan.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 17:04

Wauw mooie foto's Daisy! Lekker een vakantie in t vooruitzicht en fijn dat je een week bij je lesgeefster kan stage lopen. Hopelijk geeft dat je weer vertrouwen!
Wedstrijd is met koninginnedag , rij daar eigenlijk ieder jaar, hoop bekende en alle paarden van stal gaan mee. Moet het maar gewoon doen inderdaad . Hoogland weet ik nog niet ben erg druk op mn werk en werk veel zaterdagen en heb zowel op t werk als thuis ingrijpende verbouwingen voor de boeg en om eerlijk te zijn ben ik er nog niet van overtuigd dat het allemaal goed gaat op concours.... Maar als daar op moet wachten rij ik nooit meer wedstrijden ben ik bang...

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-13 19:57

Webster: Het doorzitten kost best wat energie en ben sneller buiten adem (door de zwangerschap).
Kom daardoor net wat lucht en kracht tekort om netjes te blijven zitten en te blijven rijden.
Ze gooit best op volgens mensen langs de kant, ik zie het niet.

Super foto's Daisy, en knap van je alles afzeggen en even stapje terug.
Wat leuk stage lopen met paard bij haar.

Hester: Ik start hoogland ook niet meer hoor, ga straks alleen nog thuis lekker rijden en doortrainen.
Jammer dat je zo druk bent, maar ken het, heb ook veel zaterdagen gewerkt poosje terug.
Maar omdat ik straks niet meer ga starten heb ik gezegd dat ik in april geen zaterdag kan werken!!
Even voor mezelf opkomen.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:37

mooie foto's daisy!

spannend hoor hesterve, eens moet de eerste keer zijn.

hoe was je wedstrijd gegaan webster? is het ijzer blijven zitten?

Ik had zondag wedstrijd. Met me paardje in het Z1 had ik heel veel spanning dus was niet helemaal tevreden, had wel 2 keer 205 en een keer 1e. Nog maar 1 puntje in het Z1 en dan zijn we Z2 startgerechtigd. Dan gaan we eerst maar eens lekker doortrainen.
Met het andere paardje voor het eerst sinds 2 jaar weer op wedstrijd in het L2, dus was eigenlijk heel tevreden maar wel wat foutjes. Had 173 en 180 en was een keer 1e. Dus was heel tevreden! Alleen met inladen wilde ze zo graag naar het vriend op de trailer dat ze op de klep haar ijzer er aftrapte.... maja scheelt weer dat vriendlief hoefsmid is :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:49

Ik lees weer erg goede wedstrijdresultaten! Proficiat allemaal!

Mooie foto's Daisy!!

Saartje loopt al een hele week super. Heb al een hele tijd zelf geen wissels meer gereden, maar zaterdag heeft m'n lesgever er nog eens 10min opgezeten puur voor de wissels en met hem ging het super. Ik begin het einde van de laaaaaaaaaaaaange tunnel te zien.
En mijne dikke vriend (Bono :D) heeft gisteren voor het eerst met s&t gereden en die deed dat super! Dus ik ben helemaal tevreden van mijn weekend!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 09:59

Mooie foto's Daisy! Ik ben benieuwd naar de rest. Knappe beslissing om al je wedstrijden af te zeggen. Hopelijk kun je nu rust vinden en je mentaal goed voorbereiden.

Goed gedaan, beemst. Gefeliciteerd met je punten!

Hoe ging je wedstrijd, Webster? Zijn je ijzers blijven zitten?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 10:52

Zo, ik ben weer terug van vakantie!

Lees goede en minder goede berichten. Jammer dat het zo tegenviel Daisy, maar laat je niet uit het veld slaan. Ik ken het gevoel maar je bent niet voor niets al zover gekomen....stapje terug klinkt verstandig en je foto's zijn heerlijk! Komt echt wel weer goed, laat je ook niet zo van slag brengen door één jury...Ik heb in het M2 al geleerd dat verlies echt het einde van de wereld niet is, het waren er nog twee ook dus ik ben in het M2 met min twee begonnen en ook daar kom je weer overheen (het duurt even, dat wel :D ).

