Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:19

Fitzroy schreef:
Ik vond het ook een mooi stuk en fijn dat ik in de denktank mag van hem, samen met jury en Karin :)
Dirk, bedankt!

Ik ben beschikbaar hoor. :)
Als er weer eens een nieuw proevenboekje moet komen wil ik ook wel meedenken. Ik vind sommige dingen nu niet erg logisch en soms moet je teveel dingen beoordelen voor slechts één cijfer.

EllyC

Re: Volgend indoorseizoen telt maar 1 proef voor winst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:26

Zullen we dan gelijk de Z2 proeven voor de ponies ombouwen. Ik blijf het rotproeven vinden om te beoordelen, te lezen, laat staan om ze te moeten rijden.
En dan ook graag geen oefeningen meer op de korte zijde bij C. Voor indoor word je daar zo'n zesjes jury van.

Maar weer ff on topic, ik heb verschillende verenigingen gesproken die vanavond absoluut tegen gaan stemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:27

Apple schreef:
Sjolvir schreef:
Ik lees elders dat Zuid vermoedelijk voor gaat stemmen, maar dat er op 12 nov nog een verg. is.
Snap er geen bal van.

Lijkt de Nederlandse politiek wel, kiezers kunnen roepen wat ze willen, hogere heren doen toch waar ze zelf zin in hebben.

Denken ze nou serieus dat het voor mij aantrekkelijk is lid te blijven als ze dit doorvoeren?
Heb toch geen bal aan ze, hoef ik dus ook niet lid te zijn.
Dat zijn 2 startkaarten 1 van Sjol en 1 van Toobs.

Zou ergens mooi zijn als de KNHS nog voor het einde van deze maand het besluit erdoorheen zou jagen. Dan kunnen ze gelijk zien wat het resultaat is van hun beleid in het aantal opgezegde startkaarten O:)

Maar dat gaan ze uiteraard niet doen! Ze zullen wel gek zijn. Eerst alles nog even in het ongewisse laten, zodat mensen nog niet opzeggen (ik heb er van de week ook nog over gedacht om hem op te zeggen) en pas als men niet meer kan opzeggen, dan het besluit er doorheen drukken.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:58

Vraagje hé.. waarschijnlijk heel logisch maar toch.

Als er in een indoorbak wel de mogelijkheid is om proeven rijden bij twee verschillende juryleden (dus minimaal 2 wedstrijdbanen) dan geldt deze regel niet, toch? Aangezien je dan beoordeelt wordt door twee juryleden..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:59

KarinvdM schreef:
Fitzroy schreef:
Ik vond het ook een mooi stuk en fijn dat ik in de denktank mag van hem, samen met jury en Karin :)
Dirk, bedankt!

Ik ben beschikbaar hoor. :)
Als er weer eens een nieuw proevenboekje moet komen wil ik ook wel meedenken. Ik vind sommige dingen nu niet erg logisch en soms moet je teveel dingen beoordelen voor slechts één cijfer.

Inderdaad, en voor andere dingen is het juist weer een heel klein dingetje voor 1 cijfer, bijv alleen E afwenden :P
Er zit niet echt 1 lijn in

Oh en voor de mensen die twijfelen om de startpas op te zeggen; dat kun je wel doen, en als je dan in januari weer besluit te starten kun je de pas zo weer activeren ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 13:59

Aranel schreef:
Vraagje hé.. waarschijnlijk heel logisch maar toch.

Als er in een indoorbak wel de mogelijkheid is om proeven rijden bij twee verschillende juryleden (dus minimaal 2 wedstrijdbanen) dan geldt deze regel niet, toch? Aangezien je dan beoordeelt wordt door twee juryleden..