Overigens heb ik in het Z1 ook een keer verlies gereden en dat kon me echt letterlijk geen reet schelen. Uiteindelijk had ik mazzel want die van het secretariaat had me per ongeluk de gehele coupon meegegeven en onderweg in de auto zegt mijn vriendin, joh dit is de hele coupon!!! Dus ik moest gruwelijk lachen, kon er toch al niet mee zitten want het doel wat ik voor die wedstrijd had, had ik behaald en dat vond ik veel belangrijker!!! Werd overigens wel nog gebeld hoor, dat er een coupon miste.....

Ik was vrijdagmiddag terug, ben een week weggeweest en kreeg de hele week alleen maar foto's doorgestuurd van Alf die languit in de bak lag te pitten, dus die heeft ook vakantie gevierd. Zaterdagochtend geljik gaan lessen en men wat gingen we stuk!!! Maar lopen dat ie deed!!!! Gisteren ging ok erg goed dus ik hoop dat we dit door kunnen zetten.

Ik sta voor eind augustus in het Z2 ingeschreven dus nu moet ik echt aan de bak }>

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 11:26

Dames sorry, heb me in het weekend niet gemeld. Schaam schaam.. ;)
Daisy wat een onwijs mooie foto's! Wat glimt Pino joh! Daar heb je goed je best op gedaan. Goed van je dat je er even de druk af gehaald hebt voor wat betreft het wedstrijd rijden. Het komt echt wel in orde met jullie hoor!

Miranda wat ga je lekker zeg! Ondanks dat je de punten al hebt is het toch fijn om zo te scoren!
Hesterve en daffodil, wat cool dat jullie je debuut opgegeven hebben.

Ik zou volgende week starten, maar ik ga afzeggen. Ik heb gisteren lekker getraind op de wissels. Er was niemand bij die kon zeggen of ze goed waren maar ik weet zeker dat ik er een paar in ene te pakken had. Hij werd wel weer heet, maar het gaat al steeds beter. Ik had 's ochtends geschreven bij wedstrijd (B t/m M). De jury jureert tot en met Z2 en had wat tips voor me voor het rijden van wissels (hij geeft ook les). Heb dat dus uitgewerkt 's middags en het was me best goed afgegaan. Voor de wissel los/vast ophoudingen maken om hem bij me te houden en dan tijdens de wissel iets meer ruimte geven en daarna weer opvangen. Zo kan ik hem iets meer helpen. Omdat hij het nog moeilijk vindt mag hij dan even iets meer lucht van voren. Het leek te helpen. De wissels gingen net als voorheen, maar hij bleef er iets rustiger onder :) Straks ga ik na mijn werk het bos in met hem en morgen heb ik weer les :D

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:37

Mooie foto's!!!!
Goeie vakantie Daisy, goed initiatief om het even allemaal rustig aan te doen.

dat kan ik geloven, dat je buiten adem bent! Hoe lang mag je nog paardrijden? En wanneer wil je terug beginnen na de bevalling? Ik hoor soms mensen zeggen dat ze tot 6weken niet kunnen paardrijden.

beemst, gemakkelijk een vriend als hoefsmid!! Dat laatste puntje komt wel.

Super Lien!!! Stom dat ik je nu niet meer zie, ben wel benieuwd om Soraya nog eens aan het werk te zien.

Daffodil, batterijen opgeladen... en nu gaan met de banaan :-D

Mag ik vragen hoeveel jullie gemiddeld les hebben? Ik lees hier precies veel over les... Ik heb 2 à 3 keer per maand les. Afhankelijk van het budjet.