Je hebt je eigen vraag al beantwoordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:01

@nibbit, bedankt voor de tip! Ik ga dan in eerste instantie gewoon opzeggen. Start voorlopig toch niet. Zitten er geen extra kosten aan het activeren van je startpas?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:03

Nee volgens mij niet. je pas wordt geactiveerd maar je krijgt geen nieuwe. Maar dit zou je voor de zekerheid even kunnen opzoeken op de site vd KNHS ;)

simpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:05

[***] schreef:
@nibbit, bedankt voor de tip! Ik ga dan in eerste instantie gewoon opzeggen. Start voorlopig toch niet. Zitten er geen extra kosten aan het activeren van je startpas?

Nee hoor, als je hem weer activeert wanneer dan ook in het jaar betaal je gewoon weer de kosten voor de startpas, zo rond de 75 euro.
Als je dit doet na 01-10-2013 dan krijg je 20 euro korting.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:06

simpie schreef:
[***] schreef:

Nee hoor, als je hem weer activeert wanneer dan ook in het jaar betaal je gewoon weer de kosten voor de startpas, zo rond de 75 euro.
Als je dit doet na 01-10-2013 dan krijg je 20 euro korting.

Ah super. Bedankt voor de info!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 19:10

Bij ons in de regio (Zuid-Holland) is enige activiteit te bekennen. Als ik het goed begrepen heb, is onze regio tegen maar de meeste overige regio's zouden er geen probleem mee hebben.
In de ledenraad hebben de regio's 19 stemmen. Weten jullie welk standpunt jullie eigen regio heeft in deze?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:46

Hoorde inderdaad ook dat zuid-H tegen was, maar de rest voor, omdat die toch vaak al maar 1 proef konden rijden.
(hoezo gun je collega's die toevallig wel 2 proeven kunnen rijden dat in de toekomst ook?? )

Maar goed, in Zuid-H hoef je blijkbaar niemand te overtuigen, die zijn in ieder geval tegen.

De vraag is dus nu inderdaad, wat gaan de andere regio's stemmen, want 1 tegen 18... is niet genoeg.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:58

In Noord Holland moet er nog vergaderd worden. Daar rijden we ook vaak 2 proeven met 1 jury, in de winter bijna altijd.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 10:17

En wat nou als het niet uitmaakt wat de regio's stemmen maar dat het gewoon een aankondiging is van de nieuwe regel?

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:04

Ik kan me niet voorstellen dat Friesland hier voor is, wij hebben juist steeds vaker nu 2 proeven door 1 jury..

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:26

Groningen net hetzelfde, hier ook meestal 2 proeven bij 1 jury indoor. En dat heeft bij mij tot nu toe niks uitgemaakt. Eens zien hoe het vanavond uitpakt, of ik de jury kan betrappen op "biased" zijn bij de tweede proef :Y) (sarcastische opmerking ;) ).

Als deze regel er doorheen komt is dit voor mij wederom een punt op het lijstje voor het opzeggen van mijn startkaart. Het is al zo duur voor een hobbyist als ik die hoogstens 4-5 keer per jaar start omdat ik het leuk vind om wedstrijden te rijden (en dan schiet het toch al niks op met die winstpunten), dit maakt het alleen nog maar duurder. Nog even en ik ga terug naar onderling rijden, om nog een beetje schappelijk betaalbaar toch eens beoordeeld te worden een paar keer per jaar. Hopelijk pakken de acties zoals hier beschreven goed uit :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:33

Heb zojuist mijn startpas afgemeld. Wil dit jaar sowieso niet meer starten en als de plannen zoals hier beschreven doorgaan dan weet ik nog niet of ik überhaupt nog wel ga starten.

Vientje wat jij schrijft is ook wel een goed idee, gewoon lekker onderlinge wedstrijdjes gaan rijden.

Ik ben erg benieuwd wat er gaat gebeuren. Weet iemand eigenlijk wánneer de beslissing genomen wordt?