Gisteren was Aristo weer zoals ik hem ken -O- In het inrijden begon hij al te pruttelen, maar deed toch alles correct. In de proef liet hij mij weer vallen als een baksteen. Binnenkomen in galop, X halthouden, en dan... gedaan. Hij loopt dan wel en doet al zijn oefeningen. Maar ik "draag" hem dan letterlijk door de proef. Hij wordt dan ook lang in zijn bovenlijn en de aanleuning is dan onstabieler. Komt er nog eens bij dat er juist tijdens de proef, de hond van de stal beslist om de jury uit te dagen om te voetballen. Dat is dan veel interessanter...
Het frustrerende is, dat het niet zo opvalt. Hij loopt en doet zijn oefeningen, maar ik heb een kl*tegevoel. De jury had er ook geen oplossing voor.
De eerste wissel was niet goed, de tweede was hij aan het mesten :roll:
Het enigste wat ik nog denk waaraan het zou kunnen liggen (ikzelf buiten beschouwing gelaten) dat is aan het feit dat hij hooi krijgt onderweg naar de wedstrijd. Dat dat aan het verteren is terwijl ik rij en hij daardoor zo "loom" wordt. 2 weken geleden stond hij de hele dag op stal en heeft hij geen hooi meer gehad vanaf een uur of 1 tot ik erop moet om 16u. En toen kon ik hem bijna niet bijhouden...
By the way, resultaat van gisteren : 1e plaats met 65,7%
Laatst bijgewerkt door webster543 op 22-04-13 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

steph94xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:40

Ik zie leuke foto's voorbij komen! Gaaf hoor ook met die waterbak veel z2 debuten :)

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 15:43

Dames ik ga jullie in dit topic verlaten. Ik blijf wel mee kletsen in het HKT als dat mag.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:02

Nathalie, wat raar dat je zelf zo'n k*tgevoel hebt en dat je nog wel zo'n punten hebt. Want alé, zo'n punten haal je toch niet zomaar? Wel ne dikke proficiat met je eerste plaats hé!
('t is inderdaad wel spijtig dat'k u nu minder zie. Ofja, niet meer.. Ben wel van plan om met den Bono eens mee te doen aan de kürencup. Dus misschien dat'k je daar eens ga tegenkomen. Als Ludo morgen gaat rijden zal ik proberen te filmen. Maar 't kan zijn dat ik ga rijden)

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 16:40

Jammer esther! Je bent altijd welkom in het HKT!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 17:04

Ja eer ik met friezenmans mn Z2 debuut maak zijn we wel even verder ;-)

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-13 18:30

Zoo, vanavond Wise Guy weer even hard oefenen voor de Z2!

Hoop over 2 weken groen licht te hebben met Challenge (v. Vivaldi), maar ik ben er een beetje bang voor. Helaas nog steeds geen diagnose maar wel kreupel. Scan en röntgen is wel goed. Zijn inmiddels 4 weken boxrust verder en toen nog steeds kreupel, maar wel wat verbetering. Nu al 2 van de 4 weken aan het stappen en dan weer terug. Hopelijk word hij nog wel wat braver, want nu springt hij continue boven me uit en gaat hij gigantisch omhoog. Gelukkig stapt mijn stiefvader er vaak mee, die is een beetje groter en sterker dan dat ik ben dus dat gaat wat beter. Heb er nu al een aantal keer achteraan gehangen. Denk dat als we aan het opbouwen toe komen dat ik dan erg blij ben met mijn bodyprotectortje _/-\o_

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:40

Webster: dat kan ik geloven, dat je buiten adem bent! Hoe lang mag je nog paardrijden? En wanneer wil je terug beginnen na de bevalling? Ik hoor soms mensen zeggen dat ze tot 6weken niet kunnen paardrijden.