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:54

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 13:57

Ach als dat zo is dan is het maar zo. Maar wat willen ze dan uiteindelijk? Dat we gewoon braaf 1 proef indoor gaan rijden? En geen onderlinge, of een gezellig "hobby" wedstrijdje ergens in je eigen regio. Want laten we wel wezen; het is puur hobby voor mij, ik wil graag wedstrijden rijden, ben erg fanatiek, wil graag verder in de dressuur, maar boven alles moet ik het leuk (blijven) vinden.

Ik vind het plan van de KNHS nou niet echt overlopen van vertrouwen in haar juryleden. Sterker nog, ik vind het complete onzin, dat een jurylid niet 2x dezelfde combinatie kan beoordelen. Wat is jouw gedachte hierover?

Eerlijk gezegd ben ik het ook wel eens niet eens met hetgeen er op mijn protocol staat, maar de ervaring leert mij dat bijna alle juryleden openstaan voor vragen en reacties. En vaak wordt eea dan een stuk duidelijker.

Noor17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-12 15:57

Ik kan mij niet voorstellen dat Gelderland voor is. In mijn regio worden er in de winter altijd 2 proeven gereden bij 1 jury (alleen de selectiewedstrijden zijn 1 proef).

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:14

jury schreef:
als dan de fei regel maar niet wordt overgenomen door de knhs
http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... wedstrijd/

Dat kunnen ze niet hard maken. Kun je volgens mij zo aanvechten bij een rechter en dan win je.
Denk ook aan clubkampioenschappen enz. Dat zou dan ook niet eens meer mogen. Hoezo monopolie...

teammolenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 10:00

Op welke datum wordt het voorstel eigenlijk besproken met ledenraad?

Of medegedeeld :(

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 11:45

Scum schreef:
jury schreef:
als dan de fei regel maar niet wordt overgenomen door de knhs
http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... wedstrijd/

Dat kunnen ze niet hard maken. Kun je volgens mij zo aanvechten bij een rechter en dan win je.
Denk ook aan clubkampioenschappen enz. Dat zou dan ook niet eens meer mogen. Hoezo monopolie...

Werkelijk, wat een belachelijke regel weer zeg... Het paardrijden wordt er niet leuker op in ieder geval. -O-

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 17:30

[quote="jury"]als dan de fei regel maar niet wordt overgenomen door de knhs
http://horses.nl/sport/dressuur-sport/d ... et-erkende

Als ze dat maar laten, aan de andere kant als ik geen lid ben van de KNHS, maakt het ook geen snars meer uit.

Want deze regel zou betekenen, dat ik niet zoals van de zomer voor de fun en het goede doel een keer met Sjollie
in Breda had kunnen starten.

En hoe zit het met de fjordsport wedstrijden van het fjorden stamboek? Die zouden dan ook niet mogen.
Terwijl je die diploma's of een ibop nodig hebt om je paard model of ster te krijgen of prestatie, want die erkennen de KNHS weer niet.
Mag dat dan wel?

En hoe zit het dan als er KNHS wedstrijd is met een deel niet KNHS?
Want van de zomer heb ik Sjol ook nog een keer naar zo'n wedstrijdje mee genomen, anders hadden ze
starters te kort, dus wou ik wel onofficieel 2 proefjes komen meetuffen.

Hele idee, van paardrijden is leuk wordt om zeep geholpen.

Zuid-H gaat tegen stemmen heb ik al gehoord, dus hoef me om deze regio niet druk te maken, maar ja..
Dan moeten er nog wel meer regio's zijn die tegen stemmen.

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:38

Zijn dat soort stamboek-wedstrijden niet ook officieel aangevraagd bij de KNHS? Vaak kun je voor punten of onderling starten. Voor het niet officiele gedeelte van de wedstrijd moet je vaak wel lid zijn van de KNHS toch, net als impuls wedstrijden? Misschien dat ze dat soort wedstrijden op die manier gaan 'reguleren'.
Zou anders toch helemaal van de zotte zijn... Moet je voor 1 wedstrijdje een startkaart aan gaan vragen 8)7