De ene verloskundige zegt dat als je een buikje begint te krijgen moet je stoppen met rijden, maar de andere zegt je kan gewoon blijven rijden, zolang je lichaam het toelaat.
Je gaat vanzelf voelen dat het niet fijn meer is om te rijden, dat het zeer gaat doen.
Ik weet niet hoe snel ik weer te paard ben na m'n bevalling.
Daar wil ik eigenlijk nog niet over nadenken. Blijf het moeilijk vinden het straks uit handen te moeten geven.
M'n zusje en een goede vriendin die gaan haar rijden als ik echt niet meer kan.

Je vraag over les, ik probeer 1x per maand te gaan, ligt ook aan het budget en aan tijd afstemmen met elkaar.

Gefeliciteerd met je behaalde resultaat.
Snap dat het een rotgevoel geeft als je hem door de proef moet tillen.

Jammer dat je ons ietsje gaat verlaten Esther, maar begrijpelijk.

Verstandig Mavantos dat je je stiefvader ermee laat lopen, hebben ze meestal toch iets meer ontzag voor.

Ik ga vanmiddag voor de gein een ZZL proefje rijden met behulp van een goede vriendin.
Kijken hoe we erdoor komen. Kan het niet laten het een keertje te oefenen.

beemst36

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 07:52

Het is verstandig om na de bevallig 6 weken niet te rijden ivm bekkenbodemverzakking etc. Al je banden zijn dusdanig uitgerekt dat je echt voorzichtig ermee moet zijn zodat je niet op lange termijn last krijgt. Ik vond het ook erg lastig, ik heb met 5 weken wat gestapt en klein stukje gedraafd en met 6 weken weer echt gereden.
Ik heb doorgereden tot de dag voor de bevalling.

Ik heb met allebei de paarden 1 keer in de week een uur les.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 09:06

Webster (Nathalie) is niet zwanger hoor :P

Ik volg 2x per week les. Vroeger 3x maar dat werd me te prijzig :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:32

Lien dat was een quote van Miranda, haha :P Hoplijk kan je je instructeur op de film zetten. Ik ben wel benieuwd.
Esther jammer dat je weggaat maar we spreken je in de HK! Daar MOET je zelfs blijven komen! :P
Webster, ik les 1 of 2 keer per week. Hangt er vanaf wanneer mijn instructrice in de buurt is. Als ze er is ga ik lessen :) Ik ga vanavond weer lessen :)
Miranda leuk dat je een ZZL proef gaat oefenen.
mavantos succes met Challenge! Hopelijk kan je snel weer aan de slag met hem/haar!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 11:45

Owh, haha, ik ben dom! :D
Succes met je les!

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:07

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-13 22:33

Beemst... watte???? meet zo'n dikke buik nog rijden??? was het kindje dan niet te veel door elkaar geschud? :P

Ik moest toch ook twee keer kijken naar de tekst hoor. Maar dan herkende ik dat ik het geschreven had :-)

Iedereen heeft dus al behoorlijk wat les. Luxe zeg!!

Daisy, het is echt een mooi paard zeg! En zo blinken!!

Lien, vergeet het filmpje niet!!

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-13 05:46

Hoi, kom even inbreken in jullie topic :)

Ik ben net begonnen met de wissels en dacht hier zitten vast wel wat lotgenoten die mij van advies kunnen voorzien :D

Mijn paard doet de eenvoudige wissel super. Voor de vliegende wissel rijd ik hem in contragalop en vraag dan op de lange zijde de wissel naar de gewone galop. In de contra rijd ik licht renvers, dan stel ik hem om naar de nieuwe buiging schoudervoor, dan geef ik de nieuwe galophulp. Hij reageerd meteen, en wisselt ook, probleem is alleen dat ie ook een bok geeft.
Mijn vraag is dus... Wat zouden jullie doen, de bok gewoon negeren en de wissel belonen? Terugnemen en net zolang vragen tot hij wel wisselt maar niet bokt? Afstraffen?

Heb trouwens nu 2x met de wissels geoefend, en de bok genegeerd, beloond en uitgestapt. Want hij reageerde direct op mijn hulp, alleen niet helemaal volgens het boekje :oo